Використання символів для розвитку звя’зного мовлення та альтернативної комунікації у дітей з порушеннями мовлення
Вчитель-логопед: Світонь Н.О.
Розвиток пам'яті базується на двох таких глобальних великих методах - Ейдетика і Мнемотехніка.
Ейдетика - це методика, яка дозволяє нам безпосередньо розвивати наше образне мислення. «Ейдос» в перекладі з грецького "образ".
На основі того, як ми притягуємо образи, вже нам відомі, у нас виходить запам'ятати щось нове.
А мнемотехніка - це безпосередньо ті методи і прийоми, за рахунок яких ми зможемо поєднати інформацію для того, щоб її закласти в довготривалу пам'ять.
Тобто, образ + метод запам'ятовування.
Таким чином, можна надовго, ефективно, якісно і в будь-який момент відтворювати те, що нам потрібно.
Ці два методи використовуються для розвитку звя’зного мовлення та ефективно впливають на корекційну роботу з дітьми, які мають порушення мовлення.
Альтернативна комунікація - це всі способи комунікації, що доповнюють або замінюють звичайне мовлення людей, за допомогою якого вони задовільняються своїм спілкуванням.
Тому для альтернативної комунікації дітей використовуються такі символи, як:
Існує 4 групи символів:
I етап навчання - формування навичок подавати картку з зображенним предметом або дією (і предмет, і картинку). Наприклад: «Дай карточку з цукеркою і отримаєш цукерку»
II етап навчання - закріплення і узагальнення навичок, отриманних на I етапі (1-24 картки має бути засвоєно на I етапі).
III етап навчання - навчання розрізнення карток (тільки мовчки). Диференціація: дитина із двох цукерок отримує ту, яку вибрала).
IV етап навчання - вибір між двома бажаємими предметами (різними).
V етап навчання - дитина вибирає сама собі потрібну картинку на дошці.