ВИКОРИСТАННЯ ЗАСОБІВ ІКТ НА НАВЧАЛЬНИХ ЗАНЯТТЯХ З УКРАЇНСЬКОЇ МОВИ

Про матеріал
Сучасне життя розвивається бурхливими темпами, тому відбулися вагомі зміни у системі освіти. Учитель уже не може бути єдиним джерелом інформації. Традиційне навчання з його авторитаризмом, орієнтацією на середнього учня, перевагою репродуктивної діяльності над пошуковою не відповідає вимогам часу. Тому настала необхідність переходу від «передачі знань» до «навчання вчитися», «навчати жити».
Зміст слайдів
Номер слайду 1

“ ВИКОРИСТАННЯ ЗАСОБІВ ІКТ НА НАВЧАЛЬНИХ ЗАНЯТТЯХ З УКРАЇНСЬКОЇ МОВИ ”

Номер слайду 2

Правильно навчає той, хто навчає цікаво. А. Ейнштейн

Номер слайду 3

відкриває можливості для застосування знань, підвищує пізнавальний інтерес, формує глибоку мотивацію, створює комфортні умови навчання.

Номер слайду 4

Дитина – це сонце, навколо якого мають обертатися всі засоби навчання. Учитель повинен створювати лиш атмосферу, В якій дитина має можливість висловлюватись. Амонашвілі

Номер слайду 5

МЕТА ПРОЕКТУ:

Номер слайду 6

ЗАВДАННЯ ПРОЕКТУ: теоретично обґрунтувати та визначити доцільність впровадження засобів ІКТ в навчально-виховному процесі школи; використовувати засоби ІКТ для формування життєвих компетентностей учнів, пізнавального інтересу до предмету, виховання оригінального творчого мислення, навичок колективного спілкування, толерантності; формувати в учнів комунікативну компетентність шляхом засвоєння доступного і необхідного обсягу знань з мови; створювати різноманітні навчальні ситуації для підвищення інтересу до вивчення української мови; скласти рекомендації щодо використання засобів ІКТ на уроках української мови для вчителів.

Номер слайду 7

Номер слайду 8

Номер слайду 9

диференційований підхід у навчанні розвиток творчих здібностей збільшення обсягу матеріалу підвищення рівня культурної освіти міжпредметні зв’язки розширення кругозору учнів

Номер слайду 10

Номер слайду 11

здійснення індивідуалізації контролю знань підвищення об’єктивності оцінки на процедуру оцінювання витрачається мінімальна кількість часу оцінка видається не тільки по закінченню роботи, але й після кожного питання

Номер слайду 12

Використання мультимедійних презентацій Пояснення нового матеріалу Використання індивідуальних та групових проектів Зіставлення вивчених джерел і матеріалів уроку Заздалегідь створена презентація замінює класну дошку при поясненні нового матеріалу Підготовка учнями презентації для супроводу власної доповіді Обговорення творів мистецтв на основі мультимедійних енциклопедій

Номер слайду 13

Технології інтерактивного навчання

Номер слайду 14

За допомогою інтерактивних технологій діти вчаться: Доводити свою точку зору Формувати власну думку Cлухати іншу людину Аргументувати і дискутувати Розвивати навички самостійної роботи

Номер слайду 15

Шляхи реалізації проблемного питання : Комп'ютерні технології Робота в парах Інтерактивні ігри Робота в групах Підготовка до конкурсів Індивідуальні завдання

Номер слайду 16

Класифікація інтерактивних технологій навчання: технології кооперативного навчання; технології колективно-групового навчання; технології ситуативного моделювання; технології опрацювання дискусійних питань.

Номер слайду 17

Інтерактивні технології кооперативного навчання робота в парах; два-чотири-всі разом; ротаційні (змінні) трійки; два-чотири -всі разом; карусель; робота в малих групах; акваріум.

Номер слайду 18

Технології колективного - групового навчання “Обговорення проблеми в загальному полі” ; “Мікрофон”; “Незакінчені речення”; “Мозговий штурм”; “Навчаючи – учусь”; “Ажурна пилка.”

Номер слайду 19

Технології ситуативного моделювання Розігрування ситуації за ролями (“Рольова гра” , “Програвання сценки”, “Драматургія” )

Номер слайду 20

Технології опрацювання дискусійних питань - “Метод “Прес”; - “Займи позицію”; - “Зміни позицію”; - “Дискусія”.

Номер слайду 21

«Метод «Прес» Тема: Однорідні члени речення. Чотири пари працюють одночасно. Перед кожною стоїть завдання відповідати на поставлене запитання виключно за поданим кліше: 1-ша пара — «Я вважаю, що ...» 2-га пара — «... тому, що ...» 3-тя пара — «..., наприклад, ...» 4-та пара — «Таким чином, ...» Отже, міркування набуває такого вигляду: - Я вважаю, що ці члени речення є однорідними, тому що вони відповідають на одне й те саме питання, наприклад, Україна – незалежна, суверенна держава. Таким чином, однорідні члени залежать від одного й того ж слова.

Номер слайду 22

ОРІЄНТОВНА СТРУКТУРА УРОКУ ІЗ ЗАСТОСУВАННЯМ ІНТЕРАКТИВНОГО НАВЧАННЯ 1. МОТИВАЦІЯ ДІЯЛЬНОСТІ ЕТАП МАЄ НА МЕТІ ЗАЦІКАВИТИ УЧНІВ ТЕМОЮ УРОКУ. ВИКОРИСТОВУЮТЬСЯ НАВЧАЛЬНІ ПРОБЛЕМНІ СИТУАЦІЇ, НАОЧНІСТЬ, НЕСКЛАДНІ ІНТЕРАКТИВНІ ТЕХНОЛОГІЇ («МІКРОФОН», «КРИГОЛАМИ» ТОЩО). 2. ВИЗНАЧЕННЯ ТЕМИ Й ОЧІКУВАНИХ РЕЗУЛЬТАТІВ ДОЦІЛЬНО ЗАЛУЧИТИ ДО ЦІЄЇ ДІЯЛЬНОСТІ УЧНІВ. ОЧІКУВАНІ РЕЗУЛЬТАТИ НЕ­ОБХІДНО ФОРМУЛЮВАТИ ЧЕРЕЗ ВІДПОВІДНІ ДІЄСЛОВА: «ПІСЛЯ УРОКУ УЧНІ ЗМОЖУТЬ…». 3. НАДАННЯ НЕОБХІДНОЇ ІНФОРМАЦІЇ ЦЕ МОЖЕ БУТИ МІНІ-ЛЕКЦІЯ, ЗНАЙОМСТВО З ТЕКСТОМ, ВИПЕРЕДЖАЛЬНІ ЗА­ВДАННЯ. ТУТ МОЖУТЬ БУТИ АКТУАЛІЗОВАНІ ЗНАННЯ, ЯКІ УЧНІ ВЖЕ МАЮТЬ. 4.  ІНТЕРАКТИВНА ВПРАВА ЦЕ ОСНОВНА ЧАСТИНА УРОКУ І ЗА ЗМІСТОМ, І ЗА ОБСЯГОМ. 5. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ І РЕФЛЕКСІЯ РЕЗУЛЬТАТІВ ПІД ЧАС ЦЬОГО ЕТАПУ УЧНІ ПОВИННІ УСВІДОМИТИ, ЧОГО ВОНИ НАВЧИЛИСЬ НА УРОЦІ, ВИЗНАЧИТИ СВОЄ СТАВЛЕННЯ ДО РОБОТИ Й ОБГОВОРЮВАНОЇ ТЕМИ, ПОРІВНЯТИ СВОЄ СПРИЙНЯТТЯ З ДУМКАМИ ТА ПОГЛЯДАМИ ІНШИХ.

Номер слайду 23

Результативність такої роботи полягає в тому, що учні : 1.Уміють спостерігати,аналізувати, використовувати одержану інформацією в різних ситуаціях. 2. Володіють елементарними прийомами запам'ятовування, творчою уявою і мисленням. 3. Мають великий словниковий запас. 4. Можуть вільно висловлювати свої думки. 5. Можуть співпрацювати в групах і парах, самостійно організовувати свою роботу.

Номер слайду 24

Переваги методу Переваги використання ІКТ у розвитку творчих здібностей учнів: -- розвивають креативні, дослідницькі здібності учнів; --підвищують мотивацію навчання; --активізують пізнавальну діяльність учнів; -- підвищують інтерес до предмета; -- дозволяють індивідуалізувати процес навчання; --активізують самостійну діяльність учнів; -- допомагають і вчителю підвищити рівень своєї комп'ютерної грамотності. 

Номер слайду 25

Викладання – це мистецтво, а не ремесло – у цьому самий корінь учительської справи. Перепробувати десять методів і виробити свій, переглянути десять підручників і не триматися жодного неухильно – от єдино можливий шлях живого викладання. Вічно винаходити, вимагати, удосконалюватися – от єдиний можливий курс сучасного вчителя. М.А.Рибникова

Номер слайду 26

Проблеми і труднощі в процесі роботи Занадто часте проведення уроків із застосуванням ІКТ може негативно позначитися на результатах навчання: у свідомості дитини правила можуть міцно асоціюватися з кнопками і готовими таблицями. Більша різноманітність навчальних ситуацій і гнучке оперування образами досягається на традиційних уроках. Отже, при вивченні теми не можна зловживати комп'ютерної підтримкою, так само як і будь-яким іншим одним методом роботи.

Номер слайду 27

Рекомендації щодо використання інтерактивних технологій на уроках української мови для вчителів 1. Урізноманітнювати структури уроків і методи роботи, відійти від шаблонів. 2. Навчити учнів діяти творчо і самостійно, враховуючи індивідуальні особливості. 3. Поєднувати репродуктивну і пошукову діяльність для забезпечення ефективності навчання. 4. Навчально – виховний процес будувати за принципом діалогу, імпровізації. 5. Використовувати нетрадиційні методи і форми, проводити уроки-спостереження, урок – подорож, урок – захист, урок- рольова гра, урок – диспут, урок – захист власних проектів. 6. Звертати увагу на психологізацію навчання як один із принципів методики навчання. 7. Інтерактивні технології дають змогу створити навчальне середовище, в якому теорія і практика засвоюється одночасно.

Номер слайду 28

Засоби ІКТ: - підвищують якість знань; - просувають дитину в загальному розвитку; - допомагають подолати труднощі; - вносять радість у життя дитини; - дозволяють вести навчання в зоні найближчого розвитку; - створюють сприятливі умови для кращого взаєморозуміння вчителя і учнів та їх співпраці в навчальному процесі.  

Номер слайду 29

Застосування ІКТ: - розширює можливість самостійної діяльності; - формує навички дослідницької діяльності; - забезпечує доступ до різних довідкових систем, електронних бібліотек, інших інформаційних ресурсів; - сприяє підвищенню якості освіти.

Номер слайду 30

ВИСНОВКИ З упевненістю можна стверджувати, що ІКТ на уроках української мови та літератури створюють умови для  розвитку вмінь та навичок,  необхідних для життя, тобто  формують ключові  компетентності учнів, а саме: ·         інформаційна компетентність – учні шукають, знаходять, обробляють, аналізують, систематизують інформацію; ·         полікультурна компетентність  - учні не тільки оволодівають досягненнями культури свого народу, але й мають можливість ознайомитися з культурою інших народів; ·         комунікативна компетентність – школярі беруть активну участь в обговоренні проблеми (чують не тільки себе, а й інших, критично аналізують почуте й коректно відповідають; ·         соціальна компетентність  - діти переборюють невпевненість, а за потреби беруть на себе відповідальність за виконання дорученої справи, вчаться співпрацювати.

Номер слайду 31

ВИСНОВКИ: Інтерактивні технології: дозволяють розв'язати одразу кілька завдань: розвивають комунікативні вміння й навички, допомагають встановленню емоційних контактів між учасниками процесу; забезпечують виховне завдання, оскільки змушують працювати в команді, прислухатися до думки кожного; знімають нервове напруження, дають можливість змінювати форми діяльності, переключати увагу на основні питання.

Номер слайду 32

«Мистецтво навчання не в умінні повідомляти, а в умінні збуджувати, будити, оживляти.» А.Дистерверг

Номер слайду 33

ppt
Додано
11 листопада 2022
Переглядів
365
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку