Звіт
про педагогічну діяльність у міжатестаційний період
Пєнкіної Олени Анатоліївни,
вчителя початкових класів,
кваліфікаційна категорія «спеціаліст вищої категорії»
Освіта і фах |
Середня спеціальна. Харківське педагогічне училище, 1986. Викладання в початкових класах загальноосвітньої школи. Вища. Харківський держуніверситет, 1993. Російська мова та література |
Посада |
Вчитель початкових класів. Вихователь групи продовженого дня |
Педагогічний стаж |
30 років |
Кваліфікаційна категорія |
Спеціаліст вищої категорії |
Рік попередньої атестації, її результати |
2012. Спеціаліст вищої категорії |
Рік останньої курсової перепідготовки |
2016 р. Комунальний вищий навчальний заклад «Харківська академія неперервної освіти», свідоцтво ПК 31584378 /204/26 Оцінка за фахову контрольну роботу – високий рівень Оцінка за контрольну роботу з ІКТ – високий рівень |
Участь у семінарах, спецкурсах та майстер-класах |
Семінар «Секрети психології на допомогу вчителю початкових класів» (консалтинговий центр «Перспектива»), 2012 р. Майстер-клас «Розвиток логічного мислення у дітей в початковій школі» (консалтинговий центр «Перспектива»), 2012 р. Спецкурс «Превентивна освіта», 2012 р. (викладач Волкова І. В.) Семінар – практикум для вчителів початкових класів та вихователів ДНЗ «Азбука раціонального споживача», (консалтинговий центр «Перспектива»), 2013 р. Тематичний спецкурс «Використання ІКТ у практиці роботи вчителів початкових класів», 2016 р.
|
Участь у методичних формах роботи |
Керівник шкільного методичного об’єднання вчителів початкових класів, обов’язки
|
Виступи на засіданнях МО |
|
Впровадження педагогічного досвіду |
Викладання математики за навчально – методичним посібником С. О. Скворцової |
Публікації у фахових виданнях |
«Усі ГДР. 4 клас», видавництво «Час майстрів», 2016 р. ( у складі колективу авторів) |
Методична тема, над якою працюю |
Застосування дидактичних ігор з метою формування загально навчальних умінь і навичок в учнів молодшого шкільного віку |
Участь у предметних Тижнях, проведення відкритих уроків |
2015 рік. Тиждень початкової школи Виховний захід з учнями 4-Г класу«Презентація талантів» 2016 рік. Тиждень початкової школи. Урок природознавства у 1-Г класі «Яких свійських тварин розводять у твоєму краї?» 2016 рік. Урок української мови у 2-Г класі «Буква щ, позначення нею звукосполучення [шч]» |
Актуальність методичної теми, над якою працює вчитель
Вчитель Пєнкіна О. А. працює над методичною темою «Застосування дидактичних ігор з метою формування загальнонавчальних умінь і навичок в учнів молодшого шкільного віку».
Актуальність теми полягає у наступному. Дидактичні ігри, пізнавальні завдання, задачі з логічним навантаженням широко застосовуються у навчально-виховному процесі початкової школи. Особливе місце серед них посідають дидактичні ігри. Сутність їх полягає в тому, що учні розв’язують навчальні задачі, запропоновані їм у ігровій формі, і , таким чином, оволодівають досвідом розумової діяльності, набувають умінь застосовувати знання в різноманітних ситуаціях.
Педагогіка в усі часи високо цінувала ігрові форми цілеспрямованої організації життя учнів. Сучасна дидактика залишає за дитиною право на гру у школі і розглядає її як один з показників відповідності навчання віковим можливостям учнів.
Особливо доцільні і навіть необхідні ігрові прийоми у навчанні шестирічних першокласників, коли навчальна діяльність відбувається при слаборозвинених довільних процесах сприйняття, пам’яті, уваги. Засвоєння навчального матеріалу, формування загально навчальних навичок вимагає багаторазових варіативних вправ, але дитині бракує для цього вольових зусиль. Тоді гра, загострюючи рух психічних процесів, реалізує мету набагато швидше і міцніше, ніж будь-яке інший педагогічний засіб. У грі вчитель ненав’язливо розвиває інтелект дитини, морально-вольову, фізичну готовність.
Необхідність застосування гри залежить від рівня засвоєння учнями знань, умінь, навичок, від ступеня складності дидактичних задач. Гра вступає у свої права, коли є потреба створити додатковий фон навчання, додати сил учням, опосередковано впливати на хід та результат їхньої діяльності.
У навчанні учнів застосовуються творчі, сюжетно-рольові і дидактичні ігри. Дидактичні ігри відрізняються від пізнавальних завдань наявністю властивих грі структурних елементів – правил, ігрових дій. Дидактичні ігри можуть бути різноманітними:
Під час проведення дидактичних ігор у 1-2 класах намагаюсь правильно забезпечити ігровий план діяльності. Щоб не задовольнялись інтереси одних учнів за рахунок інших, щоб школярі поступово привчались до норм поведінки у грі, навчались гальмувати небажані прояви характеру, приділяю увагу розподілу ролей , враховую індивідуальні та вікові особливості учнів. У грі підтримую дух змагання, намагаюсь правильно оцінити успіхи дітей з точки зору не тільки розв’язання дидактичної задачі, але й участі у ігрових діях: хто дотримувався правил, придумав цікавий хід у грі, не заважав однокласникам.
Включаючи гру у навчально-виховний процес в класі та у групі продовженого дня, враховую відповідність гри навчальній задачі уроку чи виховного заходу, дбаю про те, щоб гра сприяла максимальній активізації розумової діяльності учнів.
Використання дидактичних ігор на уроках навчання грамоти, української мови, літературного читання, природознавства, математики, трудового навчання, фізичної культури та у групі продовженого дня
Загальнонавчальні уміння і навички учнів початкової школи |
Дидактичні ігри, які сприяють формуванню навичок |
Навчально - організаційні |
«Дзеркало», «Хто уважніше», «Де що лежить», «Заборонений рух», «Знайди пару», «Загубилась дівчинка», «Треба – не треба» |
Загальномовленнєві |
«Спіймай звук», Плутанина», «Знайди «смачне» слово», «Відгадай слово» |
Загальнопізнавальні |
«Відгадай число», «Хто де живе», «Перехрестя», «Зайвий предмет» |
Контрольно - оцінні |
«Знайди помилку», «Домалюй», «Режим дня», «Знайди схований предмет» |
Успішність навчальної діяльності учнів великою мірою визначається рівнем оволодіння загальнонавчальними уміннями і навичками. Формувати їх мені допомагає використання дидактичних ігор на уроках і у позаурочній діяльності.
Самоосвіта
Постійно цікавлюсь новинками фахової методичної літератури. За останній час опрацювала наступні методичні посібники:
І. С. Вовчук, Ю. О. Петік.- Основа, 2016
Участь кабінету в конкурсі – огляді на кращий кабінет
2014 рік – 2 місце у шкільному огляді - конкурсі кабінетів.
Кабінет №113 має необхідні шкільні меблі, класну дошку, ремонтні роботи проводились щорічно ( за позабюджетні кошти, спонсорська допомога батьків)
2012 рік – встановлено сучасну магнітну дошку, обладнано роздягальню для учнів у кабінеті
2013 рік – оновлено покриття підлоги (лінолеум)
2014 рік – закуплено комплект парт і стільців
2016 рік – встановлено пластикові панелі
Моніторинг навчальних досягнень учнів
Результати державної підсумкової атестації
2014/2015 навчального року учнів 4-Г класу
Предмет |
Клас |
Середній рівень |
Достатній рівень |
Високий рівень |
Середній бал за результатами ДПА |
Середній бал (річна) |
Українська мова |
4-Г |
3 |
19 |
7 |
8, 48 Середній бал 4-их класів – 8, 53 |
7, 66 |
Українське читання |
4-Г |
2 |
10 |
17 |
9, 31 Середній бал 4-их класів – 9, 54 |
9, 03 |
Математика |
4-Г |
7 |
17 |
5 |
8, 14 Середній бал 4-их класів – 8,7 |
7, 96 |
|
|
|
|
|
|
|
При плануванні уроків в початкових класах я використовую такі типи уроків:
урок-рольова гра, урок-вікторина, урок-брейн-ринг, урок-подорож, урок-конференція, урок-дебати, урок-захист проектів,уроки з елементами інсценування та театралізації. Такі форми роботи вчать учнів зосереджуватись, концентрувати увагу, розвивають швидку реакцію, мовну здогадку. Вони збагачують активний лексичний запас учнів та формують комунікативні вміння та навички. Все це дає мені змогу проводити уроки у високому темпі й водночас продуктивно.
Всеукраїнський інтегрований природничий конкурс «Колосок»
Клас |
Золотий колосок |
Срібний колосок |
Учасник |
2 |
- |
4 |
1 |
3 |
4 |
7 |
3 |
4 |
3 |
6 |
2 |
Постійно займаюсь самоосвітою, знайомлюсь з новою науково-методичною літературою, добираю матеріали для семестрових та тематичних контрольних робіт, відвідую відкриті уроки колег.
Під час роботи я намагаюсь організувати роботу так, щоб навчальний процес був цікавим і творчим, створити сприятливу атмосферу для спілкування державною мовою. Для цього я використовую нетрадиційні методи комунікативного спілкування. Досить цікавими є методи: дискусія, обговорення, «мозковий штурм», «мікрофон», що стимулюють активну розумову діяльність і спонукають учня висловлювати свої думки.
При плануванні уроків в початкових класах я використовую такі типи уроків:
урок-рольова гра, урок-вікторина, урок-подорож, урок-конференція, урок-захист проектів, уроки з елементами інсценування та театралізації. Такі форми роботи вчать учнів зосереджуватись, концентрувати увагу, розвивають швидку реакцію, мовну здогадку. Вони збагачують активний лексичний запас учнів та формують комунікативні вміння та навички. Все це дає мені змогу проводити уроки у високому темпі й водночас продуктивно.
Грунтовну роботу проводжу з розвитку і виховання творчих здібностей учнів, зокрема логічного мислення, естетичного та правового виховання дітей: готую до виступів на святах, конкурсах, виставках, акціях, постійно заохочую до читання художньої та науково-популярної літератури, до занять в різних гуртках, секціях ,де учні демонструють добрі результати. Як класний керівник провела виховні заходи:
свята «Мамине свято», «Свято 8 Березня»,
« Свято Миколая», «Моя Батьківщина — ріднаУкраїна», «День соборності України»,
край – то звичай, що сторона- то новина» , «Чудовий світ казки», « День іменинника» ;
« Напиши листа солдату», конкурс поробок з природного матеріалу « Замість ялинки - святковий букет», « Щедрість рідної землі», участь у акції « Подаруй оберіг солдату» та «Каштани для тварин» ;
О. Фельдмана, ляльковий театр,Харківський планетарій;
Інсценізація казки «Солом’яний бичок»