Дружити справа нелегка, але дружити треба вміти

Про матеріал
Година спілкування розширить та поглибить знання учнів про взаємовідносини людей, про дружбу і товаришування; навчить дітей розрізняти і цінувати справжню дружбу та друзів; виробляти в собі загальнолюдські чесноти, що сприяють дружбі; розвивати почуття відповідальності перед друзями; допоможе виховати вміння бачити помилки у своїй поведінці і виправляти їх
Перегляд файлу

Виховна година

Клас: 3

Тема: Дружити справа нелегка, але дружити треба вміти

Мета:  розширити та поглибити знання учнів про взаємовідносини людей, про дружбу і товаришування; учити дітей розрізняти і цінувати  справжню дружбу та друзів; виробляти в собі загальнолюдські чесноти, що сприяють дружбі; розвивати почуття відповідальності перед друзями; виховувати вміння бачити помилки у своїй поведінці і виправляти їх.

Обладнання: мультфільм, ілюстрації

Хід заняття

Організаційний момент

  1.   Вітання

 

В цьому класі друзі всі.

Я і ти, і ми, і ви .

Добрий день  тому хто з ліва

Добрий день тому хто справа

Колом сонечко іде,

за собою день веде.

Станьмо разом, станьмо в колі —

станем сонечком у школі!

Доброго ранку! Доброго дня!

Хай плещуть долоньки,

Хай тупають ніжки.

Працюють голівки,

І сяють усмішки.

Доброго ранку! Доброго дня!

Бажаєте ви. Бажаю вам я!

Перед початком роботи давайте згадаємо правила поведінки на уроці

  1. Дивлюсь і слухаю
  2. Спочатку піднімаю руку, потім говорю
  3. Поважаю і допомагаю
  4. Активно працюю
    1.   Повідомлення теми і мети заняття

Сьогодні ми поговоримо про одне з найбільших багатств, що може мати людина – про дружбу. Воно потрібне всім і дорослим, і малим. Відгадайте загадку, а допоможе її відгадати шифрограма.

Що дорожче за золото, сильніше за бурі, міцніше за сталь?

Ж

А

Р

Д

Б

У

4

6

2

1

5

3

Отож, сьогодні нашу виховну ми присвятимо дружбі.

-         Як ви вважаєте, наш клас дружній?

-         А чому?

-         -Чи можна дружбу виміряти грошима?

-         - А чи потрібно взагалі мати друзів?

Основна частина

2.1 Вступне слово вчителя

То що ж таке дружба?

Дружба – це відносини між людьми на основі взаємної довіри, взаєморозуміння, спільних інтересів, прив’язаності. Справжня дружба об’єднує тільки тих людей які здатні побачитиі зрозуміти недоліки інших. Дружба – це коли люди хочуть бути разом, коли вони цінять один одного, довіряють один одному. Друзів пов’язує велика повага і взаємодопомога.

Д – добро

Р -  радість

У- увага

Ж- життя

Б- багатство

А- активність

А з чого ж починається дружба? ( з допомоги, з веселої гри, з чесності, з спільних захоплень, з приємних розмов).

Цінність дружби полягає в тому, що друг завжди відчуває підтримку друга. Саме тому кажуть «пліч-о-пліч», «почуття ліктя». Скільки б іграшок, книжок, розваг у тебе не було, без справжнього друга сумно і нецікаво. Адже з другом можна поділитися радістю і смутком, поговорити про все, що тебе цікавить, весело погратися.

Отже, дружба повинна бути міцною, щоб її ніхто не зміг зламати. Але вона не може бути міцною, якщо в ній немає місця чесності і взаємоповазі.

А зараз я хочу вам запропонувати прослухати притчу «Друзі та вовки», а потім обговорити її.

2.2 Прослуховування та обговорення притчі «Друзі та вовки»

Каже ватажок зграї вовків своєму синові:

– На нашу територію лісу зайшли десять мисливців. Бери кращих вовків та прожени їх.

Повернулися вовки задоволені. І мисливців прогнали, і їх здобич собі забрали.

Через деякий час знову ватажок доручає своєму синові:

– Знову з’явилися у нас мисливці, але їх всього троє. Бери кращих вовків і прожени їх. Цього разу буде куди легше.

Повернулися вовки, побиті, без здобичі.

Дивується ватажок:

– Чому ви легко впоралися з десятьма мисливцями, а до тих трьох не впоралися?

– Та тому що ті десять були кожен сам за себе. А цього разу – троє друзів.

Ми ледве ноги винесли.

 

Ну що ж, ми всі уважно прослухали притчу. Тепер двайте проаналізуємо її.

-         Чому вовки легко впоралися з першим загоном мисливців? ( Тому що, мисливці діяли не гуртом, а кожен поодинці)

-         В якому випадку вовкам було б складніше перемогти перший загін мисливців?(У випадку, якби вони діяли гуртом)

-         Як змінилася ситуація під час виконання другого завдання? ( Прийшло всього троє мисливців, проте вони були друзями)

-         Чому вовки ледве втекли від трьох мисливців, адже раніше легко впоралися з десятьма? ( Тому що, ці троє мисливців діяли разом, та допомагали один одному)

-         Який висновок можна зробити, прочитавши цю притчу? ( Потрібно бути згуртованими та дружніми. І тоді можна справитись з будь-яким складним завданням)

2.3  ГРА «Яким повинен бути друг?»

(так-аплодують, ні-тупотять)

- Якимби ви хотіли бачити свого друга?

*добрим                   *правдивим

*злим                       *справедливим

*багатим                   *душевним

*хорошим                  *наглим

*ледачим                   *щирим

*заздрісним                *відкритим

 

-Все, що ви говорили, правильно. Отже, який він, ваш друг – назвіть тепер його одним словом.

Складання «асоціативного куща»

Друг

Приємний – веселий- добрий   – чесний-  не жадібний

 

https://naurok.com.ua/uploads/files/755696/143465/155551_html/images/143465.001.jpg

2.4 Фізкультхвилинка

Плиг-скок, плиг-скок! (чотири рази плигають на місці)
На білесенький сніжок. 
Присідають, слухають: (присідають та підставляють руку до вуха (ніби слухають))
Чи не йде десь вовк (двічі закривають обличчя руками).
Раз – зігнуться, розігнуться (нахиляються та стають рівно, слідкуючи за осанкою),
Два – підстибнуть, потягнуться (плигають та потягуються (двічі)),
Три – в долоні плескають (тричі інтенсивно плескають в долоні),
Головою кивають (повертають голову вліво, а потім вправо (двічі)).

 

Шановні третьокласники, чи однакове значення ви вкладаєте в слова приятель, товариш та друг? (відповіді дітей)

Чудово! Ви всі молодці! Проте, запам’ятайте: Товаришувати можна з багатьма ровесниками, а дружити – лише з одним чи кількома.

2.5 Словникова робота

Товариш – це помічник, людина, близька за поглядами, діяльністю, умовами життя.

Приятель – людина, з якою у вас добрі стосунки та близькі відносини.

Друг – людина, близька по духу, за поглядами, на яку можна в усьому покластися.

А тепер давайте зіграємо в гру

2.6 Гра «Доповнити рядок з вірша»

Умови гри: я буду зачитувати вам речення з вірша, ви доповнюєте останнє слово в кожному реченні.

Навіщо людині потрібен друг?

Чи повинні друзі сваритись,

Щоб могли ми гарно жити,

Треба вчитися… (дружити).

А не кидатись словами,

Щоб не стати… (ворогами)

І запам’ятай собі –

Друг нас виручити зможе,

У біді він … (допоможе).

А як пісня, жарт чи сміх –

Радість ділиться на … (всіх).

Друг нас зможе захистити

Може з класом… ( помирити).

Друг не стане кепкувати

І на людях нас… (повчати).

А як сварять всі навкруг –

Йде на захист справжній … (друг).

І ніколи не забудь!

Й ти для друга – вірним… (будь!)

Й ще одне запам’ятай:

Друзів ти… (не забувай)!

Знай, дружба – це велика… (сила)!

Отже, давайте переглянемо мультфільм.

Чи були справжніми друзями пташечка та черв’ячок? Чому ви так вирішили?

Як ви думаєте, у черв’ячка та пташечки було багато спільного?

 2.7 «Квітка дружби»

Подивіться на цю квіточку - семицвіточку. (на дошці вивішена квітка) Вона незвичайна, бо має назву - «Дружба». У будь-якій справі потрібно дотримуватися правил. І для того, щоб дружба була міцною та приносила радість, треба дотримуватися певних правил. Давайте спробуємо з’ясувати які можна назвати правила дружби.( Бути щирим і відвертим; Не обманювати друзів; Уникати сварок; Допомагати один одному; Бути турботливим; Не глузувати один з одного; Вміти вибачати та поступатися; Не залишати друзів в біді; Бути чесним).

Мультфільм « Правила дружби і примирення»

Цветик-семицветик (познавательно-развлекательная игра для первоклассников)Молодці!

2.8 Гра «Мій друг (подружка)»

Діти по черзі розповідають про своїх товаришів у класі, не називаючи їх імен. Слухачі повинні за описом відгадати ім'я друга. Той, хто правильно відгадав, стає ведучим.

 

Висновки

Ну що ж, ось виховна година і підійшла до кінця. Ви всі великі молодці та дуже старались! Запам’ятаймо правила дружби, я думаю, що вони вам знадобляться : Не обзивай і не принижуй свого друга.

Допомагай другу в біді.

Умій розділити радість з другом.

Не смійся над недоліками друга.

Вибирай друзів за душевними якостями, а не за одягом.

Не обманюй друга ні в чому. Будь з ним чесним.

 3. Підсумок

Гра «Коло любові».

А тепер візьміться за руки, подивіться на сусіда справа, на сусіда зліва і подаруйте найчарівнішу посмішку. Саме з неї починається дружба. А яким буде наш клас? За вашими посмішками сподіваюсь, що дружнім. А ви відчуваєте, як у ваших долоньках з’явилося тепло, це маленьке сонечко від ваших добрих сердець зігріває їх. У когось ручка була холодною, і швидко зігрілася від руки сусіда. Ви відчуваєте тепло долонь, радість від ваших чарівних посмішок. Ми єдине ціле.  Будемо дружити, цінити і поважати один одного, радіти за успіхи своїх однокласників, разом будемо переживати і співчувати, разом будемо долати невдачі і перепони, допомагаючи один одному. Дружба велика сила. Тільки в єдності нас ніхто не подолає, ми все зможемо, всього досягнемо.

«Радій за себе і за товариша».

 

Мультик про дружбу https://www.youtube.com/watch?v=m33_b04Az5U

 

-         Діти, ось і добігає  кінця наше заняття. Сподіваюсь, що воно збагатило ваші душі і серця знаннями про дружбу, що ви навчилися правил та законів  дружби, що ви матимете багато друзів і самі будете справжніми друзями.

Якщо друг у тебе є –

Життя радісним стає.

Разом можна все зробити,

То ж без друга не прожити.

         Якщо дружить увесь клас,

Успіх буде повсякчас.

Все вам легко удається,

Весело усім живеться.

Дружать хлопчики й дівчатка,

В лісі дружать всі звірятка,

Дружать ріки і струмки,

Дружать гори і горбки.

Дружать степи і дороги,

Колоски дружать у полі,

Пташенята у гнізді,

Дружать рибки у воді.

Дружать квіти біля школи

І не сваряться ніколи.

Он троянда задивляється,

Як ромашка посміхається.

І дорослі дружать й діти,

Як цьому нам не радіти?

Де в сім'ї любов і ласка,

Там панує мир і щастя.

Дружить голуб і голубка,

Дружить лебідь і лебідка,

Дружать зайчики малі,

Дружать діти на Землі.

 

 

 

 

docx
Пов’язані теми
Класному керівникові, 3 клас, Виховна робота
НУШ
Інкл
Додано
2 листопада 2023
Переглядів
277
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку