Пропоную перевірити знання, вміння й навички учнів про слово, речення, текст. Проаналізувати знання учнів про види речень за метою висловлювання, вміння пра¬вильно ставити розділові знаки в кінці речення, формувати навички правильного інтонування речень, вміння ділити текст на речення, доповнювати потрібними за змістом словами. Розвивати вміння аналізувати, зв'язне мовлення, письмово висловлювати власну думку.
Контрольна робота з теми «Текст. Речення. Слово»
____________________________________________________________________
1. За метою висловлювання речення бувають:
а) розповідні, питальні, спонукальні;
б) розповідні, питальні, окличні;
в) розповідні, спонукальні, неокличні.
2. Визнач головні члени речення. Заклопотано стрибає між гілками білка.
а) стрибає заклопотано;
б) стрибає між гілками;
в) стрибає білка.
3. Слова, протилежні за значенням, це:
а) синоніми;
б) антоніми;
в) багатозначні слова.
4. Поділити текст на речення. Визначити кількість речень.
Настала прозора тепла ніч у небі ледь помітно мерехтять зірки в селі один за одним гасли червоні вогники з темряви линув легкий передзвін струмочків. а) 5;
б) 4;
в) 6.
5. Підкреслити синоніми до слова житло.
Оселя, метро, дім, будка, хата, вокзал, будинок, хатинка.
6. Перебудувати розповідне речення на спонукальне.
Українці люблять і шанують рідну землю.
__________________________________________________________________
7. Із поданих слів побудувати і записати речення.
Біля, птахи, збиралися, озеро, перелітні.
__________________________________________________________________ __________________________________________________________________
8. Дописати речення, якими можна закінчити текст. Дібрати заголовок.
_________________________________________
Стоїть золота осінь. Красивий ліс восени. У його гущавині досі тепло. Земля ще п’є русу. Дерева ловлять осінні промені сонця. Однак вітри та холод оселилися в лісі. Холодний вітер зриває з дерев різнокольорові листочки.
__________________________________________________________________
__________________________________________________________________
__________________________________________________________________
__________________________________________________________________
__________________________________________________________________ __________________________________________________________________