Здобуті знання мають бути практично мотивованими.Для чого ми вивчаємо тему, правило, текст? Як це зробити? Пропоную за джерело інформації узяти Вікіпедію.
Бак Світлана Костянтинівна
учитель зарубіжної літератури,
учитель-методист Троянської ЗШ
Голованівського району
Кіровоградської області
Все нове – давно забуте старе або все це вже колись було. Що це? Дежавю? А може історія повторюється, тільки на іншому рівні? Отже, почнемо із Сократа. Навчаючи учнів, великий вчений й педагог застосовував метод навчального діалогу, коли людина сприймає не стільки готові істини, скільки у дискусії, навчальному спілкуванні знаходить відповіді на запитання або й запитання на ті сталі істини, які прийшов час змінити. У сучасній освіті такий метод навчання вивчали науковці ( М.Бахтін, В.Шуляр, І.Нібеленчук), опробовували учителі-практики (С.Курганов, О.Гузь, О.Каєнко). Той же Сократ навчав не окремим наукам, відокремленим одна від одної, а формував цілісний погляд на світ, у нашому сучасному розумінні використовував міжпредметні зв’язки.
Здобуті знання мають бути практично мотивованими. Для чого ми вивчаємо тему, правило, текст? Як це зробити? Пропоную за джерело інформації узяти Вікіпедію.
Форми роботи у цьому напрямку:
Перед вивченням теми має пропонуватись така мотивація, яка б змусила учня самостійно різними засобами та за допомогою різноманітних джерел вивчити тему, закон, епоху, текст. ЯК? Має бути таке запитання або завдання, яке мотивує пошук відповіді, бажання докопатися до істини, презентувати свій готовий продукт. Потрібне герменевтичне запитання, ниточка, яка допоможе розкрутити весь клубок навчальної теми. Поєднання сприйняття інформації за допомогою аудіо, візуального ряду – теж прийшло ще з часів Авіценни (розповідаючи про людину він демонстрував зображення).
Види робіт, що можуть бути запропоновані учителем під час вивчення твору:
Щоб виконати такі проекти учневі необхідно:
Урок у 8 класі після вивчення теми «У.Шекспір «Ромео і Джульєтта». Учитель на початку теми знайомить учнів із видами робіт, які пропонуються дітям з даної теми. З метою розвитку навичок пошуку й систематизації додаткової інформації та використання її для виконання практичних завдань, пропонується робота з проектами Вікімедії України.
Можливі види робіт:
Учитель у залежності від підготовленості класу обирає ті види робіт, які допоможуть виконати освітні завдання з теми.
Запропонований урок проводиться у класі, який не вміє створювати статті, але вже має навички пошуку інформації у Вікіпедії. Учитель ставить за мету навчити учнів систематизувати й використовувати інформацію на практиці.
За браком часу результати роботи розміщуються у соцмережах, на сторінці з предмету у ФБ, на блозі учителя чи сайті. Можливо презентація робіт на позакласному заході, який присвячується У.Шекспіру.
Тема. Розвиток зв’язного мовлення. Сучасний кінематограф і трагедія У. Шекспіра «Ромео і Джульєтта»
Мета: за допомогою проектів Вікі вчити знаходити інформацію з теми, використовувати її для відповіді, систематизувати, розвивати уміння працювати у групах над спільними проектами, розвивати творчі здібності, уміння презентувати свою роботу перед класом, використовувати сучасні гаджети задля цієї мети.
Обладнання: проектор, підключення до Інтернет, планшети, ноутбуки, гаджети,
Домашнє завдання (дається на початку теми): продивитись один із уривків екранізації: перша зустріч Ромео і Джульєтти у саду, вінчання, остання зустріч героїв.
Хід уроку
І. Актуалізація знань. Тести на знання трагедії. (ст.356 А.В.Хорошилова Усі уроки зарубіжної літератури 8 клас. (за потребою; краще починати урок з ІІ етапу)
ІІ. Мотивація навчальної діяльності.
1.Учитель про завдання уроку.
2.Бесіда
Звідки беруться фільми? Чому кінематограф використовує старі сюжети? Чому фільм відрізняється від художнього твору?
3. Інструкція про виконання завдань. Об’єднання у групи.
1 етап – пошуки інформації у Вікіпедії, складання таблиці «Екранізація п’єси Шекспіра «Ромео і Джульєтта»
Учитель показує посилання на проекторі, можна надіслати у чаті соцмережі.
https://uk.wikipedia.org/wiki/Ромео_і_Джульєтта
https://uk.wikipedia.org/wiki/Екранізації_творів_Вільяма_Шекспіра
https://uk.wikipedia.org/wiki/Ромео%2BДжульєта_(фільм,_1996)
https://uk.wikipedia.org/wiki/Ромео_і_Джульєтта_(фільм,_1968)
(Таблиця - назва, рік, країна, режисер, актори)
2 етап – обговорення домашнього завдання. Думки, запитання, враження.
3 етап – робота над проектами у групах .
Теми проектних завдань, які пропонуються для роботи:
Група 1 – Фільм й книга – інтерв’ю з режисером.
Група 2 – Музика – представлення авторів саундтреків, пропозиція своїх варіантів, створення презентації.
Група 3 – Мода, створення бренда на одязі.
Група 4 – Театр. Особливості театру часів Шекспіра, створення афіші чи постеру.
Група 5 - Порівняння гри акторів. Інсценізація улюблених епізодів, відеозапис.
Домашнє завдання. Підготувати презентацію проектів.
Посилання