Вікторина з математики "Математичне кафе"

Про матеріал
Мета: активізувати діяльність учнів; розвивати вміння формулювати й викладати думки, моделювати ситуацію; розвивати творчий інтерес до математики; розвивати кругозір учнів; виховувати стійкість, винахідливість, допитливість.
Перегляд файлу

МАТЕМАТИЧНЕ КАФЕ

Мета: активізувати діяльність учнів; розвивати вміння формулювати й викладати думки, моделювати ситуацію; розвивати творчий інтерес до математики; розвивати кругозір учнів; виховувати стійкість, винахідливість, допитливість.

Програма проведення заходу

I. Вступ.

II. Формування команд (назва).

III. Конкурсні завдання.

IV. Підбиття підсумків.

Для проведення даного заходу в навчальному кабінеті необхідно ство­рити атмосферу, що відповідає тій, яка панує в кафе.

Заздалегідь можна підготувати скатертини, серветки, підноси, свічки, музику.

На кожному столику, за якими будуть сидіти команди, поставити знак «Стіл замовлено». У ролі ведучих — вчителі, що тимчасово виконують роль «Шеф-кухарів». Допомагають їм два офіціанти (учні класу).

Перед входом до кабінету — зали кафе — напис: «Добре засвоюються лише ті знання, які вживаються з апетитом».

Меню

• Салат «Цікавинка» під соусом із загадок.

• Борщ «Щойно з печі» (зі сметаною, до речі).

• Математична піца

• Рагу «з логічних цікавинок з гострими приправами із уваги і мис­лення».

• Десерт «Морозиво зі збитими числами з начинкою з геометричних фігур».

• «Мезим — шлунку добре з ним».

• Фірмова страва (за рахунок закладу): «Математичний рулет з на­чинкою із кмітливості і дотепності».

ХІД ЗАХОДУ

І.   Вступ

(Звучить музика.)

З тих пір, як білий світ існує,

Нема людини, яка знань не потребує.

В усі часи народи світу

До знань тягнулись, до освіти.

— Ми раді вітати усіх присутніх у цій залі. Вітаємо тих, хто любить математику, хто вивчає математику, хто захоплюється нею.

Ми обіцяємо, що ви з приємністю проведете свій час. Ви будете у захваті від наших ексклюзивних страв.

Усім смачного! {Офіціанти ставлять на столи команд таблички з на­писом «Смачного!»)

У нашому раціоні ви зможете знайти низькокалорійні страви, гарячі та холодні закуски, незабутні напої та десерти.

II. Розподіл команд

Учні витягають геометричну фігуру відповідного кольору ,і по кольорах сідають за столи. Ваше завдання  придумати назву вашій команді і написати на листках.

Отже умови нащої гри,будуть представлені різні математичні страви,і за кожну страву яку ви посмакувати –розв’язати,отримуватимете бонуси,і в кінці гри  ми  підрахуємо хто зможе більше скуштувати страв.

Далі відбувається замовлення страв із запропонованого меню.

Меню

• Салат «Цікавинка» під соусом із загадок.

• Борщ «Щойно з печі» (зі сметаною, до речі).

• Математична піца

• Рагу «з логічних цікавинок з гострими приправами із уваги і мис­лення».

• Десерт «Морозиво зі збитими числами з начинкою з геометричних фігур».

• «Мезим — шлунку добре з ним».

• Фірмова страва (за рахунок закладу): «Математичний рулет з на­чинкою із кмітливості і дотепності».

III. Конкурсні завдання >

1. Салат «Цікавинка» під соусом із загадок.

Командам по черзі ставлять запитання. Команди мають можливість відповісти на питання суперника у разі, якщо представники іншої груп помилилися.

Питання

Що відрізняє один поїзд від іншого з точку зору математики? (Номер поїзда)

• Без чого не можуть обійтися мисливці, барабанщики й математики? (Без дробу)

Що є у кожного слова, рослини і рівняння? (Корінь)

• Яку геометричну фігуру використовують для покарання дітей? (Кут)

Як геометрична фігура товаришує із Сонцем? (Промінь)

• Як фігура є основою будь-якої сніжинки? (Шестикутник)

• Геометричне тіло з Єгипту. (Піраміда)

• Географічний конус. (Вулкан)

Як називається результат додавання? (Сума)

Скільки хвилин в одній годині? (60)

Як називається прилад для вимірювання кутів? (Транспортир)

Назвіть найменше трицифрове число? (100)

Трійка коней пробігла 30 км. Яку відстань пробіг кожен кінь? (30 км)

Найменше парне натуральне число. (2)

Сума Довжина всіх сторін многокутника? (Периметр)

Частина прямої, обмежена двома точками? (Відрізок)

Результат віднімання. (Різниця)

Прямокутник, у якого всі Сторони Рівні. (Квадрат)

Як називається результат множення? (Добуток)

Скільки секунд в одній хвилині? (60)

Назвіть найбільше трицифрового числа? (999)

Чому дорівнює Розгорнутий кут? (180)

Найбільше двоцифрове число. (99)

Скільки сторін у квадрата? (4)

2. Борщ «Щойно з печі» (зі сметаною, до речі).

Приймають участь по 1 учаснику з кожної команди. Ве​дучий називає три підказки, за якими слід відга​дати, про що йдеться. Після першої підказки — 3 с на відповідь, потім дається друга підказка і знову 3 с. Після третьої підказки — 5 с на остаточну відповідь. Якщо слово відгадано після першої підказ​ки — 3 бали, якщо після другої — 2, після третьої — 1 бал.

Помилки (зразок)

1. За це знижують оцінки.

2. Відмінники їх роблять рідко.

3. На них вчаться.

Площа

1. Звичайно знаходиться в центрі міста.

2. Вимірюється у квадратних одиницях.

3. У прямокутника — це добуток довжини на ширину.

Логіка

1. Вона потрібна, щоб не говорити дурниць.

2. Коли одне випливає з іншого.

3. Буває математична, а буває жіноча.

Формули

1. Запам'ятати їх неможливо.

2. За ними обчислюють.

3. Їх повно у довіднику.

Кут

1. У класі їх чотири.

2. Вимірюється транспортиром.

3. Малюків туди ставлять.

Точка

1. Архімед це просив, а йому не дали.

2. Буває зору.

3. Основна геометрична фігура.

3. Математична піца

Ваше завдання  приготувати смачну піцу ,але притому порахувати  її вартість.

Рецепт тонкої піци Для приготування тонкої італійської піци вам знадобиться: тепла кип'ячена вода - 300 мл, сухі дріжджі - 10 г, цукор - 2 ч.л., сіль - 1 ч. л., борошно - 500 г, рослинна олія (оливкова або соняшникова) - 2-3 ст. л.

Магазин «Центр»

товар

ціна,грн

сухі дріжджі,20г

6

Цукор,0.5 кг

8

Сіль,1кг

4

Борошно, 1 кг

10

рослинна олія,1.5л

43

тісто на піцу,1кг

26

кетчуп на піцу,250г

12

салямі, 0.33кг

30

помідор,1 кг

4

гриби,1 кг

36

сир, 0.4 кг

52

бекон, 0.3кг

38

шинка, 0.6кг

40

перець болгарський,1кг

5

курине філе, 0.5кг

28

ананас, 250г

30

моцарела,0.3кг

20

маслини, 400г

35

 

4. Чи не бажаєте ви скуштувати— рагу «з логічних цікавинок з гострими приправами із уваги та мислення»?

1.Скільки вони важать разом?(знайдіть вагу тварин)

Скільки вони важать разом

Пов’язане зображення

Пов’язане зображення

Пов’язане зображення

5. Десерт «Морозиво зі збитими числами з начинкою з геометричних фігур».

Розгадування ребусів

6. — Для тих, хто багато з'їв і погано засвоїв, пропонуємо рухливе завдання «Мезим».

Кожному учаснику на одяг прикріплюють цифри. Ваше  завдання скласти правильне число,яке буде називатись. Журі оцінюватимуть цей конкурс  на швидкість ,і на правильність.

І команда: 1, 3, 5, 7, 8, 6.

135,156,873,531,651,73,61,378,716,53(78,65,17,58)

1,3 –рука

5,7-нога.

8,6-інша сторона руки

7. — Ми підійшли до заключного етапу нашого заходу. Пропонуємо вам нашу фірмову страву за рахунок нашого закладу: «Математичний рулет». Ми з вами готували смачну піцу ,куштували – розв’язуючі різноманітні  страви  –завдання,але ми з вами не зробили головного. Нам потрібно придумати гарну назву нашому кафе і вивіску. Ваше завдання  придумати назву ,і оформити вивіску закладу,притому використовувати різні геометричні фігури ,математичні знаки.

Цікаві завдання

Математичні загадки


Загадкове, нам знайоме,

В ньому є щось невідоме.

Його треба розв’язати,

Тобто корінь відшукати.

Кожен легко, без вагання

Відповість, що це -…(Рівняння)

***

Для введення цих чисел

Вагомі є причини:

Вимірювати треба

Нам різні величини.

У прикладі, в задачі

Ділити без остачі —

Допомогти готові

Тут числа нам…( Дробові)

Нам вони допомагають,

Дій порядок визначають.

А якщо про них забудеш,

Вийде зовсім навпаки.

Пам’ятай же про…(Дужки) ***

Наш вірний та надійний друг,

Без нього дехто, як без рук,

 І кнопки, і екран він має,

Нам результат доповідає.

Обчислень він організатор

Чудовий прилад….(Калькулятор)

Ось і закінчилась наша гра.

…Але ваші головні завдання і задачі, всі попереду. Тож пам´ятайте, що чим більше ми звикаємо користуватися готовими правилами, тим більша ймовірність прогледіти приховані закономірності не лише в задачах, а й в об´єктах навколишнього світу.

Потрібно шукати власне рішення навіть тоді, коли не знаєш, як підійти до розв´язання поставленої задачі. Навіть великі вчені  не завжди з маршу брали математичні бастіони. Великий німецький математик К.Ф. Гаусс писав про розв´язання однієї задачі: «Протягом чотирьох років майже щодня я вдавався до тієї чи іншої спроби розв´язати цей вузол. Але всі намагання, всі зусилля були марні, і я сумно клав перо. А недавно…загадка з´ясувалася із швидкістю блискавки….І ніхто не зможе уявити собі, якого напруження потребувало це».

Отож тимчасові невдачі слід розглядати як сходження до переможного.

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Боднарчук Инесса Олександрівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
13 лютого 2021
Переглядів
1593
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку