Виступ інноваційного інструктора на педагогічній раді «Професійне зростання педагогів як індикатор інноваційної діяльності закладу»
ТАБІР 1 «Використання інтерактивної дошки як одна з сучасних вимог організації освітнього процесу в умовах інформаційного суспільства» (Інформаційно-цифрова компетентність вчителя)
Шановні колеги, починаємо наше сходження до Педагогічного Евересту. Ми з вами в першому інноваційному таборі.
Наше «сьогодні» вже важко уявити без використання цифрових технологій. Зростання рівня діджиталізації закладів освіти є позитивним рухом вперед. Так, навіть у рекомендаціях до концепції Нової української школи однією з основних ключових компетентностей є інформаційно-цифрова, яка передбачає впевнене, і водночас критичне застосування інформаційно-комунікаційних технологій.
Сьогодні наші діти (учні) живуть в оточенні яскравого та сучасного світу комп’ютерних технологій. Вони швидше за нас (дорослих) опановують різноманітні гаджети. Тому, щоб постійно тримати увагу таких дітей і зробити навчання цікавим та продуктивним, учитель повинен мати у своєму розпорядженні яскраві інтерактивні матеріали та залучати сучасні цифрові технології. Одним із технологічних засобів, що довів свою ефективність, є інтерактивна (мультимедійна) дошка.
Отже, сьогодні я пропоную ознайомитися з практичним досвідом та основами використання інтерактивної дошки під час уроків та підвищити свою інформаційну компетентність.
Що ж таке інтерактивна дошка? (демонстрація роботи інтерактивної дошки, як можна працювати на уроках математики, огляд інструментів та функцій інтерактивної дошки для використання на уроці математики)
Інтерактивна (мультимедійна) дошка - це сенсорний екран, приєднаний до комп'ютера, зображення з якого передає на дошку проєктор.
Інтерактивна дошка – це жива взаємодія вчителя і учнів, управління процесом обміну інформацією між ними. Вона не тільки відображає, що відбувається у комп’ютері, а й дає можливість вносити виправлення й корективи, робити кольорові позначки й коментарі, зберігати матеріали уроку для подальшого використання й редагування. (демонстрація функцій дошки з уроку української мови, для початкової, середньої та старшої школи)
До комп'ютера і відповідно до інтерактивної дошки можна підключити мікроскоп, Web-камеру, документ-камеру, цифровий фотоапарат або відеокамеру. І з усіма цими відображеними матеріалами можна продуктивно працювати безпосередньо під час уроку (демонстрація роботи документ-камери в поєднанні з інтерактивною дошкою)
З власного досвіду, можу впевнено вам сказати що, Інтерактивна дошка – важливий інструмент для навчання всього класу. Це - візуальний ресурс, що може допомогти вчителям зробити уроки живими й привабливими для учнів а також , дозволяє піднести учням доступно та цікаво будь-яку інформацію, використовуючи широкий діапазон засобів візуалізації (карти, таблиці, схеми, діаграми, фотографії тощо). (демонстрація вбудованих програм та галереї в інтерактивній дошці, практичне застосування на уроках середньої та старшої школи)
Інтерактивні дошки схожі на звичайні дошки, але в той же час вони допомагають учителеві використати засоби навчання легко й невимушено, перебуваючи в постійному контакті з класом.
Така дошка дозволяє учителеві збільшити сприйняття матеріалу за рахунок збільшення кількості ілюстративного матеріалу на уроці, як то картинка з Інтернету або великомасштабна таблиця, текстовий файл або географічна карта. Вона стає незамінним супутником учителя на уроці, відмінним доповненням його слів.
Учні сприймають інформацію швидше, беруть участь у групових дискусіях, роблячи обговорення ще більш цікавими. Вони дозволяють їм виконувати спільну роботу, вирішувати загальне завдання, проводити перевірку знань відразу у всьому навчальному класі, організувати грамотний зворотний зв'язок “учень - вчитель”.
Використання інтерактивної дошки на заняттях в початковій школі є однією з вимог сучасного освітнього процесу в умовах інформаційного суспільства.
Левенець Ганна Михайдівна, вчитель початкових класів середньої загальноосвітньої школи № 50 м. Києва
Використані джерела:
1.Вільна енциклопедія « ВікіпедіЯ»
https://uk.wikipedia.org/wiki/%D0%86%D0%BD%D1%82%D0%B5%D1%80%D0%B0%D0%BA%D1%82%D0%B8%D0%B2%D0%BD%D0%B0_%D0%B4%D0%BE%D1%88%D0%BA%D0%B0
2. Данилова О.В. Мультимедія власноруч: текст, графіка, анімація, відео / О. Данилова, В. Манако, Д. Манако. – К.: Видавничий дім „Шкільний світ”: Вид. Л. Галіціна, 2006. – 120 с.
3. Лапінський В.В. Мультимедійна дошка. / В. В. Лапінський, Л.А. Карташова. – К.: Шкільний світ, 2011. – 128 с.
4. https://www.smartboard.com.ua/articles/11/