Вікторина "Знай. Люби. Оберігай!"

Про матеріал
Мета: поглибити і розширити знання дітей про роль природи, її вплив на людину, про необхідність збереження і охорони природного середовища; підвести дітей до усвідомлення необхідності зберігати і примножувати природні багатства, раціонально їх використовувати; розвивати пізнавальний інтерес; виховувати дбайливе, господарське ставлення до природи, бажання брати участь у посильній природоохоронній роботі.
Перегляд файлу

Вікторина « Знай, люби, оберігай!»

(До Дня юного  натураліста) 

Мета:

Поглибити і розширити знання дітей про роль природи, її вплив на людину, про необхідність збереження і охорони природного середовища; підвести дітей до усвідомлення необхідності зберігати і примножувати природні багатства, раціонально їх використовувати; розвивати пізнавальний інтерес; виховувати дбайливе, господарське ставлення до природи, бажання брати участь у посильній природоохоронній роботі.

 

Обладнання:

Презентація; малюнки для складання прислів’їв;  вислови про збереження природи.

 

                                                       Хід вікторини

Клас святково прибраний, на дошці – плакати та дитячі малюнки природоохоронної тематики

І. Орг. класу

ІІ. Створення проблемної ситуації

1.Декламування віршів учнями

1 учень

Невже в майбутньому на світі

Не будуть квітнуть дивні квіти?

Конвалії й фіалки ніжні,

Й провісник березня – підсніжник?

2 учень

І вже ніколи не побачу,

Як сон трава росою плаче?

Троянда степу, квітка мрії,

Жар – цвітом землю не зігріє?

2. Слухання запису пісні

Звучить у запису пісня «Природа просить порятунку» сл. Іванової, муз. М.А. Ведмедері

       Усе менше залишилось на Землі місць, де б не ступала нога людини,  і все більше природа потерпає від її діяльності.

       Сьогодні людина винищує багато рідкісних тварин і рослин.

Щоб розв’язати складні проблеми охорони і збереження природи, люди всієї Землі повинні об’єднатися.

          Вже сьогодні держави світу підписують між собою угоди  про спільну охорону природи.

        Щоб припинити винищення рослин і тварин, у 1948 році був створений Міжнародний союз охорони природи, який взяв під свою опіку рідкісні види рослин і тварин.

3. Вправа « Асоціативний кущ»

– Що наносить шкоди природі?

ІІІ. Повідомлення теми уроку

Природа, як поранений птах, кричить, прохає людей допомогти їй.

Щоб зберегти типові або рідкісні ділянки природи, держава оголошує їх заповідниками.

         В Україні є 20 заповідників. З них найбільші – Асканія Нова, Чорноморський державний заповідник, Державний заповідник «Дунайські плавні», Український державний степовий заповідник, Луганський державний заповідник, Канівський державний заповідник. 

   Ми, українці, маємо гордитися тим, що доля подарувала нам це диво – чарівну й неповторну красу природу. Та багатства природи небезмежні. Маємо їх дбайливо оберігати, як природні господарі. Так роблять в усьому світі, бо проблеми екології. охорони природи нині найважливіші, адже природа – це наше життя, наше здоров’я.

Тема нашої вікторини « Знай, люби, оберігай!». Під час гри ми зрозуміємо, наскільки ви знаєте природу, наскільки ви готові захищати її і допомагати відновленню навколишнього середовища.

ІV. Робота над темою уроку

Учасники вікторини  діляться на дві команди, обираються капітани.

1. Пояснення правил гри

— У грi беруть участь дві команди. Перед вами — табло. На ньому шість рiзнокольорових секторiв, проходячи якими, потрiбно виконати завдання. Завдання захованi пiд кольоровими листками. Право обрати напрямок i вiдкрити сектор отримує та команда, яка перемогла у попередньому конкурсi. За перемогу команда отримує кружечок певного кольору, яке вона закрiплює на табло. Переможе та команда, яка зможе прикрiпити на табло найбiльше кружечкiв свого кольору.

 

 

 

  C:\Users\Ирина\Desktop\basic-blue-circle.jpg

2. Презентацiя команд

Давайте познайомимось із командами. У нашiй грi беруть участь дві команди, обирають капітанів.    

              У кожної команди є свій колір, так « Сонечко » - це зелений колір, а «Веселка » - синій та девіз, тож давайте його заслухаємо.

  Сонечко –    девiз:

Природа рiдна — наша втіха,

Тож хай вона не знає лиха.

   Веселка –    девіз:

Ми всi — любителі природи,

 Тож збережемо її вроду.

C:\Users\Ирина\Desktop\0100eer9-0cb7.jpg   C:\Users\Ирина\Desktop\1043.jpg

— А наша гра відбуватиметься пiд таким девiзом:

«З природою живи у дружбi, то й буде вона тобi у службi».

3. Виконання завдань

1. Завдання: «Розминка».

Учасникам задається питання. Хто першим підніме руку, відповідає на нього. За правильну відповідь надається кружечок відповідного кольору

1. Винищений людиною велетенський ссавець. (Мамонт.)

2. Чим людина дихає. (Киснем.)

3. Літом одежу вдягає, на зиму скидає. (Дерево.)

4. Яка тварина найшвидша? (Гепард.)

5. Який кущ традиційно висаджують біля криниці? (Калину.)

6. Комаха, яка збирає квiтковий нектар i перетворює його на мед. (Бджола)

7. Що сходить без насіння? (Сонце.)

8. У яких тварин кінцівки схожі на людські? (У мавп.)

9. Птахiв змушує летiти у вирiй голод чи холод? (Голод)

10. Які птахи можуть замінити сторожових собак? (Гуси.)

2. Гра «Впiзнайте мене»

За описом тварини команда  повинна сказати про кого або про що йде мова. Переможе та команда, яка надасть більше правильних відповідей.

1. Цей гарний i цiнний птах заслуговує на увагу людей i охорону. В однiй iз вiдомих дитячих казок його назвали «гидким каченям». (Лебiдь)

2. Ця тварина має голову, вушка, гострі зуби, тулуб, ноги, хвіст. Вона охороняє будинок, любить гризти кістки. (собака)

3. Великий птах iз довгими ногами й прямим дзьобом, полює в мiсцях, багатих на воду. Про нього в народi кажуть: «Птах, що приносить дiтей, щастя». (Лелека)

4. Цi птахи можугь передбачити погоду. Ще їх називаютъ маленькими барометрами. Про них в народi кажуть: «Низько лiтають над землею — на дощ». (Ластiвка)

3. Гра «Пантоміма»

На картках записанi назви тварин. Один учасник iз команди пантомiмно зображує тварин, інші вiдгадують. Виграє та команда, яка за 3 хв вiдгадає бiльше слiв.

1— а команда              2— а команда

1. Заєць                      1. Жирафа

2. Слон                       2. Мавпа

3. Лисиця                   3. Корова

4. Журавель               4. Собака

5. Кенгуру                  5. Крокодил

6. Кіт                             6. Пінгвін

Команда отримує фішку та відкриває наступний сектор.

Фізкультхвилинка

Попрошу вас усіх стати в коло, робіть те ,що я скажу.

1.Якщо ти не нариваєш великих букетів квітів,то ти сплесни у долоні над головою.

2.Якщо ти ніколи не залишаєш сміття в лісі ,то тупни ногою.

3.Якщо  ти не ламаєш гілочки дерев, то підстрибни.

4.Якщо ти саджаєш і доглядаєш квіти, дерева, кущі, то підніми руки.

5.Якщо тобі подобаються квіти - посміхнись.

6.Якщо ти переконаний ,що треба кожній людині піклуватись про природу,про все живе - простягніть руки своїм сусідам і візьми їх за руки.

4. Літературна задача

Назвіть пари слів, що римуються:

Річка лінь луна день пень

вона стрічка тінь.

5. Гра «Збери прислів'я».

Учасники команд отримують конвертики з малюнками прислів'їв. За сигналом ведучого вони повинні відкрити конверт і розшифрувати прислів'я. Яка команда правильно та швидко все зробить та і виграє.

Без верби і калини нема України.

Зрубав одне дерево – посади три.

Гра для вболівальників «Правила поводження у природі»

6. Конкурс "Аукціон казок" (за кожну правильну відповідь отримує фішку)

Кожна команда по черзі називає казку, де згадується назва тварин або тварини з мультфільмів.

7. Конкурс капітанів

забарвлення? (Краще видно комахам, які їх запилюють.)

1. На трьох дубах по шість горіхів. Скільки горіхів усього? (Жодного,

горіхи на дубі не ростуть.)

2. На дереві сидять 5 птахів: 3 синиці і 2 горобці, а решта — голуби. Скільки

було голубів? (Жодного.)

3. Яке дерево, наче береза, дає солодкий сік? (Клен.)

4. Що на небі одне, а у баби двоє? (Літера Б.)

5. У якому місяці найменше днів? (У лютому.)

6. Хто завжди іде, а сліду не залишає? (Годинник.)

7. У якого слона немає хобота? (У шахового.)

8. Коли нема — мене чекають, а як іду — усі тікають. (Дощ.)

8. Театр тіней – практичні вправи

9. Створення рукотворного панна «Долоньки – квіти»

V. Підсумок вікторини

3 учень

Йтиму садом, полем, а чи лугом –

Буду я природі вірним другом.

Не столочу навіть і трави,

Я скажу їй: - Зеленій, живи?

4 учень

Коли лісом буду я іти,

Теж посію зерна доброти.

Побажаю дереву і пташці,

Щоб віки жили у мирі й щасті!

5 учень

Природо рідна, всі ми твої діти,

Про тебе дбати мусимо весь час,

Щоб все жило, щоб все цвіло довкола

й не соромно тобі було за нас.

6 учень

Природо! Ти – наш дружній дім,

Колиско мила, берегине славна.

Щоб нам у ньому затишно було,

Зусиль прикласти треба нам немало.

- Який внесок можете зробити ви, щоб зберегти навколишнє середо-вище?

Нагородження дітей відзнаками

Людино! Ти — не цар природи,

 ти — тільки часточка її.

 Добром чи болем обернуться

 тобі ж завжди діла твої!

      Отже, не лишайтеся байдужими до недбальства й варварства: хай зламане дерево, сміття в лісосмузі, витолочені квіти, порізана кора викличуть у кожного обурення і благородне бажання захистити природу.

Пісня «Давайте будемо природу берегти»

 

 

 

docx
Додав(-ла)
Іванова Ірина
Додано
30 жовтня 2023
Переглядів
435
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку