“Критичне мислення - це використання когнітивних технік і стратегій, які збільшують вірогідність отримання бажаного кінцевого результату“ (Д. Халперн) “Критичне мислення - це мислення самостійне, інформативне, воно починається з постановки запитання, прагне до переконливої аргументації, має соціальний характер“ (Д.Клусгер) “Критичне мислення є раціональним, рефлексивним мисленням, яке спрямоване на вирішення того, чому варто вірити або які дії варто застосувати” (М. Кларін)
Методичні стратегії розвитку критичного мислення Блок уроку з розвитку КМ Методичні стратегії Евокація «Мікрофон», «Мозковий штурм», читання в парах, читання в групах, асоціативний кущ, ґронування, кубування, «Знаю – хочу дізнатись – вивчу», вільне письмо тощо. Осмислення Читання тексту із системою позначок «Допомога», «Мозаїка «Джигсоу»», «Запитання – відповідь», «Знаємо – хочемо дізнатись – дізналися», взаємонавчання, метод «Прес» тощо. Рефлексія «Кола Вена», «Дерево рішень», «П’ятихвилинне есе», «Ромашка Блума», «Хрестики-нулики», «Сенкан», кубування, асоціативний кущ тощо.
Таблиця"ЗХД" (Знаємо – хочемо дізнатись – дізналися) ЗНАЄМО ХОЧЕМО ДІЗНАТИСЬ ДІЗНАЛИСЯ Корінь слова – спільна частина споріднених слів. Із яких частин може складатися слово? Як правильно вимовляти і писати слова із ненаголошеними [е], [и] в коренях? У складі слова можуть бути корінь, закінчення, префікс, суфікс. Правила вимови і написання слів із ненаголошеними [е], [и] в коренях.
Мозаїка “Джигсоу” 1 крок Поділ учнів на “домашні” групи. Нумерація учасників. 2 крок Пояснення завдання. 3 крок Поділ завдання на частини. Створення “експертних” груп. 4 крок Робота в “експертних” групах. 5 крок Повернення до “домашніх” груп. 6 крок Повне вивчення тексту. Взаємонавчання. Відповіді на запитання вчителя.
Чому слова зима, зимі, зимою не можна вважати спільнокореневими? Чи змінилося б значення слова ліс, якби ми додали до нього суфікс –ок? Що називається коренем слова? Тобто ти вважаєшь, що слова школа, школяр, (у) школі, шкільний є спорідненими? Чим відрізняються форми слова від спільно- кореневих слів? Як можна запобігти такої помилки як близьке вживання спільнокореневих слів-іменників і форм одного і того ж слова? ?