Гра – одна з найважливіших сфер у життєдіяльності студента, яка забезпечує необхідні емоційні умови для всебічного, гармонійного розвитку особистості. Для педагога вона стає інструментом виховання, що дає змогу повністю враховувати вікові особливості підлітків, розвивати ініціативу, створювати атмосферу самостійності, творчості та умови для саморозвитку. Особливість навчальної гри як форми навчання полягає в тому, що вона досягає своєї мети непомітно, захопившись грою, студент не помічає, що вчиться, запам'ятовує нове, орієнтується в незвичайних ситуаціях, поповнює запас своїх понять, уявлень, розвиває творчі здібності.
Під час проведення занять з елементами гри доцільно дотримуватися таких вимог: адекватність форм проведення занять їх змісту (ігровою є тільки форма заняття);навчальний зміст має бути посильним для кожного студента (містити елементи диференціацій навчання); навчальний зміст має відповідати дидактичній меті заняття; наявність аудіовізуальних засобів навчання; правила гри – прості й чітко сформульовані; підсумок заняття – чіткий і справедливий.
Готуючись до проведення таких занять, викладач має продумати: який матеріал краще використати для заняття; які вміння і навички формувати; які виховні завдання слід реалізувати і як; як, за мінімально короткий час, підготувати студентів до заняття, ознайомити їх з правилами гри; організацію ігрової діяльності відповідно до дидактичної мети; зміну правил гри і видів діяльності відповідно до ситуації; дидактичний матеріал за способом виготовлення і використання; підбиття підсумків.
Ігрові технології належать до активних технологій навчання, які забезпечують активну творчу діяльність студента, створюють умови для підвищення мотивації та емоційності, розвивають у студентів критичне мислення і дозволяють процес навчання максимально наблизити до реальної практичної діяльності керівників та спеціалістів.
Отже, раціональне поєднання мудрості викладача й індивідуальної творчості студентів сприяє забезпеченню якісного розв’язання навчальних потреб, упровадження інноваційних технологій, апробацію нових методик, а в результаті – сприятиме підвищенню професійної майстерності викладача і навчальних досягнень студентів.
Рецепт вічної молодості Систематично випивай: бальзам мудрості, коктейль творчості, каву бадьорості, відвар пунктуальності, настій терпеливості, екстракт людяності. Вживай вітаміни: А – для активності, В – для бадьорості, С – для ефективності, Д - для діяльності, Р – для порядності. А ще не забувай щорічно робити профілактичні щеплення від байдужості, сірості, духовного рабства. Будь вічним донором – віддавай своє серце дітям і пам`ятай: його вистачить на всіх! Виконуй все це ретельно і будеш вічно молодим! Усміхайся завжди, розвивай свою пам`ять, щоб запобігти переживанням і стомленості, намагайся працювати з ентузіазмом, коли доля дає лимон – перетвори його на лимонад, і тоді всі мінуси перетворяться на плюси. Тож хочеться побажати нам всім, щоб Віра стала човником, Любов до дітей – вітрилом, Надія – якорем, і тоді можна сміливо долати освітні хвилі!