Вікторина-гра "Секрети природи"

Про матеріал
Екологічна вікторина-гра "Секрети природи" розроблена для учнів 3-4 класів. Мета: розширити дитячий кругозір; формувати різностороннє уявлення про світ рослин та тварин; виховувати у дітей любов до природи, допитливість, бережливе ставлення до навколишнього середовища. До вікторини входять конкурси, ігри, проблемні ситуації, ребуси.
Перегляд файлу

Екологічна гра-вікторина «Секрети природи»

Мета: розширити дитячий кругозір; формувати різностороннє уявлення про світ рослин та тварин;   виховувати у дітей любов до природи, допитливості, бережливого ставлення до навколишнього середовища.

Хід заходу:

  • Діти, сьогодні ми проведемо гру-вікторину «Секрети природи». Ви об'єднані у 2 команди. Придумайте назву своїй команді та оберіть капітана. Починаємо нашу гру, а переможця визначить наше журі__________________.

Конкурс 1 «Конкурс капітанів»   (Кожен капітан відповість на 5 запитань)

Запитання для капітана 1 команди:

  1. Без прядива пряде нитку і без глиці в'яже сітку. (Павук)
  2. Вдень спить, а ніч прийде – на вогонь летить. (Нічний метелик)
  3. Яка погода буде, якщо восени ліс шумить без вітру? (Дощ)
  4. В земляній сиджу коморі, а коса моя надворі. (Морква)
  5. Яку рослину називають «травичкою від 99 захворювань) (Звіробій)

Запитання для  капітана 2 команди:

  1. В середині – червоне, а зверху зеленим оксамитом укрите. (Кавун)
  2. Летить – пищить, сяде – мовчить. (Комар)
  3. Яка риба найбільша?  (Китова акула)
  4. Чому треба охороняти мурашники? (вони знищують шкідників, подрібнюють глинистий грунт)
  5. Їстівний гриб, що росте переважно в дубових лісах. (Дубовик)

Конкурс 2 «Відгадай слово»

Учасники по черзі вибирають пелюсточку, на якій написано, яке слово (тварину, рослину, явище природи) потрібно показати за допомогою жестів. Відгадує команда суперників. По 5 слів для кожної команди.

Слова: слон, пінгвін,  сніг, дощ, сонце, комар, соняшник, дуб, орел, туман.

Журі підбиває підсумки двох конкурсів.

Гра «Ходить буква рядами»

Діти стають у коло, беруться за руки. Один учень стає у коло, промовляючи слова:

Ходить буква рядами,

Дружити хоче з вами,

Кого за руку візьме,

Нехай той рибу (звіра, птаха, квітку) назве.

Кого торкнувся ведучий – той називає.

Конкурс 3 «Запитання для учасників команд»

  • Які комахи швидколітаючі? (Мухи, гедзі, оводи)
  • Летить – виє, сяде – землю риє. (Хрущ)
  • Як приманює здобич риба-вудильник? (У неї на кінці носа горить світло, яке приманює риб)
  • Де знаходиться світляк у риби мішкорота?

(У пащі)

  • Коли квітка кульбабки закриває свої пелюстки  і схиляє голівку? (Перед дощем)
  • Якщо вранці легка пелена туману, то яким буде день? (Гарним, без дощу)
  • О котрій годині розкривають свої пелюстки квітки кульбаби і шипшини? (О шостій годині ранку)
  • Який гриб не любить ні похмурої тіні, ні яскравого сонця? (Білий гриб)
  • Які отруйні рослини ростуть у лісі? ( Вовчі ягоди, вороняче око)
  • В якої рослини верхня частина на дотик гладенька, а нижня – пухнаста й тепла? (мати –й-мачуха)
  • Що це за ягода: гірка, а не горобина, чорно-лилова, однак не чорниця? Збирають її не в лісі, не в садку, а на городі. (Баклажан)
  • Що значить слово «бахча»? (Садок динь і кавунів)
  • Яка французька назва картоплі? (Земляне яблуко)
  • У якому лісі немає листя? (У хвойному)
  • Батько тисячі синів має, кожному мисочку справляє. (Дуб і жолуді)
  • Біла кора, тоненькі віти, що то є, відгадайте, діти? (Береза)
  • Як називаються хвилі на пагорбах піску в пустелі? (Бархани)

Гра «Паличко, зупинись!»

Дидактична мета: учити добирати образні слова про пори року; активізувати словник учнів.

Зміст: учні утворюють коло, вчитель — посередині. Гру проводять у вигляді естафети: діти називають слова і водночас передають паличку по колу. Про те, на яку тему слова, домовляються раніше (наприклад, про зиму). Вчитель пропонує дібрати слова про зимову погоду і дає паличку одному із дітей. Той називає перше слово (морозна) і передає паличку наступному учасникові гри і т. ін. Таким чином діти добирають багато слів (вітряна, холодна, сніжна і т. ін.). Якщо гравець повторює вже назване слово або тривалий час не може знайти інше, вчитель говорить: «Стоп! Паличко, зупинись!» — і цей учень залишає коло.

Конкурс 4 «Допоможе алфавіт»

Пригадайте алфавіт і ви зможете розшифрувати назви рослин (тварин), які занесені до Червоної книги України.

Для 1 команди:

  1. 20,12,6,22,18,12,9,17,11,15 (підсніжник)
  2. 23,11,22 32, 4, 12, 6, 18, 11, 14 (тис ягідний)
  3. 2,12,16,19,23,15,1 1,16,33,20,12,14,22,33,15,1 (білотка альпійська)

Для 2 команди:

  1. 19.21,16.11,15,11 (орлики)
  2. 10,19,10,24,16.11,18,12 28,7,21,7,3,11.28,15,11 (зозулині черевички)
  3. 22, 19, 18, 3,7,16,11,15,11,14 (сон великий)

Конкурс 5 «Ребуси»

 

(Торф)

  (Їжак)

 

  (Ліс)

  (Вершина)

 

(Сонечко)

(Дельфін)

Конкурс 6 «Завдання проблемного характеру»

Для  1 команди:

Дівчатка в лісі

Оля та Ліда пішли до лісу. Після виснажливої дороги вони сіли відпочити на травичку та пообідати. Після обіду Оля зібрала рештки їжі і папір та кинула їх під кущ. Ліда завернула в газету яєчні шкарлупки та хлібні крихти і поклала в сумку.

-  Для чого ти береш з собою сміття? - спитала Оля.

 - Кинь під кущ. Адже ми в лісі. Ніхто не побачить.

Ліда тихо відповіла подрузі:... (за В. О. Сухомлинським)

Що, на твою думку, відповіла Ліда?

Для 2 команди:

Телеграма з лісу

- Ми - перша зелень, і за це нас всі ламають. Ми навіть боїмося розпускатися першими в лісі. Що ж тут доброго? - Все одно зламають. Допоможіть нам!

Ваші зелені друзі: Верба, Черемха.

Яку відповідь ви пошлете на цю телеграму? (за В. Біанкі)

Слово надається нашому журі. Нагородження грамотами.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
5 січня 2022
Переглядів
3476
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку