Піктограма –це певний невеличкий схематичний малюнок або знак,зображення якого нагадує автору слово,яке необхідно було запам’ятати,вивчити.
При використанні піктограм необхідно дотримуватися декількох простих основних правил.Вони є такими:
.немає потреби довго вигадувати кожний знак.Малюйте те,що прийшло на думку першим;
.деякі коротенькі слова можна писати.Наприклад,займенники,прийменники,тощо.
.не намагайтесь бути художником.Малюйте знаки швидко,без зайвого старання.
Що дає метод піктограм учням з ООП?
Використання цього методу-це реальна можливість:
.за 15-30 хвилин вивчити будь-який вірш або уривок з поеми,що складаєтьсяз 4-12 стовпчиків;
.після 2-3 прослуховувань дослівно написати переказ оповідання,що складається з 15-25 речень;
.легко пригадати та відтворити навчальний матеріал після тривалої перерви,що важливо під час іспитів тощо.
Вивчення віршів за допомогою таблиць –піктограм.
Молодшим школярам досить складно утримувати уявний образ без його графічного підкріплення.Саме в цьому і допомагають піктограми.Цим методом ми користуємося для вивчення віршів,для переказу текстів (усних чи письмових).Наприклад:читаємо текст ,демонструючи картинки.Кількість картинок відповідає кількості речень у тексті.Після цього ,діти переказують текст з опорою на картинки,які вони розмістили в потрібній послідовності.
Піктограми можуть бути ,як графічні,так і в малюнках,усе залежить від фантазії учнів і вчителя,які на уроці є партнерами,співавторами.
Учні ,дивлячись на піктограму,слово в слово відтворюють текст,бо поки вони малюють значок,інформація,з якою він асоціюється у дітей,у нього вже була закладена.Пізніше ,колиця навичка відпрацьовується,достатньо піктограму побачити в своїй уяві і вся інформація надійно збережеться в пам’яті.
Також діти з ООП за допомогою піктограм вчаться будувати речення.Наприклад:аркуш паперу заламінувати та картинки прикріпити на липучки.
Піктограми допомагають учням без навідних запитань розповісти про птахів,тварин , пори року,одяг,комах.транспорт тощо.Наприклад:
Серед нас є люди,для яких читання звичайних книжок є недоступним.Унаслідок інвалідності вони не можуть бачити або розуміти літери.Це люди з особливими освітніми потребами,аутизмом,дислексією,різними особливостями розумового та фізичного розвитку,вадами зору та мовлення.Донедавна читання для багатьох із них було недоступним,а можливість вчитися з книжкою-обмеженою.За допомогою піктограм міжнародної системи символів PCS.Таким чином ,людина .яка,має труднощі з розумінням тексту,читає по символах-піктограмах.Наприклад: