Вірші і римовані загадки на уроках української мови

Про матеріал
В презентації представлені вірші та рифмовані загадки Дмитра Білоуса. Розрахована для учнів 2-4 класів.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Вірші і римовані загадки на уроках української мови. Підготувала вчителька початкових класів Надітицького ЗЗСО 1ст. Гусак Степанія Ярославівна

Номер слайду 2

Будова слова У дерева могутнього,у лагідної квіткиобов’язково корінь є. Запам’ятайте, дітки. Та якщо корінь відірватичи шкоду з ним зробити,не буде дерево стояти,Не зможе квітка жити. Не тільки корінь у рослини-у слові теж він є…Через слова ,через вікинесе він значення своє. Батько, батьків, Батьківщина. Діти, діточки, дитина. Ось росте, зрости, зростив. Веселився, звеселив…

Номер слайду 3

Якщо змінюєш ти слово,То незмінна там основа. Ту частину, що міняли,Ми закінченням назвали. Нас слова міняють часто,І, звичайно, це- на щастя,Бо якби ми не мінялись,То слова б не поєднались. (Закінчення)

Номер слайду 4

У слові я- наприкінці,Як той мізинчик на руці,А в реченні слова зв’яжу,Бо я там зв’язковим служу. (Закінчення)Як стану перед коренем,Я ніби голова,І залюбки утворюю. Нові й нові слова! (Префікс)

Номер слайду 5

Я житель підземний. Лісів і полівІ спільна частина. Споріднених слів. (Корінь)Ми віддавна і віками. Чесно дружимо з майстрами,Які вміють нас так вчити,Щоб нові слова створити. (Суфікси і префікси)

Номер слайду 6

Як стану перед коренем,Я ніби голова,І залюбки утворюю. Нові й нові слова! (Префікс)Хоч за коренем, позаду,В мене теж значна посада!Я без зайвої розмови. Здатний геть змінити слово. (Суфікс)

Номер слайду 7

Звуки і букви. Звуки і букви навчись розрізняти-Глибоко будеш фонетику знати. Букви бувають настільки ледачі,Що лиш удвох звук спроможні позначить.Є й працьовиті, як я, ю, є, ї,Ролі виконують вправно свої. Звук можна чути і вимовляти, Букви ж читати або писати. Звуки бувають дзвінкі і глухі. Буквам незвичні наймення такі. Твердість і м’якість у звуків буває. Буква цю м’якість лише позначає.

Номер слайду 8

Коли хочеш ти читати,То повинен мене знати. А коли мене не знаєш,То нічого не вгадаєш. (Буква)Ми, звичайно, не хитруємо: Нас і бачать,Нас і чують-Це зовсім не дивина. Як же наші імена? (Букви і звуки)

Номер слайду 9

У вимові завжди чистіЗвуки ми, ще й голосисті. Небагато нас, а все ж. Без нас слова не складеш. (Голосні звуки)Шість звуків вільно можна. Співати, як пісні. Ці звуки знає кожен. Як звем їх? (Голосні)

Номер слайду 10

Це усі повинні знати: Нас не можна роз’єднати. Відрізняємось ми чим?-Літер дві, а звук- один. (Дз,дж)Я один в сім’ї такий,Кажуть, надто вже м’який. Хоч мовчун, та не дивак,В слові я- не зайвий знак. (М’який знак)

Номер слайду 11

Розділові знаки. Хоч в усній мові нас немає,А на папері мовчимо,Та все, що ти читаєш, друже,Сприймати правильно вчимо. Хто ми? (Розділові знаки)Серед знаків у пошаніЦя маленька, кругла пані. В кінці речення живе,Після неї нове йде. (Крапка)

Номер слайду 12

Маленька, менша від мачини,Ні з ким не стану на борню. А при читанні, коли треба,Й людини мову зупиню. (Крапка)Злита з хвостиком ця крапка,Невелика, власне, лапка. Робить паузу, всім знайома. Як вона зветься? (Кома)

Номер слайду 13

Що за знак - стрункий, мов спис,Він над крапкою завис,Спонука до поклику,Хто ж бо він? (Знак оклику)Він після речення, цитати. Вмостився, схожий на гачок. Всіх нас примушує питати,А сам ні пари з уст - мовчок. (Знак питання)

Номер слайду 14

Вони для речення багато важать: Турботливо обнімуть, як дружки,І вставлені слова й цитату вкажуть. Давайте ж назвемо їх. (Дужки)Вони для речення багато важать: Турботливо обнімуть, як дружки,І вставлені слова й цитату вкажуть. Давайте ж назвемо їх... (Лапки)

Номер слайду 15

У презентації використано вірші і загадки Дмитра Білоуса

pptx
Додано
21 грудня 2021
Переглядів
587
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку