Вікторина «Правила безпеки життєдіяльності»

Про матеріал
Стимулювати пізнавальну діяльність учнів, вміння діяти в надзвичайних ситуаціях, приймати відповідальні рішення на основі набутих знань та власного досвіду. Розвивати мислення, мовлення, спостережливість, пам`ять, формувати комунікативну та життєву компетентності учнів. Виховувати відповідальне ставлення до власної безпеки, бажання самостійно працювати, уміння працювати в групі. Виховувати навички свідомої дисциплінованої поведінки на вулиці, дорозі, у громадському транспорті.
Перегляд файлу

               Вікторина   «Правила безпеки життєдіяльності»

 

Мета: Стимулювати пізнавальну діяльність учнів, вміння діяти в надзвичайних ситуаціях, приймати відповідальні рішення на основі набутих знань та власного досвіду.

Розвивати мислення, мовлення, спостережливість, пам`ять, формувати комунікативну та життєву компетентності учнів. Виховувати відповідальне ставлення до власної безпеки, бажання самостійно працювати, уміння працювати в групі. Виховувати навички свідомої дисциплінованої поведінки на вулиці, дорозі, у громадському транспорті.

Обладнання:  відеоролики.

                                                         Хід заходу

Доброго дня усім присутнім .Сьогодні ми зібралися для того щоб перевірити знання з правил безпеки життєдіяльності.

Ведуча:

Ви вже знаєте, що  безпека — це коли нічого не загрожує життю і здоров’ю, а небезпека — ситуація, коли щось або хтось може тобі зашкодити. Щоб убезпечитися, треба вміти розпізнавати небезпеки, знати причини їх виникнення та способи захисту. Упевненість у собі, сміливість, обачність допоможуть уникати небезпечних ситуацій.

Ведуча:  

Починаючи з того моменту, як дитина робить перші кроки, вона зазнає впливу небезпечних факторів. Небезпеки підстерігають дитину практично на кожному кроці – на вулиці – необережність на дорозі,удома небезпека йде від електричних, газових приладів, пустощів із сірниками, використання піротехнічних, вибухонебезпечних предметів і та ін. може призвести до біди.

Ведуча:

Пам’ятай! Твоє здоров’я і життя залежать не тільки від знання правил безпечної поведінки, а найголовніше — від їх виконання в будь-яких ситуаціях.

 

Ведуча:

А зараз увага!

Я –учасник дорожнього руху.

Ви знаєте, що ми всі повинні бути дуже уважними на дорозі, тому проведемо гру«Так чи ні» на уважність  

Гра«Так чи ні».

Якщо правильна відповідь відповідає «так», якщо неправильна – «ні». За правильну відповідь 1 бал.

1. Чи можна перебігати дорогу перед машинами, що рухаються? (ні)

2. Переходити дорогу потрібно на червоне світло світлофора?(ні)

3. Не можна гратися на дорозі в ігри? (Так)

4. Не можна виходити на дорогу із – за машин, що стоять? (так)

5. Не можна ходити тротуарами чи пішохідними доріжками? (ні)

6. Переходь дорогу лише у дозволених місцях.(Так)

7. Не можна переходити дорогу на зелене світло світлофора(ні)

8. На пішохідних дорожках тримайся правої сторони (так)

9. Конкурс «Складіть алгоритм дій у надзвичайній ситуації». За найбільш повну відповідь 5 балів.

 Щоб не трапилося з вами аварії у дорозі, ми повинні повторити дорожні знаки.

1. На які групи поділяються дорожні знаки?

а) забороняючі

б) забов’язуючі

в) попереджувальні

г) знаки сервісу

д) знаки приорітету

є) інформаційно – вказівні.

2. Допоможи  розставити дорожні знаки

Подивіться уважно на малюнок та на знаки. Хто зможе допомогти  розставити знаки?

3. Вікторина

1. Особа, яка перебуває поза транспортним засобом на дорозі. (Пішохід).

2. Частина дороги призначена для руху пішоходів. (Тротуар).

3. Випередження одного або кількох транспортних засобів. (Обгін).

4. На який сигнал світлофора пішоходу забороняється рухатися? (На червоний).

5. Місце, де перетинаються дороги. (Перехрестя).

6. Особа, яка керує будь – яким транспортним засобом. (водій).

7. Будь – яка вулиця, що використовується для руху. (Дорога).

8. На який сигнал світлофора можна рухатися? (Зелений).

9. Двоколісний механічний транспортний засіб. (Мопед).

Перевірте себе, переглянувши відповідний відеоролик

Молодці!

Увага далі!

Пожежна тривога

Командам  задається питання, відповідати на які треба швидко, адже у реальній небезпеці часу теж може не бути. Тому швидкість відповіді, як і, безумовно, правильність – головні критерії, які враховує журі при оцінюванні.  Якщо команда не відповідає, право відповіді переходить команді суперників. Правильна відповідь – 2 бали.

  1.              Чи можна вибивати вікна при пожежі? (Ні, бо у приміщення почне поступати свіже повітря, яке й прискорює горіння)
  2.              Чи можна гасити електроагрегат або електромережу, що горять, водою або пінним вогнегасником? (Ні, якщо вони під напругою. Перед гасінням їх слід знеструмити)
  3.              Чому у дитячих закладах двері приміщень відчиняються назовні? (Тому, що у такому випадку при евакуації не створюється велике скупчення людей)
  4.              Яка діжка є найнебезпечнішою: наповнена бензином чи порожня, у якій раніше зберігався бензин? (Порожня: в ній може створитися вибухонебезпечна концентрація парів бензину з повітрям)
  5.              Чому не можна кидати у вогонь аерозольні упаковки? (Аерозольні упаковки-вибухонебезпечні)
  6.              Чи можна вмикати світло, якщо у квартирі відчуваєте запах газу? (Ні, через те, що при вмиканні світла може виникнути іскра, що при наявності газу може спричинити вибух)
  7.              Як погасити палаючий на людині одяг? (Потрібно зупинити його, повалити на землю і качати, збиваючи полум`я. Можна обернути ковдрою. Однак, коли це робить людина, що горить, вона повинна берегтися отруєння чадним газом у приміщенні)
  8.              Що треба робити, якщо під час перегляду телевізора з нього пішов дим? (Вимикнути телевізор. Викликати пожежну службу, покликати на допомогу дорослих, або самому накинути на телевізор щільну тканину, ковдру.)
  9.              Куди треба телефонувати під час пожежі, що треба повідомляти? (Викликати пожежну службу за телефоном 101. Повідомити, що і де горить, адресу: вулицю, номер будинку, під`їзду, код вхідних дверей; своє прізвище.)

Загадки

Ведучий: Кожна правильна відповідь на загадку – 1 бал.

1. Червона корова всю солому на чорне борошно змолола. (Вогонь, попіл)

2. На пожежі не зіваємо. Як пожежних викликаємо? (101)

3. Чим вогонь гасити будемо, якщо воду не здобудемо? (Пісок, земля, цупка тканина)

4. Маленька зірка відлетіла, багато лиха наробила. (Іскра)

5. Лежить верба посеред села, розпустила гілля на кожне подвір’я. (Дорога)

6. Два брати попереду біжать, а два позаду наздоганяють. (Колеса)

Слово надається журі, яке робить підсумки

Оголошення результатів конкурсу, підсумкових балів за вікторину.

Визначення переможців, нагородження.

А зараз про правила безпечної поведінки під час аварії на пожежовибуховонебезпечних об’єктах.

Позначте, де невірно вказано правила безпечної поведінки під час аварії на пожежовибуховонебезпечних об’єктах.

A) терміново залишити приміщення, використовуючи для цього головні та запасні виходи, зовнішні та внутрішні сходи
Б)  для швидкої евакуації із приміщення слід скористатися ліфтом
В)  проходячи через приміщення, у якому пожежа, передвигатися повзком або нагнувшись
Г)  виходити із зони пожежі в підвітрений бік

 Під час аварії з викидом у оточуюче середовище хлору необхідно:

А) піднятися на верхній поверх споруди
Б) опуститися в підвальне  приміщення  або нижчі поверхи споруди

 Повінь є одним із найпоширеніших стихійних лих. Укажіть, яких правил потрібно дотримуватися після спаду води.

А) остерігатися порваних та провислих дротів
Б)  не вживати в їжу продукти, що потрапили до води
В)  зайшовши до приміщення, щільно зачинити двері та вікна

 Спосіб життя, який сприяє профілактиці захворювань, пошкоджень та забезпечує добробут, – це:

А) здоровий спосіб життя
Б) безпека життєдіяльності людини
В) основи медичних знань

Вставте пропущене слово.

_________ – поширення інфекційних хвороб серед одного або багатьох видів тварин   на певній території в межах однієї країни, що значно перевищує рівень захворюваності.

А) епізоотія
Б) панзоотія
В) епіфітотія

 Стрес  це стан напруження, що виникає в людини під сильним впливом. Розрізняють три стадії стресу, укажіть їх.

А) мобілізація
Б) опір
В) виснаження
Г) вплив
Д) адаптація

Укажіть, де найбільше міститься витаміну С.

Продукти

 

Ведучий: От і все, дякуємо нашим командам за участь у вікторині, вітаємо переможців.

Вікторину закінчено, але слід пам’ятати завжди, що знання правил безпеки – запорука безпеки власного життя та життя інших людей. До нових зустрічей!

 

 

 

 

 

 

 

 

Пам’ятка

1. Ходити по тротуарах і пішохідних доріжках треба, дотримуючись правої сторони.

2. Узбіччям ходити тільки тоді, коли немає безпечнішого шляху. При цьому йти

тільки назустріч руху транспорту і у світлу пору доби.

3. Перед тим, як починати перехід через дорогу, вулицю, зупинитися і приготуватися

до переходу.

4. Перетинати проїжджу частину по позначених пішохідних переходах. Точно

виконувати сигнали світлофора і регулювальника.

5. При відсутності у зоні видимості переходу чи перехрестя, переходити дорогу,

вулицю, залізничний переїзд під прямим кутом до краю проїжджої частини на

ділянці, де вона добре проглядається в обидві сторони.

6. Іти, а не бігти через дорогу.

7. Допомагати переходити вулицю тим, хто цього потребує (незрячим, людям

похилого віку, малюка.).

8. Стримувати тих дітей, які своєю недисциплінованою поведінкою створюють

аварійні ситуації на дорогах.

9. Бути вихованим, культурним. Виконувати всі обов’язки пасажира.

10. Коли станеш велосипедистом, дотримуватися правил їзди на велосипеді.

11. У разі дорожньо – транспортної пригоди надавати можливу допомогу потерпілим і

повідомити про пригоду міліцію.

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
4.8
Відповідність темі
5.0
Загальна:
4.9
Всього відгуків: 5
Оцінки та відгуки
  1. Нараєвська Вікторія Олегівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Юсин Надія Улянівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  3. Уздовська Надія
    Щиро дякую за розробку.
    Загальна:
    4.7
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    4.0
    Відповідність темі
    5.0
  4. Паламарчук Світлана Вікторівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  5. Зленко Ірина Юріївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
Показати ще 2 відгука
docx
Додано
6 травня 2020
Переглядів
14887
Оцінка розробки
4.9 (5 відгуків)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку