«Використання системи Google Classroom при вивченні української мови та літератури у закладах фахової передвищої освіти»

Про матеріал
У методичній розробці викладені переваги роботи з сервісом Google Classroom при вивченні філологічних дисциплін; форми, засоби, елементи педагогічних технологій, спрямовані на: 1) поглиблення і систематизацію знань студентів з української мови та літератури; 2) розвиток стійкого пізнавального інтересу та творчого потенціалу; 3) вміння застосовувати отримані знання на практиці; 4) вміння використовувати можливості і переваги навчальних електронних додатків. У розробці розкрито позитивні аспекти роботи з Google Classroom, як-то: простота, доступність, універсальність, безкоштовність, які дозволяють ефективно засвоювати знання з означених дисциплін; подано приклади і варіанти практичних завдань. Методична розробка призначена для викладачів української мови та літератури закладів фахової передвищої освіти.
Перегляд файлу

МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ

КРИВОРІЗЬКИЙ ФАХОВИЙ КОЛЕДЖ ТОРГІВЛІ ТА ГОТЕЛЬНО-РЕСТОРАННОГО БІЗНЕСУ

 

 

 

 

 

 

 

 

 

МЕТОДИЧНА РОЗРОБКА

 

на тему: «Використання системи Google Classroom при вивченні української мови та літератури у закладах фахової передвищої освіти»

Складена: Коротковою Оленою Анатоліївною, викладачем першої категорії

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Розглянуто на засіданні ММО    Схвалено на засіданні

                        ММО

Протокол №               Протокол №            

Від «___» __________20 __ р.   Від «___» __________20__ р.

Голова ММО_____          Голова ММО           

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Кривий Ріг

2022 рік

 

У методичній розробці викладені переваги роботи з сервісом Google Classroom при вивченні філологічних дисциплін; форми, засоби, елементи педагогічних технологій, спрямовані на:

  1. поглиблення і систематизацію знань студентів з української мови та літератури;
  2. розвиток стійкого пізнавального інтересу та творчого потенціалу;
  3. вміння застосовувати отримані знання на практиці;
  4. вміння використовувати можливості і переваги навчальних електронних додатків.

У розробці розкрито позитивні аспекти роботи з Google Classroom, як-то: простота, доступність, універсальність, безкоштовність, які дозволяють ефективно засвоювати знання з означених дисциплін; подано приклади і варіанти практичних завдань.

Методична розробка призначена для викладачів української мови та літератури закладів фахової передвищої освіти.

 

 

Рецензент: Федорова О.Ф., викладач вищої категорії

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


ЗМІСТ

 

ВСТУП

 3

РОЗДІЛ І.  Переваги і недоліки використання веб-сервісів у процесі навчання у закладах фахової передвищої освіти.

 7

1.1. Навчальні можливості додатку Google Classroom.

 7

1.2. Особливості використання  додатку Google Classroom під час вивчення філологічних дисциплін.

 11

РОЗДІЛ ІІ. Практичні завдання та оцінювання з української мови та літератури у додатку Google Classroom.

 20

ВИСНОВКИ

 33

СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ

 35

 

 37

 


ВСТУП

Актуальність теми. Сучасний навчальний поступ все тісніше пов’язаний з комп’ютерними технологіями, які відкривають широкі можливості для розв’язання найрізноманітніших освітніх задач. Традиційна підготовка педагога не активізує в повній мірі весь навчальний потенціал студента, не передбачає відчути зручність, точність, красу і переваги технологічних процесів. Тому сьогодні виникає нагальна потреба в комплексному поєднанні традиційних і інноваційних  методик, аудиторних, дистанційних і змішаних форм навчання, стаціонарних та мобільних комп’ютерних пристроїв.

Мобільний засіб для сучасного фахівця – це незамінна ланка в організації професійної діяльності, вдалої комунікації, вирішенні численних робочих задач. Широкий асортимент, доступність, невеликий розмір та швидкий процес завантаження стали безумовними перевагами використання мобільних засобів у різних сферах життя. Тож залучення мобільних додатків у навчальний процес стало невід’ємною складовою сучасного якісного навчання. А з огляду на життєві реалії останнього часу, коли активно розробляється концепція дистанційної освіти, мобільні додатки стають головними помічниками пошуку, накопичення, опрацювання, зберігання, передавання знань. Навчальний досвід, набутий за нових умов, сприяє не лише розвитку цифрових компетентностей студентів та викладачів, а й рефлексії щодо особливостей цифрової педагогіки, яка ставатиме дедалі важливішою частиною освітнього простору майбутнього.               Надважливим питанням на сьогодні також залишається стан розвитку і роль української мови у процес розбудови української державності. Перспективність кожної зі світових мов величезною мірою залежить від її «окомп’ютеризованості», тобто від того, чи вписана вона в координати інтернет-мережі, чи освоїла технічні засоби збереження та відтворення інформації, чи виявилася в електронних засобах (словники, посібники тощо). А відтак усе, що сприяє технологізації, мобільності, модернізації мовно-літературних засобів, є актуальним.

Аналіз останніх досліджень і публікацій. Активне введення Google Learning Services у навчальний процес – досить популярна тема сучасної педагогіки. Зокрема, досвід упровадження хмарних сервісів Google Apps в інформаційно-освітній простір вищого навчального закладу описав В. Олексюк, а порівняльні характеристики сервісів Google подали О. Гуменний та І. Падій. У працях О. Слободяник розкриваються можливості використання Google-сервісів для організації та контролю самостійної роботи учнів. Є. Долинський, В. Юркова та Т. Баланова проаналізували можливості використання системи Google Apps Education Edition та основних служб Google у процесі вивчення іноземної мови студентами економічних спеціальностей та професійної підготовки майбутніх перекладачів. Можливості використання Google Classroom для реалізації хмарного середовища підтримки навчальних досліджень з фізики дослідив О. Мерзлікін. О. Божко, Д. Бучинська, В. Вембер, Т. Горох, О. Ісаєва, А. Єрмоленко, Т. Мукій, Р. Сойчук, Ю. Опанасенко та інші подали деякі аспекти використання сервісів Google під час вивчення економічних дисциплін. На жаль, на сьогодні застосуванню Google Classroom під час вивчення філологічних дисциплін у школі та ВНЗ І-ІІ рівнів акредитації не приділено достатньо уваги.

Мета дослідження: розкрити навчальні можливості системи Google Classroom при вивченні української мови та літератури у ВНЗ I-II рівнів акредитації.

Завдання дослідження:

1. Проаналізувати стан дослідження проблеми.

2. Розкрити переваги і недоліки використання веб-сервісів у навчальному процесі.

3.  Розкрити позитивні аспекти використання додатку Google Classroom при вивченні української мови та літератури на конкретних прикладах завдань.

4. Зробити висновки.

Предмет дослідження: використання освітніх можливостей системи Google Classroom при вивченні української мови та літератури.

Об’єкт дослідження: навчальний процес у ВНЗ І-ІІ рівня акредитації.

Структура роботи: робота складається зі вступу, двох розділів, висновків, списку використаних джерел та додатків.

Розділ І

Переваги і недоліки використання веб-сервісів у процесі навчання у ВНЗ І-ІІ рівня акредитації

1.1. Навчальні можливості додатку Google Classroom

Google Classroom – це безкоштовний інтерактивний веб-сервіс, створений для навчальних закладів з метою спрощення, створення, поширення і класифікації завдань безпаперовим шляхом. Основною метою сервісу є прискорення процесу поширення та обміну файлами між педагогами та здобувачами освіти[1]. Ним можуть послуговуватися вчителі й учні у школах, або викладачі й студенти у закладах вищої освіти.

Google Classroom об'єднує в собі: Google Drive для створення і обміну завданнями, Google Docs, Sheets and Slides для їх написання, Gmail для спілкування і Google Calendar для розкладу. Учасники навчального процесу можуть бути запрошені до класу через приватний код, чи автоматично імпортуватися з сайту освітнього закладу. Кожен клас створює окрему папку на Google диску відповідного користувача Google Drive, куди подається робота, котру оцінює викладач. Мобільні додатки, доступні на iOS і Android, дозволяють користувачам робити фото та прикріпляти їх до завдань, ділитися файлами з інших додатків та мати доступ до інформації в автономному режимі. Викладач може бачити прогрес кожного студента, оцінювати його роботу, повернути її, супроводжуючи коментарями.

Google Classroom доступний для всіх власників особистого облікового запису Google. На платформі викладач може організувати роботу з кількома курсами, групами, розподілити завдання, у тому числі індивідуальні.

На платформі є можливість:

  • створити свій клас/курс;
  • організувати запис студентів на курс;
  • ділитися з учасниками необхідним навчальним матеріалом;
  • пропонувати завдання;
  • оцінювати завдання  і моніторити прогрес;
  • організувати спілкування.

Щоб знайти додаток Google Classroom, достатньо відкрити браузер Google Chrome і переглянути додатки Google.

У Google передбачено організовувати процес навчання як багатосторонній. Найпростіший варіант розподілу ролей: викладач – студент. Перший розміщує матеріали, прикріплює файли, створює завдання, решта знайомиться з інформацією, виконує завдання і отримує оцінки.

За потреби на кожному етапі додаються коментарі, де вказується, що саме треба доповнити або виправити.

Щоб додати матеріали курсу, потрібно перейти на вкладку «Завдання». Об’єкти на цій сторінці можна групувати за темами, а також розташовувати в зручному порядку.

Навчальна платформа інтегрована з Google Документами, Google Диском і поштою Gmail, що дає змогу розміщувати відео, тексти та картинки –  найрізноманітніший арсенал інтерактивних засобів навчання. Так, на лекції студенти узагальнюють академічний матеріал шляхом заповнення структурно-логічних схем підвищує якість засвоєння інформації. Адже людина запам’ятовує 10% того, що чує, 20% того, що бачить, 40% того, про що говорить, і 90% того, що робить [16]. Тобто поєднання візуальної та аудіо інформації, а також маніпуляції з нею дозволяють досягти запам’ятовування на рівні вісімдесяти відсотків. Додатковою перевагою навчання із сервісами Google є можливість розв’язати проблему мобільних телефонів, адже передбачає не заборону, а, навпаки, їх залучення до навчального процесу.

Будь-коли можна змінити час, назву, опис, розділ, аудиторію і тему курсу. Усі матеріали автоматично додаються в папки на Google Диску.

Вправи подаються у вкладці «Завдання». Форматів перевірки знань кілька: опитування, тестування тощо. Викладач може надати додаткові інструкції в прикріплених файлах, скористатися шаблоном Blank Quiz або створити питання з кількома варіантами відповіді.

Наприклад, щоб створити завдання з тестом, потрібно перейти на сторінку classroom.google.com., обрати курс та відкрити вкладку «Завдання». У верхній частині сторінки треба натиснути «Створити», а потім «Завдання з тестом». Далі викладач вводить назву і додає інструкції. Також можна опублікувати завдання в одному чи декількох курсах, призначити його для окремих учасників, додати категорію оцінок, строки здачі, тему, ілюстрації, фото тощо.

За замовчуванням усі роботи оцінюються за стобальною шкалою, а терміни виконання залишаються відкритими. Однак ці опції легко налаштувати: вибрати іншу систему оцінювання або вказати дедлайни аж до хвилин і секунд.

Студенти можуть переглядати завдання в стрічці або календарі курсу, чи на сторінці «Список справ». Там видно, які завдання призначені, які ще не здані, які завершені. При цьому студенту може бути призначено індивідуальне завдання – це зручно під час сесій чи заліків, коли кожен член команди спеціалізується в певній галузі.

Google Classroom доступний скрізь, де є інтернет. У Клас можна зайти на комп’ютері в будь-якому браузері, а також з мобільних пристроїв на базі Android і Apple iOS.

Google Classroom можуть використовувати люди з повним і частковим порушенням зору – для них передбачені програми читання з екрана. Наприклад, для пристроїв iOS створений VoiceOver, а для Android – TalkBack.

Google особливо уважно ​​ставиться до безпеки інформаційного простору: в Класі немає реклами, а всі розміщені матеріали не можуть бути використані в комерційних цілях.


1.2. Особливості використання  додатку Google Classroom під час вивчення філологічних дисциплін

Отже, використання системи управління навчанням Google Classroom

дає можливість:

1) підвищити наочність та інтерактивність інформації, чим стимулює інтерес до навчання;

2) забезпечити доступність матеріалів заняття в будь-який час;

3) активізувати пізнавальну діяльність студентів на лекціях та залучити до процесу навчання мобільні телефони;

4) контролювати хід виконання практичних робіт, не відволікаючи студентів;

5) забезпечити поширення індивідуальних завдань за рахунок створення

індивідуальної копії окремо для кожного студента;

7) встановити часові обмеження на виконання тих чи інших завдань;

8) вивільнити час викладача, відведений на перевірку тестів, за рахунок їх

виконання в мережі;

9) організувати «лічильник балів», а отже, підвищити рівень обізнаності

студентів у власних навчальних досягненнях;

10) забезпечити прозоре оцінювання виконаних студентами робіт;

11) переглянути в будь-який момент усі роботи конкретного студента, а також дату і час їх виконання;

12) запровадити невеликі ігрові модулі для максимального запам’ятовування найважливіших категорій;

13) відповісти в режимі реального часу на запитання студентів;

14) виконати завдання групою студентів одночасно.

Так, наприклад, при вивченні біографії письменників, доцільно демонструвати відеоролики із каналу YouTube, у яких йдеться про цікаві факти життя та творчості митців, надається характеристика культурного розвитку певної доби. Як показала практика, використання відеороликів сприяє кращому засвоєнню студентами навчального матеріалу, ніж опрацювання біографії письменника із підручника. У мережі наявна і величезна кількість якісного відеоматеріалу з української мови, що може суттєво допомогти при підготовці до ЗНО.

За допомогою Google Forms можна легко створювати опитувальники, вікторини, літературознавчі диктанти, анкети. Форми підходять для організації засобів діагностики і моніторингу виконання домашнього завдання та самостійної роботи на занятті.

В режимі «Редагування» завдання студент може створювати власне висловлювання, діалог, давати розгорнуту відповідь на запитання, складати план, вставляти пропущені букви у слова тощо.

 Google Презентації пропонують наступні корисні функції:

  •   створення презентацій і редагування наявних;
  •   налаштування доступу до слайдів і спільна робота над ними з колегами чи студентами;
  •   перегляд, редагування та збереження файлів MS PowerPoint;
  •   внесення і перетворення слайдів, форматування тексту, зображень тощо;
  •   додавання графічних зображень і відео;
  •   можливість публікації на веб-сайті;
  •   перегляд презентацій на мобільному пристрої;
  •   автозбереження змін;

Працюючи online студенти бачать результат роботи кожного, оперативно обговорюють його на слайдах презентації або в коментарях, а також користуються чатом. Найчастіше такі презентації виконують удома, але за певних умов це можливо  і на занятті словесності. Презентація Google дає змогу надрукувати текст або вставити збережений, завантажити зображення і відео як з комп’ютера так і з Інтернету, створити організаційні та структурні діаграми, блок-схеми. Слайди презентації можна форматувати, також доречно додавати анімацію, застосовувати ефекти переходу між слайдами. Готову роботу можна зберегти у різних форматах: pdf, pptx, txt, опублікувати на веб-сайті або блозі.

Отже, використання сервісів Google в навчальному процесі не тільки сприяє виконанню основного завдання сучасної освіти – формуванню конкурентоспроможної й успішної особистості в електронному інформаційному суспільстві, а й значно вдосконалює й урізноманітнює діяльність викладача, активізує творчу діяльність студентів, створює належні умови для формування й розвитку у них відповідних умінь та навичок, покращує засвоєння і відтворення ними отриманої інформації.

І хоча всі ці переваги сервісів Google дозволяють на якісно новому рівні розв’язати непрості освітні завдання: починаючи із засвоєння класичних знань і базових істин і закінчуючи вмінням студента орієнтуватися в обраній професії, користуватися набутими знаннями для розв’язання життєвих завдань і саморозвитку в майбутньому, сучасним викладачам потрібно продовжувати пошук модерних методик навчання, опановуючи й інші інформаційні ресурси, що не залежать від наявності та якості каналу інтернет-зв'язку, не передбачають ризики технічних збоїв тощо.

 

 


Розділ ІІ

Практичні завдання та оцінювання з української мови та літератури у додатку Google Classroom

Контроль знань у навчально-виховному процесі виконує цілий ряд функцій: оцінюючу, стимулюючу, розвиваючу, навчальну, діагностичну, виховну та інші.

Процес контролю – одна з найбільш трудомістких і відповідальних операцій у навчанні, пов’язана з гострими психологічними ситуаціями як для студентів, так і для викладача.

Традиційні методи контролю потребують багато часу та містять елемент суб’єктивного ставлення викладача. Тестовий контроль дає можливість викладачеві упродовж досить обмеженого часу перевірити якість знань у значної кількості студентів, за його допомогою стає можливим контроль знань на необхідному, заздалегідь запланованому рівні.

Для створення тестів можна використовувати один з найшвидших і простих способів  – Google Форми – частину офісного інструментарію Google Drive.

Після введення назви тесту обираємо тип запитання. На даний момент доступні наступні типи запитань:

З короткими відповідями: коротка текстова відповідь. Зручно використовувати для ПІБ студента, назви групи.

Абзац: довга текстова відповідь, що складається з кількох рядків. Підійде для завдань з відкритою відповіддю.

З варіантами відповіді: вибір однієї правильної відповіді з декількох запропонованих.

Прапорці: вибір кількох правильних відповідей з декількох запропонованих.

Спадний список: вибір однієї правильної відповіді з списку, який випадає.

Завантаження файлу: можна завантажити файл. Доступно тільки для авторизованих користувачів.

Лінійна шкала: виставлення оцінки за заданою шкалою, щоб показати ступінь своєї згоди-незгоди з певним твердженням. Значення шкали можна встановлювати самостійно.

Таблиця з варіантами відповіді: таблиця для вибору одного правильного варіанту відповіді в кожному рядку. Підходить для завдань, де потрібно встановити відповідність.

Сітка прапорців: подібна до попереднього типу запитань, але в кожному рядку можна обрати не один, а кілька варіантів відповіді.

Дата: питання на знання точної дати – число, місяць, рік.

Час: за зовнішнім виглядом і призначенням аналогічний Даті і має на увазі точне введення годин, хвилин і секунд.

Можна обрати тему («Змінити тему»), яка  створюватиме певний асоціативний ряд, доповнюватиме художнє сприйняття матеріалу.

У своїй роботі часто використовую тести для перевірки знань про життєвий та творчий шлях письменника; про зміст, особливості сюжету, характеристики персонажів творів. Запитання можуть містити один правильний варіант відповіді, кілька правильних варіантів, відкриту відповідь.

 

Створюючи тест, завжди добираю відповідну тему, яка ілюструє та збагачує уявлення студентів про навчальний матеріал (мал.1,2,3,4).

Наступним лайфхаком сучасного навчання, що заслуговує особливої уваги, є комікс. Сьогодні комікси все більше перетворюються на ефективну навчальну методику, коли студентам цікаво не лише читати, а й створювати їх. У такому випадку вони стають зручною формою комунікації та відкривають якісно новий підхід до інтерналізації інформації. Це новаторський вид мистецтва з вагомим етичним, культурним, аксіологічним, гуманітарним і педагогічним потенціалом.

У своїй роботі часто використовую завдання з коміксами, пропоную студентам створювати їх, наприклад до фрагментів «Кайдашевої сім'ї» І. Нечуя-Левицького, «Мини Мазайла» М. Куліша (мал.5), усмішок Остапа Вишні. Такі завдання здобувачі виконують охоче, із захопленням реалізуючи художнє бачення і творчий потенціал.

Полегшенню і активізації процесу сприйняття інформації сприяє  мультимедійна презентація. Студентів приваблює образність і яскравість занять з використанням презентацій. В аудиторії під час таких уроків створюється атмосфера реального спілкування, коли вихованці прагнуть висловити думки "своїми словами", вони охоче виконують завдання, виявляють інтерес до досліджуваного матеріалу. Створюючи презентації самостійно, студенти вчаться працювати з навчальною, довідковою та іншою літературою з предмета. В них з'являється зацікавленість в досягненні більш високого результату, готовність і бажання виконувати додаткові завдання, формуються художні здібності, естетичні смаки, почуття стилю. Наприклад, презентації за життям і творчістю авторів, з використанням фотоматеріалів, дають можливість відчути дух епохи, тогочасні історичні реалії, обставини і умови формування особистості митця. На допомогу приходить Google Презентації – це он-лайн додаток, в якому можна створювати та редагувати презентації, а також працювати одночасно з іншими користувачами.

Цікавим «помічником» у вивченні літератури виступають такі форми подачі навчального матеріалу як кросворди, чайнворди, ребуси, шаради. Досвід показує, що студенти з величезним задоволенням розгадують їх, відповідають на запитання вікторин. Це ігрові прийоми, які створюють атмосферу щиросердної радості, комфорту, стабілізації особистості; студенти певною мірою розслаблюються, налаштовуються на розважальність, водночас добровільно мобілізуючи увесь свій інтелектуальний потенціал. Наприклад, перевірити знання про життя і творчість І.Франка, чи іншого письменника, можна за допомогою чайнворда в Google Classroom (мал.6,7).

 

 


ВИСНОВКИ

 

Інтернет-технології, які швидко опановуються  сучасними студентами закладів вищої та передвищої освіти, створюють комфортні умови для самореалізації та творчості особистості, дають упевненість у собі, підвищують мотивацію до навчання, збільшують коло спілкування, надають великий обсяг різноманітних освітніх ресурсів. Але і для викладача вони відкривають безліч можливостей: більш глибоко висвітлити теоретичне питання, що допомагає учасникам навчального процесу детальніше вникнути в процеси і явища, які не могли б бути вивчені без використання інтерактивних моделей; це і необмежені можливості для реалізації інклюзивної освіти тощо.

Теперішнє і майбутнє сучасного студента – це інформаційне суспільство. Висловлення академіка Андрія Петровича Семенова «Навчити людину жити в інформаційному світі – найважливіше завдання сучасної школи» повинно стати визначальним у роботі кожного сучасного педагога. І зараз виходять на чільне місце системи дистанційного навчання. Ці системи досить давно відомі викладачам закладів вищої освіти. А ось школи і коледжі відкрили для себе електронне (дистанційне) навчання порівняно недавно, у зв’язку з карантином щодо пандемії коронавірусу, а пізніше – війною, і були змушені освоювати його максимально швидко.

За допомогою дистанційних освітніх технологій можна не тільки перекласти на плечі комп’ютера ряд рутинних педагогічних дій, а й організувати по-справжньому якісне, індивідуальне, диференційоване навчання.

На сьогодні відомо щонайменше три потужні системи безоплатного дистанційного навчання: Moodle, Edmodo та Google Classroom.

Google Classroom – це найбільш популярний, безкоштовний інтерактивний веб-сервіс, створений для навчальних закладів з метою спрощення, створення, поширення і класифікації завдань безпаперовим шляхом. Він містить багатий функціонал, необхідний для реалізації дистанційного режиму навчання у повному обсязі. Простота у використанні, безкоштовність та високий рівень доступності  сервісів Google, які цифровий гігант Google постійно оновлює та вдосконалює, дає можливість педагогам організовувати ІКТ-підтримку звичайних форми навчання, а також для перевернутого і дистанційного, індивідуалізувати навчання і широко використовувати групові форми роботи.

Використання електронних освітніх ресурсів на уроках словесності дозволяє урізноманітнити заняття, застосувавши різні види навчальної діяльності здобувачів освіти. Тести з різними видами запитань, мультимедійні презентації, комікси, кросворди, чайнворди, ребуси, розміщені у додатку, активізують увагу студентів, удосконалюють процес навчання, роблять його більш цікавим, гнучким, захоплюючим, доступним, дають змогу запам’ятати більший обсяг інформації, створювати ефективний електронний контент.

 


СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ

 

  1. Вахрушева Т.Ю. Інтерактивні технології навчання як засіб активізації навчально- пізнавальної діяльності / Т.Ю. Вахрушева // Нові технології навчання. – К., 2007. – Вип. 47. – С. 64-69.
  2. Голубцова І.А. Впровадження інтерактивних технологій / І.А. Голубцова // Організація навчально-виховного процесу. – 2007. – № 9. – С. 159-174. Жилякова О.В. Застосування інноваційних методик під час підготовки фахівців з економічних спеціальностей / О.В. Жилякова, Т.О. Ставерська // VIІІ Всеукр. наук.-метод. конф., 23 вересня 2010 р. – Харків : Вид-во ХДУХТ, 2010. – С. 217-218.
  3. В. Гриценко, І. Юстик. Використання сервісу GOOGLE CLASSROOM для управління освітніми процесами режим доступу: http://www.kspu.kr.ua/ua/ntmd/konferentsiy/2015-10-06-06-17-54/sektsiia-4/3930-vykorystannya-servisu-google-classroom-dlya-upravlinnya-osvitnimy-protsesamy
  4. Google Класс. [Електронный ресурс] / Справка-Класс. – 2016. Інноваційні педагогічні технології навчання професії: Мо нографія / [Нікуліна А.С., Максименко Ю.Б., Матвєєв Г.П., Засланська С.А. та ін.]; за ред. Нікуліної А.С. – Донецьк: Донецький інститут післядипломної освіти інженерно- педагогічних працівників, 2005. – 385 с.
  5. Комліченко О.О. Інформаційні технології в освіті, науці та виробництві / О.О. Комліченко, О.М. Цвєткова. – 2013. – Вип. 3(4). – С. 178-186.
  6. Лачкова Л.І. Інноваційні технології навчання у вищій школі / Л.І. Лачкова // VIІІ Всеукр. наук.-метод. конф., 23 вересня 2010 р. – Харків : Вид-во ХДУХТ, 2010. – С. 209-210.
  7. Космакова-Братушенко Т. Як викладати українську мову // Українська мова та література. – 2007. – №12 (28). – С. 36-37.
  8. "Google-сервіси для вчителя. Перші кроки новачка  // Електронний ресурс. Режим доступу: http://sae-ukraine.org.ua/ua/project_news/Google-serv–si-dlya-vchitelya–Perskroki-novachka-publication/
  9. Лященко К.В. Google-сервіси: можливості та перспективи використання у сучасному освітньому середовищі // Електронний ресурс. Режим доступу: http://www.psyh.kiev.ua/
  10. Литвинова C. Основні характеристики хмаро-орієнтованого навчального середовища [Електронний ресурс] / С. Литвинова. — Режим доступу : http://lib.iitta.gov.ua/8732.pdf
  11. Пересунько Т. Моделювання уроку української мови в умовах розвитку електронного освітнього середовища [Електронний ресурс] / авторська педагогічна майстерня Т. Пересунько. — Режим доступу: http://kalynoveslovo.wixsite.com/maysternya
  12. https://support.google.com/edu/classroom/answer/6149237
  13. Пищик О.В. Інтерактивні технології навчання / О.В. Пищик. – Управління освіти і науки Чернігівської обласної державної адміністрації. – Чернігів : ДПТНЗ "Чернігівський центр проф.- техн. освіти", 2010. – 12 с.
  14. Пометун О.І. Енциклопедія інтерактивного навчання/ О.І.Пометун. К.: А. С. К. , 2007. — 144 с.
  15. Тарасова О. Інтерактивні методи навчання як засіб активізації пізнавальної діяльності студентів під час лекційних занять / О. Тарасова. [Електронний ресурс]. – Доступний з http://www.psyh.kiev.ua.
  16. Т. Баланова «Використання сервісів google у процесі вивчення іноземної мови студентами економічних спеціальностей», на Міжнар. наук.-практ. інтернет-конф. Іноземна мова у професійній підготовці спеціалістів:проблеми та стратегії, Кропивницький, 2017.
  17. Топчієв М.М. Активізація навчального процесу за допомогою інноваційних технологій та інтерактивних методів у викладанні суспільних дисциплін / М.М. Топчієв // Організація навчально-виховного процесу. – 2009. – № 15. – С. 159-174.

 

 

 

docx
Додано
11 листопада 2022
Переглядів
1288
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку