Використання медійних технологій та інтернет-платформ при підготовці учнів до уроків

Про матеріал
Сучасному вчителеві вже недостатньо просто мати глибокі предметні знання, володіти практичними уміннями та навичками. Йому необхідно творчо використовувати набуті знання в нестандартній змінній ситуації, виявляти конструктивність в організації і плануванні педагогічного процесу. Ефективними вважають уроки української словесності з використанням інтерактивних технологій навчання, які активізують процес особистісно-зорієнтованого навчання. Саме інтерактивні технології створюють атмосферу співробітництва, сприяють усебічному розвитку кожного зокрема.
Перегляд файлу

МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ  І НАУКИ УКРАЇНИ

ПОЛТАВСЬКА ОБЛАСНА ДЕРЖАВНА АДМІНІСТРАЦІЯ

Регіональний центр професійно-технічної освіти № 1

М. Кременчук

 

 

 

 

 

Методична доповідь

НАЗВА РОБОТИ:

Використання  медійних технологій та інтернет-платформ при підготовці учнів до уроків

 

 

 

 

 

 

 

Викладач спеціальних дисциплін  Балим Катерина Миколаївна

Педагогічний стаж   6 років

 

 

 

 

 Кременчук

2019 р.

Розглянуто

на засіданні методичної

комісії 

Протокол № 4 від 28.12.2018 рік

Голова МК                    Балим К.М.

 

 

 

 

Методична доповідь

Індивідуальна методична проблема

Формування  фахових компетенцій   для професійної діяльності учнів

НАЗВА РОБОТИ:

Використання  медійних технологій та інтернет-платформ при підготовці учнів до уроків

 

 

 

 

 

Викладач спеціальних дисциплін  Балим Катерина Миколаївна

Педагогічний стаж   6 років

 

 

 

 

 

 Кременчук

2019 р.

   Мультимедіа (лат. multum – багато й англ. media – засоби) – система сучасних технічних засобів, що дозволяють працювати з текстовою інформацією, графічним зображенням, звуком (мовлення, музика, ефекти), анімаційною комп’ютерною графікою (мальовані фільми, тривимірна графіка) в єдиному комплексі; один їх перспективних напрямків, що найбільш швидко розвиваються, особливо в галузі освіти.

Сучасному вчителеві вже недостатньо просто мати глибокі предметні знання, володіти практичними уміннями та навичками. Йому необхідно творчо використовувати набуті знання в нестандартній змінній ситуації, виявляти конструктивність в організації і плануванні педагогічного процесу.

Ефективними вважають уроки української словесності з використанням інтерактивних технологій навчання, які активізують процес особистісно-зорієнтованого навчання. Саме інтерактивні технології створюють атмосферу співробітництва, сприяють усебічному розвитку кожного зокрема.

Одним із способів розвитку пізнавальної активності учнів є використання мультимедійних технологій, які дають змогу підвищити активність і привернути увагу учнів до навчання.

Досвід переконує, що комп’ютер сприяє не тільки розвитку самостійності, творчих здібностей учнів, його застосування дозволяє змінити саму технологію надання освітніх послуг, зробити урок більш наочним і цікавим. Комп’ютер забезпечує активізацію діяльності вчителя та учнів на уроці, сприяє здійсненню диференціації та індивідуалізації навчання, розвитку спеціальної або загальної   обдарованості, формуванню знань, посилює міжпредметні зв’язки. Все це дає можливість покращити якість навчання.

Науково-педагогічна література подає безліч різноманітних мультимедійних жанрів. Серед них частіше застосовують творчі презентації, тестові завдання, віртуальні екскурсії, літературний портрет, медіа-проект, медіа-урок.

Сьогодення вимагає від сучасної молоді не простого оволодіння комп’ютерною технікою, а й вміння нестандартно, творчо показати свою роботу, відстоювати свою думку та аргументувати свої дії. Тому ефективними на уроках є комп’ютерні презентації, які показують авторське учнівське бачення теми, розробку певного сценарію виконання і представлення аудиторії. Комп’ютер дає можливість використання інформації мережі Інтернет, дозволяє ілюструвати, естетично оформляти сторінки, використовувати ефекти анімації. Діти вчаться бути послідовними у відборі найсуттєвішої інформації.

Інформацію з екрана учні сприймають емоційно, це сприяє зосередженню їх уваги на об’єктах вивчення, що є важливим для інтенсифікації та підвищення ефективності навчального процесу. Для цього у роботі можна використовувати перегляди фільмів або їх фрагментів з прочитаними програмовими текстами, а також  записи телепередач про письменників, що вивчаються у шкільному курсі української літератури.

Із різних форм контролю  комп’ютерне тестування є найбільш незалежним від суб’єктивного ставлення вчителя до учня, тобто  найбільш об’єктивним та етичним.  Тестування  можна  використовувати під час проведення контролю знань учнів та виявлення навчального характеру. Це різнорівневі  комплексні завдання, що поєднують у собі репродуктивні і творчі елементи. З  метою якісної підготовки до ЗНО у старших класах проводиться поточне і підсумкове тестування з кожної теми, використовуючи тести з різними видами завдань.

   Віртуальні екскурсії дають можливість дітям побувати в музеях та історичних місцях України, коли справжня екскурсія з певних причин неможлива. До кожного відео сюжету розроблені відповідні завдання, які учні виконують під час уроку. Таким чином, віртуальна екскурсія знайомить учнів з Україною, її історією, природою, видатними людьми, розширює кругозір учнів.

   Літературний портрет – це мультимедійний проект, що містить документи, фотографії, таблиці, ілюстративний матеріал, аудіо та відео фрагменти, скомпоновані у послідовному порядку, що дає змогу найбільш повно й яскраво розповісти учням про життєвий і творчий шлях письменника чи поета.

   Медіа-проект потребує значної підготовки. Кожен школяр-учасник проекту вибирає для себе індивідуальні засоби й оптимальний темп діяльності, виявляє самостійність, творчість, наполегливість у досягненні мети. Навчальна робота організовується в індивідуальній та груповій формах і складається з трьох етапів:

- відбір та вивчення інформаційно-професійної проблеми, засвоєння комп’ютерної мультимедіа-технології;

- створення та колективне обговорення пробних комп’ютерних мультимедіапрезентацій, створених на запропонованому вчителем інформаційному матеріалі;

- підготовка й представлення розгорнутої мультмедіапрезентації з проблеми із залученням додаткової знайденої учнями інформації й викладеної з урахуванням власної точки зору.

Медіа-урок – це сукупність різноманітних мультимедійних прийомів, що працюють впродовж 45 хвилин уроку, що сприяють повному розкриттю й усвідомленню учнями теми уроку. Такий урок – яскравий, динамічний, результативний.

Отже, використання мультимедійних технологій на уроках літератури вносить істотні зміни у діяльність педагога та розвиток учня як особистості, ставить нові вимоги до професійної майстерності викладання предмета, вимагає чіткої організації та індивідуальної роботи з кожним учнем під час навчально-виховного процесу.

Про матеріал

Під хмарними технологіями (англ. Cloud computing) розуміють технології розподіленої обробки даних, в якій комп'ютерні ресурси і потужності надаються користувачеві як інтернет-сервіс.

Якщо коротко, хмарні технології - це такі технології обробки даних, у яких комп'ютерні ресурси надаються інтернет-користувачу як онлайн-сервіси.

Можливості хмарних технологій:

  •  ви маєте доступ до своїх матеріалів і документів будь-де і будь-коли;
  •  з'являється можливість використання відео і аудіо файлів прямо з Інтернету, без додаткового завантаження на комп'ютер;
  •  проведення он-лайн уроків, тренінгів, круглих столів;
  •  можливість формувати траєкторії розвитку кожного учня з конкретного предмету;
  • принципово нові можливості для організації досліджень, проектної діяльності та адаптації навчального матеріалу до реального життя;
  •  принципово нові можливості передачі знань: он-лайн уроки, вебінари, інтегровані практичні заняття, кооперативні лабораторні роботи,

Сучасне навчання важко уявити без використання мультимедійних технологій. За останнє десятиліття було розроблено велику кількість програм, сайтів, блогів, тренажерів для оптимізації роботи вчителя та урізноманітнення навчання учнів і студентів. Мобільне навчання [1] нині є невід’ємною складовою навчального процесу і поширюється завдяки розвитку технології мобільного зв’язку, що в майбутньому може стати потужним засобом підвищення успішності навчання на всіх етапах становлення особистості.

Нині в Україні функціонує три платформи для розміщення масових відкритих онлайн курсів: Prometheus (https://prometheus.org.ua), Ed Era (https://www.ed-era.com/) та EDUGET (https://www.eduget.com/uk/). На прикладі Prometheus, продемонструємо використання масового онлайн курсу, як засобу мобільного навчання математики. З осені 2017 року на даній платформі запущений курс «Математика. Підготовка до ЗНО», орієнтований на випускників загальноосвітніх та спеціалізованих навчальних закладів, які бажають складати іспит з математики для вступу у вищі навчальні заклади. Окрім того, що учні мають можливість самостійно проходити даний курс, як один із компонентів підготовки, так, і самі вчителі можуть використовувати даний курс у навчальному процесі. Згідно плану курсу, слухачі мають можливість повторити навчальний матеріал з математики з 5 по 11 клас. За необхідності, на уроках узагальнення і систематизації знань учні з власних мобільних пристроїв можуть самостійно переглянути фрагменти відео-лекцій з різних тем, а потім обговорити проблемні моменти з учителем. Також даний курс можна використовувати у системі змішаного навчання, не лише під час уроків, але і як компонент домашнього завдання. Зокрема, учні переглядають коротку відео-лекцію, і після чого виконують практичні завдання. Таким чином вони мають можливість закріпити навчальний матеріал, використовуючи власний мобільний пристрій.

Зазначимо, що розробниками даної платформи було створено і мобільний додаток для системи Android, який має однойменну назву, та дає можливість доступу користувачам зі смартфонів та планшетів, окрім звичайного Інтернет доступу через браузер.

Також, для застосування в роботі технології «перевернутий клас» (“flipped classroom”) [2] є ефективним використання інтернет-платформи EDpuzzle для створення інтерактивних уроків. На зареєстровану сторінку вчителя можна прикріплювати відео уроки, або фрагменти пояснення матеріалу. Також є можливість зупинятися для тестової перевірки розуміння учнями матеріалу безпосередньо в процесі пояснення. При перегляді відео та проходженні тестів, вчителю видно одразу результати учнів, що допомагає зорієнтуватися, який матеріал менш зрозумілий і на що потрібно буде зробити акцент під час уроку. Нами такі фрагменти розробляються. Для даної платформи також створено додаток на Android та IOS.

Проведений аналіз мобільних технологій навчання засвідчив, що з розширенням функціональності смартфонів і планшетників усе більше можливостей з’являється для їх широкого застосування в якості технічних засобів навчання, що, у свою чергу, розкриває перспективи мобільного навчання як невід’ємного елемента навчально-виховного процесу в освітніх закладах України.

Сім платформ для створення тестів

Без тестів сьогодні не обходиться жоден викладач, будь то шкільний учитель чи професор багатотисячного онлайн-курсу. Вибір варіанту з декількох - не єдина можливість: в опитування можна вставляти картинки і відео, змінювати формати завдання майже до безкінечності. Edutainme представили сім сервісів, які полегшать підготовку і проведення тестування.

Картинки по запросу GOOGLE ФОРМИGOOGLE ФОРМИ

 

Google Форми - частина офісного інструментарію Google Drive. Мабуть, це один з найшвидших і простих способів створити своє опитування або тест: пишемо завдання, вибираємо тип відповіді (вибір з кількох варіантів, написання власного) - готово! Одержаний тест можна відправити студентам по електронній пошті або вбудувати на свій сайт за допомогою спеціального коду. Для прискорення роботи рекомендуємо додати плагін Flubaroo - він автоматично перевіряє відповіді учнів і ставить оцінки за заданими критеріями. Форми абсолютно безкоштовні - для використання ресурсу потрібно тільки мати акаунт Google.

QUIZLET

Quizlet

За допомогою Quizlet можна створювати тести, де учні будуть вибирати вірні відповіді із запропонованих, зіставляти зображення і інформацію або вписувати власні варіанти. Користуватися дуже легко - в інтерфейсі можна розібратися буквально за пару хвилин, до того ж, Quizlet підтримує російську мову і працює на Android і iOS. Quizlet безкоштовний, але буває і підписка Plus за $ 10 - вона дозволить завантажувати власні картинки і створювати необмежену кількість навчальних груп.

 

PROPROFS

Proprofs готує тести на будь-який смак - можна запропонувати на вибір один або кілька варіантів, попросити заповнити пропущене слово або написати розгорнуту відповідь. Сервіс дозволяє вставляти в завдання текстові документи та презентації, файли PDF, а також зображення, аудіо- та відеофайли. Завершивши роботу над тестом, можна залишити його в загальному доступі на сайті Proprofs або вбудувати на свою сторінку.

Нові користувачі можуть безкоштовно користуватися всіма можливостями Proprofs протягом 15 днів після реєстрації. /

 

Kahoot!KAHOOT!

 

Kahoot! дозволяє подавати в форматі опитувань і тестів мало не весь навчальний матеріал. Щоб налагодити зворотний зв'язок з учнями, можна обіграти нові теми у формі простих питань і відповідей, а закріпити знання за допомогою більш докладного тестування. Kahoot! розрахований на застосування в класі - викладач показує матеріал на головному екрані, а в цей час школярі відповідають на питання і обговорюють інформацію, використовуючи спеціальний клієнт для комп'ютерів або браузер на смартфонах (Android, iOS, Windows Phone). Для того щоб увійти в віртуальну класну кімнату, учні повинні ввести спеціальний код, який надішле викладач. Сервіс дозволяє дізнатися, як відповідав на питання кожен студент, або будувати діаграми успішності всього класу. Самі ж учні можуть стежити за своїми результатами в спеціальних таблицях. Kahoot! безкоштовний і повністю доступний після реєстрації.

https://onlinetestpad.com/ua

Платформа з готовими завданнями та конструкторами для їх створення. Дуже зручний для проведення і створення інтерактивних уроків з української мови та будь-якого предмету. 

Кожна категорія має різні підкатегорії, наприклад, серед кросвордів тут є класичні, сканворди, кольорові японські, судоку, філворди. Найпростіший спосіб поділитися готовим завданням — відправити лінк на пошту. 
Вчитель має доступ до перегляду кожного результату, статистики відповідей і набраних балів з кожного запитання, статистики кожного результату. У вигляді таблички подають всі результати, реєстраційні параметри, відповіді на всі питання, які можна зберігати в Excel. Єдиним і вагомим недоліком може бути велика кількість рекламних оголошень, тому найкраще блокувати рекламу в браузері.

Майстер-тест

 http://master-test.net/

Сервіс зі створення тестів та проведення онлайн тестування. У вчителя є можливість створення тестів кількох видів з текстовим наповненням, відправка завдань учням та отримання звітності із зазначенням статусу проходження, набраних балів та оцінки.

Зручно для формування нетермінових завдань чи власних тестів. У плані перевірки завдань, автоматизація значно скорочує час вчителя, який можна витрачати більш ефективно.

 

 

 

 

 

 

 

 

Джерела використаної інформації

  1. Пометун О., Пироженко Л. Сучасний урок. Інтерактивні технології   навчання. – К. «Видавництво А. С.К», 2003
  2. Куцінко О. Г. Професійний довідник учителя – Х. : Вид. група «Основа», 2012. -381, {3} с.
  3. Інформатизація середньої освіти: програмні засоби, технології, досвід,перспективи / Ред. В.М. Мадзігон та Ю.О.Дорошенко. – К.: Наукова думка,2003.
  4. Інформаційні технології в навчанні. – К.: Видавнича група ВНV, 2006. – 240 с.
  5. Іщук Н.Ю. Застосування засобів мультимедіа у процесі підготовки економістів у вищих навчальних закладах І-ІІ рівнів акредитації: Автореф. дис. … канд. пед. наук: 13.00.04 / Вінницький держ. педагогічний ун-т ім. Михайла Коцюбинського. – Вінниця, 2004. – 20 с.
  6. Сучасний урок. Інтерактивні технології навчання. Наук.-метод. посібник / О. І. Пометун, Л. В. Пироженко. – К.: А.С.К., 2006.
  7. Сороко Н.В. Реалізація діяльнісного підходу при комп’ютерному навчанні в умовах оновлення мовної освіти в Україні // Засоби і технології єдиного інформаційного освітнього простору: Зб. наук. праць / За ред. В.Ю. Бикова, Ю.О.Жука. – К.: Атіка, 2004.
  8. http://ru.osvita.ua/school/manage/teaching/31692/
  9. http://pidruchniki.com/15660212/informatika/zasobi_multimediynih_tehnologiy

 

 

doc
Пов’язані теми
Педагогіка, Інші матеріали
Додано
25 листопада 2020
Переглядів
1076
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку