Вирішення конфліктів

Про матеріал
Заняття з елементами тренінгу , яке спрямоване допомогти учасникам зрозуміти природу конфліктів причини їх виникнення та шляхи подолання; набути практичних навичок конструктивної поведінки в конфліктній ситуації.
Перегляд файлу

Мета: допомогти учасникам тренінгу зрозуміти природу конфліктів причини їх виникнення та шляхи подолання; набуття практичних навичок конструктивної поведінки в конфліктній ситуації.
Обладнання: бейджики, фломастери, кольорові олівці, журнали, ножиці стікери, плакат « Пісочний годинник», ватман, графік « Шляхи подолання конфліктів», пам’ятка « 5 сходинок дій в конфлікті», плакат з правилами групи.
 

Хід тренінгу.

Вправа « Знайомство»
Мета: познайомити учасників між собою, створити комфортну атмосферу для подальшої роботи.
Учасники сидять по колу і по черзі називають своє ім’я, а також 3 свої найважливіші характеристики. Наприклад: « Люда, я весела, хитра, енергійна.»
Правила групи
Учасникам пропонується обсудити перелік правил по яким зазвичай працює тренінгова група. Проводиться дискусія, учасники можуть добавити свої правила. Приклад правил:
приходити вчасно;
вимкнути мобільні телефони;
правило «тут і зараз»;
правило «піднятої руки»;
правило добровільної активності;
говорити по черзі й коротко;
не критикувати;
бути толерантними;
Правило «стоп»;
Не оцінювати.
Вправа « Очікування»
Мета: визначити, очікування учасників, щодо проблематики тренінгу.
На стікерах учасники пишуть свої очікування від тренінгу і прикріплюють стікери у верхній частині малюнку пісочного годинника
Вправа « Машина» 
Мета: сформувати позитивний психологічний клімат у групі, підвищити рівень довіри між учасниками.
Учасники встають по колу і отримують завдання, створити автомобіль, кожен учасник повинен бути певною частиною автомобіля. Потім автомобіль повинен поїздити.
Вправа « Моя карта конфлікту»( 3D модель конфлікту)
Мета: сформувати у учасників уявлення про конфлікт, його види та структуру.
Учасникам пропонується намалювати «конфлікт» яким вони його уявляють, потім кожен презентує свій малюнок. Після виконання завдання учасники сідають у коло і по черзі розповідають, що намалювало, що означає цей малюнок. Потім малюнки розташовуються по певним смисловим групам: конфлікт ролей, конфлікт бажань,конфлікт норм поведінки.
Інформаційне повідомлення (конфлікт, його види.)
Вправа « Що б зробили ви?»
Мета: розмежувати такі поняття, як стосунки, емоції поведінка.
Учасники поділяються на групи по 3—4 чоловіка. Кожній групі роздається лист з описом ситуацій, а один аркуш "думки і почуття". Учасники знайомляться із ситуаціями, і обговорюють такі питання:
- Що повинен думати її головний учасник?
- Що може відчувати її головний учасник?
- В чому складність ситуації?
Групи заповнюють таблицю, проходить обговорення вправи в колі:
- Як ви гадаєте, в реальному житті реакції учасників конфліктів у подібних ситуаціях були б однаковими чи ні?
- Які емоції ви відчуваєте в конфліктній ситуації?
- Чому важливо знати свої думки і почуття?
Висновок: якщо ми краще розберемося в своїх почуттях і дуках, ми зможемо зрозуміти думки і почуття інших. Зрозумівши це, ми зможемо зрозуміти їх поведінку. Люди ведуть себе по різному в залежності від того, що вони думають і що відчувають.
Вправа « Вузький мостик»
Мета: відпрацювання на практиці шляхів виходу з конфліктної ситуації.
. Ведучий пояснює ситуацію: «Ви йдете назустріч один одному по дуже вузькому містку, перекинутому над водою. В центрі містка ви зустрілися, і завдання розійтися на середині містка. Місток – це лінія. Хто поставить ногу за нею – впаде в воду. Намагайтесь розійтись на містку так, щоб не впасти. Пари учасників підбираються випадково. Якщо велика кількість учасників, може одночасно функціонувати 2-3 містка.
Вправа проходить більш емоційно, якщо використовується не просто полоса ні рівній підлозі, а невелике підвищення (наприклад для цієї мети добре підходить перевернута гімнастична лавочка). Якщо ж такої можливості немає, потрібно провести на підлозі пряму полосу (це може бути полоса на лінолеумі, довга рейка на паркеті і т.д.) довжиною не менше 3 м, яка знаходиться на відстані не менше 1м від найближчої стіни і меблів. Краще, якщо вона буде мати ширину 5-10 см, але можна обійтись і простою лінією.
Проводиться обговорення:
- Як ви переходили місток?
- Як ви домовлялися зі своїм напарником?
- Чи можна порівняти ситуацію на містку з конфліктною ситуацією?
Вправа « 5 сходинок»
Мета: виробити правила розв’язання конфліктних ситуацій.
Кожному учаснику пропонується на п’яти окремих аркушах написати 5 шляхів виходу з конфліктної ситуації. Потім учасники об’єднуються в 2-3 групи і в групах створюють спільні шляхи подолання конфліктів. Кожна група презентує свій план. Проводиться обговорення і тренер роздає учасникам пам’ятку « 5 сходинок подолання конфлікту», пояснюючи кожну сходинку стратегії розв’язання конфліктної ситуації.
Потім учасники поділяються на пари. Один з учасників в кожній парі гратиме роль батька чи матері, інший дитини. Вони отримують проблемну ситуацію: « Розгорівся конфлікт між дитиною і одним з батьків. Субота, уроки в школі закінчилися. Батькові(матері) здається, що дитина займається уроками менше ніж потрібно. Батьки хочуть, щоб дитина сиділа вдома і виконувала домашнє завдання. Але дитина втомилася: вона займалася цілий день. Друзі запрошують на прогулянку і їй хочеться поспілкуватися з ними. Між батьками і дитиною виникла конфліктна ситуація». Учасникам пропонується розіграти конфлікт в парах, намагаючись розв’язати конфліктну ситуацію, рухаючись по сходинках, виділених а пам’ятці. Розв’язавши конфлікт учасники в парах міняються ролями. Питання для обговорення:
1. Які почуття можуть допомогти зрозуміти, що ви знаходитесь в конфлікті з близькими для вас людьми?
2. В конфлікті ми хочемо задовольнити свої потреби. Але чому ми повинні також задовольняти потреби опонента?
3. Що дало нам виконання цієї вправи?
Роздатковий матеріал « 4 кроки для виходу з конфлікту»
Підсумки
Мета: підвести підсумки тренінгу, з’ясувати чи справдилися очікування учасників.
Учасники відповідають на запитання:
- Яку нову інформацію, нові знання ви отримали під час опрацювання теми?
- Як ви будите використовувати отриману інформацію в подальшій роботі?
Відповіді записуються на стікерах і прикріплюються на малюнок пісочного годинника з низу.
Вправа « Похвали мене»
Мета: забезпечити психологічне розвантаження учасників..
Учасники по черзі звертаються один до одного за похвалою Наприклад: « Оля похвали мене за те, що я сьогодні….». Той до кого звернулися хвалить, а потім сам звертається за похвалою.

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Пов’язані теми
Психологія, Інші матеріали
Додано
21 лютого 2022
Переглядів
549
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку