Тема. Вікторина «У чарівному світі мистецтва» (4 клас).
Мета: активізувати творчу діяльність; розвивати увагу, уяву, кмітливість; формувати комунікативні навички, уміння працювати в колективі; виховувати любов до мистецтва.
Обладнання: картки із завданнями, репродукції картин.
Хід уроку
Східні мудреці вважали, що людина народжується із прекрасним бутоном усередині. Від неї залежить, чи розквітне цей бутон пишною квіткою та наповнить своїм ароматом життя, чи навпаки, залишиться непоміченим, зів’яне, засохне. Силою образотворчого мистецтва ми здатні впливати на прекрасний бутон нашої душі, пробуджуючи пелюстки прекрасної квітки. Сьогодні ми поринемо у чарівний світ образотворчого мистецтва.
Бо художник він відмінний.
Розфарбує все, як треба,
І малюнок є вже в тебе. (Пензлик)
Рук нема, немає ніг,
Не людина і не звір,
А зовуть його... (Папір)
По папері легко ходить,
Він художник-молодець,
Чудодійний... (Олівець)
Це не іграшка, не м 'ячик,
Опусти ти руку в сумку
Та дістань з долоні... (Гумку)
Лиш малює та мовчить. (Олівець)
Щось цікаве там знайшли,
То не птах і не людина,
А зовуть її... (Картина)
Учням пропонується конверт із завданням – слово, яке потрібно показати жестами.
(Слова: пензлик, пластилін, палітра, олівець, стаканчик для води, серветка, альбом, мольберт, художник, картина).
Командам пропонується тестові завдання. За кожну правильну відповідь вони отримують 1 бал.
1. До теплих кольорів належать:
а) жовтий, рожевий, білий;
б) червоний, білий, зелений;
в) жовтий, оранжевий, червоний
2. Скульптор зображує:
а) хмари на небі;
б) хвилі на воді;
в) листя дерев;
г) постать людини, тварин.
3. Слово «графіка» означає:
а) пишу;
б) ліплю;
в) будую
4. До холодних кольорів належать:
а) червоний, фіолетовий, коричневий;
б) фіолетовий, синій, зелений;
в) оранжевий, зелений, фіолетовий
5. До ахроматичних кольорів належать:
а) чорний, білий, сірий;
б) чорний, білий, синій;
в) чорний, білий, червоний
6. Матеріали, що використовують у скульптурі:
а) рідкі;
б) газоподібні
в) тверді
Коли художник створює свою картину, він використовує відповідну кольорову гаму.
Вам потрібно визначити, у якій кольоровій гамі написані картини.
Учасники по черзі витягують номерок і відповідають на запитання, що має такий самий номер. За кожну правильну відповідь команда отримує бал.
1. Що таке нюанс?
2. Назвіть види орнаменту.
3. Назвіть основні кольори палітри. (Червоний, жовтий, синій)
5. Назвіть хроматичні кольори. Чим вони різняться? ( Червоний, жовтий, зелений, оранжевий та ін..; кольором)
6. Скільки основних кольорів має сонячний спектр? Назвіть їх. (7; червоний, оранжевий, жовтий, зелений, голубий, синій, фіолетовий)
7. Назвіть види рельєфу.
8. Що таке контраст?
9. Якого кольору пелюстки ромашки? Це хроматичний чи ахроматичний колір? (ахроматичний колір).
10. Якого кольору лимон? Як ти гадаєш, це хроматичний чи ахроматичний колір? (Лимон жовтого кольору. Це хроматичний колір).
Учасники повинні підібрати різнокольорові кружальця і заповнити ромб відповідної пори року.
Весна — ніжно-зелені, блакитні, жовті.
Літо — всі яскраві, мальовничі кольори й відтінки.
Осінь — соковиті жовто-червоно-оранжеві (теплі).
Зима — блакитні, білі, сині, фіолетові (холодні).
Отже, наступне завдання: команди малюють веселку на окремих аркушах паперу.
- Як підтвердження правильності результатів, розглянемо кольори, які ви використали:
Це – червоний, жар неначе.
Це – оранжевий, гарячий.
Жовтий – як пшениця в полі.
Мов трава – зелений колір.
Голубий – як у краплині.
А наступний колір – синій.
Синій колір – ніби річка,
Фіолетовий – як нічка.
Учасники отримують листочки з намальованими плямами. За 2 хвилини діти мають домалювати плями, щоб отримати будь-який предмет.
III. Підсумок.
Весна Літо
Осінь Зима