Завдання методичного об'єднання вчителів природничо-математичного циклуна 2021 – 2022 н.р.впроваджувати інноваційні процеси і навчальні програми: вивчення зразків інноваційного педагогічного досвіду, підтримка й аналіз інноваційної діяльності;забезпечувати об’єктивність діагностики навчальних досягнень учнів шляхом упровадження ефективних сучасних методик, зокрема тестування;спрямовувати роботу на створення цілісної системи психолого-педагогічного супроводу розвитку особистості школяра з метою самореалізації кожної дитини у творчому освітньому середовищі;
Завдання методичного об'єднання вчителів природничо-математичного циклуна 2021 – 2022 н.р.впроваджувати нові дидактико-методичні засоби, що допомагають моделювати навчально-виховний процес з метою розвитку та соціалізації творчої особистості;формувати позитивну мотивацію до навчання та вибору майбутньої професії; використовувати активні форми методичної роботи, що демонструють реалізацію компетентнісного підходу до навчання, володіння продуктивними технологіями, спрямованими на розвиток особистості учня та підвищення якості його знань, зокрема методами STEM - орієнтованої освіти; посилити практичну спрямованість змісту уроку; активізація науково-дослідної діяльності вчителів та учнів в умовах профілізації старшої школи.
Тематика засідань МО вчителівв 2021-2022 н.р.1. Організація навчально-виховного процесу у 2021-2022навчальному році. (31.08.2021) 2. Вимоги та сучасні підходи щодо викладання предметів у 2021-2022 н. р.(27.10.2021)3. Професійна компетентність учителя як необхідна умова ефективного процесу навчання (15.12.2021)4. Підсумкове засідання. Аналіз викладання предметів: стан, перспективи. (27.04.2022)
Засідання 2. 27.10.2021 ІІІ. Інформація. Про атестацію педагогічних працівників в 2021-2022 н. р. Організація самоосвітньої роботи педагогів в 2021-2022 н. р. Про підготовку учнів до ІІ туру Всеукраїнських учнівських олімпіад. Про організацію роботи із здібними та обдарованими учнями в 2021-2022 н. р. Перспектива у створенні індивідуальних сайтів у 2021-2022 н. р.
Методичні рекомендації щодо викладання предметів у 2021-2022 н. р. Викладання навчальних предметів у закладах загальної середньої освіти у2021/2022 навчальному році здійснюватиметься відповідно до вимог: Державного стандарту початкової освіти, затвердженого постановою. Кабінету Міністрів України від 21.02.2018 № 87 (у редакції постанови Кабінету. Міністрів України від 24.07.2019 № 688); Державного стандарту базової і повної загальної середньої освіти,затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 23.11.2011 № 1392. Виконання вимог зазначених державних стандартів є обов’язковим длявсіх закладів загальної середньої освіти незалежно від підпорядкування, типів іформи власності.
Методичні рекомендації щодо викладання предметів у 2021-2022 н. р. Забезпечувати здійснення контролю за досягненням учнями результатів навчання, визначених відповідними Державними стандартами, згідно з частиною четвертою статті 38 Закону України «Про повну загальну середню освіту», зобов’язаний керівник закладу освіти.
Методичні рекомендації щодо викладання предметів у 2021-2022 н. р. Основним документом, що забезпечує досягнення учнями визначених відповідними Державними стандартами результатів навчання, є освітня програма закладу загальної середньої освіти. Підручник– це один з педагогічних засобів (з-поміж багатьох інших),що допомагає розв’язувати освітні завдання, визначені освітньою програмою. Календарно-тематичне та поурочне планування здійснюється вчителем у довільній формі, у тому числі з використанням друкованих чи електронних джерел тощо.
Методичні рекомендації щодо викладання предметів у 2021-2022 н. р. Для організації дистанційного навчання в цей період пропонуємо скористатися методичними рекомендаціями, поданими у листах МОН від 23.03.2020 № 1/9-173; від 16.04.2020 № 1/9-213; методичними рекомендаціями «Організація дистанційного навчання в школі» (авт.: А. Лотоцька, О. Пасічник), розробленими за підтримки МОН (https://cutt.ly/Myn. Tayc).
Методичні рекомендації щодо викладання предметів у 2021-2022 н. р. Заклад освіти може організувати дистанційне навчання за допомогою:поєднання онлайн-занять через Zoom, Skype, Instagram, Google, Hangouts тощо;заздалегідь записаних відеоуроків, презентацій від вчителів чи із зовнішніх освітніх ресурсів; ретельно підібраних завдань для самостійної роботи ізподальшою перевіркою; використання безкоштовних вебсерверів та платформ,наприклад Google, Classroom, Moodle, Microsoft Teams.
Методичні рекомендації щодо викладання предметів у 2021-2022 н. р. Оцінювання результатів навчання учніву закладах загальної середньої освіти урегульовано такими документами: Закон України «Про повну загальну середню освіту» (стаття 17);Порядок переведення учнів (вихованців) закладу загальної середньої освіти до наступного класу, затверджений наказом Міністерства освіти і науки України 14.07.2015 № 762 (у редакції наказів Міністерства освіти і науки України № 621 від 08.05.2019, № 268 від 01.03.2021), зареєстрований в. Міністерстві юстиції України 30.07.2015 за № 924/27369;
Методичні рекомендації щодо викладання предметів у 2021-2022 н. р. Оцінювання результатів навчання учніву закладах загальної середньої освіти урегульовано такими документами: Орієнтовні вимоги оцінювання навчальних досягнень учнів із базових дисциплін у системі загальної середньої освіти, затверджені наказом Міністерства освіти і науки України від 21.08.2013 № 1222 (чинні для 5 – 11 класів);Інструкція з ведення класного журналу 5 – 11(12) класів загальноосвітніх навчальних закладів, затверджена наказом Міністерства освіти і науки України від 03.06.2008 № 496.
Методичні рекомендації щодо викладання предметів у 2021-2022 н. р. Підсумкове оцінювання у 5 – 11 класах. Під час виставлення тематичної оцінки враховуються всі видинавчальної діяльності, що підлягали оцінюванню протягом вивчення теми. При цьому проведення окремої тематичної атестації при здійсненні відповідного оцінювання не передбачається.
Методичні рекомендації щодо викладання предметів у 2021-2022 н. р. Підсумкове оцінювання у 5 – 11 класах. Семестрове оцінювання здійснюється на підставі тематичних оцінок. При цьому мають враховуватися динаміка особистих навчальних досягнень учня (учениці) з предмета протягом семестру, важливість теми, тривалість її вивчення, складність змісту тощо.
Методичні рекомендації щодо викладання предметів у 2021-2022 н. р. Підсумкове оцінювання у 5 – 11 класах. Річне оцінювання здійснюється на підставі семестрових або скоригованих семестрових оцінок. Річна оцінка не обов’язково є середнім арифметичним від оцінок за І та ІІ семестри. Під час виставлення річної оцінки мають враховуватися: динаміка особистих навчальних досягнень учня (учениці) зпредмета протягом року; важливість тем, які вивчались у І та ІІ семестрах,тривалість їх вивчення та складність змісту; рівень узагальнення й уміння застосовувати набуті протягом навчального року знання тощо.
Методичні рекомендації щодо викладання предметів у 2021-2022 н. р. Викладання навчальних предметів у 2021/2022 навчальногму році має здійснюватись із урахуванням результатів міжнародного дослідження якості освіти PISA-2018, у якому Україна брала участь (режим доступу: https://testportal.gov.ua/zvity-dani-4/ )Документ містить рекомендації щодо подальшого розвитку освіти в Україні в коротко- та довгостроковій перспективах.
Методичні рекомендації щодо викладання предметів у 2021-2022 н. р. 05 серпня 2020 року розпорядженням Кабінету Міністрів України № 960-р було ухвалено Концепцію розвитку природничо-математичної освіти (STEM-освіти) (далі – Концепція), реалізація якої передбачена до 2027 року (https://www.kmu.gov.ua/npas/pro-shvalennya-koncepciyi-rozvitku-a960r).
Методичні рекомендації щодо викладання предметів у 2021-2022 н. р. Згідно Концепції вчителям природничих дисциплін рекомендовано скоригувати свої навчальні плани із змістом зазначеного документа, оскільки розвиток STEM-освіти може бути забезпечений на початковому, базовому та профільному рівнях.
Методичні рекомендації щодо викладання предметів у 2021-2022 н. р. Формування у здобувачів освіти медіаграмотності. Інфомедійна грамотність розглядається як комплекс знань, умінь та навичок, які можна і треба розвивати не окремим предметом, а в межах фактично кожного предмета і будь-якої теми.
Методичні рекомендації щодо викладання предметів у 2021-2022 н. р. Перелік навчальної літератури та навчальних програм, що мають грифи «Рекомендовано Міністерством освіти і науки України», «Схвалено для використання в освітньому процесі» або висновок «Схвалено для використання в загальноосвітніх навчальних закладах», постійно оновлюється і доступний на офіційному вебсайті ДНУ «Інститут модернізації змісту освіти» (режим доступу: https://imzo.gov.ua/pidruchniki/pereliki/)
Методичні рекомендації щодо викладання предметів у 2021-2022 н. р. Державний стандарт базової середньої освіти,затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 30 вересня 2020 р. № 898, буде застосовуватися у закладах загальної середньої освіти з 01 вересня 2022 року для учнів 5 класу.
Методичні рекомендації щодо викладання предметів у 2021-2022 н. р. З текстами модельних навчальних програм можна ознайомитись за покликанням: https://mon.gov.ua/ua/osvita/zagalna-serednya-osvita/navchalni-programi/modelni-navchalni-programi-dlya-5-9-klasiv-novoyi-ukrayinskoyi-shkoli-zaprovadzhuyutsya-poetapno-z-2022-roku.
Методичні рекомендації щодо викладання предметів у 2021-2022 н. р. У цьому році починає діяти загальнонаціональнапрограма Президента України «Здорова Україна», покликана зробити здоровий спосіб життя частиною українського менталітету. Складовою цієї програми є «Модель здорової школи».
Методичні рекомендації щодо викладання предметів у 2021-2022 н. р. Модель здорової школи окреслює вісім компонентів, які необхідні закладу освіти для формування безпечного та здорового освітнього середовища: освітній простір; освіта в галузі здоров’я та безпеки;фізична культура та рухова активність; здорове харчування;
Методичні рекомендації щодо викладання предметів у 2021-2022 н. р. Модель здорової школи окреслює вісім компонентів, які необхідні закладу освіти для формування безпечного та здорового освітнього середовища:медична служба; психологічна служба; підготовка і здоров’я вчителів; залучення сім’ї та громади.
Слово про вчителя. Сучасний педагог — фундаментально освічена людина, здатна гнучко перебудовувати напрям і зміст своєї професійної діяльності, яка самостійно працює над власним розвитком, підвищенням освітнього й культурного рівнів, уміє самостійно набувати необхідних для професійної діяльності знань, умінь і навичок, критично мислить, володіє стійкою системою мотивів і потреб соціалізації, здатна активно й творчо діяти. Зі статті Любові ГЕКАЛО