Розробка нестандартного уроку математики в 1 класі "Число і цифра 5. Написання цифри 5. П'ятикутник"

Про матеріал
Конспект уроку складено у віршованій формі, що значно підвищує інтерес першокласників до вивчення предмету математики. Підібрані цікаві матеріали для різних етапів уроку.
Перегляд файлу

 

 

 

 

 

 

Математика

1 клас

Число і цифра 5. Утворення цифри 5. Написання цифри 5. П’ятикутник

 

 

 

 

 

 

 

 

 Тема    Число і цифра 5. Утворення  цифри 5. Написання цифри 5.

              П’ятикутник.  

 

 Мета: пояснити учням утворення числа 5 додаванням 1 до                                 попереднього числа; ознайомити із цифрою 5; навчати  писати                                                цифру 5; закріплювати нумерацію чисел у межах 5; розвивати                                             логічне мислення; виховувати старанність, наполегливість,                                                 бажання допомогти друзям.

 

 Обладнання:   демонстраційний матеріал: казкові герої ( Лисичка,                                 Зайчик ); таблиця № 20, цифрова каса;

     індивідуальний матеріал: набір  геометричних  фігур,  каса                                 цифр.

 

 Тип уроку:     нестандартний ( урок – казка ).

 

                               Зміст уроку

 І. Організаційний момент.

Вчитель.             

                 

            Гамір!.. Дзвін!...

            І тиша враз…

            Це уроку настав час

            Всі сідайте тихо, діти,

            Домовляймось не шуміти,

            На уроці не дрімати,

            А старанно працювати.

            Бо й урок в нас незвичайний:

            Помандруєм в казку ми.

            Ви їх любите? ( Та – а – к! )

  • Будь-ласка! Будем чемними дітьми.

Але ж казочок багато...

В яку ж вирушимо ми? ( Відповіді дітей. )

Любі хлопчики й дівчата,

В ту, з якої ці рядки.

  ( читає )

Сидить зайчик на пеньку,

Дуже гірко плаче.

Лиска в хаті на припічку

Від радості скаче ( „Лисичка та зайчик” )

 Вчитель.

            Очі ви лише закрийте.

            Лічим: 1,2,3 – відкрийте!

( На магнітній дошці вчитель складає малюнок: лісова галявина, на ній – чепурний будиночок, біля будинку зайчик. )

 

 Вчитель 

            Ось вам ліс густий – густий.

            Дім у лісі чепурний.

         В домі хто господарює,

          День і ніч усе майструє?

          Зайчик хатку збудував,

          Так дбайливо прикрашав,

          Жив спокійно – поживав,

            Горя й суму він не знав.

          Та лисичка зла – презла

         Цього зайчика знайшла,

            Хитрувала, лютувала,

          З хати Зайчика прогнала.

           От сидить він на пеньку,

          Ллє сльозу гірку – гірку,

          Злу Лисичку проклинає,

          Сльози лапкою втирає.

          Лиска хвостиком виляє,

        Слова такі промовляє:

  Лиска

  Бідний, зайчику ти мій,

         Будеш мати дім ти свій,

            Ось завдання ці зроби,

            Та спокійно вже живи.

( Біля лисички стоїть кошик  із  листочками-завданнями. )

 

   Вчитель

           Звикла Лиска хитрувати –

         Малих звірів ображати.

          Зна, що Зайчик сірий наш

           Ще не ходить в 1-й клас.

           Зна хитрюга рижа ця,

            Що складні завдання ці.

            Не зробити їх Зайчаті.

            Отже, їй лишатись в хаті.

 

          Зайчик

 Любі діти,  ви мої,

            Ой, завдання ці складні!

            Поможіть мені зробити –

            Лиску злу пора провчити.

 

          Вчитель

            Що нам, діти, тут робити?

            Чи нам Зайчика лишити?

            Чи хвилинок не збавляти –

            Ці завдання розв’язати?

 Діти

   Так, завдання розв’язати.

            ( Вчитель бере листочок, на якому написано: „Завдання 1.”)

 

 ІІ. Повторення вивченого матеріалу.

  1. Вчитель

Ось завдання перше вам,

            Нашим славним школярам:

            Називати числа вміло,

            Швидко правильно сміливо.

Називання чисел від 1 до 5; від 5 до 10; від 2 до 8; від 1 до 10.

 

  •       А тепер читайте числа… ( 1,2,3,4 ). Яке з них найбільше? Яке найменше?
  1.     Вчитель

Лиска числа тут лишила

  Й прочитати їх просила.

  Щоб зайчатко врятувати,

  Треба склад числа ( вчитель показує картку з цифрою 4 ) назвати.

( Діти називають склад числа 4, показуючи на дерев’яних цифрах. )

 

    Вчитель

            Це завдання ми зробили –

            І зайчатко звеселили.

( Вчитель бере листок з написом: „Завдання 2.” )

 

 ІІІ. Вивчення нового матеріалу.

  1.          Лічба предметів ( за таблицею № 20 )

 

     Вчитель

            Ось і друге –  без вагань

            Ти малюнок цей розглянь.

             Квіти ти всі полічи.

            Скільки їх? Ану, скажи!

  • Скільки маків? тюльпанів? дзвіночків? Чим різняться ці групи предметів? Що в них спільного?

Утворення числа 5 учні з’ясовують за верхнім малюнком.

  • Скільки рожевих квіток? Скільки голубих? Скільки всього квіток?

 

      Вчитель

               Число 5, скажіть же, діти,

                На письмі як передати?  ( Цифрою 5. )

                А чи вмієм цифру 5

                На папері позначать?  ( Відповіді дітей ( Ні – і.)

 

  1. Розгляд та аналіз зразка цифри 5.

    Цифри 1,2,3,4 – на прогулянку ходили,

    Потім вийшла погулять

    На папері цифра 5.

    Руки вправо простягнула,

    Ніжку бубликом зігнула.

 

  1. Фронтальна робота.
  • За яким числом при лічбі йде число 5? Подумайте, як можна   

утворити число 5 із числа 4.

 

  1. Робота з підручником

1) Ознайомлення з числом та цифрою 5.

  • З якими групами предметів співвідноситься число 5 ( вправа 1)?

2) Утворення числа 5 ( вправа 2).

 Порівнювання чисел 4 і 5;

3) Лічба і порівнювання кількості предметів.

   а) Вправи 3-5;

   б) Вчитель

Числа ось в рядок стоять.

Треба вам їх порівнять.

        1<2   4=4

        2<3  4<5

  1.       5>4

               4) Ознайомлення з п’ятикутником.

  •       Як називається многокутник, який ви бачите на набірному   полотні? Чому він так називається?

                 ( Сторони не обов’язково повинні бути рівні. )

                5) Називання чисел від 1 до 5, від 5 до 1.

 

           Вчитель

                          На листках кленових лиска

                          Написала всі ці числа.

                          Вітер-змій розкидав листя,

                          Треба знати,  де їх місце.

         ( Діти виставляють на набірному полотні цифровий ряд: 1,2,3,4,5. )

 

ІV. Фізкультхвилинка.

       Вірш.

 

                         Гей, дівчата та хлоп’ята,

                         Нумо пальці рахувати!

                         Перший – це товстий, великий,

                         З нього ми почнемо лік.

                         Вказівний, то палець другий,

                         Він всім вказувати звик.

                         Ну а третій – довший всіх,

                         Він середній серед них.

                         А четвертий – безіменний,

                         Чимось він від всіх відмінний.

                         П’ятий пальчик довго спав,

                         Тож мізинчиком він став.

                         Всі ми пальчики назвали –

                         До п’яти порахували.

                                               Світлана та Юрій  Ходоси.

 

  1.   Робота в зошиті.

 Вчитель

               Отже, й це завдання розв’язали –

               Номер 3 – у руки взяли ( вчитель бере листочок із написом   

               „Завдання 3”).

 Лисичка

               А тепер вже вам пора

               Взятися і до пера.

               Треба вчитися писати цифру 5 й будову знати.

 

  1. Ознайомлення із рукописною цифрою 5.
  •       Цифра 5 складається з трьох елементів: дугоподібної лінії, короткої прямої похилої лінії та правого півовалу. Починаємо писати з верхньої сторони квадрата недалеко від правого кута й ведемо вниз у напрямку до середини клітинки коротку пряму похилу лінію. Далі, не відриваючи руки, пишемо малий правий півовал до нижньої сторони квадрата так, щоб він не торкався правої сторони, де заокруглюємо ліворуч ближче до нижнього лівого кута. Відриваємо руку і вгорі проводимо дугоподібну лінію праворуч до верхнього правого кута квадрата.
  1. Вправа на співвіднесення числа з кількістю предметів.

 

VІ. Цікаві вправи.

      Вчитель

                    Третій номер ми здолали.

                     І останній вже забрали. ( Вчитель бере листок з написом

                      «Завдання 4». )

 Лисиця

                    З хати щоб мене прогнати,

                  Слід загадки відгадати.

                    Якщо справитесь – хвала!

                     А не справитесь –  ганьба!

                     Доведеться ще  зайчиську

                     На пеньку провести нічку.

 

  1. Відгадування загадок.

       а)      По п’ятеро синів –

         Дбайливих парубків

         У двох сестер – матусь.

         Всі люблять їх чомусь.  ( Руки та пальці. )

        б)     Стоїть хлівець на четверо овець,

                А на п’яту – окремо.  ( Рукавиця. )

 

  1. Лічилка.

                      Раз, два, три, чотири, п’ять –

                      Діти вийшли погулять.

                      Тут сорока поруч сіла

                      І водить тобі звеліла.

 

  1. Цікава задача.

 

    Лисиця.

             Рано, діти, вам радіти –

             Слід завдання ще зробити.

             Добре треба міркувати,

             Щоб його вже розв’язати.

 

Лиска хату прикрашала,

Квіти у гаю збирала.

Дві квіточки та ще  три

Це яке число? Назви. ( 5 ).

     Вчитель

              Діти, ми виконали всі завдання Лисички. Тепер Зайчик повернеться у    

              свою хатку.

     Зайчик

             Молодці, мої малята.

             Любі хлопчики й дівчата.

             Працювали добре ви,

             Врятували від біди,

             Мене, Зайчика малого,

             Від Лисиці – звіра злого.

     Вчитель

             Зайчик дуже вдячний вам,

             Добрим, милим школярам.

             

             Знову очі ви закрийте…

             Лічим: 1,2,3 – відкрийте!  ( Зайчик за цей час опиняється у своїй

              хатині)

 

VІІ. Підсумок уроку.

  •   Зайчик залишився жити-поживати у своїй хатинці. А наша подорож  у казку на цьому закінчилася. Чи сподобалася вона вам? А чим саме? То яке число іде після 4? Якою цифрою воно позначається? 

    

1

 

doc
Пов’язані теми
Математика, 1 клас, Розробки уроків
НУШ
Додано
13 лютого 2020
Переглядів
1249
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку