Стратегії розвитку критичного мислення.
Типова освітня програма для 1-2 класів НУШ під редакцією
О.Я. Савченко.
2 клас
Тема уроку |
Етап уроку |
Назва стратегії |
Приклад застосування (завдання учням) |
Українська мова
Зв'язок прикметників з іменниками. |
Актуалізація опорних знань. Мотивація навчальної діяльності. |
«Розминка» |
Вправа «Жила-була лисиця…» Необхідно дібрати прикметники до слова лисиця. Кожен з учнів повторює попередній ряд, доповнюючи своїми словами:
|
Літературне читання
Робота з дитячою книжкою. Бруно Ферреро «Мишко». |
Сприймання та усвідомлен ня знань. Застосування знань. |
«Шість капелюхів мислення» |
Робота в групах. Кожна група представляє капелюхи певного кольору і має, спираючись на певний тип мислення, дотримуватися відповідного підходу до аналізу оповідання (предмету дискусії). Наприклад, команда білого капелюха – аналіз фактів, жовтого – оцінка переваг, чорного – оцінка негативного розвитку…
Білий капелюх (факти). Про що розповідається в оповіданні?
Жовтий (позитив). Що гарного в оповіданні?
Чорний (проблеми). Що негативного?
Червоний (емоції). Які почуття виникли під час читання?
Зелений (творчість). Як, на вашу думку, у подальшому складеться життя Мишка? Як би ви продовжили цей твір?
Синій (узагальнення). Чого навчає нас це оповідання?
|
Я досліджую світ
Як зимують птахи та звірі. |
Рефлексія |
«Незакінчені речення» |
Початки речень записано на дошці, плакаті. Учні почергово висловлюються одним реченням. - Сьогодні я дізнався… як зимують птахи, як зимують звірі… - Я виконував завдання…у словнику довідався про значення слова зимівля. - Я навчився…розрізняти спосіб життя тварин взимку. - Я зміг…розповісти про зимівлю ведмедя. - Мене здивувало, що…козулі тримаються стадом, а головною є досвідчена самка. - Мені було корисно дізнатися…яку їжу треба підготувати на зиму птахам. - Я розповім батькам …що треба змайструвати годівничку і повісити у дворі, щоб підгодовувати пернатих всю зиму. |