Використання лепбуку на уроці української мови з теми: «Будова тексту. Спостереження за роллю абзаців у тексті».

Про матеріал

Конспект уроку з української мови для 2 класу з використанням лупбуку "Текст". В розробці заплановано використання інтерактивних прийомів "Фішбоун" та "Кубування".

Перегляд файлу

Вчитель: Оксамитна Т.Г.

Тема: Використання лепбуку на уроці з української мови з теми: «Будова тексту. Спостереження за роллю абзаців у тексті».

Мета:

Формування предметних компетентностей:формувати уявлення учнів про будову тексту, його складові частини, вміння визначити в тексті зачин, основну частину, кінцівку, встановити послідовність частин тексту, спостерігати за роллю абзаців у тексті; розвивати уміння спостерігати та аналізувати; розвивати навички каліграфічного письма.

Формування ключових компетентностей:

 уміння вчитися: фрмувати здатність організовувати навчальну діяльність; виховувати почуття відповідальності за виконуване завдання; виконувати розумові операції й практичні дії;

соціальну: проявляти ініціативу, відстоювати свою позицію, продуктивно співпрацювати з однокласниками в групі,  команді та колективі;

комунікативна: розвивати мовленнєві вміння, усне мовлення, уміння говорити чітко, повільно, виразно, дотримувати пауз, будувати логічні висловлювання;

інформаційна: удосконалювати вміння добувати й опрацьовувати інформацію з підручника, роздавального матеріалу.

Тип уроку: комбінований

Обладнання: ноутбук, проектор, зошити, підручники, лепбуки.

ХІД УРОКУ

І. Організація класу.

Вчитель: А для того, щоб ми гарно попрацювали, давайте повторимо наш аутотренінг.

Памятка – аутотренінг.

        Я – школяр.

           Я – творча особистість.

 Я – думаю, спостерігаю, замислююся.

 Я – аналізую, висловлюю свої думки.

        Я – хочу все знати.

 

ІІ.Актуалізація опорних знань:

  1.            Каліграфічна хвилинка

.  — Відгадайте загадку.

Банки не має, чашки не просить,

Але додому мед приносить. (Бджола)

11 квітня

Класна робота

Б б    бд    дж   жл   бджола 

— Зробіть звуковий аналіз слова бджола. ( 6 б., 5 зв., 2 скл., - - 0 – 0)

Бджола мала, а й та працює.

  •  Як ви розумієте це речення?
  •  Чи можемо його назвати прислів’ям?
  1. Перевірка домашнього завдання.

Пригадайте, яке було домашнє завдання?

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності

  1.            Подорож до весняного казкового лісу (прослухування аудіо запису)

-  Зараз пропоную вам прослухати запис та здогадатися яку пору року відображено музикою, та куди ми будемо подорожувати мовними стежками.

( Аудіо запис)

- Дійсно, весна – чарівна пора року. Чудовий світ природи нас вабить, закликає: зупиніться, прислухайтеся, придивіться!

- Діти! А хто з вас хотів би опинитися саме зараз у казковому весняному лісі?

- А чи знаєте як це можна зробити? (Припущення дітей.)

- Закрийте очі та не підглядайте. ( Вчитель відкриває магнітну дошку, діти бачать Лісовий будиночок)

- Відкрийте оченята, ми вже в казці і тут наші друзі бджілка, лисичка, рибка та білочка почали зустрічати весну.

ІV. Повідомлення теми і мети уроку

  1.            237411_original.jpgМікрофон:

Вчитель: Перед тим як зустріти наших друзів давайте пригадаємо, що ми вчили на попередніх уроках.

- Яку тему почали вивчати на минулому уроці?

-  З якими особливостями тексту ми вже познайомились?

- Отже сьогодні ми будемо подорожувати казковим лісом, збагачувати знання з теми «Текст» , допоможемо звірятам виконати пропоновані задання, які сховані в конвертах нашого лепбуку. Кожен лист з завданням ми вкладаємо знову в конверт, після його виконаня. Коли звірята зустрінуться  біля казкового будинку вони, звичайно, віддячать нам за це.

А мета нашої подорожі – ознайомитися з будовою тексту, навчитися знаходити частини тексту та виділяти абзаци.

V. Первинне сприйняття та усвідомлення нового матеріалу

Вчитель:

  •                Першою ми зустріли бджілку, як ви вже здогадалися з каліграфічної хвилинки. Вона хоче перевірити, що ми вже знаємо про текст. Розгортаємо конверт від бджілки і виконуємо її завдання.
  1.            Робота з деформованим текстом ( робота в групах за картками )

 

- Прочитайте. Розташуйте речення в правильному порядку, щоб утворився звязний текст. Доберіть заголовок до тексту.

  • Вона кинула на воду листочок
  • Бджілка хотіла напитися й упала у боку з водою.
  • Вилізла на нього бджілка, обсушила крильця та й полетіла.
  • Наталочка виручила бджілку з біди.

 

 

 

Вчитель: Дуже добре виконали завдання, а тепер до нас у двері зазирає лисичка і пропонує свої завдання для перевірки:

 

Придумай заголовок до тексту та запишіть на яблучках, які нам подарувала  лисичка.

Настала весна.

З синього неба всміхається сонечко.

Все навкруги ожило.

Задзюрчали веселі струмочки.

З'явилася з-під снігу перша зелена травичка.

Прилетіли перші птахи.

На деревах набубнявіли бруньки.

Ліс одягається в зелене вбрання.

Хлібороби розпочали сівбу в полі.

Всі радіють весні.

 

  1.            Зорова гімнастика

 

Вчитель: За чудово виконані завдання від  бджілки та лисички, вони хочуть нас познайомили з іншими друзями.  Тож наступною у нашій подорожу буде рибка, ану давайте дізнаємось, що вона приготувала для нас.

 

  1.            Знайомство з будовою тексту (елемент Фішбоуну)

Вчитель: Всі знають, що весна чарівна пора року. Всі тваринки радіють приходу весни. А особливо рибки. Вона приготувала  цікаву інформацію  про будову  тексту:

 

Голова рибки – це запитання: «З яких частин складається текст?», скелет рибки – це частини тексту, а хвіст це висновок та відповідь на задане запитання. Щоб виконати це завдання я вам зачитаю вірш.

Перша частина -це зачин.

Тут він з багатьох причин.

Що ж ми можем розказати?

Як із зачину не почати?

Друга– буде основна частина.

Все узнаєте ви в ній:

І про дощик весняний,

І про сум таких ночей,

І про теплий ясний день.

А ще вище як підете,

До кінцівки попадете.

Та без нього – знаю я –

Нецікава й беззмістовна

Буде розповідь моя.

 

Вчитель:

- Що це за чарівна рибка? (Будова тексту).

- Скільки частин складається текст?(Три.)

- Як називається перша частина? (Зачин).

- Що ви дізналися про другу частину ? (Основна частина.)

- А третя чатина тексту це? (Кінцівка.)

  1.            Корекційно-розвивальні вправи
  2.            Самостійне ознайомлення з правилом.

Вчитель: Ось така цікава рибка вийшла в нас. Свої рибки вкладіть в конверт та дістаньте з нього завдання від рибки.

 

  1.            Завдання від рибки: (спостереження за мовним матеріалом) ( слайд)  

 Зійшло сонечко і розбудило все навколо. Раненько прокинулися діти. Вони сьогодні збираються в ліс. (Зачин)

     Як цікаво в лісі! Нахилилась від вітру сосна. Суворо стоять міцні дуби. Десь кує зозуля. У кущі туркоче дикий голуб. Усе цікавить дітей. (Основна частина.)

      Але сонечко вже сідає. Треба повертатися додому. (Кінцівка.)

Вчитель:  Зі скількох частин складається цей текст?

- Прочитайте першу частину тексту.

- Як називається частина, з якої починається текст? (Зачин) Спишіть його та підкресліть головні слова в 2 реченні.

- Прочитайте другу частину. Про що в ній розповідається?

- Як називається друга частина тексту? Чому саме так? (Основна частина).

- Прочитайте третю частину. Чим закінчився текст?

- Як називається ця частина тексту? ( Кінцівка.)

Мотивація: Для чого нам ці знання?

 

  1. Завдання від білочки:

Вчитель: А тепер ми подорожуємо з  білочкою. Давайте перевіримо якими ми були уважними:

- Як починається кожна частина тексту? ( з абзацу)

- Скільки повинно бути абзаців в тексті? Чому саме три?

- Як ви думаєте, а чи може бути в тексті  чотири абзаци? ( Різні припущення учнів.)

Вчитель: Основну частину, якщо вона велика, для легкості сприйняття розділяють на абзаци. Тому кількість абзаців у тексті може бути більше трьох.

І ось наша трудівниця з нами і наступне завдання буде саме від неї. Білочка пропонує нам трохи попрацювати в підручнику.

  1. Робота за підручником:
    1.        Виконання вправи 3 на с. 151.
  • Поміркуйте де тут основна частина, де зачин, а де кінцівка.
  • Як будемо писати кожну частину?
  • Порахуте кількість абзаців та запишіть на горішках від білочки та вкладіть в її конверт.
  • Розмістіть частини у логічній послідовності і спишуть основну частину цього тексту.
  • У першому реченні основної частини підкресліть головні слова.

( Закриваємо зошити відкалаємо в сторону)

 

VI. Закріплення і систематизація знань:

Вчитель: Ми з вами зробили дуже гарну справу. Ми зустріли наших звірят та дізналися багато нового про текст. І в нагороду лісові жителі приготували для нас чарівний кубик під назвою «Текст». Давайте періримо наші знання з цієї теми:

  1. Стратегія «Кубування»
  • Увага аналізуємо завдання «Чарівного кубика».

1грань – З яких частин складається текст?

2грань – Як записується кожна частина?

3 грань – Що таке текст?

4 грань – Скільки абзаців може бути в тексті?

5 грань – Де може ховатися основна думка тексту?

6 грань – Як називається початок тексту?

 

VІІ. Підсумок уроку.

1.Рефлексія:

- Чи сподобалось вам подорожувати весняним лісом?

  • Які відкриття ви зробили сьогодні для себе?

Вам я, діти, побажаю

Розвиватись, як весна.

Хай дитинство ваше буде,

Наче квіточка ясна.

  1. Оцінювання роботи учнів на уроці.
  2. Домашнє завдання:

Вивчити правила с. 150, виконати вправу 2 с. 151 ( с. р.); вивчити правило виконати додаткове завдання після 3 вправи ( д. р.).

doc
Пов’язані теми
Українська мова, Розробки уроків
Інкл
Додано
11 квітня 2018
Переглядів
2414
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку