ВИКОРИСТАННЯ МАК (метафоричних асоціативних карт) У РОБОТІ шкільного ПСИХОЛОГА

Про матеріал
Матеріали для використання у роботі практичного психолога закладів загальної середньої освіти
Перегляд файлу

З досвіду роботи методиста науково-методичного центру

відділу освіти Васильківської міської ради 

Дерев’янко Людмили Петрівни

 

ВИКОРИСТАННЯ  МАК (метафоричних асоціативних карт)

У РОБОТІ  шкільного ПСИХОЛОГА

 

Техніка «Я і моя конфліктна ситуація»

(курсова авторська Дерев’янко Людмили)

 

Мета: аналіз конфліктної ситуації, визначення місця і ролі «Я» у конфлікті, шляхи виходу з ситуації, що склалася.

Завдання: якісна характеристика конфліктної ситуації; визначення ролі «Я» в конфлікті; оцінка «Я» і ситуації; придбання внутрішніх ресурсів «Я» для подолання конфліктної ситуації.

Вікова категорія: клієнти від 12 років.

Час заняття: 60 хв.

Обладнання: МАК «Хабітат», «Tan Doo», «Sagа» або ж «Персона» чи «Люди і звірі» і «108» як ресурсна.

Алгоритм роботи

1-й крок. З колоди МАК «Хабітат» («Персона» чи «Люди і звірі») взяти увідкриту 1 карту – портрет «Я» у стані конфлікту. Розмістити цю карту на столі в  центрі.

Питання: Хто зображений на карті? Яке її відношення до конфліктної ситуації? Як вона себе почуває?

2-й крок. З цієї ж колоди наосліп взяти 2 карти (можна до 5). Розмістити їх під картою 1.

Питання: Що я відчуваю у стані конфлікту? Яке відношення до вашого конфлікту мають герої карт? Що з сюжетів карт перегукується з вашим конфліктом? Які почуття героїв карт у стані вашого конфлікту?

3-й крок: Як взаємодіють «Я» і наші 2 (5) карти.

З колоди «Tan Doo» взяти 1 карту – розмістити у центрі під двома (п’ятьма) попередніми.

Питання: Чи бачу я себе серед героїв карт? Як я себе почуваю в сюжеті карт? Яку думку-посилання дають мені герої карт? Як герої сюжетів допоможуть «Я» вийти з конфліктної ситуації?

4-й крок: Мої ресурси. Мої кроки для подолання конфлікту.

З колоди «Sagа» (можна «108») беремо 2 карти.

Описуємо шляхи виходу з конфліктної ситуації, що склалася, за сюжетом цих двох карт. Отримуємо ресурси для подолання ситуації.

людми лаn

 

Техніка «Я і моє оточення»

(курсова авторська Дерев’янко Людмили)

Мета: аналіз оточення  підлітка, визначення найближчого оточення, фіксація на найближчому оточенні.

Завдання: якісна характеристика найближчого оточення; оцінка рівня залежності підлітка від думки найближчого  оточення; розкриття внутрішніх ресурсів підлітка; самооцінка.

Вікова категорія: підлітки від 12-13 років.

Час заняття: 60 хв.

Обладнання: МАК «ТАНДУ» (чи «Персона», «Персоніта»).

Алгоритм роботи

1-й крок: Із колоди «ТАНДУ» попередньо відібрати карти з позитивним  сюжетом, де образи можна асоціювати з членами родини і друзями. Увідкриту вибрати   карту, яка відображає стан клієнта. Розмістити цю карту на столі в центрі.  

Питання: Опишіть цю карту. Що ви бачите на ній? Який настрій у героя сюжету цієї карти? Що він відчуває зараз? Що ви відчуваєте, дивлячись на цю карту?

2-й крок: Виберіть наосліп ще 6 чи більше карт, які будуть характеризувати ваше найближче оточення. Розмістіть їх по колу як мандалу.

Питання: Розкажіть, що це за образи, кого з вашого оточення вони нагадують? З ким із реального життя вони схожі? Які їх позитивні якості, виходячи з сюжету карти? Чи мають вони негативні якості? Які?

3-й крок: Перегрупуйте карти. 

Розмістіть свою карту в центрі, а по обидва боки  від себе розташуйте решту карт, враховуючи значущість образів-персонажів для вас.

 

людми ла8732_n

Питання:

Кого ви розмістили ближче до себе?

Яку роль цей персонаж грає у вашому житті зараз?

Хто знаходить найдалі від вас?

Чи комфортно вам у такому оточенні?

Які емоції викликає у вас такий ряд персонажів?

Чи хотіли би ви додати когось до вашого оточення? (Якщо так – то клієнт УВ вибирає із тих карт, що залишилися, потрібну на його погляд, і розташовує у своєму оточенні ще когось для нього важливого чи потрібного, чи того, кого забув на початку роботи).

Питання:

Хто це для вас?

Наскільки він чи вона важливий для вас?

Хто є головним у цьому вами створеному просторі?

Яке місце займаєте ви?

Чия думка для вас є найбільш важливою?

У складній життєві ситуації до кого з цих персонажів ви звернетесь? Чому?

Коли ви відчуваєте радість, успіх, до кого  звернетеся, з ким захочете поділитися?

Чи задовольняє вас це оточення?

Чи дають вам ці люди можливість відчувати свою особливість, унікальність?

Кому з них ви особливо вдячні? За що?

Як ви вважаєте, чи під силу вам самим самостійно сформувати своє оточення?

Завдання: Напишіть три простих дії, які вже зараз допоможуть вам покращити взаємини з вашим найближчим оточенням.

 

 

 

docx
Додано
17 квітня 2020
Переглядів
2195
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку