"Використання онлайн ресурсів на уроках англійської мови"

Про матеріал
Сучасне життя неможливо уявити без гаджетів і використання різних онлайн платформ як в повсякденному житті, так і в освіті. Сьогоднішніх учнів складно вмотивувати і зацікавити, тому урок англійської мови повинен містити інтернет ресурси, освітні платформи та онлайн ігри.
Перегляд файлу

 

 

 

 

 

 

Авторський проект на тему:

«Використання онлайн ресурсів на уроках англійської мови»

 

 

 

Автор: Струк Наталія Вікторівна

вчитель англійської мови

Місце роботи: Васильківський академічний ліцей Успіх

Васильківської міської ради

Київської області

 

 

 

 

Васильків 2023


Зміст

1. Вступ.

2. Форми та методи організації навчання на уроках англійської мови.

3. Шляхи формування мотивації учнів.

4. Використання онлайн ресурсів на різних етапах уроку.

5. Висновки.

6. Література.

Вступ

    Світ розмовляє з українцями англійською. Українці розмовляють англійською зі світом. Понад 60% вакансій вимагають володіння англійською мовою. Усі сучасні дослідження публікуються англійською мовою. Навчання в топових університетах світу проходить англійською мовою. Ще можна багато писати про важливість англійської мови, можна володіти англійською мовою на високому рівні, але не вміти навчити дітей такої важливої компетенції, як спілкування іноземною мовою.

     Сучасний світ ставить перед освітянами високі вимоги щодо загального розвитку учня. За короткий проміжок часу необхідно навчити учня отримувати, переробляти, оцінювати та використовувати в практичній діяльності великий обсяг інформації. Важливим завданням є організація процесу навчання таким чином, щоб учень активно, з цікавістю, та захопленням працював на уроці. Як зазначається в освітніх програмах, метою мовно-літературної освітньої галузі (іншомовна освіта) є розвиток компетентних мовців, здатних спілкуватися іноземними мовами для духовного ,культурного та національного самовираження та міжкультурного діалогу, для збагачення емоційно-чуттєвого досвіду, творчої самореалізації, формування ціннісних орієнтацій і ставлень.

     Як зазначено у програмі – мета компетентнісно орієнтованого навчання іншомовного спілкування учнів  полягає у спрямуванні навчального процесу на формування в учнів здатності цілісно поєднувати здобуті знання, сформовані уміння і навички, набутий навчальний досвід, світоглядні цінності, ставлення та переконання з активною творчою самостійною науково-дослідницькою діяльністю в межах окреслених навчальною програмою орієнтирів у процесі добору та використання мовного та інформаційного контенту для продукування усних і письмових текстів та для ідентифікації чужомовних висловлень у процесі їх сприймання (читання і слухання).

     Методологічними засадами організації компетентнісно орієнтованого навчання іноземних мов слугують Рекомендації Європейського Парламенту та Європейської Ради Європейської довідкової рамки ключових компетентностей для навчання упродовж життя, а також «Загальноєвропейські Рекомендації з мовної освіти: вивчення, викладання, оцінювання». Навчальний процес побудовано на підґрунті комунікативного, діяльнісного, особистісно орієнтованого та культурологічного підходів, які своєю сутністю зумовлюють дидактично і методично доцільне визначення цілей та змісту навчання іноземної мови як важливого засобу міжкультурного спілкування та порозуміння в сучасному глобалізованому, мультилінгвальному та полікультурному світовому соціумі.

 


Методи і засоби навчання на уроках англійської мови.

     Сучасні методи, техніки та підходи до викладання зумовлюють найкращий результат учня, враховуючи умови навчання, мотивацію та кінцеву мету. Існують спеціальні методи вивчення англійської мови, які й дозволяють досягти мети. Але також стають популярними і сучасні методики вивчення англійської мови, завдяки яким можна грамотно спланувати процес навчання.

     Метод навчання – одне із центральних понять у викладанні іноземної мови. Метод, який ви використовуєте, відображає ваше бачення мови та широту ваших знань. Чим є для вас мова – сукупність граматичних конструкцій, набір лексем, кілька сталих виразів чи навіть живе створіння?

     У наш час існує чимало методів і технологій викладання англійської мови – як традиційних, так і новітніх. Щоб зробити традиційні уроки цікавими, підвищити ефективність навчального процесу і рівень знань учнів, використовуємо на уроках  викладання англійської мови інноваційні методи. На відміну від звичайних уроків, метою яких є оволодіння знаннями, вміннями та навичками, такі  уроки найбільш повно враховують інтереси, нахили, здібності кожного учня. На такому уроці поєднуємо досвід традиційних уроків – сприймання нового матеріалу, засвоєння, осмислення, узагальнення – але у незвичайних формах.

    Організація інтерактивного навчання передбачає моделювання життєвих ситуацій, використання рольових ігор, висловлювання своєї точки зору стосовно тієї чи іншої проблеми, спільне вирішення питання на основі аналізу обставин та відповідної ситуації.  Це співнавчання, взаємонавчання (колективне, групове), де учень і учитель є рівноправними, рівнозначними суб’єктами навчання. Саме в такій атмосфері можна очікувати продуктивного засвоєння навчального матеріалу та формування та розвитку вмінь і навичок для його практичного використання. В невимушеній атмосфері учень відчуває себе вільним і рівноправним партнером, учні не повинні відчувати страх за неправильність сказаного.  Недаремно слово “інтерактив” (пер. з англійської “inter” – “взаємний”, “act” – діяти) означає взаємодіяти. За умови використання інтерактивних технологій на уроці підвищується результативність навчання, стимулюється вивчення мови, розумова та творча активність учнів, підвищується цікавість до вивчення іноземної мови, тощо.

     Інтерактивне навчання – це діалогічне навчання, у ході якого здійснюється взаємодія вчителя й учня.

     Мета інтерактивного навчання – створити комфортні умови навчання, за яких учень відчуває успішність, свою інтерактивну досконалість, що робить продуктивним сам освітній процес.

Основними формами інтерактивної роботи є навчальна взаємодія учнів у парах і мікрогрупах. Оптимальний склад групи -4–6 осіб.

Ознаки інтерактивного навчання:

• двобічний характер;

• спільна діяльність учителя й учнів;

• керівництво процесу вчителем;

• спеціальна організація та різноманітність форм;

• інформаційна прогалина;

• цілісність та єдність;

• мотивація та зв'язок з реальним життям;

• виховання та розвиток особистості учнів одночасно з процесом засвоєння нових знань.

     Організація інтерактивного навчання передбачає використання дидактичних і рольових ігор, моделювання життєвих ситуацій, створення проблемних ситуацій.


Шляхи формування мотивації учнів

     У нинішніх умовах перед сучасною школою, як українською, так і зарубіжною, постала проблема втрати інтересу учнів до навчання. Ще якихось два-три десятиліття тому це питання не стояло так гостро. Школа мала найбільший важіль впливу на дитину — контроль (читай: примус), який виражався в оцінці на уроці та суворій перевірці з боку батьків. Нині оцінкою злякаєш мало кого з учнів, так само, як і батьків.

     Мотивація — це інтереси, потреби, прагнення, емоції, переконання, ідеали, установки, які спонукають учня до діяльності. Мотивація сприяє появі в учня навчальної ініціативи й любові до навчання, спонукає його діяти з максимальною енергією в різних навчальних ситуаціях.

     Мотивація є надзвичайно важливою в навчальному процесі. Вона є в центрі навчання. Якщо учень не хоче вчитися – він чи вона не буде це робити, і вчитель нічого не зможе вдіяти – окрім як мотивувати.

На мотивацію учнівства впливають, зокрема, такі фактори:

  • задля якої практичної мети учень вивчає мову (користування нею, професійне зростання (якщо йдеться про дорослих), гарні оцінки тощо);
  • відчуття, що вивчення мови вдається, у разі успішності учня/учениці. Автономність учня, його чи її впевненість у собі та досягнення – частини цього відчуття. Якщо людині здається, що в неї щось гарно виходить – вона хоче продовжувати це робити;
  • бажання вільно спілкуватися – з  родичами з іншої країни, друзями, хлопцями/дівчатами, бізнес-партнерами тощо;
  • заохочення з боку інших людей. Якщо людина живе у спільноті, де знання іноземної мови високо цінується, – вона розумітиме важливість її вивчення. Якщо ж навпаки – людина не буде бачити сенсу у вивченні і, відповідно, не матиме мотивації;
  • насолода від процесу навчання. Таких дітей, певно, небагато, але вони є – ті, для кого навчання як процес пізнання нового є цікавим. Цікавим може бути вчитель, що викладає предмет, підручник, в якому зібрані теми, важливі для учня – це все мотивує;
  • захоплення культурою народу, мова якого вивчається. Наприклад, учень буде вмотивований вивчити англійську, якщо він чи вона збираються поїхати на навчання за кордон.

     Вчені Z. Doryei та K. Csizer кажуть, що є 10 ключових сфер, в яких учитель впливає на мотивацію учнів:

Вчитель 

– бути якомога більш толерантним та чутливим;

– намагатися поводити себе природно;

–показувати гарний приклад – бути відданим справі та вмотивованим;

Атмосфера у класі 

– нести у клас гумор, усмішку та сміх;

– створювати приємну, спокійну та безпечну атмосферу в класі;

Завдання 

– давати чіткі інструкції;

– зазначати мету та користь від кожного завдання;

Ставлення 

– ставитися до кожного учня як до особистості;

Впевненість у собі 

– давати позитивний feedback та хвалити;

– упевнитися, що учні відчувають успіх;

– приймати помилки – вони є природними протягом навчання;

Інтерес 

– обирати цікаві завдання та теми;

– пропонувати вибір матеріалів та занять протягом навчання;

– задля заохочення до навчання треба використовувати інтереси учнівства, а не тести та оцінки;

– робити з завдань випробування (challenges) для того, щоб задіяти учнівство;

Автономія 

– заохочувати запитання та іншу участь учнівства;

– заохочувати креативність та уяву;

– якомога більше поділяти відповідальність за організацію навчального процесу з учнівством;

Реальність 

– намагатися робити завдання цікавими для кожного, а також пов’язаними з реальним життям;

Ціль/Мета 

– встановлювати кілька визначених навчальних цілей для учнівства;

– заохочувати учнівство ставити цілі та працювати задля їх досягнення;

– аналізувати цілі учнівства та їхні потреби;

Культура 

– ознайомлювати учнівство з культурою мови, яку вони вивчають;

– запрошувати носіїв мови;

– знаходити учням друзів для листування (penfriends чи, радше, texting-friends у сучасних умовах).

     Потрібно пам’ятати, що є фактори, на які вчителю/-ці важко вплинути та навпаки. Наприклад, важко вплинути на учнів, які хочуть постійно розмовляти – тож варто це використати в навчальному процесі. А от демотивованих учнів варто заохочувати похвалою – і на це вплинути легко.

      Інтернет, соціальні мережі, онлайн ігри – це середовище сучасних дітей. Сьогодні вчитель не є єдиним джерелом знань, набагато більше інформації  і швидше учні можуть почерпнути в мережі інтернет. Інтернет створює унікальну можливість користування автентичними текстами, прослуховування аудіо-текстів і спілкування з носіями іноземної мови, тобто створює природне іншомовне комунікативне середовище. Поява Інтернету в системі освіти стимулює бажання вчитися, розширює зону індивідуальної активності кожного учня, збільшує швидкість подачі якісного матеріалу в межах одного уроку. Інтернет-технології стають невід’ємною частиною загальної інформаційної культури викладача та учнів. Проте викладачу важливо знати, для яких дидактичних цілей він може застосовувати сучасні Інтернет-технології, як саме вони допоможуть збагатити та урізноманітнити процес навчання, який новий педагогічний досвід можна при цьому отримати.

     Інтернет допомагає у формуванні вмінь і навичок розмовної мови, а також у навчанні лексиці і граматиці, забезпечуючи справжню зацікавленість і, отже, ефективність. Більше того, Інтернет розвиває навички, важливі не тільки для іноземної мови. Це, перш за все, пов'язано з розумовими операціями аналізу, синтезу, абстрагування, ідентифікації, порівняння, зіставлення, вербального і смислового прогнозування й попередження і т.д.

     Таким чином, використання Інтернет-мережі на уроках іноземної мови – це ефективний засіб навчання школярів. Задовольняючи природну цікавість учнів до пошуку інформації та роботі в мережі, ми забезпечуємо їм умови для ефективного вивчення іноземної мови. Така форма навчання не виснажує нервову систему та організм учнів, оскільки навчальний матеріал засвоюється за допомогою мимовільної пам’яті в цікавій формі. Використання нових інформаційних технологій забезпечують не тільки індивідуалізацію та диференціацію навчання з урахуванням здібностей учнів, їхніх схильностей, але й збагачують їхню соціокультурну компетенцію, знімають психологічний бар'єр перед вивченням іноземної мови, розвивають соціальні й особистісні якості учнів: упевненість в собі і здатність працювати в колективі, а також показують результативність навчання через установлення міжкультурних зв’язків у віртуальному просторі.


Онлайн ресурси на різних етапах уроку

     Визначившись із цілями уроку, ми можемо братися за складання плану – чого і як саме ми збираємося навчати. Ми визначаємо найважливіші компоненти (частини) уроку, розмірковуючи, що повинно робити учнівство та як. Тож план уроку нагадує дорожню карту, що показує нам, куди ми йдемо і як збираємося туди дістатися – хоча під час подорожі може виявитися, що нам потрібно піти іншим шляхом! Тож, плануючи сучасний урок, доцільно використовувати онлайн додатки для зацікавлення учнів та швидкого переключення на іншомовну діяльність.

Warming up

     Початок уроку виконує дві важливі функції: організацію класу до активної роботи на уроці та створення іншомовної атмосфери з метою переведення учнів на іншомовну мовленнєву діяльність.

     Особливу увагу слід приділити мовленнєвій зарядці. Психологічним обгрунтуванням виділення даного компонента є необхідність налаштування слухового та артикуляційного апарату учнів на іноземну мову та переведення їх з рідного на іноземне мовлення. Мовленнєва зарядка (warming up) найчастіше проводиться у формі бесіди з учнями за певною ситуацією. Вона повинна включати засвоєний матеріал і бути психологічно мотивованою, природньою.

Окрім бесіди функцію введення учнів в атмосферу іноземного мовлення може виконувати аудіювання учнями коротких оповідань чи жарту, огляд поточних подій, розучування римівки, вірша, прислів’я, фонетична зарядка, тощо. Слід уникати одноманітності у проведенні мовленнєвої зарядки, тому що це притупляє інтерес до іноземної мови. Новизна її змісту, невимушеність атмосфери, в якій вона проводиться, надає уроку потрібного тону, залучає учнів до подальшої навчально-комунікативної діяльності.

     Сьогодення пропонує нам величезні можливості у виборі способів і засобів проведення мовленнєвої зарядки. Які ж онлайн ресурси можна використати на даному етапі?


 

 

 

C:\Users\natas\OneDrive\Изображения\Saved Pictures\imagine it.png

 

     Даний ресурс пропонує рандомні фото, які учні повинні уявити і придумати, що відбувалося раніше, описати, що відбувається зараз і що відбуватиметься в майбутньому. Таким чином ми розвиваємо критичне мислення, уяву і, звичайно, граматичні та мовленнєві навички кожного учасника освітнього процесу. Потрібно слідкувати, щоб логічний ланцюжок подій не було втрачено, тому учні уважно слухають попередніх мовців і продовжують спільну історію. Можна додати певні емоції, задати жанр в якому йтиметься історія, обмежити кількість учасників, місце події і т.д.


 

 

 

C:\Users\natas\OneDrive\Изображения\Saved Pictures\window swap.png

 

     Дуже часто вчителі починають урок з мовної розминки, де потрібно описати сьогоднішній день, погоду, події, вид з вікна. А чому б не заглянути в чужі вікна, в будь-якій точці світу і поспостерігати, що ж відбувається в інших людей за вікном. Даний ресурс є схожим на попередній, але в даному випадку ми маємо можливість спостерігати картинку в реальному часі і описувати не лише те, що бачимо, а також те, що чуємо. Дані ситуації мотивують розмовляти навіть найтихіших і найсором’язливіших учнів. Тому потрібно пам’ятати, що на даному етапі граматичні помилки вчитель обов’язково ігнорує, щоб не спантеличити і не відбити бажання у дітей розмовляти.


 

 

C:\Users\natas\OneDrive\Изображения\Saved Pictures\ny times.png

     Про даний ресурс можна писати багато, але краще один раз спробувати. Де можна прочитати останні події сьогодення? – Звичайно у газеті, але на даний момент лише 8% населення читають пресу. Чому б не залучити дітей не лише до отримання інформації з міжнародної преси, але й доєднатись до живого обговорення з співбесідниками з інших країн. Як працювати з даним ресурсом? Розглядаємо фото у повному розмірі і описуємо, що відбувається на ньому. Що спонукало учнів зробити такі висновки? Що ще можна роздивитись на фото? Після обговорення, учні приєднуються до міжнародної спільноти, де публікують свої думки до даної теми і мають можливість прочитати чи прокоментувати іншого учасника дискусії, оцінити на скільки іншим може бути сприйняття одного й того ж зображення різними людьми.


C:\Users\natas\OneDrive\Изображения\Saved Pictures\cnn10.png

     Новини. Чому б не розпочати урок з обговорення новин, як міжнародних, так і місцевих. Даний ресурс надає можливість переглянути новини CNN, які потім можна обговорити, задати запитання, знайти аналогії в українських новинах, створити свою стрічку новин.

C:\Users\natas\OneDrive\Изображения\Saved Pictures\breaking news.png

     Новини можна не лише дивитись, але й читати в більш адаптованій версії. На цьому ресурсі наявні завдання з аудіювання, читання, граматики, письма, лексики в окремих секціях. Учні можуть відчути себе в ролі диктора новин, виконуючи завдання по читанню статті на чотирьох різних швидкостях. Також новини можна прослухати у різному темпі, виконати завдання на розуміння почутого чи прочитаного матеріалу і багато інших цікавих завдань

 

Main Body

     В ході основної частини уроку вирішуються його головні завдання. Вона може включати такі компоненти: подача нового матеріалу, тренування учнів у вживанні цього матеріалу у мовленні, практика в мовленнєвій діяльності, систематизація/ узагальнення засвоєного матеріалу і контроль мовленнєвих навичок і вмінь.

     При плануванні введення нового матеріалу важливо правильно визначити обсяг матеріалу для цього уроку, послідовність його презентації та співвідношення витрат часу на пояснення матеріалу та його тренування на користь останнього.

     Найбільшу частину уроку займає тренування і практика в мовленнєвій діяльності. Особливістю навчального процесу з іноземної мови є те, що на уроці має місце відпрацювання як щойно введеного матеріалу, так і раніше поданого, але ще не засвоєного. Отже характер тренування чи практики буде залежати від поставленої вчителем мети уроку. При цьому слід пам’ятати, що мета уроку має бути реалізована у комплексі вправ, які можна організувати інтерактивно, сучасно і цікаво для учнів.

     Далі розглянемо деякі ресурси для розвитку storytelling на уроках  англійської мови


C:\Users\natas\OneDrive\Изображения\Saved Pictures\storybird.png

     Storybird — це цифровий інструмент для створення візуальних історій. Учні можуть створювати книжки з малюнками самостійно або працювати в командах (наприклад, автор і художник), щоб створити візуально привабливі представлення своїх знань. Storybird дозволяє учням демонструвати свої творчі думки за допомогою оповідання історій та мистецтва в Інтернеті. Storybird також пропонує понад 700 уроків, тестів і письмових підказок для підтримки розвитку навичок письма. Якщо ви шукаєте інструмент, який би зацікавив студентів письменницькою діяльністю, це може бути саме тим!

C:\Users\natas\OneDrive\Изображения\Saved Pictures\powtoon.png

     Powtoon – це програма для створення інтерактивних анімаційних відео та презентацій. Вона пропонує низку стилів, таких як мультиплікаційний (cartoon), інфографіка, біла дошка (whiteboard). Завдяки тому, що програма є онлайн-ресурсом, Ви можете працювати над своїм проєктом з будь-якого комп’ютера, якій під’єднаний до мережі Інтернет. Завдяки наявності медіа-бібліотеки, шаблонів та різноманітних опцій, Powtoon є чудовим інструментом для створення коротких навчальних відео.

 

C:\Users\natas\OneDrive\Изображения\Saved Pictures\animatron.png

     Animatron – чудовий онлайн сервіс, який дозволяє створювати анімаційні відео, історії з озвучуванням з будь-якого пристрою, де є доступ до мережі Інтернет. Аніматрон також пропонує важливі функції, які дозволяють зберегти, перенести свою роботу у будь-якому форматі. Існує безліч проектів, за допомогою яких можна зробити анімацію різної складності - починаючи від рухомих об'єктів і закінчуючи повноцінними мультиплікаційними фільмами. Animatron відрізняється простим і зрозумілим інтерфейсом, а використання HTML5 уможливлює вбудовувати свою анімацію на сайт і мобільні додатки. При цьому, не потрібно знати мови програмування, що робить можливим використовувати сервіс широкому колу користувачів!

     Якщо зосередитись на урізноманітненні звичайного уроку будь-якими онлайн ресурсами, що ж можна використати окрім Wordwall, Kahoot тa Bamboozzle?

 

C:\Users\natas\OneDrive\Изображения\Saved Pictures\menti.png

     Mentimeter –це онлайновий сервіс для створення та проведення миттєвих опитувань в аудиторії та під час вебінарів.

Основні можливості та обмеження безкоштовної версії сервісу

     за одним кодом доступу можна дати студентам доступ не більше ніж до двох опитувань загального або просунутого типу, а також до п’яти запитань у режимі Quiz;

     викладач може створювати необмежену кількість опитувань різного типу за різними кодами доступу, а також організовувати їх у своєму профілі в папки;

     можна створювати онлайнові презентації із необмеженою кількістю текстових слайдів, до яких можна додавати також зображення чи лінки, а також вбудовувати відео і, звичайно, додавати опитування (в межах описаного вище ліміту);

     для створення та демонстрування опитувань чи слайдів у Mentimeter потрібен безперебійний доступ до інтернету;

     для участі в опитуваннях учасники мають увійти зі свого пристрою (мобільний телефон, планшет, комп'ютер) на сайт menti.com або ввести цифровий код опитування у скачаний заздалегідь застосунок;

     немає обмежень на кількість учасників, які беруть участь в опитуваннях, тому цей інструмент можна використовувати навіть під час дуже масштабних подій.

 

C:\Users\natas\OneDrive\Изображения\Saved Pictures\2curipod.png

     Використання в якості інструменту для збору зворотного зв'язку: використовуйте Curipod, щоб збирати зворотний зв'язок від студентів, питання та коментарі, щоб краще розуміти потреби учнів та покращувати процес навчання.

Curipod можна використовувати для розробки інтерактивних ігор та завдань, що допоможуть студентам поглибити свої знання та навички.

Створюйте інтерактивні презентації, включаючи відео, зображення та звук, щоб допомогти учням краще зрозуміти предмет.

C:\Users\natas\OneDrive\Изображения\Saved Pictures\educaplay.png

     Educaplay – це багатогранна освітня платформа, яка ще не набула популярності серед українських освітян, проте заслуговує на увагу педагогів завдяки широким можливостям геймифікувати перебіг уроків. Розробники даної освітньої платформи забезпечили її рядом переваг, якими доцільно користуватися в освітньому процесі:

     Виконуючи мультимедійні завдання, розроблені на основі веб-конструкторів Educaplay, учень має змогу актуалізувати опорні знання, закріпити нещодавно вивчений матеріал або перевірити рівень засвоєння нової теми в ігровій формі. Подібна гейміфікація сприяє підвищенню пізнавальних мотивів, розвитку дослідницьких навичок, формуванню інформаційно-цифрової, природничої та технологічної, математичної та предметних компетентностей.


C:\Users\natas\OneDrive\Изображения\Saved Pictures\classroomscreen.png

Classroomscreen – це віртуальна інтерактивна дошка. За допомогою цього набору інструментів ви можете:

     Вибрати фон.

     Використання таймера та годинника.

     Світлофор. Цей інструмент може бути використаний як сигнал для початку роботи (зелене світло) або до її припинення (червоний). Або учень, працюючи у інтерактивної дошки, може натиснути червоний колір, як сигнал допомоги, труднощів, що виникли або нерозуміння навчальної задачі.

     Вибір учня випадковим чином (потрібно внести список учнів і при натисканні інструменту буде відображатися прізвище одного учня).

     Режим малювання.

     Режим введення тексту.

     Створення QR-коду.

     Вставка: малюнок, відео, посилання.


Висновки

     Підсумовуючи сказане, хотілося б підкреслити ще раз важливість розвитку мотивації. Мотивація є запускним механізмом будь-якої діяльності, чи то є праця, спілкування, чи пізнання. Живить і підтримує мотивацію видимий, реальний, поетапний і кінцевий успіх. Якщо успіху немає, то мотивація згасає і це негативно позначається на виконавцеві діяльності.

     Якісна мовна підготовка учнів не можлива без використання сучасних освітніх технологій. Сучасні технології в освіті – це професійно-орієнтоване навчання іноземної мови, використання  проектних методів, застосування інформаційних та телекомунікаційних технологій, робота з навчальними комп’ютерними програмами, створення презентацій у програмному середовищі, використання ресурсів всесвітньої мережі Internet. Мультимедійні засоби навчання являють собою перспективний і високоефективний механізм, що дозволяє опрацьовувати та представляти більшу кількість інформації, ніж традиційні джерела інформації.

     Використання інтерактивних форм та методів в реалізації особисто орієнтованого підходу та викладанні англійської мови дають змогу практично збільшити кількість розмовної практики на занятті, виявляються цікавими для студентів, допомагають засвоїти матеріал та використати його у подальших заняттях. Таким чином, викладач стає наставником самостійної навчально-пізнавальної та творчої діяльності студентів. Маючи багато переваг, слід також пам’ятати про недоліки: при частому застосуванні сприймання інтерактивних ігор стає механічним, втрачає творчу зацікавленість, тому необхідно урізноманітнювати ігри та комбінувати інтерактивні методи навчання з традиційними.  Апелюючи висловлюванням Конфуція  «Те, що я чую, я забуваю. Те, що я бачу, я пам'ятаю. Те, що я роблю, я розумію.», я переконана, що інтерактивний урок – це оптимальний досвід  активної співпраці вчителя та учня. Отже, впровадження інтерактивного навчання – одне з провідних напрямків сучасної школи.   

Література:

 

1. Ніколаєва С.Ю. Бігич О.Б. Методика навчання іноземних мов у середніх навчальних закладах. – К.: Ленвіт, 1999

2. Гальскова Н.Д. Теорія викладання англійської мови. Лінгводидактика та методика. - М.: ИЦ «Академія», 2004.

3. Зязюн І.А. Мотивація і мотиви людської поведінки// Початкова школа. - 1999.

4. Маркова А.К. Формування мотивації навчання. - М.: Просвітлення, 1990.

5. Яцишин О.М. Визначення оптимальної структури мотиваційного синдрому вивчення англійської мови студентами економічних спеціальностей// Мова. Культура. Бізнес. - К., 2003.

6. “The CELTA Course. Trainer’s Manual” Cambridge University Press.

“Ten commandements for motivating language learners: results of  an empirical study” by Z. Dornyei and K. Csizer, Language Teaching Research, Hodder Arnold 1998;

7. “The TKT Course M1,2 and 3” by Mary Spratt, Alan Pulverness and Melanie Williams. Cambridge University Press ;

8. “The CELTA Course. Trainer’s Manual” by Scott Thornbury  and Peter Watkins. Cambridge University Press (pp. 88-90).

9. https://naurok.com.ua/

10. https://vseosvita.ua/

11. https://www.britishcouncil.org.ua/

12. https://nus-english.com.ua/

13. https://elt.oup.com/

 

 

1

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Шевчук Тетяна Олександрівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
3 січня
Переглядів
927
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку