Використання ЛЕГО у здоровязбережувальній технології

Про матеріал
Конструктор LEGО цінний тим, що його можна використовувати для вивчення різних розділів програми. За допомогою LEGO діти вивчають математику, мову, довкілля, займаються фізкультурою і навіть малюють цеглинками. Конструктор є надійним помічником у роботі вихователів, корекційних педагогів, інструктора з фізичного виховання. Заняття з LEGO урізноманітнюють та вдосконалюють навчальний процес, роблять його цікавим для дітей, створюють неповторну атмосферу психологічного комфорту і проходять без нервового напруження.
Перегляд файлу

 

Використання І.ЕGО у здоров’язбережувальній технології

 

Інструктор з фізкультури Шворак Н.В.

 

LEGO-конструювання — улюблена діяльність дітей. Вони годинами можуть добирати й варіювати І.ЕGО - деталі, реалізуючи конструкційний задум. Високий рівень інтересу мотивує навіть непосидючих дітей до концентрації уваги та копіткої зосередженої праці, притамовуючи їхню природну потребу в русі. Більше того, діти здатні забути про прогулянку й улюблені рухливі ігри, що призводить до гіподинамії. Проте вдумливі й креативні педагоги, лише трохи змінивши традиційний підхід до організації конструкційної діяльності, наповнюють її активною руховою діяльністю, захопливими естафетами та рухливими іграми.

Незважаючи на пильну увагу, яку приділяють фізичному роз­витку дітей педагоги дошкільних закладів, сьогодні залиша­ється актуальним питання зміцнення здоров'я дошкільників, оскіль­ки зберігається тенденція до його погіршення. Обсяги пізнавальної інформації для дітей, час перегляду фільмів, комп'ютерних ігор по­стійно збільшуються, а час активного відпочинку та прогулянок на свіжому повітрі постійно зменшується. Діти нерідко відчувають пе­ревтому, яка негативно позначається на стані їхнього здоров'я. Тому науковці й практики займаються розв'язанням цієї проблеми, шу­каючи нові методи та підходи. Одним з таких підходів є створення системи здоров'язбережувальних технологій. У такій системі зазви­чай гармонійно поєднуються творчі підходи до організації всіх видів дитячої діяльності, зокрема рухової, пізнавальної та ігрової. Тож ми творчо підійшли до створення системи здоров 'язбережувальних тех­нологій у нашому дошкільному закладі, застосувавши як один із її за­собів конструктор LEGO.

Інтеграція LEGO-конструювання та рухливих ігор

Упроваджуючи LEGO-конструювання в освітній процес, можна зробити висновок, що цей вид діяльності має не лише потужний пізна­вальний потенціал, а й може бути ефективним засобом фізичного розвитку дітей. Адже фізичні вправи із використанням конструкторів сприяють не лише розвитку рухових навичок та фізичних якостей, а й вихованню згуртованості між дітьми, формуванню в них уміння діяти в команді, самостійно приймати рішення тощо.

LEGO-конструювання також має неабиякий потенціал для фі­зичного розвитку дітей. Адже під час виконання практичних вправ з конструктором задіяні різні групи м'язів, у дітей вдосконалюється дрібна  моторика рук.

 

Види рухливих ігор та вправ з використанням конструктора

Педагоги виокремлюють чотири види рухливих ігор з вико­ристанням конструктора LEGO, які можна використовувати з ді­тьми як на заняттях з конструювання, так і в повсякденній життє­діяльності.

Зокрема це ігри:

  • із використанням сконструйованих атрибутів — кеглі, во­рітця, вежі тощо;
  • із дидактичними завданнями — зібрати певну кількість цеглинок, щоб побудувати башточки заданої висоти;
  • із використанням сенсорних вправ — зібрати цеглинки певного кольору, величини;
  • що потребують активної рухової діяльності — конструю­вання моделі з LEGO.

LEGO -конструктор можна використовувати не лише в процесі гри, а й під час об'єднання дітей у команди. Для цього педагог пропо­нує дітям витягнути з непрозорого мішечка:

  • цеглинки певного кольору;
  • цеглинки певної величини;
  • цеглинки з літерами або цифрами;
  • фігурку жіночої або чоловічої статі;
  • LEGO -чоловічків або тваринок.

На заняттях з - LEGO конструювання, як і на більшості занять, діти певний час можуть перебувати в статичному положенні, що призводить до втоми, дискомфорту через тривале м'язове напру­ження. А для нас важливо, щоб кожне заняття супроводжувалось лише позитивними емоціями. Діти мають почуватися щасливими. І безумовно, щоб забезпечити високу пізнавальну активність, слід постійно підтримувати у дошкільників інтерес до заняття. Тому в кожне заняття, що потребує напруження різних груп м'язів, слід включати цікаві фізкультхвилинки з використанням конструктора LEGO  тривалістю від трьох до п'яти хвилин.

Отже, можна зробити висновок, що робота з LEGO-конструктором в різноманітних її формах сприяє зміцнен­ню здоров'я дітей, дає їм змогу бути максимально розслабленими та сповненими сил для роботи. Ігри з використанням конструктора ЬЕСО надзвичайно цікаві дітям, дарують їм піднесений настрій і ра­дість від творчості.

 

Рухливі ігри з використанням конструктора LEGO

 

«Хто швидше»

Мета: розвивати спритність, увагу, координа­цію рухів.

Обладнання: 4 коробочки, цеглинки 2x2 та 2x4 по дві на кожного гравця.

Хід гри: гравці об'єднуються у дві команди. Для кожної команди вихователь визначає певний колір і розмір деталі конструктора. Наприклад, у першої команди червона цеглинка 2x2, у дру­гої — синя цеглинка 2x4. Гравці по черзі беруть цеглинку з коробочки і переносять з одного сто­лу на інший. Чия команда швидше впорається, та й перемогла.

Для дітей 3 — 4-х років цеглинки можуть бути вже відібрані, а для дітей 5 — 6-ти років цеглинки треба відбирати з коробки, де змішані різні.

 

 

«Чия команда швидше побудує»

Мета: навчати дітей працювати в команді, допомагати один одному; розвивати пізнавальний інтерес, увагу, швидкість розв’язання завдання; вдосконалювати дрібну моторику рук.

Обладнання: набір цеглинок LEGO Duplо, зразок моделі.

Хід гри: діти об'єднуються у дві команди. Кожна команда отримує однаковий набір цеглинок і зра­зок моделі, яку необхідно побудувати. Наприклад: машина, будинок. Кожна дитина за один раз може прикріпити до конструкції лише одну де­таль. Гравці по черзі підбігають до набору цегли­нок, добирають необхідну деталь, повертаються та прикріплюють до конструкції. Перемагає та команда, яка перша побудує модель.

Гру можна проводити з дітьми, коли вони здобудуть навички конструювання за кар­тинкою.

 

«LEGO –боулінг»

Мета: розвивати координацію рухів, спритність, вміння влучати в ціль.

Обладнання: кеглі, виготовлені з цеглинок LEGO, м’яч, кошики, кількість яких відповідає кількості дітей, цеглинки 2*2.

Хід гри: вихователь разом з дітьми виставляють сконструйовані кеглі, позначають межу. Діти по черзі підходять до межі, ціляться і відпуска­ють м'яч. М'яч має прокотитися і збити якомо­га більше кеглів. За кожну збиту кеглю дитина кладе одну цеглинку 2x2 у свій кошик. Залеж­но від кількості дітей гру проводять 2 — 4 рази. У кінці гри діти разом з вихователем підрахо­вують цеглинки у своїх кошиках, визначаючи переможця. Вихователь може запропонувати дітям самостійно визначити, у чиєму кошику більше цеглинок. Для цього потрібно зібрати цеглинки в «башточку» чи «змійку» і порівня­ти: «башточки» за висотою, «змійки» — за дов­жиною.

Гру можна проводити й об'єднуючи дітей у команди. Тоді цеглинки за збиті кеглі кожна ко­манда складає у свій кошик. У старшій групі дітям можна запропонувати самостійно сконструювати кеглі для гри, підставку для м'яча та обмежувальні лінії.

 

«Ворітця»

Мета: розвивати координацію рухів, окомір, спритність.

Обладнання: ворітця з цеглинок LEGO, м'яч, це­глинки 2x2, кошики, кількість яких відповідає кількості гравців.

Хід гри: вихователь показує дітям уявне поле, на якому розміщені заздалегідь сконструйовані з цег­линок  LEGO ворітця. Вони різні за висотою шириною. Над кожними ворітцями є позначка — число балів, які отримає гравець, якщо заб'є в них м'яча. Що нижчі та вужчі ворітця, то більше балів отримає гравець. За кожен забитий м'яч дитина кладе собі в кошик стільки цеглинок 2x2, скільки балів вказано на ворітцях. У кінці гри кожна дити­на підраховує кількість балів у кошику. Перемож­ця діти визначають разом з вихователем за най­більшою кількістю балів.

«Три вежі»

Мета: розвивати координацію рухів; виховувати почуття співпереживання за товаришів.

Обладнання: вежі з цеглинок LEGO, м'яч, ко­шики, кількість яких відповідає кількості дітей, цеглинки 2x2.

Хід гри: вихователь розміщує перед дітьми три вежі:

  • перша вежа — вузька внизу та широка вгорі;
  • друга вежа — прямокутна призма;
  • третя вежа — широка внизу та вузька вгорі.

За кожну збиту вежу дитина кладе у свій ко­шик цеглинки:

  • перша вежа — 1 цеглинка;
  • друга вежа — 2 цеглинки;
  • третя вежа — 3 цеглинки.

Визначити, хто найбільше зібрав цеглинок, можна так само, як у попередніх іграх.

 

«Переправа»

Мета: розвивати уяву, мислення, координацію рухів; вдосконалювати вміння ходити «лан­цюжком», працювати в команді.

Обладнання: тканина або папір для імітації річки, коробки з цеглинками 2x4, 2x6, 2x8, 2x10.

Хід гри: гравці об'єднуються у дві команди. Кожна команда отримує коробку з цеглинка­ми. Набори цеглинок однакові для всіх команд. На підлозі застелена тканина — імітація річки. Команди конструюють місток, через який мож­на буде перейти «ланцюжком» всій команді на інший берег. Перемагає та команда, яка перша перейде річку, а місток залишиться не пошко­дженим.

 

 

«Знайди свій колір»

Мета: розвивати швидкість рухів, спритність; виховувати почуття товариськості, ба­жання працювати в команді.

Обладнання: мішечок з цеглинками 2x4 жовтого і червоного кольорів, два кошики, цеглинки 2x2 різних кольорів.

Хід гри: вихователь для об'єднання дітей у дві ко­манди пропонує їм по черзі витягнути з мішеч­ка цеглинки. Команда дітей, які витягли жовті цеглинки, отримує кошик з жовтою позначкою, а інша команда — кошик з червоною позначкою. Вихователь розсипає по підлозі цеглинки 2x2 різ­них кольорів. За його командою «червоні» грав­ці починають збирати лише цеглинки червоного кольору і складати їх у кошик з червоною познач­кою, «жовті» гравці — жовті цеглинки у кошик з жовтою позначкою. Коли час вичерпано, вихо­ватель зупиняє гру. Перемагає та команда, в якої більше цеглинок і немає цеглинок іншого кольору.

«Знайди пару»

Мета: розвивати уважність, швидкість рухів, спостережливість; акріплювати знання про кольори.

Обладнання: мішечок з різнокольоровими цег­линками, кожного кольору по 2 шт., цеглинки, кількість яких відповідає кількості дітей.

Хід гри: діти стають кружка. Вихователь підхо­дить по черзі до кожної дитини і пропонує вий­няти з мішечка будь-яку цеглинку. За командою вихователя кожен має знайти собі пару, тобто ди­тину, яка витягла цеглинку такого самого кольору. Перемагає пара, яка утворилась першою.

 

Фізкультхвилинки з використанням конструктора LEGO

 

«Зроби, що я скажу»

Мета: розвивати увагу, спритність; сприяти зняттю м'язового напруження.

Обладнання: мішечок, цеглинки різних кольорів.

Хід вправи: діти стають кружка, і вихователь про­сить кожного дістати з мішечка цеглинки. Діти виконують рухи, які їм пропонує педагог. Напри­клад: «У кого жовті цеглинки — присідаєте п'ять разів; у кого сині цеглинки — стрибаєте на місці шість разів; у кого зелені — плескаєте в долоні чо­тири рази» тощо.

«Весела лічба»

Мета: розвивати координацію рухів.

Обладнання: цеглинки з цифрами, мішечок.

Хід вправи: вихователь пропонує дітям виконати певний рух стільки разів, скільки буде вказано на цеглинці, яку він витягне з мішечка. Наприклад, вихователь говорить: «Піднімемо руки вгору, — дістає цеглинку з цифрою 4, — чотири рази».

 

«Зоопарк»

Мета: розвивати здатність до наслідування, ру­хову пам'ять; сприяти поліпшенню настрою.

Обладнання: мішечок, LEGO -тваринки.

Хід вправи: вихователь дістає з мішечка LEGO - тваринок, а діти по черзі імітують рухи та звуки цих тварин.

 

«LEGO -цеглинка на голові»

Мета: розвивати спритність, координацію рухів.

Обладнання: цеглинка 2x4 для кожної дитини.

Хід вправи: вихователь роздає дітям цеглин­ки LEGO, просить покласти їх на голову. Потім шикує дітей у дві шеренги, щоб у такий спосіб утворити пари. Кожній парі пропонує пройти два кроки вперед, три кроки вправо тощо. Голов­на умова — цеглинка має лежати на голові і не впасти.

 

 

Використана література та джерела:

1. Дитина : Освітня програма для дітей від двох до семи років / наук. кер. проекту В. О. Огнев’юк; авт. кол.: Г. В. Бєлєнька, О. Л. Богініч, [та ін.]; наук. ред.: Г. В. Бєлєнька; МОН України, Київськ. ун-т імені Б. Грінченка. К. : Київськ. ун-т імені Б. Грінченка, 2020. 440 с
2..Безпала С., Безпала М., Губко М. Розвиток конструкційних здібностей дітей за допомогою конструкторів LEGO Education. Вихователь - методист дошкільного закладу. 2013. № 8. С. 51–56.
3. Відділ ЛЕГО-педагогіки. Конструюємо: граємо і вчимося LegoDacta. Матеріали розвиваючого навчання дошкільнят. 2007. М., 37 с.
4..Використання конструктора LEGO у роботі з дітьми дошкільного віку: методичний посібник для студентів спеціальності «Дошкільна освіта» та вихователів ЗДО / упорядники Т.М. Богдан, Д.О. Галаган, Д.М. Ярошенко.– Чернігів: Баликіна О.В., 2018. – 60 с.
5. Волощенко Н.О., Коваль Ю.О. Освітньо-розвивальний потенціал Lego-технологій у розвитку пізнавальної активності дітей старшого дошкільного віку = Educational and developing potential of Lego-technology in the development of cognitive activity of preschool age’s
children Освітній дискурс : Педагогічні науки : зб. наук. праць. Educational discourse : Pedagogical sciences : collection of scientific papers. Київ : «Вид-во «Гілея»», 2019. Вип. 11 (3). С. 88-98.
6. Горбатих В. Працюємо з інноваційними технологіями LEGO Education. Вихователь - методист дошкільного закладу. 2009. № 7. С. 64–68.
7. Грицкова Ю. В. Розвиток творчих здібностей дітей старшого дошкільного віку засобами LEGO-конструювання. Інноваційна педагогіка: зб. наук. праць. Одеса: Причорноморський науково-дослідний інститут економіки та інновацій, 2019. Вип. 12. Т.2. С.106-109...
8. Інтеграція Lego-технологій в освітньо-виховний процес в ДНЗ. Бібліотечка вихователя дитячого садка. 2018. №2. С.87-90.
9. Лопатіна О. О., Скребцова М. В. 600 творчих ігор для дошкільнят і школяриків. Х. : Вид. група «Основа», 2009. 224с. (Серія «Етика»).
10. Максаєва Ю.А. Інтеграція легоконструювання в освітню діяльність / Ю. Максаєва // Дошкільне виховання. − 2012. − № 8. − С. 104-108.

 

 

docx
Додано
13 березня 2023
Переглядів
963
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку