Коректурна таблиця — це інформаційно-ігрове поле, поділене на клітинки (від дев’яти до двадцяти п’яти), заповнені предметними картинками (цифрами або буквами; цифрами і буквами; символами чи знаками, наприклад, геометричними фігурами).
Використання коректурних таблиць Наталії Гавриш у роботі з дітьми дошкільного віку
Номер слайду 2
Мова – невичерпне джерело розумового розвитку дитини й скарбниця всіх знань.
Номер слайду 3
Слово виховує, навчає і розвиває дитину. Під впливом мови вдосконалюються її відчуття і сприймання, збагачуються знання про навколишній світ. Мова допомагає дитині встановлювати контакт з іншими дітьми, вільно передавати свої думки й бажання, сприяє в майбутньому успішному навчанні в школі.
Номер слайду 4
Коректурна таблиця — це інформаційно-ігрове поле, поділене на клітинки (від дев’яти до двадцяти п’яти), заповнені предметними картинками (цифрами або буквами; цифрами і буквами; символами чи знаками, наприклад, геометричними фігурами).
Номер слайду 5
Робота з коректурними таблицями полягає у знаходженні максимальної кількості зв'язків між її елементами:-кількість;-форма;-номер по порядку;-розмір;-колір;-розташування.
Номер слайду 6
Правила виготовлення та використаннякоректурних таблиць:1. Картинки обов’язково мають бути предметними, щоб забезпечити ясність і чіткість сприйняття .2. Картинки мають бути достатньо крупними, реальними. 3. Кількість картинок для використання в молодшій групі має бути від 9 до 12, максимально 16 картинок; у старшій – 20-25 картинок.4. Кожну клітинку пронумерувати і підписати друкованим шрифтом.5. Добір картинок має відбуватися за принципом не простого лінійного групування, а так, щоб стимулювати розумову діяльність дітей, активізувати психічні процеси (сприйняття, увагу, уяву, пам’ять, мовлення, інтелектуальні операції).
Номер слайду 7
Робота з коректурними таблицями — це своєрідна інформаційно-інтелектуальна гра, що змістовно збагачує й насичує освітнє розвивальне середовище. Під час роботи з коректурними таблицями ми ставили такі завдання: -знайти правильну відповідь; -назвати потрібне слово/слова; -пояснити свої дії;- висловити власну думку.
Номер слайду 8
Гра математичного змісту «Хто швидше?»Парі дітей або двом невеликим командам пропонують вибрати з таблиці й полічити: «великих — маленьких», «свійських — диких», «південних —північних» тварин.
Номер слайду 9
Гра «Великі — малі»Кружечками різного розміру накрити тварину відповідного розміру. Гра «Порівняй за розміром»Дітям пропонують картки з цифрами або геометричними фігурами різного розміру. Треба розкласти цифри від найменшої до найбільшої або навпаки.
Номер слайду 10
Гра «Тваринний світ»— Скільки птахів у верхньому рядку?— Яка тварина дає молоко?— Яка із тварин найвища? — Хто найнижчий? — Хто найшвидший у третьому рядку?— Знайди сусідів тварини, що зображена на з-й картинці в першому рядку.— Знайди тварину, що зображена справа від кота, зліва від качки.— Знайди жовтих тварин.
Номер слайду 11
Гра «Полічи і скажи»— Скільки свійських тварин? — Скільки диких тварин? — Скільки свійських птахів? — Скільки диких птахів? — Скільки тварин, які мешкають на півночі? — Скільки тварин, які мешкають у спекотних країнах?
Номер слайду 12
Використання в освітньому процесі коректурних таблиць є надзвичайно ефективним засобом розвитку комунікативної діяльності, креативності, пізнавальної активності та самостійності дошкільників.