Використання пояснювально-ілюстративного методу
на уроках англійської мови
На сьогоднішній день, основним завданням сучасної школи є розвиток гармонійно цілісної особистості, де у центрі уваги – учень з його обдарованістю, здібностями, потенційними можливостями, а також створення інноваційного простору. Дедалі актуальнішим стає формування інтелектуальної, соціально активної, творчої особистості.
Інноваційний процес – це комплексна діяльність по створенню, використанню та розповсюдженню нововведень. Для того, щоб викликати інтерес в учнів до вивчення іноземної мови, я, вчитель англійської мови, постійно шукаю нові, цікаві і результативні форми і методи навчання, бо підвищення ефективності навчання безпосередньо залежить від доцільності добору і використання різноманітних методів навчання. Під час навчання я використовую методи, які в учнів викликають бажання до творчої, результативної роботи, при цьому не порушують поведінку у класі.
Я – молодий вчитель, постійно перебуваю у творчому пошуку, знаходжу цікаві новації при введенні яких в дію, я зможу отримати результат своєї роботи через накопичення знань і вмінь моїх учнів. Тим паче, що англійська мова все більше входить в наше повсякденне життя, ми самі стаємо активним користувачем мови. Англійська мова має стати на рівні з рідною мовою, щоб показати кожному, що страх нового не є результативним, навпаки ми повинні бачити нові можливості, які нам відкриває англійська мова.
Головне – викликати у дітей зацікавленість з першого уроку і намагатися підтримувати її протягом всього курсу навчання, щоб її вивчення було чимось природнім та життєво необхідним. Тим паче я бачу як діти першого класу, яким по шість років, охоплюють значну кількість матеріалу та є активними та безпосередніми учасниками кожного уроку. Цікавість та інтерес я знаходжу у візуалізації та сприйманні на слух. Активне використання пояснювально-ілюстративного методу. Розвивається пам'ять, увага і концентрація на головному, завдяки руховим видам діяльності, з використанням інтернет ресурсів результативність збільшується в рази. Зазвичай я використовую елементи інтерактивного навчання майже на всіх свої уроках. Робота в парах чи групах дає змогу розвивати дитині комунікативні навички, при набутті яких дитина не боїться бути учасником навчального процесу. Інтерактивні методи навчання спрямовані на розвиток і самовдосконалення особистості, на розкриття її резервних можливостей і творчого потенціалу, створюють передумови для ефективного поліпшення навчального процесу.
Використовуючи активні форми навчальної діяльності, можна змінювати підходи до наочності: вона повинна містити елемент роздуму, на основі якого учні самостійно опрацьовують матеріал. А інтерактивні методи навчання на уроках англійської мови виховують особистість і готують її до реального життя.
Тому, так важливо бути з дітьми на одній хвилі, не вимагати, а співпрацювати, довіряти один одному. Коли заходячи до класу ти бачиш, як діти радіють твоїй появі, значить ти вже на правильному шляху. Коли учні бачать в тобі наставника і прагнуть нових знань, вони стають на крок ближчими до головної мети – активними користувачами мови, яку вони вивчають.