Екологічна гра-вікторина «Секрети природи»
Мета: розширити дитячий кругозір; формувати різностороннє уявлення про світ рослин та тварин; виховувати у дітей любов до природи, допитливості, бережливого ставлення до навколишнього середовища.
Хід заходу:
Конкурс 1 «Конкурс капітанів» (Кожен капітан відповість на 5 запитань)
Запитання для капітана 1 команди:
Запитання для капітана 2 команди:
Конкурс 2 «Відгадай слово»
Учасники по черзі вибирають пелюсточку, на якій написано, яке слово (тварину, рослину, явище природи) потрібно показати за допомогою жестів. Відгадує команда суперників. По 5 слів для кожної команди.
Слова: слон, пінгвін, сніг, дощ, сонце, комар, соняшник, дуб, орел, туман.
Журі підбиває підсумки двох конкурсів.
Гра «Ходить буква рядами»
Діти стають у коло, беруться за руки. Один учень стає у коло, промовляючи слова:
Ходить буква рядами,
Дружити хоче з вами,
Кого за руку візьме,
Нехай той рибу (звіра, птаха, квітку) назве.
Кого торкнувся ведучий – той називає.
Конкурс 3 «Запитання для учасників команд»
(У пащі)
Гра «Паличко, зупинись!»
Дидактична мета: учити добирати образні слова про пори року; активізувати словник учнів.
Зміст: учні утворюють коло, вчитель — посередині. Гру проводять у вигляді естафети: діти називають слова і водночас передають паличку по колу. Про те, на яку тему слова, домовляються раніше (наприклад, про зиму). Вчитель пропонує дібрати слова про зимову погоду і дає паличку одному із дітей. Той називає перше слово (морозна) і передає паличку наступному учасникові гри і т. ін. Таким чином діти добирають багато слів (вітряна, холодна, сніжна і т. ін.). Якщо гравець повторює вже назване слово або тривалий час не може знайти інше, вчитель говорить: «Стоп! Паличко, зупинись!» — і цей учень залишає коло.
Конкурс 4 «Допоможе алфавіт»
Пригадайте алфавіт і ви зможете розшифрувати назви рослин (тварин), які занесені до Червоної книги України.
Для 1 команди:
Для 2 команди:
Конкурс 5 «Ребуси»
(Торф)
(Їжак)
(Ліс)
(Вершина)
(Сонечко)
(Дельфін)
Конкурс 6 «Завдання проблемного характеру»
Для 1 команди:
Дівчатка в лісі
Оля та Ліда пішли до лісу. Після виснажливої дороги вони сіли відпочити на травичку та пообідати. Після обіду Оля зібрала рештки їжі і папір та кинула їх під кущ. Ліда завернула в газету яєчні шкарлупки та хлібні крихти і поклала в сумку.
- Для чого ти береш з собою сміття? - спитала Оля.
- Кинь під кущ. Адже ми в лісі. Ніхто не побачить.
Ліда тихо відповіла подрузі:... (за В. О. Сухомлинським)
Що, на твою думку, відповіла Ліда?
Для 2 команди:
Телеграма з лісу
- Ми - перша зелень, і за це нас всі ламають. Ми навіть боїмося розпускатися першими в лісі. Що ж тут доброго? - Все одно зламають. Допоможіть нам!
Ваші зелені друзі: Верба, Черемха.
Яку відповідь ви пошлете на цю телеграму? (за В. Біанкі)
Слово надається нашому журі. Нагородження грамотами.