Виробництво чавуну, сталі, прокату в Україні. Практична робота 6.

Про матеріал
Комбінований урок за методикою "Ротація за станціями". Самостійна робота учнів та робота у групах на чотирьох станціях «Перевірка вивченого», «Дізнаємось нове», «Практична», «Інформаційна станція», опрацювання навчального матеріалу, виконання онлайн-тестів, складання ментальної мапи, робота з контурними картами, опрацювання нового матеріалу та аналіз інформації - все на уроці.
Перегляд файлу

Клас. 9.

Тема. Виробництво чавуну, сталі, прокату в Україні. Основні центри виробництва кольорових металів. Практична робота 6. Позначення на контурній карті сировинної бази та основних центрів виробництва чорних металів.

Мета: формування предметних компетентностей: поглибити знання учнів про технологічний процес виплавки чавуну, сталі, прокату та кольорових металів в Україні, вдосконалити навички роботи із візуальними та статистичними матеріалами, роботи з контурними та тематичними картами, роботи з текстом підручника,

формування ключових компетентностей: володіння державною мовою – розвивати уміння тлумачити поняття, факти, погляди,

компетентності у галузі природничих наук і технологій – вдосконалювати вміння аналізувати статистичні дані щодо обсягів виробництва та експорту металургійної продукції в Україні,

 інформаційно-цифрова компетентність - використовувати сучасні цифрові

технології та  онлайн-ресурси для отримання інформації та перевірки знань, шукати, обробляти та зберігати інформацію географічного характеру, критично оцінюючи її;

уміння вчитися впродовж життя - організовувати й оцінювати свою навчально-

пізнавальну діяльність, зокрема самостійно чи в групі планувати

ініціативність і підприємливість - генерувати ідеї й ініціативи щодо винахідницької

діяльності, ефективного використання отриманих навичок;

соціальна і громадянська компетентності – виховувати інтерес до економічного життя країни, почуття гордості за певні економічні досягнення.

Тип уроку: комбінований за методикою «Ротація за станціями».

Обладнання: підручники, маршрутні листки, атласи, практичні зошити,  гаджети, парти переміщені для роботи у групах.

Опорні та базові поняття: металургія, чорна металургія, кольорова металургія, чавун, сталь, прокат, комбінат.

 

ХІД УРОКУ.

І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ. ПЕРЕВІРКА ГОТОВНОСТІ ДО УРОКУ.

Всі учні стають у коло. Об’єднання у 3 групи за принципом «чавун-сталь-прокат».

Емоційне налаштування на плідну роботу у групах на незвичному уроці.

 

ІІ. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ТА ПІЗНАВАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ. 

Вчитель. Пригадайте і поміркуйте, які чинники сприяють розвитку металургії в Україні.

Металургійне виробництво не лише забезпечує потреби України в чорних і кольорових металах, а й створює експортну продукцію. За обсягами експорту чавуну країна займає провідні позиції у світі.

Знайдіть в Інтернеті, яке місце посідає Україна за експортом чавуну. (9 місце, 13 місце – за експортом сталі). Про чорну та кольорову металургію України сьогодні на уроці.

- Ви працюватиме самостійно, звісно, що не розумієте, питаєте в мене. Параграф для опрацювання 24.

Клас поділений на станції: «Перевірка вивченого», «Дізнаємось нове», «Практична», «Інформаційна станція» (інтерактивна панель).

На кожній станції ви виконуєте завдання, за які отримаєте бали. Уважно читайте, яке завдання виконуєте у групі, а яке кожен самостійно. Підсумовані бали будуть переведені в оцінки. Дотримуйтеся тиші, змінюйте станції, не заважаючи працювати іншим групам. Не забудьте записувати бали у таблицю.

Ото ж вперед до нових знань!

 

ІІІ. РОТАЦІЯ ЗА СТАНЦІЯМИ (перевірка вивченого, виконання практичних завдань, опрацювання нового матеріалу, перевірка знань, аналіз інформаційного повідомлення)

Команди отримують маршрутні листи, в яких чітко вказані завдання на кожній з чотирьох станцій, таблиця балів. Учні у групах працюють самостійно, вчитель як фасилітатор дає чіткі та змістові підказки, слідкує за часом.

СТАНЦІЯ 1. «ПЕРЕВІРКА ВИВЧЕНОГО». 10-15 хв

1. Виконайте онлайн-тест (кожен учасник групи, але можете працювати разом). Результат запишіть у таблицю, скрін (кожен учень) вишліть мені у Вайбер.

https://naurok.com.ua/test/start/33135

2. Позначте на контурній карті АЕС та ГЕС в Україні.

 

Результат пошуку зображень за запитом контурна карта україни 9 клас адміністративний поділ

 

Таблиця результатів на станції 1.

№ п/п

Прізвище та ім’я

 

Кількість балів за тест

Кількість балів за карту

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

СТАНЦІЯ 3. «ПРАКТИЧНА». 10 хв

1. Складіть ментальну мапу.

МЕТАЛУРГІЯ

 

 

 

Чорна металургія _____________________

- виплавка ____________                                                   - виплавка _______________

________________________                                              ________________________

- сировина - ____________                                                - включає підприємства

_____________________                                                   з видобутку, _____________

- паливо - ____________________                                     _______________________

 

2.  У практичних зошитах робота 6. Позначити три райони чорної металургії: Придніпров’я, Донбас, Приазов’я,  та центри: Кривий Ріг, Дніпро, Кам’янське, Запоріжжя, нікополь, Маріуполь, Краматорськ, Алчевськ.

Таблиця результатів на станції 3.

№ п/п

Прізвище та ім’я

 

Кількість балів за ментальну мапу

Кількість балів технологічний ланцюжок

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

СТАНЦІЯ 2. «ДІЗНАЄМОСЬ НОВЕ». 15-18 хв.

 

Опрацюйте текст параграфа 24 і дайте відповіді на питання:

1. Скільки металів та сплавів дає сучасна металургія? _________

2. Ця галузь передусім впливає на  _________________________________________.

3. Металургія поділяється на ____________ і _____________.

4. Вагома роль чорної металургії визначається передусім виробництвом ______________________________.

5. Чавун виплавляється у ______________ печах з підготовленої сировини _________.

6. Заключний етап повного металургійного циклу – це _______________________.

7. Для виробництва сталі використовують ___%рідкого  чавуну та ___% металобрухту.

8. В епоху НТР спостерігається тенденція до зниження ______________________, зростає  __________________________________, посилюються заходи з охорони довкілля.

9. Що пропущено у ланцюгу «Стадії виробництва кольорових металів»?

- видобуток та збагачення руд

- металургійний переділ

- _____________________

- виробництво сплавів та прокатів.

10.Особливістю сировинної бази кольорових металів є  те, що руди кольорових металів здебільшого ______________, на відміну від інших корисних копалин.

11. Латунь – це сплав міді з __________, бронза – міді з _____________.

12. Найпоширеніший сплав алюмінію _____________. Найкращими рудами алюмінію є ____________, _________________, _____________.

 

 

Таблиця результатів на станції 2.

№ п/п

Прізвище та ім’я

 

Кількість балів 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

СТАНЦІЯ 4. «Інформаційна». 3-5 хв

Перегляньте відео та дайте відповідь, за що нагородили «Запоріжсталь».

https://www.youtube.com/watch?v=E39COgS7urw&list=PLdkQFjhnkMIOYBlUYvd4sZQXk1BYvO-0d&index=43&ab_channel=%D0%A1%D0%B5%D0%B3%D0%BE%D0%B4%D0%BD%D1%8F

1.

 

2.

 

3.

 

4.

 

5.

 

 

ІV. ПІДСУМОК УРОКУ. РЕФЛЕКСІЯ.

Вчитель. Всі завдання ще раз перевірю, звірю, чи співпадає з вашими балами у таблицях та переведу у 12-бальну шкалу оцінювання. Практичне завдання завершіть вдома.

Чи сподобався урок? Що було найважче? Чи зрозуміли тему уроку? Дякую всім за роботу. Вдома ще раз опрацюйте параграф 24.

 

docx
Додано
4 листопада 2022
Переглядів
1868
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку