Математика 2 клас
Тема. Вирази з дужками. Порядок виконання дій у виразах, що містять дужки. Розв’язання складених задач.
Мета. Ознайомити дітей з порядком виконання дій у виразах, які містять дужки; розвивати мислення, увагу, вдосконалювати техніку усної лічби, формувати навички аналізу задачі; виховувати спостережливість, допитливість, працелюбність, товариськість.
Обладнання: роздатковий матеріал, предметні малюнки з зображенням казкових тварин.
Перебіг уроку
Ι. Організаційний момент.
Готуючись до уроку, я приготувала незвичні подарунки. Ви не зможете забрати їх додому, комусь подарувати, але на душі у вас стане тепліше. Приготуйте праву долоньку для подарунків.
Я дарую вам щиру посмішку, любов, доброту, здоров’я, мир і добро. Затисніть подаруночки у правій долоньці. А тепер приготуйте ліву. У цю долоньку я вам покладу увагу, кмітливість, старанність, акуратність – усе те, що вам необхідне на уроці. А для того щоб у наших гостей теж був хороший настрій – привітайтесь і поділіться своїм подарунком з правої долоньки. («повітряний поцілунок»)
Продзвенів та стих дзвінок –
Починається урок.
Ви за парти тихо сіли,
І беремося за діло.
Часу даремно не втрачаємо
Та працювати починаємо.
Щоб урок пройшов не марно, ми візьмемо з собою…
У – уважність
Р – розуміння
О – організованість
К – кмітливість
ΙΙ. Перевірка домашнього завдання
ΙΙΙ. Актуалізація опорних знань.
На лісовій галявині,
Де дзюркоче струмок,
Сьогодні проведемо
Незвичайний наш урок.
Нас чекають учні, але не прості. Хто ці учні дізнаємося давши правильні відповіді на запитання.
Їжачок збиравсь до школи,
Швидко з’їв сніданок свій,
Натягнув рюкзак на плечі
Та до школи поспішив.
Крокував він по стежинці,
Тихо пісеньку співав.
Та не вгледів він коріння,
Зачепився і упав.
Давайте допоможемо їжачку піднятися. Розплутати корінчики дерев, щоб більше ніхто не спіткнувся.
Каліграфічна хвилинка.
Корінці ми порівняли. 2 5 3 4 6 8
Обчислювальний ланцюжок.
А зараз будьте дуже уважні. Запишіть найменше з цих чисел. До нього додайте найбільше число. До числа, що утворилось, додайте 8. Відніміть від нього 4. Додайте 2. Запишіть число, яке утворилось.
Молодці! Утворилося число 16.
ΙV. Мотивація навчальної діяльності
– Ой, ой,ой! – їжак заплакав
І піднятися не зміг.
Тут з’явилася сорока,
Озирнувшись на два боки
Мову швидко завела.
– Кар, кар, кар! А я сорока.
Теж до школи поспішаю.
Підіймайся, їжачок,
Ми ж не вспіємо на урок.
Кар, кар, кар! Ду, ду, ду!
Я потрапила в біду.
Як ці приклади обчислити?
Треба добре нам помислити!
Робота в групах. (Завдання на картках)
Записують отриманий результат на дошці.
Молодці! Але є маленька хитринка. (поруч виставляю вирази з дужками)
V. Повідомлення теми і мети уроку
Сьогодні на уроці ми навчимося читати, записувати вирази з дужками, обчислювати їх значення.
VΙ. Вивчення нового матеріалу
Іноді дії у виразах можна виконувати не по порядку. Дія, що виконується першою, береться в дужки: () Ці значки не прості, а чарівні. Їх застосовує сама Королева математики,щоб змінити порядок виконання дій у виразах.
Прочитаємо правило на сторінці 46.
Запишіть вираз правильно. (Діти виправляють свої записи, записують суму та різницю чисел у дужках.)
10 – ( 5 + 2 )
8 + ( 9 – 3 )
Треба не тільки правильно розв’язувати приклади, треба їх правильно читати. Використовуйте такі слова:
Зменшити Збільшити
Відняти Додати
(Різниця) (Сума)
Я – маленьке мишеня .
Теж до школи поспішаю.
Ношу портфелик я щодня,
Бо книжок багато маю.
Цілий вечір я їжу шукав,
І урок перший проспав
І завдання не зрозумів
Розв’язати не зумів.
Обізвалася сова
В лісі - мудра голова.
Правило потрібно знати,
Щоб завдання розв’язати.
(учні читають вирази і обчислюють за зразком)
Білочка між гіллям скаче,
Журиться руда та плаче
Не розуміє вона
Як розв’язать задачу
Виміряти сторони квадрата , обчислити периметр.
VΙΙ. Закріплення вивченого.
– Ой, тепер все зрозуміла –
У знаннях велика сила.
Щодня буду працювати,
Щоб розумницею стати.
Ми теж маємо попрацювати. Закріпити свої знання.
.
Рефлексія
Ось і добіг до кінця наш урок. Ми допомогли звірятам. На уроці були активними, старанними. А зараз на школі само оцінювання позначте позначкою на скільки ви засвоїли та зрозуміли дану тему. (Позначки із прізвищами)
1