Державний навчальний заклад
«Лісоводський професійний аграрний ліцей»
Н.Г. Волос
Використання кросвордів на
уроках фізики
Лісоводи 2019р.
Кросворд – гра-задача, в якій у порожні клітинки заповнюється словами із значеннями, заданими умовами гри.
Кросворд має мати фізичний зміст, грамотно оформленим.
Розв’язування кросвордів дає можливість і повторити тему уроку, і поглибити ці знання, тренувати учнів в активності миттєвій, організовує увагу учнів на «слухання», сприяє розвитку пам’яті законів, визначень, добре розбиратись у вивченому матеріалі, організовує колективну роботу в групі.
Особливою популярністю серед учнів користуються тематичні кросворди. Наприклад, імена вчених-фізиків. Такі кросворди сприяють не тільки запамятоваванню понять, але і розширяють кругозір у знаннях основних понять, одиниць вимірювання, явищ.Розвязування кросворду активізує розумову діяльність учнів, підтримує увагу і живий інтерес і так чи інакше, допомагає реалізувати функції оцінювання вивченого матеріалу.
Учень, який складає кросворд, уже не обмежується поверхневим читання домашнього параграфу, а загострює свою увагу на основні його моменти, працює над формулюванням питання або завдання до кросворду. В цій роботі добре виясняється степінь самостійності учня, знання мінімуму теоретичного матеріалу. Складання кросворду заставляє учнів прочитати не один – три параграфи, а цілий ряд параграфів з даної теми. Це забирає багато часу в учнів, але приносить успіх і результат на уроці. Розвязування кросворду являється розминкою на уроці.
КРОСВОРД №1
Ключове слово: пристрій, в якому використовується явище повного відбивання світла. («Світловод»)
|
1. |
|
|
|
|
|
|
|||||||
|
2. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|||||||
|
|
|
|
|
|
|||||||||
5. |
|
|
|
|
|
|
|
|||||||
6. |
|
|
|
|
|
|
|
|
||||||
|
7. |
|
|
|
|
|
|
|
||||||
8. |
|
|
|
|
||||||||||
9. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||||
Запитання:
1. |
|
|
|
|
|
|
||||||||||||
|
2. |
|
|
|
|
|
|
|||||||||||
3. |
|
|
|
|
|
|
||||||||||||
|
4. |
|
|
|
|
|||||||||||||
5.
6. |
|
|
|
|
|
|||||||||||||
|
|
|
|
|
|
|
||||||||||||
|
|
|
|
|
|
|||||||||||||
899 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||||||||
КРОСВОРД № 2
Ключове слово:марка трактора МТЗ-80 (<<Білорусь>>)
Запитання:
КРОСВОРД № 3
“ФІЗІЧНІ ЯВИЩА”
|
|
1 |
|
|
|
|
|
|||||
|
2 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||
3 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
4 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|||
5 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||
|
|
6 |
|
|
|
|
|
|
|
|
||
|
7 |
|
|
|
|
|
|
|||||
8 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||||
|
|
9 |
|
|
|
|
|
|
|
|||||
|
10 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|||||
|
|
11 |
|
|
|
|||||||||
|
12 |
|
|
|
|
|
|
|
||||||
5. електричні; 11. дощ; 12. гіпотеза.
Відповіді: 1. фізика; 2. механічні; 3. електризація; 4. оптичне; б.магнітні; 7. теплові; 8. ожеледиця; 9. звукові; 10. блискавка;
Ключове слово: фізичні явища
КРОСВОРД №4
”ФІЗИЧНА ВЕЛИЧИНА”
|
|
1 |
|
|
|
|
|
|
|||||
|
2 |
|
|
|
|
|
|
|
|
||||
3 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||||
|
4 |
|
|
|
|
|
|
|
|||||
|
|
|
5 |
|
|
|
|
|
|||||
|
6 |
|
|
|
|
|
|
||||||
|
|
7 |
|
|
|
|
|||||||
|
8 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||||
|
|
9 |
|
|
|
|
|
|
|
|||||
|
10 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||||
|
|
|
11 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|||
|
12 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
13 |
|
|
|
|
|
|||||||
14 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||||
|
15 |
|
|
|
|
|||||||||
Відповіді: 1. Фізика; 2. мікросвіт; 3. гіпотеза; 4. природа; 5. час; 6. довжина; 7. маса; 8. мегасвіт; 9. енергія; 10. тривалість; 11. швидкість; 12. періодичність; 13. сила; 14. експеримент; 15. площа.
Ключове слово: фізична величина
КРОСВОРД №5
”ОДИНИЦІ ВИМІРЮВАННЯ”
|
|
1 |
|
|
|
|
|
|
||||||
|
2 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||||
|
|
3 |
|
|
|
|
|
|
|
|
||||
|
4 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||
|
|
5 |
|
|
|
|
|
|
|
|||||
|
|
6 |
|
|
|
|
|
|
||||||
7 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||||
|
8 |
|
|
|
|
|
|
|
|
||||||||||
9 |
• |
|
|
|
|
|
|
|
|
||||||||||
|
|
10 |
|
|
|
|
|
|
|||||||||||
|
11 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||||||||
|
|
12 |
|
|
|
|
|
|
|
||||||||||
|
13 |
|
|
|
|
|
|
||||||||||||
|
|
14 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||||||||
|
|
15 |
|
|
|
|
|||||||||||||
|
16 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||||||||
17 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||||||||
|
18 |
|
|
|
|
|
|
|
|
||||||||||
Відповіді: |
|
1. |
джоуль |
2. |
секунда |
3. |
годинник |
4. |
метроном |
5. |
тиждень |
6. |
центнер |
7. |
метрологія |
8. |
хвилина |
9. |
сантиметр |
10 |
метр |
11 |
кілограм |
12 |
градус |
13 |
ньютон |
14 |
. швидкість |
15 |
. грам |
Ключове слово: одиниці вимірювання
КРОСВОРД №6
”ВИМІРЮВАЛЬНІ ПРИЛАДИ”
|
|
1 |
|
|
|
|
|
|
|
|
||||||||||||
|
|
2 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||||||||||
|
3 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||||||||||||
|
|
4 |
|
|
|
|
|
|
|
|||||||||||||
5 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||||||||||||
|
6 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||||||||||
7 |
|
|
|
|
|
|
|
|
||||||||||||||
Ключове слово: прилади
Відповіді: 1. спідометр;
5. мензурка;
6. секундомір;
терези.
КРОСВОРД №7
”ТВОРЦІ ФІЗИЧНОІ НАУКИ”
|
1 |
|
|
|
|
|
|
|||||
2 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||
|
3 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|||
|
4 |
|
|
|
|
|
|
■ |
|
|
||
5 |
|
|
|
|
|
|
|
|
||||
|
6 |
|
|
|
|
|
||||||
|
7 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
8 |
|
|
|
|
|
||
|
9 |
|
|
|
|
||||
10 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
11 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
12 |
|
|
|
|
|
|
|||
|
13 |
|
|
|
|
|
|
|
|||
|
|
14 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
15 |
|
|
|
|
|
|
|
||||
|
16 |
|
|
|
|
|
|
||||
17 |
|
|
|
|
|
|
|||||
Відповіді:
5.Больцман.
6.Кюрі.
7.Ейнштейн.
8.Ампер.
9.Бруно.
10.Демокріт.
11.Арцимович.
12. Фарадей
13.Галілей.
14.Резерфорд.
15.Копернік.
16.Кеплер.
17.Архімед.
Ключове слово: Творці науки «Фізика»
КРОСВОРД №8
” УКРАІНСЬКІ ВЧЕНІ”
|
1 |
|
|
|
|
|
|
|||||||
|
|
|
2 |
|
|
|
|
|
|
|
||||
|
3 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||||
|
|
4 |
|
|
|
|
|
|
||||||
|
5 |
|
|
|
|
|
|
|||||||
|
|
6 |
|
|
|
|
|
|
|
|
||||
7 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||||
8 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||||
|
|
9 |
|
|
|
|
|
|
|
|||||
|
10 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|||||
11 |
|
|
|
|
|
|
|
|||||
|
|
12 |
|
|
|
|
|
|
||||
|
|
13 |
|
|
|
|
|
|
|
|||
|
|
14 |
|
|
|
|
|
|
||||
|
15 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||
Відповіді: |
|
1. |
Ландау. |
2. |
Корольов. |
3. |
Кондратюк. |
4. |
Патон. |
5. |
Симеїз. |
6. |
Шубников. |
7. |
Вернадський. |
8. |
Мандельштам. |
9. |
Курдюмов. |
10 |
Південне. |
11. Глушков.
12. Челомей.
13. Каденюк.
14. Антонов.
15. Пильчіков.
Ключове слово: українські вчені
КРОСВОРД №9
|
1 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2 |
|
|
|
|
|
|||||||||||||
|
3 |
|
|
|
|
|
||||||||||||
|
|
4 |
|
|
|
|
|
|
|
|||||||||
|
5
|
|
|
|
|
|
|
|
||||||||||
|
|
|
|
|
|
|
||||||||||||
”БУДОВА РЕЧОВИНИ”
|
7 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
8 |
|
|
|
|
|
|
|
|||
|
9 |
|
|
|
|
|
|
|
|
||||
10 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||
|
11 |
|
|
|
|
||||||||
|
|
12 |
|
|
|
|
|
|
|
||||
|
13 |
|
|
|
|
|
|
|
|||||
14 |
|
|
|
|
|
|
|
||||||
14.Фізична величини, що характеризує певну речовину й чисельно дорівнює масі речовини одиничного об'єму.
Відповіді: 1. броунівський; 2. молекула; З.ядро; 4. оксисен; 5. водень; 6. атоми; 7. температура; 8. тепловий; 9. речовина; 10. електрони; 11. вода; 12. дифузія; 13. чавун; 14. густина.
Ключове слово: будова речовини
КРОСВОРД №10
”СВІТЛОВІ ЯВИЩА”
|
|
1 |
|
|
|
|
|
|
|
|||||
|
2 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||||
|
|
3 |
|
|
|
|
|
|||||||
4 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
5 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||||
|
|
6 |
|
|
|
|
|
|
|
|||||
|
7 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||
|
|
8 |
|
|
|
|
|
9 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||||||||||||||||
10 |
|
|
|
|
|
|
|
||||||||||||||||||
11 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|||||||||||||||||
|
12 |
|
|
|
|
|
|
||||||||||||||||||
Відповіді: 1. веселка; 2. відбивання; З.тінь; 4. сонячне затемнення; 5. заломлення; 6. промінь; 7. світловоди; 8. міраж; 9. ендоскопія; 10. Евклід;11.Дисперсія;12.Вогнище;13.Гало
. Ключове слово: світлові явища
XXIII КРОСВОРД №11
”ФОТОМЕТРІЯ”
|
1 |
|
|
|
|
|
|
|
|||||||||||||||||
|
2 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||||||||||||
|
3 |
|
|
|
|
||||||||||||||||||||
4 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||||||||
|
|
5 |
|
|
|
|
|
|
|||||||||||||||||
|
6 |
|
|
|
|
|
|
|
|
||||||||||||||||
|
7 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||||||||||||
|
|
8 |
|
|
|
|
|
|
|
||||||||||||||||
|
9 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||||||||||||
|
10 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||||||||||||
Відповіді: 1. світлофор;
Ключове слово: фотометр
КРОСВОРД №12
” ДИСПЕРСІЯ”
|
|
1 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2 |
|
|
|
|
|
|
|
|||
3 |
|
|
|
|
|
|
|
||||
|
|
4 |
|
|
|
|
|
|
|
||
|
5 |
|
|
|
|
|
|
|
|
||
6 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||
8 |
|
|
|
|
|
|
|||||
9 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Відповіді:
1. |
дзеркало; |
2. |
призма; |
3. |
веселка; |
4. |
спектр; |
5. |
червоні; |
6. |
оранжевий; |
7. |
Сонце; |
8. |
синій; |
9. |
полярне сяйво. |
Ключове слово: дисперсі
КРОСВОРД №13
” ЗАСТОСУВАННЯ ЕЛЕКТРОМАГНІТНИХ ХВИЛЬ”
|
|
1 |
|
|
|
|
|
||||||
|
2 |
|
|
|
|
|
|
|
|||||
|
|
3 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|||
|
4 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||
5 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||
|
6 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
7 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
8 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Ключове слово: Світлові хвилі. Світлові кванти.
КРОСВОРД №14
”АЛФА, БЕТА, ГАММА ,ПРОМІННЯ”
|
1 |
|
|
|
|
|
|
|
||||||
|
2 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||
|
3 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|||||
|
4 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||
5 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||
|
6 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||||
|
7 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||
|
8 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||
|
9 |
|
|
|
|
|
|
|
||||||
|
10 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||||
|
11 |
|
|
|
|
|
|
|
||||||
12 |
|
|
|
|
|
|
|
|||||||
КРОСВОРД №15 ”ХВИЛЬОВІ ЯВИЩА”
|
|
1 |
|
|
|
|
|
|
|
||
|
2 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
3 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
4 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
5 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
6 |
|
|
|
|
|
|
|||||
|
7 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
8 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
КРОСВОРД №16
”АТОМНА ФІЗИКА”
|
|
1 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||
|
|
2 |
|
|
|
|
|
|
|||||
|
|
3 |
|
|
|
|
|
|
|||||
|
4 |
|
|
|
|
||||||||
5 |
|
|
|
|
|
|
|||||||
|
6 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||
|
7 |
|
|
|
|
|
|
|
|
||||
|
|
8 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
КРОСВОРД №17
”ЯДЕРНІ СИЛИ”
|
|
1 |
|
|
|
|
|
|||
|
|
2 |
|
|
|
|
|
|
||
|
|
3 |
|
|
|
|
|
|
||
|
|
4 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
5 |
|
|
|
|
|
|
|||
6 |
|
|
|
|
|
|||||
4. Елемент, що вдалося перетворити в першій ядерні реакції.
5. Італійський фізик, який першим почав вивчати реакції спричинювані нейтронами.
6. Елементарна частинка, маса якої дорівнює 0, а заряд .