Використання інтернет-контенту на уроках іноземної мови (практичні матеріали)

Про матеріал
Практичні матеріали для використання інтернет-контенту під час вивчення іноземної мови.
Перегляд файлу

Використання інтернет – контенту під час вивчення іноземної мови

World Wide Web з величезною кількістю сайтів і домашніх сторінок надає інформацію на будь – який смак, є безмежним полем діяльності в плані використання на уроках іноземної мови для розвитку всіх видів мовленнєвої діяльності, міжкультурної компетенції та інформаційної культури.

Використання інтернет – контенту на уроках іноземної мови значно підвищує інтенсивність навчального процесу з використанням глобальної мережі учні мають можливість отримати швидше й набагато більше інформації, опрацювати та засвоїти її, ніж це робилося за той самий час в умовах традиційного навчання.  Крім того, існує можливість не лише прочитати інформацію, а й почути, побачити. Матеріал засвоюється краще, оскільки учні активізують та розвивають більше видів діяльності: читання, аудіювання, спостереження, опрацювання, виділення та вибір потрібного.

Аудіювання

Сайти пропонують розроблений синтезатор мови, який перетворює друкований текст у звук. На сайті можна обрати одну із семи мов. Потім треба надрукувати у відповідне віконце текст обраною мовою. Через декілька секунд написане буде вимовлене. Таким чином можна озвучити будь-який текст із будь-якого джерела, особливо он-лайнові посібники. З них можна просто копіювати тексти, не набираючи їх. Більш того, усе вимовлене можна не просто прослухати, а ще й записати, щоб у разі необхідності прослуховувати необмежену кількість разів, не під’єднуючись до інтернету.

Існує велика кількість онлайн програм синтезу мови :

 

Дуже корисними під час уроку є онлайн словники з можливістю прослухати аудіозапис слова:

 

Корисним і цікавим джерелом розвитку навичок аудіювання учнів із достатнім та високим рівнем знань може стати Інтернет –радіо:

Інтернет сьогодні пропонує безліч аудіокниг різного рівня складності, начитаних носіями мови. Це незамінний елемент під час вивчення іноземної мови та розвитку навичок аудіювання.

 

Крім аудіоматеріалів Інтернет пропонує безліч відеоресурсів. Ви можете переглянути, завантажити документальні, художні фільми, мультики, переглянути новини, записи улюблених програм, інтерв’ю. Це однозначно підвищить мотивацію учнів до вивчення іноземної мови, оскільки вони зрозуміють, наскільки ближчим став світ для них.

Читання

Інтернет – чудовий засіб для отримання інформації про остання події у світі. Таким чином, за допомогою Інтернету можна перетворити класну кімнату на агенцію новин, а своїх учнів – на репортерів. Такий вид діяльності підійде для старших класів, оскільки включає в себе читання великих текстів, мистецтво інтерпретації й добре усне мовлення.

Практично всі найбільші газети світу мають свої webсторінки. Для того, щоб дізнатися, де та які існують газети, можна запропонувати учням відвідати сторінку MEDIA LINKS, яка має посилання на багато видань.

Все, про що можна прочитати в газеті, видно на першій сторінці. Вона являє собою комбінацію рекламної афіші й змісту. Тут представлені назви найбільш важливих статей з коротким змістом, які мають привернути увагу.

Як будь-яке видання періодичної преси, web-газети поділені на рубрики та підрубрики, мають зручний для користувача інтерфейс, який дозволяє простим натисканням кнопки миші перейти до потрібного розділу чи статті.

Деякі сайти надають можливість не лише прочитати, але й прослухати новини багатьма мовами. До речі, можна вибрати для себе рівень володіння англійською мовою й прослухати новини в режимі LEARNING ENGLISH. Зворотний зв'язок із видавництвом здійснюється за допомогою посилання CONTACT US.

Можна запропонувати учням працювати по двоє, троє, дослідити статті, які охоплюють усі аспекти життя людини. Переваги такої роботи в тому, що весь клас включений у роботу, можлива диференціація, оскільки сильніші учні можуть зайнятися дослідженням більш складних статей, у той час як слабшим можна доручити звіт про погодні умови або щось зі сфери культури.

З метою розвитку навичок читання та говоріння можна поповнити словниковий запас учнів. Для цього можна запропонувати учням скласти словникові статті, спираючись на прочитану інформацію. Під час такої роботи можливе набуття нових граматичних навичок, приклади яких траплялися в статтях.

Письмо

Міжнародний обмін листами можна здійснювати в будь-якому класі на будь-якому рівні володіння мовою. Крім цільового використання письма з метою листування, встановлення дружніх контактів, сприяє вивченню культури інших народів. Електронне листування має свої переваги порівняно з паперовим: швидше, зручніше, дешевше. Знайти друзів по листуванню для учнів можна так:

  • Звернутися до лист-серверу для міжкультурних зв’язків www.stolaf.edu/network/iecc/ , які пропонують встановлення листування з різною метою: для виконання спільних проектів, обговорення буденних проблем, ведення дискусій між групами людей.
  • Відвідати домашню сторінку E-mail for ESL/LINK students edvista.com/Claire/linc.html. вона пропонує допомогу й інструкції з використання

 E-mail, вільний доступ до електронної пошти, допомагає знайти друзів по листуванню, пропонує участь у парних та групових проектах, надає посилання на різні корисні ресурси.

Для підвищення ефективності використання E-mail, набір завдань може бути таким:

  • Розмістити оголошення про пошук друзів на різних сайтах по листуванню;
  • Написати інформацію про себе;
  • Надсилати декілька повідомлень, наприклад, два-три на тиждень;
  • Для того, щоб отримати відповідь, поставте в кінці повідомлення декілька питань, які вас цікавлять;
  • Прийміть не менше трьох відповідей на свої повідомлення;
  • Надайте повний звіт про виконану роботу: що ви зробили, що з того вийшло, що нового ви дізналися. Додайте до звіту свої листи та відповіді на них.

Ще одним видом роботи із вдосконалення та розвитку навичок письма є створення спільних навчальних проектів. Перевагою такої роботи є те, що до неї можуть залучатися учні різного віку з різним рівнем знань. Учні не просто діляться інформацією з партнерами з різних частин земної кулі, а й спільно працюють над яким –небудь проектом: обирається тема, розробляються методи дослідження, створюється свій стенд, куди вміщуються отримані результати. Тему проекту можна обрати з вже запропонованих на листі-сервері або розмістити власну й чекати контактів у відповідь. Сторінка Email Home Page пропонує проблеми: наркотики, стрес, харчування, влада, вплив рекламних оголошень на людину, здоров’я та інші.

Говоріння

На сучасному етапі Інтернет надає необмежені можливості відеоспілкування. Люди з протилежних частин земної кулі можуть спілкуватися у відеорежимі, використовуючи програму skype. Є унікальна можливість проведення відеоконференцій, телемостів, відеоуроків. Для того, щоб реально поспілкуватися з носіями мови, відвідати інші країни, не обов’язково витрачати багато часу та коштів. Завдяки сучасним інтернет-технологіям процес комунікації відбувається швидше й простіше. Це унікальна можливість покращувати знання та вміння учнів, мотивувати їх до спілкування й вивчення іноземної мови.

Безумовно, Інтернет являє собою величезне джерело аутентичних текстів, відео та інших матеріалів., які дають можливість не лише покращити свої мовні навички, ай підвищує їх упевненість у використання мови як засобу отримання й обробки інформації, спілкування тощо.

 

 

 

 

 

docx
Додано
19 березня 2020
Переглядів
1030
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку