Частини мови. Народна байка «Не впусти рака з рота». Розрізнення частин мови.

Про матеріал
Конспект уроку української мови 3 клас за програмою Р.Шияна. Тема: Частини мови. Народна байка «Не впусти рака з рота». Розрізнення частин мови. Мета: закріпити знання учнів про байку як літературний жанр; ознайомити з народною байкою «Не впусти рака з рота», навчати оцінювати вчинки дійових осіб; закріпити в учнів поняття про частини мови, їх ознаки та роль у реченні; виробляти вміння розрізняти частини мови, вживати у власному висловлюванні; розвивати увагу, мовлення; виховувати пізнавальні інтереси. Очікувані результати: учень/учениця розуміє особливості байки як жанру літератури, наводить приклади байок; визначає мотиви поведінки дійових осіб прочитаного тексту, висловлює своє ставлення до їх вчинків; розрізняє частини мови, вживає слова різних частин мови у власному висловлюванні; висловлює свою думку правильно і аргументовано в усній та письмовій формі; проявляє пізнавальний інтерес.
Перегляд файлу

Тема: Частини мови. Народна байка «Не впусти рака з рота». Розрізнення частин мови.

Мета: закріпити знання учнів про байку як літературний жанр; ознайомити з народною байкою «Не впусти рака з рота», навчати оцінювати вчинки дійових осіб; закріпити в учнів поняття про частини мови, їх ознаки та роль у реченні; виробляти вміння розрізняти частини мови, вживати у власному висловлюванні; розвивати увагу, мовлення; виховувати пізнавальні інтереси.

Очікувані результати:

учень/учениця розуміє особливості байки як жанру літератури, наводить приклади байок; визначає мотиви поведінки дійових осіб прочитаного тексту, висловлює своє ставлення до їх вчинків; розрізняє частини мови, вживає слова різних частин мови у власному висловлюванні; висловлює свою думку правильно і аргументовано в усній та письмовій формі; проявляє пізнавальний інтерес.

Хід уроку:

І. Вступна частина. Емоційне налаштування.

1. Назвіть, який у вас настрій, використовуючи один прикметник.

2. Прийом «Мої очікування» (Що ви очікуєте від сьогоднішнього уроку?)

ІІ. Основна частина.

  1. Перевірка домашнього завдання. Прийом «Незакінчені речення»:
  • Слова-назви предметів – це…
  • Вони відповідають на питання…
  • Прикметники називають…
  • Вони відповідають на питання…
  • Слова-назви дій – це…
  • Дієслова відповідають на питання…
  1. Актуалізація опорних знань. Вправа «Мікрофон»:
  • З яким жанром літератури ми вчора познайомились?
  • Який твір називається байкою?
  • Хто може бути дійовими особами байки?
  • Як називається повчальний висновок байки?
  • Де в байці може бути мораль?
  • Яку байку ми читали? Хто її автор? Яка головна думка байки «Лебідь, Щука і Рак»?
  1. Повідомлення теми і мети уроку.

Сьогодні на уроці ми прочитаємо ще одну байку. А про кого в ній розповідатиметься, ви дізнаєтесь, відгадавши дві загадки.


Чорно-сірі сукні мають,

Хором весело співають.

Прилітають на базар

І заводять: «Кар-кар-кар!»

(Ворони).

Під корчами він живе,

Наперед хвостом повзе.

Має вуса, як дротинки,

В панцир схована вся спинка. (Рак).


  1. Робота над народною байкою «Не впусти рака з рота»
  • «Щоденні 5» Слухаю і розумію (учитель читає байку).
  • Вправа 259 (усно)
  • Назвіть дійових осіб байки;
  • Як рак потрапив у дзьоб ворони?
  • Що планувала робити ворона?
  • Як ракові вдалося врятуватись?
  • Запис дати. Каліграфічна хвилинка Дз ьо об дзьоб, звуко-буквений аналіз слова.
  • «Щоденні 5» Робота зі словами:
  • пояснення значення фразеологізму «крикнути на весь рот» (галасувати, гукати дуже голосно), введення його в речення;
  • пояснення значення слова «улесливий» (улесливий – схильний лестити; який виражає нещиру ласкавість, догідливість), запис його до «Словникового колеса».
  • Читання байки за особами.
  • Які слова байки стали прислів’ями? Коли їх доречно вживати?
  1. Фізкультхвилинка, гімнастика для очей.
  2. Закріплення знань про частини мови.
  • Робота в групах: виписати з байки по чотири: 1) іменники; 2) дієслова; 3) прикметники (славні, добрі, розумнішої, улесливою).

З одним словом скласти і записати речення.

  • Робота з підручником. Вправа 261 (2).
  • Які слова з префіксами ви підкреслили? Позначте префікси.
  • Робота в парах: від поданих іменників утворити дієслово і прикметник. Ніч, сміх, дерево. Розібрати за будовою.

 

ІІІ. Заключна частина.

  • Сенкан до слова «байка».

Байка.

Цікава, повчальна.

Навчає, розповідає, збагачує.

Байка закінчується повчальним висновком.

Мораль.

  • Робота з дошкою «Рефлексія уроку».

 

 

docx
Додано
22 грудня 2021
Переглядів
900
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку