Використання квестів на уроках математики

Про матеріал
Використання квестів на уроках математики в початковій школі. Даний файл містить інформацію про те, що таке квест, як створити власний квест, та посилання на вже готовий квест для 3 класу
Перегляд файлу

Сьогодні  хочеться поговорити про те, що таке квест, де їх використовують та як створюють. Що таке квест в оригінальному його значенні.

Квест  — аматорське спортивно-інтелектуальне змагання, основою якого є послідовне виконання заздалегідь підготовлених завдань командами або окремими гравцями.

Під час гри команди вирішують логічні завдання, здійснюють пошук на місцевості, будують оптимальні маршрути переміщення, шукають оригінальні рішення і підказки. Після завершення чергового завдання команди переходять до виконання наступного. Перемагає команда, що виконала всі завдання швидше за інших.

Онлайн-квест – це новий унікальний формат квестів. Завдання видаються командам через спеціальну ігрову систему. У цій же системі команда отримує підказки і вводить коди. Для гри потрібен будь-який пристрій для виходу в інтернет, досить буде навіть звичайного смартфона.

 

Квест-урок стимулює розвиток логічного мислення, привчає дітей розмірковувати над завданням, різнобічно оцінювати ситуацію, аналізувати інформацію з точки зору значимості, важливості та необхідності, дозволяє пов'язувати матеріал кількох предметів, залучаючи логіку і критичне мислення.

       

Однією з нагальних проблем освітнього простору є урізноманітнення навчального процесу, активізації пізнавальної діяльності учнів, розширення сфери їх інтересів. Це потребує впровадження новітніх форм, методів та технологій навчання.

На сьогоднішній день, за різними оцінками, прийнято розрізняти таких навчальних і виховних процесів, адже в більшості випадків педагог є не тільки вчителем, який викладає певний матеріал, а ще й вихователем, так би мовити, моральним наставником.

У загальній класифікації виділяють наступні квест-технології: лінійні (рішення однієї задачі дає можливість вирішувати наступну); штурмові (за допомогою контрольних підказок учасник сам вибирає спосіб вирішення завдання); кільцеві (по суті, той же лінійний квест тільки для кількох команд, що стартують з різних точок).

В цілому, якщо подивитися на такі навчальні процеси, можна відзначити, що квест-технології в початковій школі або іншому загальноосвітньому закладі мають ряд подібностей з комп’ютерними іграми, на основі яких, вони власне і побудовані. По-перше, це досягнення кінцевої мети через пошук проміжних рішень. По-друге, це система підказок (правда, вони зустрічаються не завжди, що ускладнює систему пошуків).

На відміну від ігор взагалі, педагогічна гра-квест має істотну ознаку - чітко поставлену мету навчання й відповідні їй  педагогічні результати, які можуть бути обґрунтовані, виділені в явному вигляді й характеризуються навчально-пізнавальною спрямованістю. Ігрова форма занять створюється на уроках за допомогою ігрових прийомів і ситуацій, що виступають як засіб спонукання, стимулювання до навчальної діяльності.

 

Технологія «Веб-квест»

Особливу увагу  хочу приділити саме технології «Web-Quests», яка тісно пов’язана з виростанням ІКТ та особливо Інтернет ресурсів. Результатом роботи з веб-квестом є публікація результатів робіт учнів у вигляді веб-сторінок, веб-сайтів, або презентацій, які виконуються в Microsoft Office PowerPoint.

Веб-квест складається з таких елементів:

- вступ, де вказується термін проведення певної самостійної роботи і задаються вихідні умови;

- завдання різного ступеня складності для самостійного виконання;

- посилання на ресурси пошукової мережі Інтернет, які надають можливість знайти і “завантажити” необхідний матеріал: електронні адреси, тематичні чати, книги або методичні посібники, які знаходяться в бібліотеках;

- поетапний опис процесу виконання певного завдання з поясненням принципів переробки інформації, допоміжними питаннями, причинно-наслідковими таблицями, схемами, діаграмами;

- висновки, які містять орієнтовні результати виконання завдання, шляхи подальшої самостійної роботи по зазначеній темі і ті галузі, де можливо застосувати отримані результати.

На жаль, учні часто використовують інформаційні інтернет-ресурси лише в «корисних цілях», наприклад, бездумно копіюючи готові реферати. Пасивне сприйняття будь-якої інформації може привести до споживчого відношення до медіа, а технологія дає унікальну можливість використання всесвітньої  мережі для навчання. Технологія Web –Quests себе виправдовує, оскільки сучасному світі,насиченому великим об'ємом інформації, дуже важко виділити учням раціональне зерно. Завдання педагога допомогти їм у пошуку інформації.

 

Для того, щоб завантажити авторський вебквест, не потрібно володіти навичками програмування. Навіть не доведеться встановлювати програму на комп'ютер. Потрібна лише реєстрація на сайті «Всеосвіта».

 

Етапи створення квесту:

  1. Якщо ви ще не зареєстрований користувач, то для цього необхідно пройти стандартну процедуру – вказати адресу електронної пошти та вигадати пароль, або зареєструватись через Facebook чи Google-акаунти.
  2. У рядку «Інструменти педагога» оберіть пункт «Вебквести» та натисніть на кнопку «Створити  вебквест».

 

  1. Оберіть один із 31 безкоштовних шаблонів (їхня кількість постійно поповнюється).

 

  1. Укажіть назву рівня. За необхідності в межах одного квесту можна об'єднати декілька кімнат із завданнями. Якщо ви плануєте однорівневий квест, то назва рівня і всього квесту збігатимуться.

 

  1. Послідовно оберіть об'єкти віртуальної кімнати, в яких будуть приховані підказки.

Завдання-підказки можуть бути в текстовому, графічному, аудіо, відео форматах та інше. При натисканні на блакитну пташку ви можете обрати колір та стилі тексту. Окрім того, є можливість встановити додаткові налаштування (наприклад, щоб при наведенні на об'єкт курсором, він ставав активним та інше).

 

 

  1. Укажіть умову виходу з рівня (щоб вийти, потрібен ключ або необхідно знайти і відкрити всі підказки та інше).
  2. Перейдіть в пункт «Налаштування гри». Зробіть базові опції гри – напишіть привітання, яке побачать учасники гри (можна завантажити відео чи аудіофайли). Укажіть час проходження та кількість спроб, напишіть за необхідності власні мотивуючи фрази (їх побачать учні при пошуку об'єктів із підказками).

 

8 . Перейдіть у закладку «Налаштування публікації». Напишіть назву квесту, вкажіть навчальну дисципліну та позначте рівень складності (клас). Додайте обкладинку та зробіть детальний опис.

 

9. Протестуйте квест, скориставшись функцією «Попередній перегляд». На будь-якому з етапів вчитель може редагувати зміст, змінювати налаштування приватності, а також взагалі видаляти матеріал.

10. Якщо ви встановлюєте частково відкритий доступ до створеної вами гри, то запити на дозвіл проходження відображаються у графі «Запити на дозвіл до тесту».

 

 Щоб учні могли безперешкодно проходити створений вами вебквест, у налаштуваннях приватності встановіть або відкритий, або частково відкритий доступ.

11. Надішліть  посилання на створений вебквест вашим учням.

Функціонал сервісу дає можливість розміщувати як безкоштовні, так і платні матеріали. Щоб ви отримували автоматично оплату за використання вашої роботи, додайте відомості вашої банківської карти.

А зараз пропонуємо вам пройти разом  з нами вебквест на урок математики для 2 класу.

квест

 

 

docx
Додано
17 листопада 2023
Переглядів
392
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку