Сьогодні хочеться поговорити про те, що таке квест, де їх використовують та як створюють. Що таке квест в оригінальному його значенні.
Квест — аматорське спортивно-інтелектуальне змагання, основою якого є послідовне виконання заздалегідь підготовлених завдань командами або окремими гравцями.
Під час гри команди вирішують логічні завдання, здійснюють пошук на місцевості, будують оптимальні маршрути переміщення, шукають оригінальні рішення і підказки. Після завершення чергового завдання команди переходять до виконання наступного. Перемагає команда, що виконала всі завдання швидше за інших.
Онлайн-квест – це новий унікальний формат квестів. Завдання видаються командам через спеціальну ігрову систему. У цій же системі команда отримує підказки і вводить коди. Для гри потрібен будь-який пристрій для виходу в інтернет, досить буде навіть звичайного смартфона.
Квест-урок стимулює розвиток логічного мислення, привчає дітей розмірковувати над завданням, різнобічно оцінювати ситуацію, аналізувати інформацію з точки зору значимості, важливості та необхідності, дозволяє пов'язувати матеріал кількох предметів, залучаючи логіку і критичне мислення.
Однією з нагальних проблем освітнього простору є урізноманітнення навчального процесу, активізації пізнавальної діяльності учнів, розширення сфери їх інтересів. Це потребує впровадження новітніх форм, методів та технологій навчання.
На сьогоднішній день, за різними оцінками, прийнято розрізняти таких навчальних і виховних процесів, адже в більшості випадків педагог є не тільки вчителем, який викладає певний матеріал, а ще й вихователем, так би мовити, моральним наставником.
У загальній класифікації виділяють наступні квест-технології: лінійні (рішення однієї задачі дає можливість вирішувати наступну); штурмові (за допомогою контрольних підказок учасник сам вибирає спосіб вирішення завдання); кільцеві (по суті, той же лінійний квест тільки для кількох команд, що стартують з різних точок).
В цілому, якщо подивитися на такі навчальні процеси, можна відзначити, що квест-технології в початковій школі або іншому загальноосвітньому закладі мають ряд подібностей з комп’ютерними іграми, на основі яких, вони власне і побудовані. По-перше, це досягнення кінцевої мети через пошук проміжних рішень. По-друге, це система підказок (правда, вони зустрічаються не завжди, що ускладнює систему пошуків).
На відміну від ігор взагалі, педагогічна гра-квест має істотну ознаку - чітко поставлену мету навчання й відповідні їй педагогічні результати, які можуть бути обґрунтовані, виділені в явному вигляді й характеризуються навчально-пізнавальною спрямованістю. Ігрова форма занять створюється на уроках за допомогою ігрових прийомів і ситуацій, що виступають як засіб спонукання, стимулювання до навчальної діяльності.
Технологія «Веб-квест»
Особливу увагу хочу приділити саме технології «Web-Quests», яка тісно пов’язана з виростанням ІКТ та особливо Інтернет ресурсів. Результатом роботи з веб-квестом є публікація результатів робіт учнів у вигляді веб-сторінок, веб-сайтів, або презентацій, які виконуються в Microsoft Office PowerPoint.
Веб-квест складається з таких елементів:
- вступ, де вказується термін проведення певної самостійної роботи і задаються вихідні умови;
- завдання різного ступеня складності для самостійного виконання;
- посилання на ресурси пошукової мережі Інтернет, які надають можливість знайти і “завантажити” необхідний матеріал: електронні адреси, тематичні чати, книги або методичні посібники, які знаходяться в бібліотеках;
- поетапний опис процесу виконання певного завдання з поясненням принципів переробки інформації, допоміжними питаннями, причинно-наслідковими таблицями, схемами, діаграмами;
- висновки, які містять орієнтовні результати виконання завдання, шляхи подальшої самостійної роботи по зазначеній темі і ті галузі, де можливо застосувати отримані результати.
На жаль, учні часто використовують інформаційні інтернет-ресурси лише в «корисних цілях», наприклад, бездумно копіюючи готові реферати. Пасивне сприйняття будь-якої інформації може привести до споживчого відношення до медіа, а технологія дає унікальну можливість використання всесвітньої мережі для навчання. Технологія Web –Quests себе виправдовує, оскільки сучасному світі,насиченому великим об'ємом інформації, дуже важко виділити учням раціональне зерно. Завдання педагога допомогти їм у пошуку інформації.
Для того, щоб завантажити авторський вебквест, не потрібно володіти навичками програмування. Навіть не доведеться встановлювати програму на комп'ютер. Потрібна лише реєстрація на сайті «Всеосвіта».
Етапи створення квесту:
Завдання-підказки можуть бути в текстовому, графічному, аудіо, відео форматах та інше. При натисканні на блакитну пташку ви можете обрати колір та стилі тексту. Окрім того, є можливість встановити додаткові налаштування (наприклад, щоб при наведенні на об'єкт курсором, він ставав активним та інше).
8 . Перейдіть у закладку «Налаштування публікації». Напишіть назву квесту, вкажіть навчальну дисципліну та позначте рівень складності (клас). Додайте обкладинку та зробіть детальний опис.
9. Протестуйте квест, скориставшись функцією «Попередній перегляд». На будь-якому з етапів вчитель може редагувати зміст, змінювати налаштування приватності, а також взагалі видаляти матеріал.
10. Якщо ви встановлюєте частково відкритий доступ до створеної вами гри, то запити на дозвіл проходження відображаються у графі «Запити на дозвіл до тесту».
Щоб учні могли безперешкодно проходити створений вами вебквест, у налаштуваннях приватності встановіть або відкритий, або частково відкритий доступ.
11. Надішліть посилання на створений вебквест вашим учням.
Функціонал сервісу дає можливість розміщувати як безкоштовні, так і платні матеріали. Щоб ви отримували автоматично оплату за використання вашої роботи, додайте відомості вашої банківської карти.
А зараз пропонуємо вам пройти разом з нами вебквест на урок математики для 2 класу.