«Використання кубиків LEGO на уроках навчання грамоти»

Про матеріал
Набори LEGO зарекомендували себе у всьому світі як освітні продукти, що відповідають найвищим вимогам гігієнічності, естетики, міцності і довговічності. В силу своєї педагогічної універсальності вони виявляються найбільш переважними наочними посібниками та розвиваючими іграшками. Причому цей конструктор спонукає працювати, в рівній мірі, і голову і руки учня. У даній роботі розкривається методика та технологія використання LEGO конструювання на уроках навчання грамоти та позитивний вплив даної технології на всебічний розвиток учнів. Матеріали, зібрані у роботі, показують як робота з освітніми конструкторами LEGO, дозволяє дітям у формі пізнавальної гри дізнатися багато важливих ідей і розвиває необхідні в подальшому житті навички, суспільно активної, творчої особистості, яка самостійно генерує нові ідеї, приймає нестандартні рішення.
Перегляд файлу

1

 

 

 

 

 

 

 

 

Робота на тему

«Використання кубиків LEGO на уроках навчання грамоти»

 

 

 

        Виконала

Петрушко Альона Миколаївна

        вчитель  початкових класів

        Запорізької гімназії №73

        м. Запоріжжя

 

       

 

 

 

 

 

Запоріжжя

2021

Вступ

Набори LEGO зарекомендували себе у всьому світі як освітні продукти, що відповідають найвищим вимогам гігієнічності, естетики, міцності і довговічності. В силу своєї педагогічної універсальності вони виявляються найбільш переважними наочними посібниками та розвиваючими іграшками. Причому цей конструктор спонукає працювати, в рівній мірі, і голову і руки учня. 

У даній роботі розкривається методика та технологія використання LEGO конструювання на уроках навчання грамоти та позитивний вплив даної технології на всебічний розвиток учнів.

Матеріали, зібрані у роботі, показують як робота з освітніми конструкторами LEGO, дозволяє дітям у формі пізнавальної гри дізнатися багато важливих ідей і розвиває необхідні в подальшому житті навички, суспільно активної, творчої особистості, яка самостійно генерує нові ідеї, приймає нестандартні рішення.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Основна частина

 Хочу запропонувати кілька ідей для вчителів, як використовувати конструктор  LEGO в процесі навчання, зокрема, на уроках читання, щоб вивчення букв стало ще цікавіше. Конструктор LEGO – дійсно прекрасний помічник в освіті. Його можна використовувати не тільки на уроках математики. Вивчати літери, вчитися читати і переказувати історії набагато цікавіше за допомогою улюбленого конструктора. Тож пропоную 10 відмінних прикладів, як використовувати конструктор LEGO на уроках читання в школі.

  1. Складаємо великі літери з конструктора LEGO

C:\Users\User\Desktop\Лего\a6d55aaa-d805-4ed3-8888-e2321f74c59f.jpgКонструктор LEGO створений для того, щоб з нього складали. Так чому б не почати з великих літер алфавіту, які учень може самостійно скласти з деталей конструктора.

C:\Users\User\Desktop\%D0%9B%D0%B5%D0%B3%D0%BE\570x570xa6d55aaa-d805-4ed3-8888-e2321f74c59f.jpg.pagespeed.ic.qKrOU0QcJf.webp C:\Users\User\Desktop\%D0%9B%D0%B5%D0%B3%D0%BE\570x570xa6d55aaa-d805-4ed3-8888-e2321f74c59f.jpg.pagespeed.ic.qKrOU0QcJf.webp  C:\Users\User\Desktop\570x570xa6d55aaa-d805-4ed3-8888-e2321f74c59f.jpg.pagespeed.ic.qKrOU0QcJf.webp

 

 

 

 

  1. «Малюємо» букви деталями LEGO за зразком

Роздрукуйте на кожному окремому аркуші паперу букви з алфавіту. Кожна буква повинна бути досить широкою. Завдання учня – за трафаретом повторити букву, використовуючи деталі LEGO.

C:\Users\User\Desktop\Лего\4258d555-27c4-416b-a263-3be974508d1e.jpg 

 

 

 

 

 

  1.  
  1. Вчимо букви з конструктором LEGO: великі і маленькі

У кожної букви є її великий і маленький варіант. Щоб учень це засвоїв і вмів зіставляти їх, використовувати треба для кожної літери по дві де тальки одного кольору. В окрему корзинку або коробку треба помістити всі де тальки LEGO з написаними на них буквами. Дитина повинна знайти дві однакові детальки з великою в маленькою буквою і з’єднати їх разом.

C:\Users\User\Desktop\Лего\64f7b858-7e72-4d60-b883-37b30ac3b685.png 

 

 

 

 

 

 

Також для великої літери можна використати велику деталь LEGO, а для маленької літери – маленьку. Але кольори  деталей конструктора для кожної букви повинні бути однаковими.

C:\Users\User\Desktop\Лего\8bf8a686-6146-4312-8690-06eb87299f32.png 

 

 

 

 

 

  1. Вивчаємо порядок букв в алфавіті з конструктором LEGO

Вивчаючи порядок букв в алфавіті, дитина може скласти «змійку» з деталей конструктора LEGO, приєднуючи по порядку букви. Спочатку це можна робити, тримаючи під рукою книгу з абеткою. Пізніше, коли дитина вже бути знати алфавіт на зубок, просите скласти «змійку» з букв, не підглядаючи в книгу. Коли перейдете від вивчення друкованих букв до письмових, використовувати можна деталі LEGO, щоб запам’ятати всі «хвостики» у букв. Кріпити їх потрібно до того, де їх «хвостики» - зверху чи знизу.

C:\Users\User\Desktop\Лего\b99abd32-2bb0-4b6a-9c93-cf4d367d8fe1.jpg 

 

 

 

 

 

  1. Зіставлення картинки і першої літери назви,

використовуючи деталі LEGO

C:\Users\User\Desktop\Лего\99177806-e6b8-4a81-a647-41e184c6e273.jpgC:\Users\User\Desktop\Лего\b7f4b364-c6b3-44f7-9456-e3c1a6ffa36d.jpgРоздрукуйте картки з буквами і картки з картинками. Кожне зображення має починатися на одну з представлених букв. Учень повинен з’єднати дві де тальки разом і зіставити картинку і те, що на ній зображено, з першою літерою назви.  

 

 

 

 

 

 

  1. Складаємо слова з деталей конструктора LEGO

C:\Users\User\Desktop\Лего\59ebb262-48d9-43bf-9cfa-7ddf5a1fca7a.jpgРоздрукуйте або намалюйте на листку коротку слова, де кожна буква відповідає  найменшій деталі LEGO. Дитина повинна повторити кожне слово, відшукуючи деталь з потрібними літерами і поєднуючи їх разом.

C:\Users\User\Desktop\Лего\f76d163d-f84e-42be-b664-60e624f83576.jpg 

 

 

 

 

 

  1. Вчимося читати з LEGO: кількість букв в словах

C:\Users\User\Desktop\Лего\472ac3a0-f38f-4b7c-a5b1-a11ed226dd24.pngНа прикладі довгої і маленьких деталей можна наочно продемонструвати з скількох букв складається те чи інше слово. Напишіть слово на одній довгій деталі LEGO, де кожна буква відповідає одному поділу як і маленька деталь LEGO. Дитина нехай підбере такі ж букви на маленьких деталях і складе це ж слово. Подібним чином можна вчити склади: на довгій пишіть ціле слово, на деталях менше склади слова, а на самих маленьких – окремі букви.

C:\Users\User\Desktop\Лего\1136933a-3647-4d29-ad91-8b120b8a9ead.png 

 

 

 

 

 

 

 

  1. Вчимося читати за допомогою конструктора LEGO

C:\Users\User\Desktop\Лего\58669301-3d2d-41df-9fbe-ff1fbaa45566.jpgКоли дитина вже досить добре знає букви, їй не складе труднощів «писати» слова, використовуючи деталі конструктора LEGO.

 

 

 

 

 

  1. Вчимо частини мови з конструктором LEGO

Школярам, які вже знають всі букви алфавіту, читають і пишуть, LEGO також стане в нагоді в навчанні.  За допомогою деталей конструктора можна вивчити всі частини мови і слова, які відносяться до кожної категорії. Найдовші деталі підпишіть назвою кожної частини мови: іменник, прикметник, дієслово, займенник, числівник і прислівник. На інших, менших, деталях, напишіть різні слова. Дитина повинна розсортувати слова по кожній категорії, складаючи вежі з конструктора.

C:\Users\User\Desktop\Лего\47c1525d-8f33-4268-8ef8-5b0771377d92.jpgC:\Users\User\Desktop\Лего\a58f75b9-0c3d-4caa-8dcd-f4cbe97d55fc.jpg  

 

 

 

 

 

  1. Розвиток мовних навичок за допомогою LEGO

Конструктор LEGO є також прекрасним помічником при розповіданні казок і різних оповідань. Спробуйте разом з дитиною переказати для початку невеличку книжку. Кожен епізод треба зображувати схематичними малюнками, складеними з конструктора LEGO. Таким чином добре координується мова і рухи дитини.

C:\Users\User\Desktop\Лего\a381033a-1709-4742-9d0b-d6a4c3726f2a.jpg 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Тепер у вас є чудові приклади, які можна використовувати конструктор LEGO на уроках навчання грамоти. Так ви напевно зробите уроки цікавими і захоплюючими.

 

 

 

Висновки

Молодший шкільний вік – початковий етап становлення особистості. У цей період закладається: розвиток здібностей до конструювання, який активізує розумові процеси учня, народжує інтерес до творчого вирішення завдань, винахідливості і самостійності, ініціативності, прагнення до пошуку нового й оригінального. Творча діяльність завжди приваблива для дитини і змушує її думати, оскільки пов’язана зі створенням чогось нового, відкриття нового знання або своїх нових можливостей.

LEGO – конструювання, як і інші види діяльності сприяє розвитку не тільки дрібної моторики, ай розвитку мовної активності у учнів молодшого шкільного віку. Особливість конструктивної діяльності полягає в тому, що вона, як і гра, відповідає інтересам і потребам дитини молодшого шкільного віку. Вона дає можливість діяти з геометричними тілами, на практиці пізнавати їх колір, форму, величину, засвоювати правильні назви деталей. Ігрова форма занять сприяє розвитку у дітей пізнавального інтересу.

Працюючи з конструктором, можна будувати моделі і при цьому навчатися, граючи і отримуючи задоволення. LEGO допомагає учням втілювати в життя свої думки, будувати і фантазувати, захоплено працювати і бачити результат своєї роботи, при цьому навчаючись. 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Список використаної літератури:

  1. Програма розвитку дітей старшого шкільного віку «Впевнений старт» - К., 2010.
  2. Конструируем: играем, учимся: Учебное пособие. – М.:  ИНТ, 1996.-44с.
  3. Комарова Л.Г. Строим из LEGO (моделирование логических отношений и объектов реального мира средствами конструктора LEGO). – М.: «ЛИНКА - ПРЕСС», 2001г. – 88с.
  4. Селезнёва Г.А. Сборник материалов «Игры» для руководителей Центров развивающих игр (Леготека) – М., 2007г. – 44с.
docx
Додано
27 січня 2022
Переглядів
917
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку