Вимова і написання слів із дзвінкими голосними звуками в кінці слова і складу.

Про матеріал
Розробка уроку з української мови Тема: Вимова і написання слів із дзвінкими голосними звуками в кінці слова і складу. Мета: • удосконалювати навички правильної літературної вимови дзвінких голосних у кінці слова та складу; • формувати вміння позначати дзвінкі голосні літерами на письмі; • розвивати чіткість мовлення, увагу, уміння аналізувати мовний матеріал; • виховувати інтерес до рідної мови, акуратність у письмі. Обладнання: презентація «Вимова і написання слів із дзвінкими согласними…» Вимова і написання слів з дзвін… орфографічні словники, картки, дошка Хід уроку I. Організаційний момент Усі сідайте тихо, діти, Домовляймося не шуміти. На уроці не дрімати, А старанно працювати.
Перегляд файлу

Розробка уроку з української мови

Тема: Вимова і написання слів із дзвінкими голосними звуками в кінці слова і складу.

Мета:

  • удосконалювати навички правильної літературної вимови дзвінких голосних у кінці слова та складу;
  • формувати вміння позначати дзвінкі голосні літерами на письмі;
  • розвивати чіткість мовлення, увагу, уміння аналізувати мовний матеріал;
  • виховувати інтерес до рідної мови, акуратність у письмі.

Обладнання:

презентація «Вимова і написання слів із дзвінкими согласними…»

Вимова і написання слів з дзвін…

орфографічні словники, картки, дошка

 

Хід уроку

I. Організаційний момент

Усі сідайте тихо, діти,
Домовляймося не шуміти.
На уроці не дрімати,
А старанно працювати.

 

ІІ. Перевірка домашнього завдання

Учні зачитують речення зі словами з безголошеними голосними (криниця, абрикоси, апетит).
Проводиться коротке обговорення правильності написання.

 

ІІІ. Каліграфічна хвилинка

Запис: позаду
Повторення значення слова (використання «стіні слів»)

Вимова і написання слів з дзвін…

IV. Повідомлення теми та мети уроку

Вчитель:
– Сьогодні ми вчитимемося правильно вимовляти й писати слова із дзвінкими голосними звуками в кінці слова та складу .

V. Актуалізація опорних знань

Пригадай і розкажи

Учні читають кілька слів:
гриб [б], мед [д], казка [з], книжка [ж]

Вимова і написання слів з дзвін…

Висновок:

В українській мові дзвінкі приголосні в кінці слова або складу вимовляються дзвінко і позначаються відповідними літерами .

VI. Опрацювання нового матеріалу

1. Вправа 1

Читання вірша Катерини Перелісної.
Завдання:

  • виписати виділені слова;
  • підкреслити літери, що позначають дзвінкі голосні.

Перевірка: аж, берізка, без, відповідає, під

Вимова і написання слів з дзвін…

2. Вправа 2

Запис народних прикмет з пропущеними літерами.

Перевірка:
Пізній гриб – пізній сніг.
Бурхливий листопад – на сувору зиму.
Восени хмари низько — чекай вітру та снігу.

Вимова і написання слів з дзвін…

Обговорення змісту прикмет.

3. Гра «Вилучи лишнє слово»

Учні працюють зі списками слів і визначають слово, яке не належить до групи (за словотворчими чи звуковими ознаками).
Матеріал із презентації

Вимова і написання слів з дзвін…

4. Вправа 3

Запис прислів'їв, підкреслення букв із дзвінкими голосними.

Перевірка:
Прийшов листопад — зима рідний брат.
На дорозі слизько-грудень близько.

Вимова і написання слів з дзвін…

5. Вправа 4

Добір спільнокореневих слів так, щоб у кінці слова чи складу була дзвінка запрошена.

Перевірка:
ложка - ложка;
стежечка - стібка;
казочка - казка;
скибочка - скибка;
низенько - низько;
близько - близько;
швидко - швидко;
тяжко - тяжко;
дубок - дуб;
грибок - гриб;
медок - мед;
морозець – мороз.
 

Вимова і написання слів з дзвін…

VII. Хвилинка спілкування

Учні діляться:
– Де в житті важливо правильно вимовляти дзвінкі приголосні? (читання вголос, декламація, диктанти тощо)

VIII. Підсумок уроку

– Над якою темою ми працювали?
– Що важливо знати про вимову дзвінких голосних у кінці слова та складу?
(Вони не оглушуються , вимовляються дзвінко , на письмі передаються відповідними літерами .)

IX. Домашнє завдання

  1. Виписати з орфографічного словника 7 слів із дзвінкими голосними в кінці слова або складу.
  2. Скласти 2 речення з двома такими словами.
  3. Виконати управу №5, с. 70 підручника.
     

Вимова і написання слів з дзвін…

X. Рефлексія

На дошці – три смайлики: