Інтерактивне навчання – це навчання діалогу, під час якого відбувається взаємодія учасників педагогічного процесу з метою взаєморозуміння, спільного розв’язання навчальних завдань, розвитку особистісних якостей учнів. Мета інтерактивного навчання – створення комфортних умов навчання, при яких учень відчуває свою успішність, свою інтелектуальну досконалість, що робить продуктивним сам освітній процес.
ІНТЕРАКТИВНИЙ ПРИЙОМ «НЕЗАКІНЧЕНІ РЕЧЕННЯ»Цей прийом часто поєднується з «Мікрофоном», що дає можливість ґрунтовніше працювати над умінням висловлення власних ідей, порівнювати їх з іншими. Робота за такою методикою дає змогуучням вільніше висловлюватися щодо запропонованих тем, відпрацьовувати вміння говорити коротко, але по суті й переконливо.
ІНТЕРАКТИВНИЙ ПРИЙОМ "МОЗКОВИЙ ШТУРМ"Широко використовується для вирішення конкретної проблеми, спонукає учнів проявляти уяву та творчість, дає можливість їм вільно висловлювати свої думки. Мета «мозкового штурму» в тому, щоб зібрати якомога більше ідей щодо проблемивід усіх учнів протягом певного часу.
Намагатися висунути якомога більше ідей щодо вирішення проблеми. Не відкидати ніякої ідеї тільки тому, що вона суперечить загальній думці. Не можна критикувати висловлювання інших та давати оцінку запропонованим ідеям.ІНТЕРАКТИВНИЙ ПРИЙОМ "МОЗКОВИЙ ШТУРМ" Правила поведінки під час «Мозкового штурму»:
ІНТЕРАКТИВНИЙ ПРИЙОМ "РОБОТА В ПАРАХ"Парна робота полягає в допомозі сильного учня слабшим, у взаємодопомозі. Склад пар визначає вчитель, враховуючи симпатії або можливості учнів. Пари можуть мати постійний і змінний склад. Головне для парної організації навчальноїдіяльності – взаємонавчання і взаємоконтроль.
ІНТЕРАКТИВНИЙ ПРИЙОМ "РОБОТА В ПАРАХ"Робота в парі — це унікальна форма організації уроку, що забезпечує взаємодію між учнями і робить непрямим керування вчителя. Він організовує початок і кінець роботи: формулює завдання, спільну інструкцію щодо його виконання, разом з учнями оцінює результати. Етап спільного оцінювання сприяє формуванню самооцінки і самоконтролю школярів.
ІНТЕРАКТИВНІ ТЕХНОЛОГІЇ СИТУАТИВНОГО МОДЕЛЮВАННЯ (НАВЧАННЯ У ГРІ) Роль гри в навчальній діяльності:гра є засобом пізнання дитиною дійсності; робить навчання цікавим і ефективним; допомагає зацікавити новою темою,зробити зміст теми доступним, зрозумілим.підвищує інтерес до предмета;дозволяє краще опанувати навчальний матеріал; сприяє відпрацюванню вмінь і навичок;розвиває творчу уяву, пам'ять, мислення.
Правила організації інтерактивної роботи учнів на уроціДо роботи повинні бути залучені різною мірою всі учні. Необхідно дбати пропсихологічну підтримку учнів. Приміщення має бути спеціально пііготовленим. Необхідно проявляти терпимість до будь - якої точки зору, уважно вислуховувати всіх учасників , поважати їх. Уважно ставитись до учнів під час формування груп. На одному уроці бажано застосовувати 1-2 інтерактивних види робіт.
ЗАСТОСУВАННЯ ІНТЕРАКТИВНИХ ТЕХНОЛОГІЙ МАЄ БАГАТО ПЕРЕВАГУ роботі задіяні всі учні;Школярі вчаться працювати в парі (команді);Формується доброзичливе ставлення учнів;Формуються навички толерантного спілкування, вміння аргументувати свою точку зору, знаходити альтернативне рішення проблеми;Кожна дитина має можливість пропонувати свою думку;За короткий час опановується багато нового матеріалу.