ВИКОРИСТАННЯ НА УРОКАХ ІСТОРІЇ
КОНСТРУКТОРУ ДЛЯ СТВОРЕННЯ ІНТЕРАКТИВНИХ ВПРАВ Н5Р
Абсолютна більшість вчителів створюють інтерактивний дидактичний контент за допомогою конструктора інтерактивних вправ LearningApps, але нещодавно я ознайомилася з новим аналогічним сервісом Н5Р. Завдяки йому педагоги можуть створювати більше 20 різних видів вправ для своїх уроків і підійде практично кожному викладачеві. Можливості сервісу дуже великі: створення презентацій, відео, стрічок часу, інтерактивних плакатів, флеш-карт, опитувань та ігор. Після виконання вікторин, тестів одразу видно результат і помилки, що дає можливість відкорегувати знання учнів.
Редактор H5P для створення мультимедійного інтерактивного контенту може бути інстальований у WordPress, Drupal, Moodle за допомогою спеціального плагіна. Проект не вимагає оплати за використання, абсолютно безкоштовний (деякі функції платні). Підтримує кирилицю. Створені в сервісі роботи можна вбудувати на сторінку сайту або блогу і поділитися ними в соціальних мережах (Twitter, Facebook), також можна отримати пряме посилання на створену роботу. Всі компоненти H5P виконані в сучасному форматі HTML5 з додаванням JavaScript-коду і CSS-стилів. Це дозволяє кінцевому користувачеві без проблем вивчати створені за допомогою сервісу матеріали на будь-якому пристрої (комп'ютері, смартфоні, планшеті).
Хоча проект англомовний, більшість завдань інтуїтивно зрозумілі.
Розробники сервісу ділять весь список (додаток №1) створюваного інтерактивного контенту на наступні категорії:
Розглянемо лише декілька з них.
Інтерактивне відео. Існує багато інструментів по створенню інтерактивного відео, яке допомагає візуалізувати інформацію на уроці. Але, на мій погляд, даний конструктор має цілий ряд переваг. Серед них:
Ви можете завантажити власне відео або відео з каналу YouTube. Правда, обсяг завантаження відео обмежений 16 МГБ (у платній версії не обмежено). Ознайомтесь з моєю роботою до уроку з історії України у 8 класі “Українсько-московський договір 1654 р.” .
Далеко не у всіх конструкторах тестів використовується технологія Drag and Drop (перетягування об'єктів). В даному сервісі ми маємо кілька варіантів реалізації даного прийому. Ми отримуємо можливість не тільки сконструювати інтерактивну навчальну задачу, а й оцінити якість її виконання учнем. Це досягається ранжуванням оцінки виконаних дій від 0 до 100 відсотків.
Як «підкладки» або фону ми можемо використовувати карту або складний об'єкт. В даному випадку на ньому ми можемо визначити зони перетягування. Перетягування в H5P ми можемо організувати декількома варіантами. Якщо учень перетягнув об'єкт в неправильну зону, то дане слово (зображення) повертається автоматично назад. У другому випадку об'єкт залишається в зоні, куди перетягнув учень. Але потім фіксується як неправильна відповідь. Зворотній зв'язок - дуже важливий компонент процесу навчання, тому значущість цього інструменту очевидна. Пропоную вашій увазі вправу до уроку в 5 класі “Історико-географічні регіони України”.
Наступна вправа, яка заслуговує уваги, “Гарячі точки” (Image Hotpost) Позначивши на зображенні, яке є фоном нашого проекту, «гарячу точку», ми отримуємо можливість вставити зображення, відео, текст, посилання. Вставити відео ви можете як зі свого комп'ютера, так і з каналу YouTube. Обмеження - до 16 МГБ. якщо файл великий, його можна обрізати онлайн за допомогою конвертора 123 Apps). Використовуючи html-код, ви можете вставити його в свій інтернет-ресурс. Внизу публікації є інструмент вставки Embed. Ось як виглядає вправа до уроку вивчення нового матеріалу, формування вмінь і навичок із всесвітньої історії у 9 кл. “Громадянська війна у США і Реконструкція Півдня”. Скористайтеся інструментом збільшення на весь екран в правому верхньому куті.
Більш вдало вправа буде виглядати на уроці за допомогою інтерактивної дошки (як і всі інші вправи). Технологія може також використовуватися в проектній діяльності учнів.
Ще один дуже простий інструмент на послідовність зображень (Image Sequencing). Необхідно розмістити зображення в заданій ієрархії, послідовності. Наприклад, за чисельними характеристиками, за географічним розташуванням, за часом, за соціальним статусом і т.д. Ви розміщуєте об'єкти в потрібній послідовності. Програма сама забезпечить перемішування, підрахунок очок. У тому числі цей інструмент має таймер. Пропоную вашій увазі вправу “Князі Русі-України” для учнів 7 класу, яка була використана під час гри “Я люблю Україну”.
Також мене зацікавила вправа на створення флеш-карт (Flashcards). Цей тип контенту дозволяє вчителям розміщувати різні зображення, питання, які учні повинні вгадати та написати, а потім перевірити правильність, натиснувши відповідну кнопку. Наприкінці вони отримують результати правильних і неправильних відповідей. Дуже зручно для оцінювання. Вправа “Реформація в Європі” (всесвітня історія, 8 клас, тематичне оцінювання) допоможе вам ознайомитися з цією технологією і побачити її переваги з метою впровадження на уроках.
Я продовжую опановувати цей сервіс, тому що, безперечно, Н5Р є новим унікальним засобом створення навчального контенту з багатьма можливостями для вивчення навчального матеріалу та оцінювання знань учнів. При цьому він лише починає набувати популярності, бібліотека типів його контенту постійно поповнюється новими елементами, досить видовищними, ефективними і в той же час доступними викладачу, який не має спеціальної підготовки у галузі інформаційних технологій.
Додаток №1. Типи вправ в сервісі Н5Р