Вікторина за драмою-феєрією «Лісова пісня» Лесі Українки

Про матеріал

Вікторина

за драмою-феєрією «Лісова пісня»

Лесі Українки

Індійська журналістка, правозахисник, історик, поетеса Мрідула Гош нещодавно завершила роботу над перекладом «Лісової пісні» бенгальською мовою. Ще понад 200 мільйонів людей у Бангладеші та Індії зможуть познайомитися з твором Лесі Українки. Мрідула Гош працювала над перекладом 10 років: «Це була робота над духом, а не тільки над літерами». Мрідула Гош для перекладу знайшла в індійському фольклорі відповідників героїв «Лісової пісні». Мавка в перекладі стала Майєю - ілюзією або тимчасовим сприйняттям духу, Русалка – ефірним створінням Джолопорі, а Потерчата – залишені діти Гарано-дхон.

Перегляд файлу

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Вікторина

за драмою-феєрією «Лісова пісня»

Лесі Українки

 

 

 

 

 

 

 

Автор Міхневська А.Н,

учитель української мови

та літератури Марківської

загальноосвітньої школи

I – III ступенів

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1. Робота за епіграфом. «Шифрограма».

 Епіграфом до нашого уроку хочу взяти рядки з твору Лесі Українки. Вам необхідно розшифрувати закодований вислів. Команда, яка першою розкодує вислів, визначить, кому належать ці слова, у якому епізоді твору герой їх говорить, отримає 3 бали.

 На дошці ви бачите шифр-цифри, на столі лежать картки-алфавіт, де кожна буква має свій номерний знак. Підставте на місце цифри букву і прочитайте вислів. Скісна лінія позначає межу слова.

 

 18.12./!  33/ 9.11.3.1./!  33/ 2.24.6.24./  3.12.28.18.19./  9.11.23.11./!   33./  3./  22.7.21.27.12./   17.1.32./  23.7./,  30.19./  18.7./  3.17.11.21.1.8./!

 «Ні! Я жива! Я буду вічно жити! Я в серці маю те, що не вмирає!» - говорить Мавка Тому, що в скалі сидить, коли він хоче її забрати.

 

Аа   Бб   Вв   Гг    Ґґ     Дд   Ее   Єє    Жж   Зз   Ии   Іі

  1      2     3     4       5       6     7      8       9     10   11   12

 

Її    Йй   Кк   Лл   Мм   Нн    Оо   Пп   Рр   Сс   Тт

13   14    15   16    17     18     19    20    21   22    23

 

Уу   Фф   Хх   Цц   Чч   Шш   Щщ    ь     Юю   Яя

24     25    26    27    28    29      30     31     32     33

2. Бліцтурнір. По черзі команди дають відповіді на питання, право відповіді може перейти іншій команді (розминка) 

  1. Що спричинило написання Лесею Українкою драми-феєрії «Лісова пісня»? (Почуття суму на чужині за рідним Поділлям).
  2. Як довго поетеса писала цю драму? (10 – 12 днів).
  3. Чому Мавка пробудилася від сну? (Її зачарувала мелодія Лукашевої сопілки.)
  4. Якої пори року відбулася зустріч Мавки з Лукашем? (Навесні)
  5. Що трапилося у взаєминах Мавки і Лукаша? (Вони покохали одне одного.)
  6. Як звали Лукашевого дядька? (Лев)
  7. Як Лукашів дядько ставився до Мавки? (Доброзичливо)
  8. Про що Лісовик попередив Мавку? (Щоб вона не зналася з людьми.)
  9.  Як Лісовик ставився до Мавки? (Як до рідної)
  10.                  Як Мавка називала Лісовика? (Дідусем)
  11.                  У чому різниця у ставленні Лісовика до Мавки і Водяника до Русалки? (Лісовик не обмежував волю Мавки.)
  12.                  Кого Мавка називає Матусею? (Вербу)
  13.                  Кого Мавка зве сестрицею? (Березу)
  14.                  Плоди якого дерева Мавка називає «се кров моя»? (Калини)
  15.                  Як Лукашева мати ставиться до Мавки? (Недоброзичливо)
  16.                  Хто така Килина? (Молода сільська вдовиця)
  17.                  Чи заможно жили Лукаш і Килина? (Ні)
  18.                  Як Лукаш ставився до Килини у кінці драми? (Зневажливо)
  19.                  Що трапилося з дядьком Левом? (Помер)

 

 

  1.                  Чому було зрубано столітнього дуба? (Після смерті дядька Лева нікому було його оберігати.)
  2.                  Чому Лукаш пішов з дому, блукаючи по лісу у вовчій подобі? (То Лісовик помстився йому за зраду Мавці.)
  3.                  Що трапилося з хатою Лукаша? (Згоріла)
  4.                  Чим завершується драма? (Лукаш гине)

 

 

3. «Бюро знахідок»: відгадати, кому належить загублена річ. Відповідь аргументувати. Додатковий бал отримує та команда, усі члени якої швидше й правильно розв’язали завдання. Кожна команда пояснює по 5 предметів. 

 

Предмет

Герой

1. каганчик

2. сопілка

3. зілля

4. гребінець з мушлі

5. шапка з куниці

6. калиновий пучечок

7. жовто-червоний плащ

8. сокира

9. вінок з волошок

10. чорна кирея

 

А) Килина

Б) Лісовик

В) Мавка

Г) дядько Лев

Д) Марище

Е) Польова русалка

Є) Водяна русалка

Ж) Потерчата

З) Лукаш

И) Перелесник

 

 

Відповідь:

1 – Ж; 2 – З; 3 – Г; 4 – Є; 5 – Б; 6 – В; 7 – И; 8 – А; 9 – Е; 10 – Д.

 

4. Гра-загадка «Упізнай героя за цитатою» (кому належать слова)

 

  1. Я звик волю шанувати. (Лісовик)
  2. …Усякі скарби з лісу йдуть… (Дядько Лев)
  3. І що нам з того лісу за добро? (Килина)
  4. Ну, як таки, щоб воля – та пропала,

Се так колись і вітер пропаде! (Мавка)

  1. Щоб наші людські клопоти збагнути,

то треба справді вирости не в лісі. (Лукаш)

  1. Не задивляйся ти на хлопців людських. (Лісовик)
  2. Я понесу тебе в зелені гори, -

ти ж так хотіла бачити смереки. (Перелесник)

  1. Я вберу тебе, мов королівну, в самоцвіти! (Лукаш)
  2. А чи не годі вже того грання?

Все грай та грай, а ти, робото, стій? (Мати Лукаша)

  1.                  А я не знаю нічого ніжного, окрім берези… (Мавка)
  2.                  Як буду вмирати, то прийду, як звір, до лісу, -

отут під дубом хай і поховають… (Дядько Лев)

  1.                  Йому квітки та співи в голові! (Мати Лукаша)
  2.                  Ой, ті люди з-під стріх солом'яних! Я їх не зношу!

Я не терплю солом'яного духу! (Русалка)

      14. Чи ж то ганьба, що маю серце не скупе? (Мавка)

 

 

15. Кохання – як вода, - плавке та бистре,

            рве, грає, пестить, затягає й топить. (Русалка)

      16. …А все ж я мушу признатися – таки старого шкода,

            бо він умів тримати з нами згоду. (Куць)

      17. Ти б іще зібрав сюди усіх відьом із лісу. (Мати Лукаша)

      18. …А ти бідуй з свекрушиськом проклятим, -

            ні жінка, ні вдова – якась покидька! (Килина)

      19. Я, жінко, бачу те, що ти не бачиш…

            Тепер я мудрий став… (Лукаш)

 

5. Пізнавальна цікавинка.

 Індійська журналістка, правозахисник, історик, поетеса Мрідула Гош нещодавно завершила роботу над перекладом «Лісової пісні» бенгальською мовою. Ще понад 200 мільйонів людей у Бангладеші та Індії зможуть познайомитися з твором Лесі Українки. Мрідула Гош працювала над перекладом 10 років: «Це була робота над духом, а не тільки над літерами». Мрідула Гош для перекладу знайшла в індійському фольклорі відповідників героїв «Лісової пісні». Мавка в перекладі стала Майєю - ілюзією або тимчасовим сприйняттям духу, Русалка – ефірним створінням Джолопорі, а Потерчата – залишені діти Гарано-дхон.

 

 

6. Конкурс капітанів. «Пазли».

 Капітани отримують листочок з фрагментом твору, розрізаний на частини. Завдання: з’єднати текст (хто швидше) і виразно прочитати.

 

7. «Магія символів».

 Учні повинні символічно зобразити героїв твору: Мавку, Лукаша, Килину, дядька Лева. Захист робіт (коментар).

 

8. «Рекламне агентство».

 Завдання: Ви – режисер майбутньої кінокартини за драмою-феєрією «Лісова пісня». Продумайте промову-звернення до продюсерів, спонсорів, яка б переконала їх вкладати гроші в картину, спонсорувати зйомки.

 

Додаткові завдання

 

1. Гра «Вірю – не вірю»

 На поставлене завдання дається одна відповідь: вірю чи не вірю; так чи ні.

Чи вірите ви, що …

1. … події у творі відбуваються в лісі на Волині? (так)

2. … у творі першим героєм з’являється Той, що греблі рве? (так)

3. … у творі другим героєм з’являється Водяник? (Ні, русалка)

4. … Той, що греблі рве – водяного роду? (так)

5. … Метелиця гірська – мати Того, що греблі рве? (так)

6. … Лісовик дозволив людям ставити хату в лісі? (так)

7. … Мавку збудила весна? ( ні, гра Лукашевої сопілки)

8. … Лісовим дівчатам небезпечно задивлятися на хлопців людських? (так)

9. … на людських стежках немає волі? (так)

10. … Мавка Лукашеві перша зізнається в коханні? (так)

11. … Мавка віддається Марищу, бо розлюбила Лукаша? (ні, не можу пережити Лукашеву зраду)

12. … Лукаш сказав, що Мавка страшна? (так)

13. … «Лісова пісня» - драматична поема? (ні, драма-феєрія)

14. … «Лісова пісні» - зразок імпресіонізму? ( ні, неоромантизму)

15. … пора року в II дії – пізнє літо? (так)

16. … у «Лісовій пісні» оспівано красу Буковину? ( ні, Волині)

17. … бездуховність втілено в образі Килини? (так)

18. … перетворення людини на рослину – інверсія? (ні, метаморфоза)

19. … жанр феєрія можна означити словами як непересічний? (ні, казковий)

20. … у «Лісовій пісні» порушено проблему історичної правди? ( ні)

21. … дядько Лев – символ єдності людини і природи? (так)

22. … гармонія людини й природи – умова існування світу, його рівноваги? (так)

 

 

2. «Третє зайве». У кожному рядку вибрати слово, яке «випадає» із запропонованого ряду.             

А) дядько Лев, Лукаш, Мавка (лісова істота), а може й Лукаш, бо не жив у гармонії з самим собою, може, й дядько Лев – бо Лукаш і Мавка – закохана пара, головні герої твору

Б) Водяник; Той, що греблі рве; Перелесник (стихія вогню)

В) Лісовик, злидні, водяна русалка (стихія води)

Г) Марище, потерчата, мати Лукаша (людина)

Д) пролог, I дія, епілог (немає в цьому творі)

 

3. «Темна конячка» - одна команда іншій загадує героя твору: описово, за допомогою пантоміми).

 

1

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Сухініна Ірина Вікторівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
doc
Додано
20 липня 2018
Переглядів
33046
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку