«Використання піскової терапії, як нетрадиційної технології для розвитку комунікативних навичок дітей з РАС

Про матеріал
«Використання піскової терапії, як нетрадиційної технології для розвитку комунікативних навичок дітей з РАС"
Зміст слайдів
Номер слайду 1

«ВИКОРИСТАННЯ ПІСКОВОЇ ТЕРАПІЇ, ЯК НЕТРАДИЦІЙНОЇ ТЕХНОЛОГІЇ ДЛЯ РОЗВИТКУ КОМУНІКАТИВНИХ НАВИЧОК ДІТЕЙ З РАС»ПІДГОТУВАЛА ПРАКТИЧНИЙ ПСИХОЛОГ КЗ ЛОР НРЦ “ОБЕРІГ” ЖИЛА МАР’ЯНАWWW. REALLYGREATSITE. COMЗАПРОШУЮ ДО ПЕРЕГЛЯДУ→

Номер слайду 2

ВСТУПНЕ СЛОВОНа сьогоднішній день в арсеналі всіх, хто займається вихованням і навчанням дітей є великий практичний матеріал, застосування якого сприяє ефективному мовному розвитку дитини. У спеціальних журналах, в різних методичних і науково-популярних виданнях дефектологи, вчителі-логопеди, педагоги і психологи представляють нові нетрадиційні форми роботи з дітьми. Однією з таких форм є пісочна терапія."Часто руки знають, як вирішити загадку, з якою інтелект боровся марно" - К. Г. Юнг

Номер слайду 3

ІСТОРІЯ МЕТОДУце той метод, завдяки якому дитина з піску і невеличких фігурок будує свій індивідуальний і неповторний світ у мініатюрі. Граючись, вона виражає на піску те, що спонтанно виникає в її свідомості. Ігри з піском дають дитині змогу відчути себе впевненою і вмілою: вона створює нове, не боїться ламати старе і щось змінювати. У пісочниці створено оптимальні умови для розвитку творчого потенціалу дитини, активізації її просторової уяви, образно-логічного мислення, тренування дрібної моторики рук. У процесі колективних ігор дитина усвідомлює морально-етичні норми, у неї формується гармонійний образ світу.

Номер слайду 4

ПРИНЦИП МЕТОДУПринцип терапії піском запропонував Карл Густав Юнг, психотерапевт, засновник аналітичної психотерапії. Головним принципом, покладеним в основу роботи, він вважав створення вільного й захищеного простору, у якому дитина може виражати та досліджувати власний світ, перетворюючи свій досвід і свої переживання, що часто незрозумілі або турбують, у зримі та відчутні образи. Піскова терапія характеризується простотою маніпуляцій, можливістю винаходу нових форм, короткочасністю існування створюваних образів.

Номер слайду 5

ПЕРЕВАГИ МЕТОДУ: Гра з піском являє собою одну з незвичайних технік аналітичного процесу, під час якого дитина будує власний світ у мініатюрі з піску та невеличких фігурок. Ця інновація є дуже перспективною. Створення пісочних сюжетів сприяє творчому розвитку дитини та активізації власного «Я»ПЕРЕВАГА ПІСОЧНОЇ ТЕРАПІЇ У ТОМУ, ЩО ВОНА: сприяє процесу індивідуалізації; звільнює творчий потенціал, внутрішні почуття, сприймання й актуалізує спогади; забезпечує багатогранний досвід завдяки багатьом символічним значенням; сприяє поверненню дитини до минулого досвіду з метою повторного переживання; створює місток між несвідомим та свідомим, внутрішнім та зовнішнім, духовним і фізичним, невербальним і вербальним; забезпечує безпосередню гру, де немає жодного правильного або неправильного шляху; дозволяє позбутися контролю свідомості; є природною умовою для дітей; відсутні перепони для спілкування з людьми різного віку та інтелектуального статусу.

Номер слайду 6

ОСНОВНІ ПРИЧИНИ ВИКОРИСТАННЯ ПІСОЧНИЦІ В РОБОТІ З ДІТЬМИ З ООП:потреба у грі; розвиток творчих здібностей, емоційно-чуттєвої сфери;розвиток дрібної моторики, тактильно-кінестетичного відчуття;тісний зв’язок з природним середовищем; індивідуальний підхід. ПРАКТИЧНО КОЖНА ДИТИНА, НЕЗАЛЕЖНО ВІД СВОГО ВІКУ, СОЦІАЛЬНОГО ДОСВІДУ, МОЖЕ БРАТИ УЧАСТЬ У РОБОТІ З ПІСКОМ, ЯКА НЕ ВИМАГАЄ ЖОДНИХ СПЕЦІАЛЬНИХ УМІНЬ, ЗДІБНОСТЕЙ ДО ТАКОГО ВИДУ ДІЯЛЬНОСТІ;ПЕРЕВАГИ ПІСОЧНОЇ ТЕРАПІЇ: ПІСОЧНИЦЯ Є ЗАСОБОМ ПЕРЕВАЖНО НЕВЕРБАЛЬНОГО СПІЛКУВАННЯ. У БІЛЬШОСТІ ВИПАДКІВ РОБОТА В ПІСОЧНИЦІ ВИКЛИКАЄ В ДИТИНИ ПОЗИТИВНІ ЕМО- ЦІЇ, ДОПОМАГАЄ ПОДОЛАТИ АПАТІЮ І БЕЗІНІЦІАТИВНІСТЬ, СФОРМУВАТИ АКТИВНУ ЖИТТЄВУ ПОЗИЦІЮ, СПРИЯЄ СТИМУЛЯЦІЇ НАВЧАЛЬНО-ПІЗНАВАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ, ЗНИЖУЄ ВТОМЛЮВАНІСТЬ, НЕГАТИВНІ ЕМОЦІЇ.

Номер слайду 7

ЛЮДИ. ТВАРИНИ, ЯКІ ЖИВУТЬ НА ЗЕМЛІ. ПТАХИМЕШКАНЦІ ВОДНОГО СВІТУ;ЖИТЛА З МЕБЛЯМИ;ДОМАШНЄ НАЧИННЯ;ДЕРЕВА ТА ІНШІ РОСЛИНИ;ОБ'ЄКТИ НЕБЕСНОГО ПРОСТОРУ;ТРАНСПОРТНІ ЗАСОБИ;ФАНТАСТИЧНІ ПРЕДМЕТИ І ПЕРСОНАЖІ МУЛЬТФІЛЬМІВ. ЩО ПОТРІБНО ДЛЯ ТОГО, ЩОБ ПОЧАТИ ГРУ З ПІСКОМ?.1 пісочниця – дерев’яний ящик. Традиційний його розмір у сантиметрах: 50 х 70 х 8 (де 50 х 70 – розмір поля, а 8 – глибина) пофарбований з середини в голубий колір (символізує небо і воду), який заповнений на 1/3, або 1/2 частину чистим просіяним піском. Уважається, що такий розмір пісочниці відповідає обсягу поля зорового сприйняття.2. чистий, просіяний пісок. Техніка безпеки вимагає «чистити» пісок мінімум раз на 2-3 місяці. Для цього пісок промивають або виставляють на сонці, додають новий чистий пісок; 3. колекція мініатюрних фігурок заввишки не більше ніж 8 см. Колекція розміщується на поличках, щоб зручно було дістати і бачити фігурки. У класичній пісочної терапії існує наступна класифікація предметів, використовуваних в процесі роботи з піском:

Номер слайду 8

CREATIVE PORTFOLIO

Номер слайду 9

CREATIVE PORTFOLIOПІЗНАВАЛЬНІ ІГРИ: Вони навчають дитину читанню, письму, лічбі, грамоті. Математичні, наприклад: «Числа і цифри» (діти знаходять горішки в піску чи інші предмети, лічать, класифікують, порівнюють: горішок - круглий, шишка - довга, горішок - гладенький, шишка - колюча і т. д.);

Номер слайду 10

Таким чином можна пропрацювати актуальну проблему. Дітям дається інструкція, наприклад, побудувати світ «зоопарк», «Моя школа» і т. д. (залежно від проблематики). Між фігурами можна вести діалоги, програвати мініспектаклі життєвих подій. ГРА «ТЕМАТИЧНИЙ СВІТ»

Номер слайду 11

P.11/15ІГРИ НА РОЗВИТОК КОМУНІКАТИВНИХ ЗДІБНОСТЕЙ

Номер слайду 12

ІГРИ НА РОЗВИТОК ТАКТИЛЬНО-КІНЕСТЕТИЧНОЇ ЧУТЛИВОСТІ ТА ДРІБНОЇ МОТОРИКИ РУК. Тактильно-кінестетичні відчуття напряму пов’язані з розумовими операціями. Пальчикові ігри у піску стабілізують емоційний стан дитини. Почуття, що виникають під час контакту з пісковою поверхнею, створює своєрідний чуттєвий досвід особистості, формує навички позитивної комунікації. Розвиток дрібної моторики руки корелює з розвитком мовленнєвої діяльності дитини.

Номер слайду 13

LEADERSHIPCREATIVITYCREATIVE PORTFOLIOВИВЧАЄМО ЕМОЦІЇ Заняття з елементами тренінгу. Діти позначають частини тіла, які реагують на емоцію. Наприклад, коли я злюся, то в мене волосся дибиться, брови зсуваються, очі мружаться, щелепи стискаються, дихання стає частим, серцебиття прискорюється, руки стискаються в кулаки і т.ін.

Номер слайду 14

ХУДОЖНЬО-МОВЛЕННЄВІ ІГРИ: - «Що відчуваєш?» (опис дітьми своїх відчуттів під час взаємодії з сухим та мокрим піском, порівняння); - «Казки Піщаної країни» (моделювання з піску казкових сюжетів із використанням дрібних предметів, переповідання змісту казок).

Номер слайду 15

ВИСНОВКИ: ГРА З ПІСКОМ – ЦЕ НАТУРАЛЬНИЙ І ПОСИЛЬНИЙ ДЛЯ КОЖНОЇ ДИТИНИ ВИД ДІЯЛЬНОСТІ. ДИТИНА, ЧАСТО, СЛОВАМИ НЕ МОЖЕ ВИСЛОВИТИ СВОЇ ПЕРЕЖИВАННЯ, СТРАХИ, І ТУТ ЇЙ НА ДОПОМОГУ ПРИХОДЯТЬ ІГРИ З ПІСКОМ. ПРОГРАЮЧИХВИЛЮЮЧІ ЙОГО СИТУАЦІЇ ЗА ДОПОМОГОЮ ІГРАШКОВИХ ФІГУРОК, СТВОРЮЮЧИ КАРТИНУ ВЛАСНОГО СВІТУ З ПІСКУ, ДИТИНА ЗВІЛЬНЮЄТЬСЯ ВІД НАПРУГИ. А НАЙГОЛОВНІШЕ ВОНА НАБУВАЄ БЕЗЦІННОГО ДОСВІДУ СИМВОЛІЧНОГО ВИРІШЕННЯ БАГАТЬОХ ЖИТТЄВИХ СИТУАЦІЙ. Саме на таких корекційно-розвиткових заняттях дитина має змогу емоційно розвантажитись, розвивати творчі здібності, дрібну моторику, мислення.

Номер слайду 16

pptx
Пов’язані теми
Психологія, Презентації
Інкл
Додано
15 листопада
Переглядів
146
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку