Вікторина
за драмою-феєрією «Лісова пісня»
Лесі Українки
Індійська журналістка, правозахисник, історик, поетеса Мрідула Гош нещодавно завершила роботу над перекладом «Лісової пісні» бенгальською мовою. Ще понад 200 мільйонів людей у Бангладеші та Індії зможуть познайомитися з твором Лесі Українки. Мрідула Гош працювала над перекладом 10 років: «Це була робота над духом, а не тільки над літерами». Мрідула Гош для перекладу знайшла в індійському фольклорі відповідників героїв «Лісової пісні». Мавка в перекладі стала Майєю - ілюзією або тимчасовим сприйняттям духу, Русалка – ефірним створінням Джолопорі, а Потерчата – залишені діти Гарано-дхон.
Вікторина
за драмою-феєрією «Лісова пісня»
Лесі Українки
Автор Міхневська А.Н,
учитель української мови
та літератури Марківської
загальноосвітньої школи
I – III ступенів
1. Робота за епіграфом. «Шифрограма».
Епіграфом до нашого уроку хочу взяти рядки з твору Лесі Українки. Вам необхідно розшифрувати закодований вислів. Команда, яка першою розкодує вислів, визначить, кому належать ці слова, у якому епізоді твору герой їх говорить, отримає 3 бали.
На дошці ви бачите шифр-цифри, на столі лежать картки-алфавіт, де кожна буква має свій номерний знак. Підставте на місце цифри букву і прочитайте вислів. Скісна лінія позначає межу слова.
18.12./! 33/ 9.11.3.1./! 33/ 2.24.6.24./ 3.12.28.18.19./ 9.11.23.11./! 33./ 3./ 22.7.21.27.12./ 17.1.32./ 23.7./, 30.19./ 18.7./ 3.17.11.21.1.8./!
«Ні! Я жива! Я буду вічно жити! Я в серці маю те, що не вмирає!» - говорить Мавка Тому, що в скалі сидить, коли він хоче її забрати.
Аа Бб Вв Гг Ґґ Дд Ее Єє Жж Зз Ии Іі |
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 |
|
Її Йй Кк Лл Мм Нн Оо Пп Рр Сс Тт |
13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 |
|
Уу Фф Хх Цц Чч Шш Щщ ь Юю Яя |
24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 |
2. Бліцтурнір. По черзі команди дають відповіді на питання, право відповіді може перейти іншій команді (розминка)
3. «Бюро знахідок»: відгадати, кому належить загублена річ. Відповідь аргументувати. Додатковий бал отримує та команда, усі члени якої швидше й правильно розв’язали завдання. Кожна команда пояснює по 5 предметів.
Предмет |
Герой |
1. каганчик 2. сопілка 3. зілля 4. гребінець з мушлі 5. шапка з куниці 6. калиновий пучечок 7. жовто-червоний плащ 8. сокира 9. вінок з волошок 10. чорна кирея
|
А) Килина Б) Лісовик В) Мавка Г) дядько Лев Д) Марище Е) Польова русалка Є) Водяна русалка Ж) Потерчата З) Лукаш И) Перелесник
|
Відповідь:
1 – Ж; 2 – З; 3 – Г; 4 – Є; 5 – Б; 6 – В; 7 – И; 8 – А; 9 – Е; 10 – Д.
4. Гра-загадка «Упізнай героя за цитатою» (кому належать слова)
Се так колись і вітер пропаде! (Мавка)
то треба справді вирости не в лісі. (Лукаш)
ти ж так хотіла бачити смереки. (Перелесник)
Все грай та грай, а ти, робото, стій? (Мати Лукаша)
отут під дубом хай і поховають… (Дядько Лев)
Я не терплю солом'яного духу! (Русалка)
14. Чи ж то ганьба, що маю серце не скупе? (Мавка)
15. Кохання – як вода, - плавке та бистре,
рве, грає, пестить, затягає й топить. (Русалка)
16. …А все ж я мушу признатися – таки старого шкода,
бо він умів тримати з нами згоду. (Куць)
17. Ти б іще зібрав сюди усіх відьом із лісу. (Мати Лукаша)
18. …А ти бідуй з свекрушиськом проклятим, -
ні жінка, ні вдова – якась покидька! (Килина)
19. Я, жінко, бачу те, що ти не бачиш…
Тепер я мудрий став… (Лукаш)
5. Пізнавальна цікавинка.
Індійська журналістка, правозахисник, історик, поетеса Мрідула Гош нещодавно завершила роботу над перекладом «Лісової пісні» бенгальською мовою. Ще понад 200 мільйонів людей у Бангладеші та Індії зможуть познайомитися з твором Лесі Українки. Мрідула Гош працювала над перекладом 10 років: «Це була робота над духом, а не тільки над літерами». Мрідула Гош для перекладу знайшла в індійському фольклорі відповідників героїв «Лісової пісні». Мавка в перекладі стала Майєю - ілюзією або тимчасовим сприйняттям духу, Русалка – ефірним створінням Джолопорі, а Потерчата – залишені діти Гарано-дхон.
6. Конкурс капітанів. «Пазли».
Капітани отримують листочок з фрагментом твору, розрізаний на частини. Завдання: з’єднати текст (хто швидше) і виразно прочитати.
7. «Магія символів».
Учні повинні символічно зобразити героїв твору: Мавку, Лукаша, Килину, дядька Лева. Захист робіт (коментар).
8. «Рекламне агентство».
Завдання: Ви – режисер майбутньої кінокартини за драмою-феєрією «Лісова пісня». Продумайте промову-звернення до продюсерів, спонсорів, яка б переконала їх вкладати гроші в картину, спонсорувати зйомки.
Додаткові завдання
1. Гра «Вірю – не вірю»
На поставлене завдання дається одна відповідь: вірю чи не вірю; так чи ні.
Чи вірите ви, що …
1. … події у творі відбуваються в лісі на Волині? (так)
2. … у творі першим героєм з’являється Той, що греблі рве? (так)
3. … у творі другим героєм з’являється Водяник? (Ні, русалка)
4. … Той, що греблі рве – водяного роду? (так)
5. … Метелиця гірська – мати Того, що греблі рве? (так)
6. … Лісовик дозволив людям ставити хату в лісі? (так)
7. … Мавку збудила весна? ( ні, гра Лукашевої сопілки)
8. … Лісовим дівчатам небезпечно задивлятися на хлопців людських? (так)
9. … на людських стежках немає волі? (так)
10. … Мавка Лукашеві перша зізнається в коханні? (так)
11. … Мавка віддається Марищу, бо розлюбила Лукаша? (ні, не можу пережити Лукашеву зраду)
12. … Лукаш сказав, що Мавка страшна? (так)
13. … «Лісова пісня» - драматична поема? (ні, драма-феєрія)
14. … «Лісова пісні» - зразок імпресіонізму? ( ні, неоромантизму)
15. … пора року в II дії – пізнє літо? (так)
16. … у «Лісовій пісні» оспівано красу Буковину? ( ні, Волині)
17. … бездуховність втілено в образі Килини? (так)
18. … перетворення людини на рослину – інверсія? (ні, метаморфоза)
19. … жанр феєрія можна означити словами як непересічний? (ні, казковий)
20. … у «Лісовій пісні» порушено проблему історичної правди? ( ні)
21. … дядько Лев – символ єдності людини і природи? (так)
22. … гармонія людини й природи – умова існування світу, його рівноваги? (так)
2. «Третє зайве». У кожному рядку вибрати слово, яке «випадає» із запропонованого ряду.
А) дядько Лев, Лукаш, Мавка (лісова істота), а може й Лукаш, бо не жив у гармонії з самим собою, може, й дядько Лев – бо Лукаш і Мавка – закохана пара, головні герої твору
Б) Водяник; Той, що греблі рве; Перелесник (стихія вогню)
В) Лісовик, злидні, водяна русалка (стихія води)
Г) Марище, потерчата, мати Лукаша (людина)
Д) пролог, I дія, епілог (немає в цьому творі)
3. «Темна конячка» - одна команда іншій загадує героя твору: описово, за допомогою пантоміми).
1