Педагогічна толерантність учителя

Про матеріал
Давно відомо, що особистість формується особистістю, духовність – духовністю, а толерантність – толерантністю. У цій презентації описано основні параметри толерантності між учителем та учнями, перераховані ознаки толерантного учителя, заповіді толерантногоучителя.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Педагогічна толерантність учителя. Підготувала Ірина Романенко

Номер слайду 2

Номер слайду 3

Толерантність (від лат. tolerantia — стійкий, терпимий, що допускає відхилення)  — це повага, прийняття та визнання рівноправності людської особистості, культури, норм цінностей, вірування та різноманіття їх виявлення; відмова від домінування та насильства. Толерантність передбачає готовність прийняти інших такими, які вони є, та взаємодіяти на основі згоди.

Номер слайду 4

Як зазначається у Доповіді ЮНЕСКО “Освіта для 21 століття”, освіта  має будуватися на чотирьох стовпах:навчитися пізнавати;навчитися робити;навчитися жити разом;навчитися жити.

Номер слайду 5

Давно відомо, що особистість формується особистістю,духовність – духовністю, а толерантність – толерантністю.

Номер слайду 6

Толерантна взаємодія між учителем та учнями визначається чотирма основними параметрами: діалогом співробітництвом опікою пробаченням

Номер слайду 7

Формула  діяльності  відповідального та толерантного педагога: Я поведу тебе за собою, але не буду намагатися підкорити або «перекроїти» тебе «під себе», бо хочу, щоб ти був особистістю, індивідуальністю.

Номер слайду 8

Ознаки толерантного педагога– він співпрацює з іншими на засадах партнерства;– готовий слухати і чути думки інших;– поважає права інших на індивідуальність та ідентичність;– терпимий до чужих думок, вірувань, поведінки;– здатний подивитися на проблему очима інших;– визнає різноманітність;– діє усвідомлено;– емоційно виважений;– критикує конструктивно;– уникає застосовувати насильство;– бере відповідальність на себе за прийняті рішення;– вміє здійснювати аналіз своїх дій з подальшою їх корекцією;– у висловлюваннях надає перевагу «Я-концепції»

Номер слайду 9

Педагога з установкою на толерантність можна впізнати по наступним поведінковим проявам: Діє так, що його поважають і учні, і їхні батьки, і колеги. Знаходить правильне рішення і досягає того, чого прагне. Толерантно відстоює свої права та права свого класного колективу. Висловлює свої почуття, не ображаючи почуттів інших. Конструктивно співпрацює та ефективно і продуктивно спілкується з партнерами та потенційними прихильниками

Номер слайду 10

Працюючи з дітьми педагоги повинні виконувати свої «заповіді»:   стримувати свої емоції; вислуховувати відповіді й думки дітей уважно, зацікавлено, доброзичливо;  уміти керувати емоціями учнів;  зацікавити нестандартними ситуаціями, іграми, проблемними питаннями; на достатньому рівні володіти програмним матеріалом;   вірити у своїх учнів   заохочувати творчість;  тактовно підтримувати бесіду

Номер слайду 11

Педагоги  повинні створити толерант­ний простір, тобто сприятливі умо­ви для спілкування та виховання ди­тини.  А саме:   розуміти, що дитина — саме така людина, як я;     поважати її права, бажання, потреби;   визнавати дитину такою, якою вона є;    допомагати у самостійному оволодінні знань, умінь, навичок;    заохочувати власну думку;     створювати умови для взаємодії, співпраці, діалогу між учнями;   планувати види діяльності, спрямовані на кожного учня, що дає можливість почуватися визнаним, необхідним.

Номер слайду 12

У вчителя повинно бути бажання вислухати свого учня, він має вміти коректно критикувати й заохочувати, бути небайдужим до почуттів, емоцій, потреб дітей. Вчитель не має недооцінювати одних учнів або переоцінювати інших.

Номер слайду 13

Вправа «Сніжинки»

Номер слайду 14

Дякую за увагу!!!

pptx
Пов’язані теми
Педагогіка, Презентації
Додано
14 квітня 2023
Переглядів
676
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку