Використання методу «Кроссенс» на уроках трудового навчання

Про матеріал
Використання методу «Кроссенс» на уроках трудового навчання є прекрасним засобом розвитку креативного, логічного і творчого мислення учнів.
Перегляд файлу

Маховицька Людмила Сергіївна,

вчитель трудового навчання,

Харківської  загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів №25

Харківської міської ради Харківської області

 

Використання методу «Кроссенс» на уроках трудового навчання як одного з елементів дистанційного навчання

 

      Дистанційне навчання, це  серйозне випробуванням для всіх учасників освітнього процесу нашої країни    вчителів, учнів та їхніх батьків. Але весь світ вже давно успішно використовує інструменти дистанційного навчання, тому і ми змушені були швидко навчитись працювати з платформами дистанційного навчання та  адаптуватись   до сучасних реалій, які спонукають до пошуку нових форм надання освіти з метою поліпшення її якості та доступу до неї, зокрема.

       І тому шукаючи нові форми роботи  дізналась про такий прийом, як кроссенс.  

      Кроссенс – це головоломка нового покоління. Цей  прийом є прекрасним засобом розвитку креативного, логічного і творчого мислення.

      Це головоломка, яка являє собою асоціативний ланцюжок з 9-ти зображень. Кожний малюнок має зв’язок із попереднім і наступним. Центральна картинка об’єднує по смислу всі інші. Завданням учня є розгадати зашифровані вчителем асоціативні зв’язки з певної теми і скласти зв’язну розповідь за ланцюгом зображень. Причому, ці зв’язки сенсів можуть бути як поверхневими, так і глибинними.

C:\Users\SkyLine\Desktop\282224 1.png

      Створювати кроссенси – одне задоволення.

      Діти швидко запам’ятовують матеріал, розвивають логічне і творче мислення. Як будь-яке творче завдання, кроссенси підвищують ініціативність, креативність і розвивають уяву, комунікативні вміння, навички роботи з інформацією. Також головоломка має і величезний виховний потенціал. Вона може бути складена і за темою виховної години, святкового заходу, ювілейної дати.

Різні автори дають власне уточнення того, що є кроссенс:

– технологія,

– інтелектуальна гра,

– гра для ерудитів,

– головоломка для інтелектуалів,

– загадка,

– ребус,

– інтелектуальна розвага,

– інноваційна форма роботи,

– сучасний методичний прийом візуалізації навчального матеріалу,

– форма нетрадиційної перевірки знань з теми.

      Приймемо всі ці визначення.

      Кроссенс може бути використаний на будь-якому етапі уроку.

      Навчальний процес  уроків  трудового навчання здійснюється  на основі об’єктів  проектної діяльності.  У  7 класі мені подобається обирати об'єкт проектно-технологічної діяльності  «Страви української кухні». При вивченні теоретичного матеріалу  пропоную своїм учням за допомогою кроссенса   скласти з яких продуктів готується страва національної української кухні  -  борщ.

 

C:\Users\SkyLine\Desktop\Презентация1\Слайд1.JPG

      У  5-6 класах обираю об'єкт проектно-технологічної діяльності «М’яка пласка іграшка». При вивчені  початкових швів  для  закріплення знань, пропоную дітям за допомогою кросенса згадати назви  швів.

C:\Users\SkyLine\Desktop\Презентация1\Слайд2.JPG

        Кроссенс може бути використаний на будь-якому етапі уроку: перевірка домашнього завдання (використовуючи кроссенс розповісти матеріал минулого уроку), творче домашнє завдання (скласти кроссенс у друкованому чи електронному варіанті на задану тему), постановка проблемного питання,вивчення нового матеріалу, закріплення, рефлексія, організація роботи в групах (скласти кроссенс на задану тему із запропонованих зображень, порівняти завдання  груп).  

      Алгоритм створення кроссенса:

1. Визначити тему, загальну ідею.

2. Виокремити дев’ять елементів, що стосуються ідеї (теми).

3. Знайти зв’язки між елементами, визначити послідовність.

4. Концентрація змісту в одному елементі (центральному).

5. Виокремити відмінні риси, особливості кожного елементу.

6. Підібрати зображення, що ілюструють елементи.

7. Замінити прямі образи і асоціації символічними.

8. Побудувати асоціативні зв’язки між образами елементів.

    Для полегшення процесу створення кроссенса спочатку потрібно заповнити словами кожен квадрат, а потім замінити їх образами. Оскільки у цьому завданні велика роль суб’єктивного сприйняття образів і зображень, то можливі свої варіанти зв’язків, за умови, що учень обгрунтує свою версію.

        Я в своїй практиці дуже часто використовую такі завдання і дітям дуже подобається.  Завдання можна виконати через POWERPOINT.

  

 

 

docx
Додано
28 лютого
Переглядів
125
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку