Розробка уроку з української мови
Тема: Вимова і написання слів із дзвінкими голосними звуками в кінці слова і складу.
Мета:
Обладнання:
презентація «Вимова і написання слів із дзвінкими согласними…»
Вимова і написання слів з дзвін…
орфографічні словники, картки, дошка
Хід уроку
I. Організаційний момент
Усі сідайте тихо, діти,
Домовляймося не шуміти.
На уроці не дрімати,
А старанно працювати.
ІІ. Перевірка домашнього завдання
Учні зачитують речення зі словами з безголошеними голосними (криниця, абрикоси, апетит).
Проводиться коротке обговорення правильності написання.
ІІІ. Каліграфічна хвилинка
Запис: позаду
Повторення значення слова (використання «стіні слів»)
Вимова і написання слів з дзвін…
IV. Повідомлення теми та мети уроку
Вчитель:
– Сьогодні ми вчитимемося правильно вимовляти й писати слова із дзвінкими голосними звуками в кінці слова та складу .
V. Актуалізація опорних знань
Пригадай і розкажи
Учні читають кілька слів:
гриб [б], мед [д], казка [з], книжка [ж]
Вимова і написання слів з дзвін…
Висновок:
В українській мові дзвінкі приголосні в кінці слова або складу вимовляються дзвінко і позначаються відповідними літерами .
VI. Опрацювання нового матеріалу
1. Вправа 1
Читання вірша Катерини Перелісної.
Завдання:
Перевірка: аж, берізка, без, відповідає, під
Вимова і написання слів з дзвін…
2. Вправа 2
Запис народних прикмет з пропущеними літерами.
Перевірка:
Пізній гриб – пізній сніг.
Бурхливий листопад – на сувору зиму.
Восени хмари низько — чекай вітру та снігу.
Вимова і написання слів з дзвін…
Обговорення змісту прикмет.
3. Гра «Вилучи лишнє слово»
Учні працюють зі списками слів і визначають слово, яке не належить до групи (за словотворчими чи звуковими ознаками).
Матеріал із презентації
Вимова і написання слів з дзвін…
4. Вправа 3
Запис прислів'їв, підкреслення букв із дзвінкими голосними.
Перевірка:
Прийшов листопад — зима рідний брат.
На дорозі слизько-грудень близько.
Вимова і написання слів з дзвін…
5. Вправа 4
Добір спільнокореневих слів так, щоб у кінці слова чи складу була дзвінка запрошена.
Перевірка:
ложка - ложка;
стежечка - стібка;
казочка - казка;
скибочка - скибка;
низенько - низько;
близько - близько;
швидко - швидко;
тяжко - тяжко;
дубок - дуб;
грибок - гриб;
медок - мед;
морозець – мороз.
Вимова і написання слів з дзвін…
VII. Хвилинка спілкування
Учні діляться:
– Де в житті важливо правильно вимовляти дзвінкі приголосні? (читання вголос, декламація, диктанти тощо)
VIII. Підсумок уроку
– Над якою темою ми працювали?
– Що важливо знати про вимову дзвінких голосних у кінці слова та складу?
(Вони не оглушуються , вимовляються дзвінко , на письмі передаються відповідними літерами .)
IX. Домашнє завдання
Вимова і написання слів з дзвін…
X. Рефлексія
На дошці – три смайлики: