Конспект уроку з української мови для 2 класу з використанням лупбуку "Текст". В розробці заплановано використання інтерактивних прийомів "Фішбоун" та "Кубування".
Вчитель: Оксамитна Т.Г.
Тема: Використання лепбуку на уроці з української мови з теми: «Будова тексту. Спостереження за роллю абзаців у тексті».
Мета:
Формування предметних компетентностей:формувати уявлення учнів про будову тексту, його складові частини, вміння визначити в тексті зачин, основну частину, кінцівку, встановити послідовність частин тексту, спостерігати за роллю абзаців у тексті; розвивати уміння спостерігати та аналізувати; розвивати навички каліграфічного письма.
Формування ключових компетентностей:
уміння вчитися: фрмувати здатність організовувати навчальну діяльність; виховувати почуття відповідальності за виконуване завдання; виконувати розумові операції й практичні дії;
соціальну: проявляти ініціативу, відстоювати свою позицію, продуктивно співпрацювати з однокласниками в групі, команді та колективі;
комунікативна: розвивати мовленнєві вміння, усне мовлення, уміння говорити чітко, повільно, виразно, дотримувати пауз, будувати логічні висловлювання;
інформаційна: удосконалювати вміння добувати й опрацьовувати інформацію з підручника, роздавального матеріалу.
Тип уроку: комбінований
Обладнання: ноутбук, проектор, зошити, підручники, лепбуки.
ХІД УРОКУ
І. Організація класу.
Вчитель: А для того, щоб ми гарно попрацювали, давайте повторимо наш аутотренінг.
Пам’ятка – аутотренінг.
Я – школяр.
Я – творча особистість.
Я – думаю, спостерігаю, замислююся.
Я – аналізую, висловлюю свої думки.
Я – хочу все знати.
ІІ.Актуалізація опорних знань:
. — Відгадайте загадку.
Банки не має, чашки не просить,
Але додому мед приносить. (Бджола)
11 квітня
Класна робота
Б б бд дж жл бджола
— Зробіть звуковий аналіз слова бджола. ( 6 б., 5 зв., 2 скл., - - 0 – 0)
Бджола мала, а й та працює.
Пригадайте, яке було домашнє завдання?
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності
- Зараз пропоную вам прослухати запис та здогадатися яку пору року відображено музикою, та куди ми будемо подорожувати мовними стежками.
( Аудіо запис)
- Дійсно, весна – чарівна пора року. Чудовий світ природи нас вабить, закликає: зупиніться, прислухайтеся, придивіться!
- Діти! А хто з вас хотів би опинитися саме зараз у казковому весняному лісі?
- А чи знаєте як це можна зробити? (Припущення дітей.)
- Закрийте очі та не підглядайте. ( Вчитель відкриває магнітну дошку, діти бачать Лісовий будиночок)
- Відкрийте оченята, ми вже в казці і тут наші друзі бджілка, лисичка, рибка та білочка почали зустрічати весну.
ІV. Повідомлення теми і мети уроку
Вчитель: Перед тим як зустріти наших друзів давайте пригадаємо, що ми вчили на попередніх уроках.
- Яку тему почали вивчати на минулому уроці?
- З якими особливостями тексту ми вже познайомились?
- Отже сьогодні ми будемо подорожувати казковим лісом, збагачувати знання з теми «Текст» , допоможемо звірятам виконати пропоновані задання, які сховані в конвертах нашого лепбуку. Кожен лист з завданням ми вкладаємо знову в конверт, після його виконаня. Коли звірята зустрінуться біля казкового будинку вони, звичайно, віддячать нам за це.
А мета нашої подорожі – ознайомитися з будовою тексту, навчитися знаходити частини тексту та виділяти абзаци.
V. Первинне сприйняття та усвідомлення нового матеріалу
Вчитель:
- Прочитайте. Розташуйте речення в правильному порядку, щоб утворився зв’язний текст. Доберіть заголовок до тексту.
Вчитель: Дуже добре виконали завдання, а тепер до нас у двері зазирає лисичка і пропонує свої завдання для перевірки:
Придумай заголовок до тексту та запишіть на яблучках, які нам подарувала лисичка.
Настала весна.
З синього неба всміхається сонечко.
Все навкруги ожило.
Задзюрчали веселі струмочки.
З'явилася з-під снігу перша зелена травичка.
Прилетіли перші птахи.
На деревах набубнявіли бруньки.
Ліс одягається в зелене вбрання.
Хлібороби розпочали сівбу в полі.
Всі радіють весні.
Вчитель: За чудово виконані завдання від бджілки та лисички, вони хочуть нас познайомили з іншими друзями. Тож наступною у нашій подорожу буде рибка, ану давайте дізнаємось, що вона приготувала для нас.
Вчитель: Всі знають, що весна чарівна пора року. Всі тваринки радіють приходу весни. А особливо рибки. Вона приготувала цікаву інформацію про будову тексту:
Голова рибки – це запитання: «З яких частин складається текст?», скелет рибки – це частини тексту, а хвіст це висновок та відповідь на задане запитання. Щоб виконати це завдання я вам зачитаю вірш.
Перша частина -це зачин.
Тут він з багатьох причин.
Що ж ми можем розказати?
Як із зачину не почати?
Друга– буде основна частина.
Все узнаєте ви в ній:
І про дощик весняний,
І про сум таких ночей,
І про теплий ясний день.
А ще вище як підете,
До кінцівки попадете.
Та без нього – знаю я –
Нецікава й беззмістовна
Буде розповідь моя.
Вчитель:
- Що це за чарівна рибка? (Будова тексту).
- Скільки частин складається текст?(Три.)
- Як називається перша частина? (Зачин).
- Що ви дізналися про другу частину ? (Основна частина.)
- А третя чатина тексту це? (Кінцівка.)
Вчитель: Ось така цікава рибка вийшла в нас. Свої рибки вкладіть в конверт та дістаньте з нього завдання від рибки.
Зійшло сонечко і розбудило все навколо. Раненько прокинулися діти. Вони сьогодні збираються в ліс. (Зачин)
Як цікаво в лісі! Нахилилась від вітру сосна. Суворо стоять міцні дуби. Десь кує зозуля. У кущі туркоче дикий голуб. Усе цікавить дітей. (Основна частина.)
Але сонечко вже сідає. Треба повертатися додому. (Кінцівка.)
Вчитель: Зі скількох частин складається цей текст?
- Прочитайте першу частину тексту.
- Як називається частина, з якої починається текст? (Зачин) Спишіть його та підкресліть головні слова в 2 реченні.
- Прочитайте другу частину. Про що в ній розповідається?
- Як називається друга частина тексту? Чому саме так? (Основна частина).
- Прочитайте третю частину. Чим закінчився текст?
- Як називається ця частина тексту? ( Кінцівка.)
Мотивація: Для чого нам ці знання?
Вчитель: А тепер ми подорожуємо з білочкою. Давайте перевіримо якими ми були уважними:
- Як починається кожна частина тексту? ( з абзацу)
- Скільки повинно бути абзаців в тексті? Чому саме три?
- Як ви думаєте, а чи може бути в тексті чотири абзаци? ( Різні припущення учнів.)
Вчитель: Основну частину, якщо вона велика, для легкості сприйняття розділяють на абзаци. Тому кількість абзаців у тексті може бути більше трьох.
І ось наша трудівниця з нами і наступне завдання буде саме від неї. Білочка пропонує нам трохи попрацювати в підручнику.
( Закриваємо зошити відкалаємо в сторону)
VI. Закріплення і систематизація знань:
Вчитель: Ми з вами зробили дуже гарну справу. Ми зустріли наших звірят та дізналися багато нового про текст. І в нагороду лісові жителі приготували для нас чарівний кубик під назвою «Текст». Давайте періримо наші знання з цієї теми:
1грань – З яких частин складається текст?
2грань – Як записується кожна частина?
3 грань – Що таке текст?
4 грань – Скільки абзаців може бути в тексті?
5 грань – Де може ховатися основна думка тексту?
6 грань – Як називається початок тексту?
VІІ. Підсумок уроку.
1.Рефлексія:
- Чи сподобалось вам подорожувати весняним лісом?
Вам я, діти, побажаю
Розвиватись, як весна.
Хай дитинство ваше буде,
Наче квіточка ясна.
Вивчити правила с. 150, виконати вправу 2 с. 151 ( с. р.); вивчити правило виконати додаткове завдання після 3 вправи ( д. р.).