Використання сервісу LEARNINGAPPS.ORG в інклюзивній освіті

Про матеріал
Сервіс LearningApps.org є одним із інструментів розробки різних видів завдань на різних ступенях інклюзивної освіти. Він вдалий і простий у застосуванні, а також дуже різноманітний. Завдання відрізняються високою наочністю, тобто учень не тільки вивчає терміни, але наочно може розглянути їх властивості та використання. За допомогою цього сервісу легко створити та реалізувати ігрову атмосферу заняття.
Перегляд файлу

Використання сервісу LEARNINGAPPS.ORG

в інклюзивній освіті

 

Застосування сучасних інформаційних технологій є одним з провідних напрямків в освітньому процесі, частиною якого є і інклюзивна освіта.

Інклюзивна освіта - форма навчання, при якій кожній людині, незалежно від наявних фізичних, інтелектуальних, соціальних, емоційних, мовних та інших особливостей, надається можливість навчатися в загальноосвітніх установах. При цьому для інвалідів та людей з обмеженими можливостями здоров'я (ОМЗ) створюються спеціальні умови: перепланування навчальних приміщень, нові методики навчання, адаптований навчальний план, змінені методи оцінки та інші.

Інклюзивна освіта проводиться на всіх рівнях освіти: початковому, основному, середньому, середньо-спеціальному, вищому, а також при професійній перепідготовці та підвищення кваліфікації. Основна мета інклюзивної освіти – створення умов для комфортного та доступного навчання осіб з обмеженими можливостями здоров'я. Для цього необхідні як методична основа, так технічне оснащення, і навіть розробка спеціальних дидактичних матеріалів для застосування у роботі з дітьми, що має статус «Дитина з ООП». Тому створення дидактичних матеріалів є актуальною проблемою і зараз.

На даному етапі розвитку освіти використання інформаційно-комп’ютерних технологій (ІКТ) є одним з провідних та активно використовуваних напрямів. У ході використання технологій збільшується і швидкість освоєння знань. Освіта стає все більш доступною. Причому зворотний зв'язок учня з викладачем можливий в системі реального часу. Інтенсивність використання інформаційних технологій з кожним роком зростає, зростає і рівень розвитку техніки, а це призводить до того, що і педагогічні кадри повинні знати та вміти правильно використовувати ці технології на своїх заняттях.

Останнім часом інформаційні технології дають можливість подання текстової, звукової та графічної інформації в єдиному документі, що має назву «мультимедійний» документ. Інформаційні технології включаються в будь-який тип занять або уроку з будь-якої навчальної дисципліни. Таке включення вимагає від педагога підготовки дидактичних матеріалів. Такі матеріали передбачають редагування лише за необхідності, що часом необхідне у роботи вчителя.

У процесі навчання вчитель сам оцінює ступінь розуміння матеріалу, тому йому необхідно самому створювати свої методичні матеріали. Процес цей трудомісткий і вимагає повного розуміння цілей і завдань, щодо підготовки матеріалу. Якщо ми повернемося до визначення інклюзивної освіти, то в ній є «нові методики навчання». Включення інтерактивних сервісів не тільки розширюють і доповнюють традиційні види методик навчання, але й за їх допомогою створюються нові.

Пропоную розглянути один із інтерактивних сервісів створення різних дидактичних матеріалів - LearningApps.org, за допомогою якого учні можуть в інтерактивній формі перевірити свої знання. Така форма сприяє формуванню пізнавального інтересу, а також є зручною у використанні для учнів з ООП.

Ідея сервісу LearningApps полягає у створенні різних видів завдань, розділених за модулями. Варіантів подання завдань налічується близько 30, де 5 з них допускає роботу в малих групах. Перерахуємо деякі з них: розробити кросворд (форма кросворда, колір, фон і т.д. вибирається автором), виділити необхідні слова, зробити класифікацію, знайти пару або знайти на карті, зібрати картинку з пазлів та інші. Вони відрізняються за форматом та виглядом. Такі завдання набагато цікавіші за традиційні, тому що мають різний дизайн та різний інтерактив, і суттєво відрізняються від традиційної форми, а також один від одного, навіть у рамках представленого сервісу.

Сервіс LearningApps є міжнародним. З будь-якої точки, що має інтернет вихід, можливе створення та виконання завдань. Обмежень немає. При дистанційному навчанні дана якість є величезною перевагою.

Даний сервіс має дуже простий та доступний вигляд. Будь-який педагог без особливих знань у рамках інформаційних технологій може розібратися з цим сервісом LearningApps, який містить різноманітну кількість матеріалів, створених іншими освітянами. Цей сервіс дозволяє як створювати матеріал, та й  передавати свій досвід іншим педагогам. При цьому редагування та форматування свого матеріалу доступно протягом усього часу, що для педагога буде перевагою (не треба заново створювати, можна щось відредагувати залежно від потреб та рівня учнів). Для того, щоб створити вправи, необхідно мати доступ до інтернету та встановити будь-який браузер.

Для створення не потрібно великих теоретичних знань у рамках інформатики. Тому використання цього ресурсу не складний, як викладачеві, так і тим хто навчається та мають обмеження по здоров'ю.

Переваги дидактичних матеріалів, створених за допомогою сервісу LearningApps у порівнянні з традиційними:

1) завдання можна виконати при дистанційному навчанні;

2) кожен педагог може створити потрібний матеріал, враховуючи особливості тих, хто навчається, що передбачається в інклюзивній освіті;

3) матеріал для більшої наочності можна урізноманітнити як звуковий, і графічною інформацією (учні мають різні форми сприйняття, наприклад, для учнів із порушенням зору можливий звуковий супровід завдання);

4) дозволяється масштабування всіх завдань на екрані;

5) використання матеріалів можливе у всіх напрямках освітнього процесу в освітніх установах, наприклад, у позакласній роботі;

6) для деякого типу завдань можна застосувати форму спільного вирішення, як педагога з учнями, так і самостійно кількома учнями (що відповідає одному з принципу інклюзивної освіти, а саме «Всі люди потребують один одного»);

7) учні можуть самостійно створювати свій матеріал, наприклад, підготувати завдання один одному;

8) дидактичні матеріали можна використовувати усім етапах уроку;

9) робота на даному сервісі абсолютно безкоштовна, безкоштовно та використання інших матеріалів, створених іншими користувачами;

10) база вправ постійно поповнюється;

11) сервіс передбачає отримання посилання вправу; таку вправу можна надіслати електронною поштою, а також вставити на особистий сайт вчителя;

12) є зворотний зв'язок, тобто вчитель може переглянути, хто з класу виконав завдання, скільки часу знадобилося на завдання, у кого виникли складнощі і якого роду, що дуже важливо при інклюзивній освіті.

Недоліки сервісу:

1) необхідний інтернет із високою швидкістю;

2) можливість виправлення помилок у режимі онлайн;

3) важко оцінити рівень самостійності виконання роботи учня.

Сервіс LearningApps.org є одним із інструментів розробки різних видів завдань на різних ступенях інклюзивної освіти. Він вдалий і простий у застосуванні, а також дуже різноманітний. Дітям з обмеженнями здоров'я достатньо натискати на кнопки клавіатури та миші, їм доступне масштабування всіх завдань, за наявності аудіо та відео файлів можливий повтор, а також регулювання гучності.

Завдання відрізняються високою наочністю, тобто учень не тільки вивчає терміни, але наочно може розглянути їх властивості та використання. За допомогою цього сервісу легко створити та реалізувати ігрову атмосферу заняття.

Особлива перевага даного сервісу в тому, що будь-яка людина, що володіє мінімальними навичками роботи з комп'ютером, може створювати і виконувати цікаві для нього вправи. Виконувати можна не тільки зазначені вчителем завдання, але й ті, які зацікавлять, що стимулює в учнів процес включення в освіту з будь-якого предмета або дисципліни.

Створення та виконання завдань можливе в дистанційній формі спільно кількома учнями, таким чином надається можливість учням з ООП адаптуватись у групі людей, навіть не виходячи з дому. Цінність такої роботи в тому, що можливо реалізувати будь-які ідеї, виходячи з потреб учнів. Представлені завдання сприяють формуванню таких навичок, як класифікація, аналіз, співставлення.

При дистанційному навчанні учень має доступ не тільки до виконання завдання, але і має можливість виконати роботу над помилками, з подальшим їх виправленням.

 

Як працювати з LearningApps?

https://www.youtube.com/watch?v=6IzFGWlNRAs

https://internet-servisi.blogspot.com/p/learning-apps.html

 

Приклади вправ створених за допомогою сервісу LearningApps:

 

Алгоритм. Скретч. 3 клас

https://learningapps.org/29477652

 

Інструменти графічного редактора Tux Paint. 2 клас

https://learningapps.org/26026448

 

Що я знаю про Інтернет? 3 клас

https://learningapps.org/25861505

 

Заломлення світла.

https://learningapps.org/27196999

 

Теплові явища (види теплопередачі) 8 клас

https://learningapps.org/26030049

 

Основні одиниці фізичних величин (СІ)

https://learningapps.org/26030151

 

Фізика як природнича наука. пізнання природи

https://learningapps.org/26029160

docx
Пов’язані теми
Фізика, Інші матеріали
Інкл
Додано
6 червня 2023
Переглядів
164
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку