1
Робота на тему
«Використання кубиків LEGO на уроках навчання грамоти»
Виконала
Петрушко Альона Миколаївна
вчитель початкових класів
Запорізької гімназії №73
м. Запоріжжя
Запоріжжя
2021
Вступ
Набори LEGO зарекомендували себе у всьому світі як освітні продукти, що відповідають найвищим вимогам гігієнічності, естетики, міцності і довговічності. В силу своєї педагогічної універсальності вони виявляються найбільш переважними наочними посібниками та розвиваючими іграшками. Причому цей конструктор спонукає працювати, в рівній мірі, і голову і руки учня.
У даній роботі розкривається методика та технологія використання LEGO конструювання на уроках навчання грамоти та позитивний вплив даної технології на всебічний розвиток учнів.
Матеріали, зібрані у роботі, показують як робота з освітніми конструкторами LEGO, дозволяє дітям у формі пізнавальної гри дізнатися багато важливих ідей і розвиває необхідні в подальшому житті навички, суспільно активної, творчої особистості, яка самостійно генерує нові ідеї, приймає нестандартні рішення.
Основна частина
Хочу запропонувати кілька ідей для вчителів, як використовувати конструктор LEGO в процесі навчання, зокрема, на уроках читання, щоб вивчення букв стало ще цікавіше. Конструктор LEGO – дійсно прекрасний помічник в освіті. Його можна використовувати не тільки на уроках математики. Вивчати літери, вчитися читати і переказувати історії набагато цікавіше за допомогою улюбленого конструктора. Тож пропоную 10 відмінних прикладів, як використовувати конструктор LEGO на уроках читання в школі.
Конструктор LEGO створений для того, щоб з нього складали. Так чому б не почати з великих літер алфавіту, які учень може самостійно скласти з деталей конструктора.
Роздрукуйте на кожному окремому аркуші паперу букви з алфавіту. Кожна буква повинна бути досить широкою. Завдання учня – за трафаретом повторити букву, використовуючи деталі LEGO.
У кожної букви є її великий і маленький варіант. Щоб учень це засвоїв і вмів зіставляти їх, використовувати треба для кожної літери по дві де тальки одного кольору. В окрему корзинку або коробку треба помістити всі де тальки LEGO з написаними на них буквами. Дитина повинна знайти дві однакові детальки з великою в маленькою буквою і з’єднати їх разом.
Також для великої літери можна використати велику деталь LEGO, а для маленької літери – маленьку. Але кольори деталей конструктора для кожної букви повинні бути однаковими.
Вивчаючи порядок букв в алфавіті, дитина може скласти «змійку» з деталей конструктора LEGO, приєднуючи по порядку букви. Спочатку це можна робити, тримаючи під рукою книгу з абеткою. Пізніше, коли дитина вже бути знати алфавіт на зубок, просите скласти «змійку» з букв, не підглядаючи в книгу. Коли перейдете від вивчення друкованих букв до письмових, використовувати можна деталі LEGO, щоб запам’ятати всі «хвостики» у букв. Кріпити їх потрібно до того, де їх «хвостики» - зверху чи знизу.
використовуючи деталі LEGO
Роздрукуйте картки з буквами і картки з картинками. Кожне зображення має починатися на одну з представлених букв. Учень повинен з’єднати дві де тальки разом і зіставити картинку і те, що на ній зображено, з першою літерою назви.
Роздрукуйте або намалюйте на листку коротку слова, де кожна буква відповідає найменшій деталі LEGO. Дитина повинна повторити кожне слово, відшукуючи деталь з потрібними літерами і поєднуючи їх разом.
На прикладі довгої і маленьких деталей можна наочно продемонструвати з скількох букв складається те чи інше слово. Напишіть слово на одній довгій деталі LEGO, де кожна буква відповідає одному поділу як і маленька деталь LEGO. Дитина нехай підбере такі ж букви на маленьких деталях і складе це ж слово. Подібним чином можна вчити склади: на довгій пишіть ціле слово, на деталях менше склади слова, а на самих маленьких – окремі букви.
Коли дитина вже досить добре знає букви, їй не складе труднощів «писати» слова, використовуючи деталі конструктора LEGO.
Школярам, які вже знають всі букви алфавіту, читають і пишуть, LEGO також стане в нагоді в навчанні. За допомогою деталей конструктора можна вивчити всі частини мови і слова, які відносяться до кожної категорії. Найдовші деталі підпишіть назвою кожної частини мови: іменник, прикметник, дієслово, займенник, числівник і прислівник. На інших, менших, деталях, напишіть різні слова. Дитина повинна розсортувати слова по кожній категорії, складаючи вежі з конструктора.
Конструктор LEGO є також прекрасним помічником при розповіданні казок і різних оповідань. Спробуйте разом з дитиною переказати для початку невеличку книжку. Кожен епізод треба зображувати схематичними малюнками, складеними з конструктора LEGO. Таким чином добре координується мова і рухи дитини.
Тепер у вас є чудові приклади, які можна використовувати конструктор LEGO на уроках навчання грамоти. Так ви напевно зробите уроки цікавими і захоплюючими.
Висновки
Молодший шкільний вік – початковий етап становлення особистості. У цей період закладається: розвиток здібностей до конструювання, який активізує розумові процеси учня, народжує інтерес до творчого вирішення завдань, винахідливості і самостійності, ініціативності, прагнення до пошуку нового й оригінального. Творча діяльність завжди приваблива для дитини і змушує її думати, оскільки пов’язана зі створенням чогось нового, відкриття нового знання або своїх нових можливостей.
LEGO – конструювання, як і інші види діяльності сприяє розвитку не тільки дрібної моторики, ай розвитку мовної активності у учнів молодшого шкільного віку. Особливість конструктивної діяльності полягає в тому, що вона, як і гра, відповідає інтересам і потребам дитини молодшого шкільного віку. Вона дає можливість діяти з геометричними тілами, на практиці пізнавати їх колір, форму, величину, засвоювати правильні назви деталей. Ігрова форма занять сприяє розвитку у дітей пізнавального інтересу.
Працюючи з конструктором, можна будувати моделі і при цьому навчатися, граючи і отримуючи задоволення. LEGO допомагає учням втілювати в життя свої думки, будувати і фантазувати, захоплено працювати і бачити результат своєї роботи, при цьому навчаючись.
Список використаної літератури: