Використання LEGO - технологій в освітньому просторі Нової української школи . Розробка уроку з математики (НУШ) у 1 класі

Про матеріал
Використання LEGO - технологій в освітньому просторі Нової української школи . Розробка уроку з математики (НУШ) у 1 класі до презентації на тему: « Додавання і віднімання числа 4 ». Мета: формувати обчислювальні навички, здійснювати підготовчу роботу до вивчення задач; розвивати логічне мислення учнів шляхом виконання завдань з логічним навантаженням
Перегляд файлу

Урок  з  математики  у  1  класі.

Тема.  Додавання  і віднімання числа 4.

 

https://naurok.com.ua/uploads/files/391380/123419/134898_html/images/123419.001.png

 

 

 

 

 

 

 

C:\Users\AdminS\Desktop\лего\lego-six-bricks.jpgПов’язане зображення

 

 

 

 

 

 

 

Вельможко  Людмила   Петрівна

 Вчитель   початкових  класів ,   м, Дніпро,

 КЗО  “ СЗШ  № 97   імені   П. І. Шкідченка»  ДМР

 

 

Тема  уроку.    Додаємо  і  віднімаємо  число  4.

Мета:

    формувати обчислювальні навички, здійснювати підготовчу роботу до вивчення задач.

Дидактична задача:

       ознайомити учнів зі способом додавання і віднімання числа 4 частинами; закріпити знання

вивчених табличних випадків додавання і віднімання;

 формувати вміння обчислювати значення виразів на дві дії; закріпити знання правила знаходження невідомого доданка,   формувати вміння знаходити невідомий доданок, ставити запитання до тексту, добирати схему та вираз, виконувати схему до описаної ситуації.

Розвивальна задача:

  розвивати логічне мислення учнів шляхом виконання завдань з логічним навантаженням.

Хід уроку

І. Мотивація навчально-пізнавальної діяльності учнів.

    1.Ось дзвінок сигнал нам дав.

Працювати  час настав.

Тож і ми часу не  гаймо,

Урок  скоріше

починаймо!

   2. МІЙ   НАСТРІЙ.

- Які якості потрібні людині  для успішного навчання ?

 Для успішного навчання потрібні:

 Працелюбність .        Спритність.       Допитливість .      Кмітливість.

    Спостережливість  .       Старанність  .       Уважність .     Наполегливість .

 Уважність .

       Ви вже добре вмієте додавати і віднімати число 3 двома способами, тому сподіваюсь, що нове на цьому уроці не буде для вас складним. Сьогодні ви ознайомитесь зі способами додавання і віднімання числа 4.

Пов’язане зображенняНа уроці щось нове

треба нам пізнати,

Багато цікавого                            

запам ‘ятати.

Тож будьте уважні,

 зберіться з думками,

Ось тема уроку.

 Вона перед вами.

Сьогодні  на  уроці :

Додавання  та віднімання  числа  4.

ІІ. Актуалізація опорних з нань і способів дії.

 

  1. Графічний диктант.

 (Виконується на аркуші в клітинку.) Відлічіть 3 клітинки вниз і поставте точку. Від точки проведіть лінію на 1 клітинку, потім похилу (косу) лінію на 1 клітинку вліво вгору, лінію на 1 клітинку вправо, похилу (косу) лінію на 1 клітинку вправо вниз, похилу (косу) лінію на 1 клітинку вправо вгору, лінію на 1 клітинку вправо, похилу (косу) лінію на 1 клітинку вліво вниз, лінію на 1 клітинкувправо, похилу (косу) лінію на 1 клітинку вправо вгору, лінію на 1 клітинку вправо, похилу (косу) лінію на 1 клітинку вправо вниз, лінію на 1 клітинку вправо, похилу (косу) лінію на 1 клітинку вліво вгору, лінію на 1 клітинку вправо, похилу (косу)  лінію на 1 клітинку вправо вниз… Продовжте візерунок.

  1. Усна лічба. Завдання № 1 із вкладки 72.

 

    3. Усне опитування. Проводиться аналогічно до попередніх. Додаються такі запитання.

З яких чисел складається число 2? Як міркуємо при додаванні 2? відніманні 2?

     З яких чисел складається число 3? Як треба міркувати, щоб додати число 3? Як по-іншому додати число 3? Скількома способами можна додати число 3?

Скількома способами можна відняти число 3? Чому число 3 можна відняти двома

способами? Як саме?

4. Актуалізація складу чисел.

Покажіть у таблицях склад поданих чисел.

1.Прийоми   додавання   і   віднімання   числа 3,  4.

Вираз 4 + 4. 4 — це 3 і 1. До 4 спочатку додамо 3, а потім додамо ще 1. До 4 додати 3, буде 7; до 7 додати 1, одержимо 8.

4 — це 2 і 2. До 4 спочатку додамо 2, а потім додамо ще раз 2. До 4 додамо 2, буде 6; до 6 додамо 2, одержимо 8.

4 — це 1 і 3. До 4 спочатку додамо 1, а потім додамо ще 3. До 4 додамо 1, буде 5, до 5 додамо 3, одержимо 8.

У результаті обчислення трьома способами ми одержали те саме число, що непрямо свідчить про правильність виконання завдання.

Вираз 10 - 4. 4 — це 3 і 1. Від 10 спочатку віднімемо 3, а потім віднімемо ще 1. Від 10 віднімемо 3, буде 7; від 7 віднімемо 1, одержимо 6.

4 — це 2 і 2. Від 10 спочатку віднімемо 2, а потім віднімемо ще раз 2. Від 10 віднімемо 2, буде 8; від 8 віднімемо 2, одержимо 6.

4 — це 1 і 3. Від 10 спочатку віднімемо 1, а потім віднімемо ще 3. 10 мінус 1 — буде 9; 9 мінус 3 — одержимо 6.

C:\Users\123\Desktop\вебінари\Screenshot_23-1.jpg

 

 

Картинки по запросу вітер  погодне явищеhttps://f.zaporizhzhia.city/location/2042/AgP2o.jpgРисунок25Гра «Сонце, камінь, вітер»

 

 

Картинки по запросу малюнок Діти по колу

 

 

 

 

Формування  вміння  виконувати  схему  до  тексту.

ІІІ. Формування нових з нань і способів дії

1. О знайомлення зі способами додавання і віднімання числа 4. Завдання № 1.

Розглянемо перший стовпчик. 6 + 2 + 2. До 6 спочатку додамо 2, буде 8; до 8 додамо

ще 2, одержимо 10. Скільки всього ми додали до 6? Ми додали спочатку 2, а потім ще раз 2, усього ми додали дві двійки — 4. Чи може цей вираз допомогти обчислити

значення виразу 6 + 4, записаного нижче? Так, тому що ми до 6 так само додали 4,

але не відразу, а спочатку 2, а потім ще раз 2...

ІV. Закріплення вивченого. Формування вмінь і навичок

  1. Формування обчислювального прийому додавання і віднімання числа 4.
  2. Завдання № 3. Виконується з коментованим письмом. Коментарі аналогічні до попередніх.

2. Закріплення вмінь знаходити невідомий доданок. Завдання № 4. Самостійна робота учнів.

Настанова вчителя: для знаходження невідомого доданка треба виконати відповідну арифметичну дію усно і лише потім відшукати серед поданих чисел те, яке дорівнює

знайденому числу. Не слід підбирати невідомий доданок!

  1. Ф ормування вмінь ставити запитання до тексту, добирати схему та вираз.
  2.  Завдання № 5.

Учні переказують описані ситуації, міркують, що можна спитати в кожній ситуації;

переказують отриману задачу...

(1) Чи відомо, скільки Іванка використала блоків? фігурок чоловічків? Що невідомо?

Результат пошуку зображень за запитом "Пальчиковий рахунок"

V. Рефлексія навчально-пізнавальної діяльності у чнів

ГРА  “Продовжте  речення”

На  уроці  я  навчився…
Мені  сподобалося…
Хотів  би  ще  навчитися…
Найскладніше  було…
Найлегше  було…

Що ви відкрили для себе на уроці? Якими способами можна додати і відняти число 4?

Чому число 4 додають і віднімають трьома способами?

Джерела:

1Яковлєв Н.М., Сохор А.М. Методика і техніка  уроку в школі. - М., 1985. - 163 с.

2. «Математика. 1 клас. Навчальний зошит.

У 4 частинах. Частина 1.»   С. О. Скворцова, О. В. Онопрієнко

3. С. О. Скворцова, О. В. Онопрієнко., Иатематика, 1 клас.  - Харків,

Вид., “ Ранок ”, 20118 р.

3.П о м е т у н  О. Інтерактивні методики та система навчання. – К.: Шкільний світ, 2007.

1 клас. Навчальний зошит : У 4 ч. Ч. 1. Ч. 2. Ч. 3. Ч. 4/ С. О. Скворцова,

О. В. Онопрієнко. — Харків : Видавництво «Ранок», 2018

docx
Пов’язані теми
Математика, 1 клас, Розробки уроків
НУШ
Додано
12 лютого 2020
Переглядів
1059
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку