Розробка допоможе розширити знання учнів про комп'ютери, збагатити та доповнити наявні знання.
Тема. Комп'ютерний знавець.
Мета: розширити знання учнів про комп'ютери, збагатити та доповнити наявні знання;
розвивати логічне мислення, увагу, пам'ять;
виховувати повагу до колективу.
Обладнання: сигнальні картки, жетони, грамоти, картинки, комп'ютер, казковий герой.
Форма проведення: вікторина
Хід роботи
І. Вступна частина
1. Перевірка готовності
- Сідайте рівненько,приберіть все зайве з парт і будемо починати.
2.Повідомлення теми і мети
-На сьогоднішньому занятті ми проведемо вікторину “Комп'ютерний знавець”.
3. Введення казкового героя.
- До нас на заняття завітав інопланетянин Елзік.
Він дуже розумний, але мало чого знає про комп'ютери.
У нього є домашнє завдання, які йому задали в його космічній школі, але він сам з ними не впорається.
- Тож давайте йому допоможемо!
- Допоможемо?
ІІ. Основна частина
1. Вступне слово.
- Комп'ютери з'явились дуже давно у нашому світі, але тільки останнім часом їх почали так широко використовувати у людській діяльності. Ще десять років тому було рідкістю побачити який-небудь комп'ютер - вони були, але були дорогими і не кожна людина могла дозволити собі комп'ютер. А зараз? Зараз в кожному другому будинку є комп'ютер.
2. Вікторина.
а) Правила вікторини та представлення команди.
- Для початку поділимось на команди по рядах для того, щоб швидше допомогти Елзіку.
Тож зараз кожна команда витягне із чарівної скриньки папірець з назвою своєї команди. (Діти виймають назви своєї команди і отримують табличку з назвою: "Монітор", "клавіатура" та "системний блок")
-В чарівній скриньці Елзік тримає свої завдання, тож я діставатиму по черзі завдання та ставити запитання кожній команді по черзі.
За кожне правильне виконання завдання отримуєте жетончик і в кінці заняття ми підрахуємо їх, і в кого більше буде жетончиків того наш Елзік нагородить.
Якщо хтось з команди викрикує або розмовляє з команди, то команда штрафується на 1 жетон.
б)Бліц-вікторина "Правда-неправда"
(виймаю із скриньки завдання)
-Зараз ми допоможемо нашому Елзіку.
- Для першого завдання мені потрібен один учень з кожної команди. Я читатиму вам правила поводження за комп'ютером, а вам необхідно, якщо ви знаєте правильну відповідь, піднімати сигнальну табличку і говорити правда це чи ні. Хто перший підніме сигнальну табличку -той і відповідає.
в) Конкурс "Найрозумніший"
- В наступному завданні необхідно вибрати правильну відповідь.
1 команда
А) взаємозвязки в природі
Б) числа та їх співвідношення
В) отримання, обробку, зберігання та поширення інформації за допомогою комп'ютера
А) введення інформації
Б) виведення інформації (текстів, малюнків)
В) перегляду новин.
2 команда
А) легені комп'ютера
Б) мозок комп'ютера
В) руки компьютера
А) інформація
Б) принтери
В) правила поведнки в кабінеті.
3 команда
А) введення інформації
Б) виведення інформації
В) зберігання інформації
А) введення текстів або малюнків на компьютер
Б) малювання
В) виведення на папір текстів або малюнків
г) Фізкультхвилинка
- Щось наш Елзік втомився і хоче трішки відпочити.
(Електрона фізкультхвилинка)
д) Правило роботи за комп'ютером. Перегляд відео. (https://www.youtube.com/watch?v=FyLYXvHHuJs)
- Діти, а ви знаєте як правильно треба сидіти за комп'ютером?
- Давайте подивимося відео. (перегляд відео на комп'ютері)
е) Конкурс "Розгадай ребус"
-Наступний конкурс "Розгадай ребус"
-Кожній команді даються ребуси. Переможе та команда яка виконає завдання першою і отримає 2 жетона, 1 команда - 2жетона, а 3 команда нічого.
є) Конкурс "Портфелик"
-Молодці, діти! Ви допомогли нашому Елзіку з домашнім завданням, а тепер давайте допоможемо скласти йому портфель.
-Вам необхідно скласти з літер назви пристроїв, які допоможуть Елзіку працювати з компьютером.
Перша команда яка виконає завдання отримає 2 жетони, 2 команда- 1 і 3 команда - жодного.
АІАВКТРАУЛ (клавіатура)
НМІТОРО (монітор)
АИМКШ (мишка)
ІІІ. Заключна частина
1.Нагородження
- На цьому наша вікторина закінчилась, тож підведемо підсумок
-Порахуйте скільки жетонів всього назбирала ваша команда?
(Переможці отримують грамоту, ті хто зайняв 2 і 3 місце отримують грамоти за заняті 2 і 3 місце)
2.Підсумкова бесіда
-Яке значення в нашому житті має комп'ютер?
-Чи можна довго сидіти за комп'ютером? Чому?
3.Прощання
-До побачення.