Вірші на різних етапах уроку

Про матеріал
Навчальний посібник містить цікавий матеріал стосовно уроку як форми організації навчально-виховного процесу. У посібнику розкривається погляд на сучасний урок у початковій школі, методичну та педагогічну структуру уроку: початок уроку, мотивацію навчальної діяльності, оцінку та цінування на уроці, новаторські способи закінчення уроку, задавання домашнього завдання; підкреслюється важливість використання поетичних рядків на різних етапах уроку. Для вчителів початкових класів, керівників методичних об’єднань.
Перегляд файлу

Єланецька загальноосвітня школа І–ІІІ ступенів

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Вчитель початкових класів Расторгуєва Т.М.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Навчальний посібник містить цікавий матеріал стосовно уроку як форми організації навчально-виховного процесу.

У посібнику розкривається погляд на сучасний урок у початковій школі, методичну та педагогічну структуру уроку: початок уроку, мотивацію навчальної діяльності, оцінку та цінування на уроці, новаторські способи закінчення уроку, задавання домашнього завдання; підкреслюється важливість використання поетичних рядків на різних етапах уроку.

Для вчителів початкових класів, керівників методичних об’єднань.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

«Добре вчити дитину,

яка тягнеться до вас,

як соняшник до сонця»

 

О.Я.Савченко

Передмова

 

  Підвищення якості навчання учнів, формування у школярів прийомів і способів самоосвіти, самостійного здобуття знань – найважливіші завдання сучасної школи.

  На виконання саме цих завдань націлюють педагогічних працівників нормативні документи про перебудову шкільної освіти в Україні: положення Конституції України про освіту, Закон України «Про освіту», Державні Національна програма «Освіта» (Україна ХХІ століття), Національна програма «Діти України», Національна Доктрина розвитку освіти України в ХХІ столітті та інші.

  Здійснення планів подальшого розвитку України вимагає, щоб молоде покоління отримувало найглибші та найміцніші знання. Зростання значення знань за сучасних умов визначає необхідність подальшого вдосконалення навчально-виховного процесу в школі, пошуку шляхів підвищення свідомості та активності в навчанні, підвищення якості знань учнів, збереження здоров’я дитини.

  Робота вчителя початкових  класів складна, і складність її полягає в тому, що дуже важко викликати в учнів інтерес до знань, навчити кожного з них вчитися, запевнити у своїх силах.

  Загальновідомо, що інтерес до знань є своєрідним епіцентром активізації навчання, розвитку пізнавальної активності школярів, формування у них позитивного ставлення до процесу і результатів своєї праці.

  Як активізувати пізнавальну діяльність молодших школярів? Які методи необхідно використовувати, щоб викликати інтерес до навчання, зробити його цікавим? Як допомогти розкритися багатству індивідуального світу дитини, що переступила поріг школи рік – два тому? Як організувати навчальний процес пізнання, щоб в очах  не згасав вогник допитливості і навчання стало натхненною, захоплюючою працею? 

  З цією метою я кожен урок, кожен етап уроку починаю з нетрадиційної організації учнів до уроку, використовуючи поетичні рядки.

 

Що дають дітям

поетичні рядки на кожному етапі уроку?

 

Поетичні рядки:

 

  • Створюють позитивний емоційний фон уроку.
  • Створюють атмосферу відвертого спілкування.
  • Тактовно спрямовують діяльність дітей.
  • Мотивують учнів на активну діяльність.
  • Навчають ставити мету та формують уміння аналізувати,  узагальнювати і робити висновки.
  • Розвивають естетичний смак, почуття прекрасного.
  • Привчають до чіткої організації навчальної діяльності.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Урок – це форма організації навчально-виховного процесу в школі

Як відомо, педагогічний процес має свою чітку, вивірену часом, структуру. До нього входять такі компоненти, як педагогічна мета, принципи, зміст, методи, засоби та форми його організації.

Першочергове та головне призначення уроку – організувати пізнавальний процес дитини, стимулювати його, направляти та розвивати.

Урок – це і форма організації пізнання дійсності самим учителем, та процес організації взаємодії та взаємозв’язку двох пізнавальних процесів – учителя та учня, такої взаємодії, при якій один процес переходить в інший при зміні ведучого. І, якщо учитель може організувати таку взаємодію на шляху просування до істини, тобто до повного пізнання предмета вивчення, то це учитель вищого пілотажу. Вся краса і правда уроку криється саме в цьому.

Урок треба уявити як педагогічний процес, який має свою структуру, динаміку, зміну стану його учасників, логічну послідовність дій. В основі будь-якого уроку лежить педагогічна структура.

Як же побудувати урок так, щоб він відповідав чіткій педагогічній структурі?

Мета уроку – це образна або понятійна модель результату взаємодії учбової діяльності учня та дидактичної діяльності учителя, це передбачення, прогнозування підсумку.

Принципи навчання – це ідеї, положення, якими вчитель керується під час підготовки та проведення уроку.

Це:

  • взаємозв’язок нового матеріалу та власного досвіду учнів та учителя;
  • системний підхід;
  • цілісний підхід;
  • прояв поваги;
  • опора на інтуїцію тощо.

Методи, прийоми та засоби навчання на уроці дозволяють визначити суб’єктивні стосунки всіх його учасників.

 

 

 

 


Методична структура уроку

Методична структура уроку – це послідовність дій учителя та учнів щодо здійснення пізнавального процесу.

Методична структура уроку включає в себе наступні основні компоненти:

  • організаційний момент;
  • актуалізація знань та формування умінь;
  • закріплення отриманих знань та умінь;
  • задавання домашнього завдання.

Методична структура може мати й більшу кількість компонентів, якщо їх поділити на менші частини.

Дуже часто в педагогічній літературі ці компоненти називають етапами.

Методичні компоненти – це лише набір дій учителя та учня, котрі при їх послідовному розташуванні стають етапами уроку.

Традиційно виділяють п’ять компонентів методичної структури уроку:

  • організаційний момент;
  • актуалізація раніше вивченого;
  • формування нових знань;
  • закріплення отриманих знань;
  • домашнє завдання.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Педагогічна структура уроку

Педагогічна структура уроку має такі складові:

  • мета;
  • задачі;
  • принципи;
  • зміст;
  • методи;
  • засоби.

Крім педагогічної та методичної урок має і психологічну структуру, яка включає в себе створення таких умов діяльності учителя та учнів:

  • щирі, відкриті стосунки, доброзичливі стосунки;
  • раціональний режим психофізіологічного та інтелектуального напруження;
  • логіко-гносеологічної єдності пізнавального процесу та мотивів діяльності;
  • посильности всіх видів завдань на уроці.

Проводячи та відвідуючи уроки в початковій школі, переконуємося, що на молодших школярів позитивно впливають чіткі поетичні рядки, які спонукають до організації класу, виховують чемність, охайність, мобілізують на роботу.

Привітання у віршах розвивають пам’ять, збагачують словниковий запас школярів, виховують у них елементарні навички етикету.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Початок уроку

Початок та кінець уроку з точки зору його якості мало вивчений. Найчастіше увага вчителя зосереджується на економії часу і, як правило, за рахунок скорочення організаційного моменту та часу на задавання домашнього завдання. Між іншим, є вчителі, які дотримуються іншої думки. Початку і кінцю відводять достойне місце. Особливо це важливо в початковій школі.

«Початок – половина цілого» – ці повчальні слова Піфагора стали афоризмом.

Початок будь-чого – це пролог, прелюдія, увертюра до опери чи балету. Це створення трампліну, від якого можна відштовхнутися в русі. Початок прокладає шлях, створює умови щодо попередньої роботи.

Початок уроку – це спеціальний його структурний компонент.

Без попередньої організації класу не можна починати урок, бо початок, який ми називаємо організаційним моментом або просто оргмоментом, вирішує дві важливі задачі:

  • Забезпечення нормальних зовнішніх умов для роботи.
  • Психологічний настрій учнів на наступне заняття.

Його рекомендації включають: обов’язкове привітання вчителем учнів як акт вихованості; вираз поваги, симпатії, як побажання добра; перевірку відсутніх, стан кабінету та робочих місць, коли це робиться неформально, дружелюбно, рівним спокійним голосом.

Початок уроку виконує такі функції по забезпеченню його якостей:

  • адаптувати учнів до нових навчальних умов;
  • зняти напругу і страх в очікуванні контролю;
  • мобілізувати учбові можливості учнів;
  • перевести увагу учнів з одного предмету пізнання на інший;
  • представити учням проект усього уроку, його модель та залучити їх у процес проектування уроку;
  • формувати стиль уроку, сприяти створенню пізнавальної атмосфери навчальної діяльності;
  • «задати» настрій, ставлення та мотивацію навчання;
  • дисциплінувати учнів та організувати їх;
  • згуртувати учнів в розв’язанні пізнавальних задач; придати їх колективним зусиллям цілеспрямованість та цілісність.

Тож, для реалізації всіх цих задач, учитель може використовувати різноманітні поетичні рядки.

 

 

Вірші-привітання

Налаштування на робочий день

 

  • Вчитель:  Доброго ранку.

Діти: Доброго ранку, – кожному зичу я.

Вчитель: Кому дозволено першим сісти?

Діти: Дівчаткам.

Вчитель: Так, спочатку – краса і ніжність, а потім

Діти: Сила та мужність.

 

  • Доброго ранку! Доброго дня!

Хай плещуть долоньки!

Хай тупають ніжки!

Працюють голівки!

Доброго ранку! Доброго дня!

Бажаєм собі ми здоров’я й добра!

 

  • Учитель: Добрий день! В добрий час!

Рада, діти, бачить вас!

Ви почули всі дзвінок?

Діти: Так. Він покликав на урок!

Кожен з нас приготувався,

На перерві постарався.

Вчитель: Зараз сядуть всі дівчата,

А за ними і хлоп’ята.

 

  • Сонце встало – запалало,

І дітей всіх привітало…

Доброго ранку, сонечко!

Доброго ранку, діточки!

Доброго ранку, квіточки!

Хай цвіте лужочок

І шумить гайочок…

Хай блищить ставочок…

Хай щебечуть пташечки,

Повзають комашечки…

Хай сміються діточки!

Доброго ранку ВСІМ!

На уроці  нашім

Треба дружно працювати,

Щоб змогли на всі питання

Повні відповіді дати.

 

  • Встаньте, діти, всі рівненько,

Посміхніться всі гарненько.

Посміхніться ви до мене,

Посміхніться і до себе,

Привітайтесь: «Добрий, день!»

 

  • Знову день почався, діти,

Всі зібрались на урок.

Тож пора нам поспішити —

Кличе в подорож дзвінок.

Сьогодні в нас урок звичайний,

Та вчить багато нас чому.

Хай буде він для нас повчальний!

За це подякуєм йому!

 

  • Вітаю вас, мої любі

У світлій затишній оселі.

Нехай урок наш для вас буде,

Як пісня – дзвінкий та веселий.

 

Створення емоційно-психологічного настрою

 

  • Вас покликав на урок

Голосистий наш дзвінок,

Всі зібрались в класі дружно

Почнемо урок свій мужньо.

 

  • Продзвенів дзвінок,

Починається урок.

З маминої ласки,

Із шкільної казки.

Отож, всі сідайте

Та «12» заробляйте!

  • Всі за парти ми сідаємо.

До роботи приступаємо.

Щоб помилок уникати,

Треба пильність розвивати.

 

  • Дзвоник всім нам дав наказ:

До роботи швидше в клас!

Біля парти станем чемно –

Плине час хай недаремно.

Будемо уважні і старанні всі.

Сядемо рівненько на місця свої.

 

  • Усі сідайте тихо, діти.

Домовляймось – не шуміти,

Руку гарно підіймати,

На уроці не дрімати,

А знання мерщій хапати –

Щоб не було нам мороки.

Всі готові до уроку?

Тож, гаразд.Часу не гаймо

І урок наш починаймо.

 

  • Пролунав дзвінок,

Починається урок.

Працюватиме старанно,

Щоб почути у кінці,

Що у нашім першім класі

Діти – просто молодці!

 

  • Сьогодні у нас — незвичайний урок.

Сьогодні ми зробимо ще один крок

В країну чудову, в країну відому,

Що нас чекає й збагачує мову.

Країна цікава, тож парти свої

Перетворіть у всюдиходи малі.

Всі сядьте рівненько, працюйте уважно,

Потрапить туди щоб було вам неважко.

Побажання вчителя на початку уроку

Трудіться, діти дорогі, до сьомого поту

Та дістаньте нагороду за свою роботу.

Пам'ятайте, нагорода — це оцінка гарна,

Здобута в чесному бою працею ста­ранно.

 

  • Подивилися на мене,

Усміхнулися усі:

Всі готові до роботи.

Всі бадьорі. Молодці!

 

  • Ось дзвінок сигнал нам дав.

Працювати час настав.

Тож і ми часу не гаймо,

Урок скоріше починаймо!

 

Коли до класу приходить новий учень

 

  • Здрастуй, здрастуй, новий друже!

Кожен з нас тут не байдужий.

Станем всі одна сім’я:

Будем друзі – ти і я.

 

Після вихідних та свят

 

  • От і знову дзвоник лунає,

Мелодійно і срібно звучить.

Він до класу дітей закликає,

Щоб успішно діток учить.

Підросли ви всі і зміцніли,

І цікавістю очі горять.

Дай нам, Боже, здоров’я і сили,

Щоб багато нового пізнать!

 

  • Привіт, привіт тобі, мій друже,

Я скучив за тобою дуже.

Не бачив цілі вихідні, –

Аж два таких предовгих дні!

 

 

Перед початком будь-якого свята

 

  • Добрий день, малеча щира,

Хай живеться вам у мирі.

Хай лунає всюди пісня і дитячий сміх,

На свято вас запрошуємо всіх.

 

Привітання гостей

 

  • Діти! В народі кажуть:

Добрий гість – дому радість!

Сподіваюсь, що і ви, як і я,

Раді нашим гостям.

Тож, давайте привітаємося:

– Раді вітати вас в нашій оселі!

Зичимо щастя, здоров’я, добра!

 

  • Ми вам раді, добрі люди,

І вітаєм щиро вас,

І запрошуєм ласкаво

На урок у … клас!

 

  • Добрий день вам, добрі люди!

Хай вам щастя – доля буде,

Не на день, і не на рік,

А на довгий-довгий вік!

 

  • Гостей дорогих ми вітаємо щиро,

Стрічаємо з хлібом, любов’ю і миром.

Для людей відкрита хата наша біла,

Тільки б жодна кривда в неї не забігла.

 

  • Шановні гості!

В добрий день і в добрий час

Завітали ви до нас.

Всіх ми вас вітаємо,

Подивіться, що ми знаємо.

 

  • Ми раді всіх вітати

У  нашій світлиці.

І дарувати хліб

із золота – пшениці.

Серця в нас сповнені

Любов’ю і миром

Бажаєм, щоб зустріч

була щирою!

 

  • Діти! У нас сьогодні ніби свято,

гостей зібралося багато.

Ану ж на них ви подивіться

І веселенько усміхніться.

А тепер тихенько поверніться,

один одному всміхніться,

На урок старання не забудьте взяти,

Сядьте всі рівненько , будем починати.

 

 

Мотивація навчальної діяльності

 

Мотивація – це сукупність внутрішніх та зовнішніх рушійних сил, які спонукають людину до діяльності, визначають її межі та форми, надають діяльності направленість, орієнтовану на досягнення певних цілей.

Мотивація буває двох типів: зовнішня та внутрішня. Першу (зовнішню) інколи називають «кнут і пряник». Сюди відносяться також ігри, батьківський авторитет тощо… все, крім самого предмету.

Проблема мотивації, по суті, це проблема співвідношення свободи та примушення у вихованні. Є внутрішня мотивація – дитина вільна, немає – дитина піддається насиллю. Внутрішня мотивація залежить від предмету, який вивчається і виникає внутрішня мотивація, коли дитині цікаво.

Прикро, але наша педагогіка вирішує проблему низької навчальної мотивації за допомогою зміни видів діяльності. Всією міццю учительського авторитету в учня формується поверхнє ставлення до справи, уривчаста манера вести справу та нездатність до впрацювання.

Компенсуючи «нестійкість дитячої уваги» зміною видів діяльності, педагогіка нездатна вирішити проблему привабливості навчального процесу. Але справа не у нестійкій дитячій увазі! Коли дитині цікаво, вона годинами займається улюбленою справою і навпаки.

Привітання-запрошення та мотивація навчальної діяльності відіграють певну роль.

На урок читання

 

  • Я вам рада, любі діти,

І вітаю щиро вас.

І запрошую ласкаво

На урок читання в клас.

 

  • Наш урок цікавим буде!

Казку люблять усі люди!

І дорослі, і малі,

Тобто, й наші школярі.

Будемо ми працювати,

Й руку вправно піднімати.

Казка кличе нас усіх,

Починаємо мерщій!..

 

  • В казку вирушим всі разом,

Перешкоди всі пройдем,

А хто буде сумувати,

Із собою не візьмем.

Дзвени гучніш, гучніш,

І всім, хто любить казку,

Допоможи скоріш.

 

  • Розкриваймо букварі — будемо читати,

Ми тепер школярі — треба працю­вати!

А зараз дружно починаймо,

Скоромовку повторяймо!

На урок музики

 

  • В цей ранковий добрий час

Музика прийшла до нас.

В нас енергію вселяє

І на працю надихає.

На урок природознавства

 

  • З природознавства кілька уроків –

У світ незвичайний ще кілька кроків.

Світ природи пізнати маємо,

Багато цікавого ми вже знаємо.

Що таке рослини. де живуть синиці…

Хочемо дізнатися…

(Де взялась вода в криниці)

 

На урок мови

 

  • Будемо навчатись мови золотої

У трави-веснянки, у гори крутої.

В потічка веселого, що постане річкою,

В пагінця зеленого, що зросте смерічкою.

 

  • Сідайте діти!

У класі ми зустрілися знову.

Про нашу мову чарівну

Ми поведемо розмову.

 

  • Дзвенить дзвінок

Починається урок,

Будемо старанно працювати

Щоб мову рідну гарно знати!

 

На урок математики

 

  • Сьогодні нас вітає країна Математика!

Ігри, приклади, задачі – все для вас!

Побажаю вам кмітливості,

За роботу, в добрий час!

 

  • Сьогодні у нас незвичайний урок

У математику зробимо крок.

Це час міркувань. наполегливий час,

Й завдання давно вже чекають на вас.

На урок  образотворчого мистецтва

 

  • Відзвучали срібні трелі,

Наче звук у тишу впав...

До Мокрелі-Акварелі

Завітати час настав!

Вірші про тему уроку

 

  • Прийшов час тему уроку вам назва­ти ...

Тепер перевірю: уважні чи ні,

Хто тему уроку повторить мені?

 

  • Вузлик ще один сьогодні будемо в'я­зати.

На уроці тему... будемо вивчати.

 

  • Тема хоч для вас знайома, але все ж цікава.

Будуть в ній нові слова, буде і забава.

І в скарбничку нашу, поки вивчим тему,

Різних скарбів пребагато ми з вами зберемо.

 

Вірші про завдання на уроці

 

  • А що ми будемо робити,

Про кого будемо читать,

Ви зможете усі сказати,

Лише кросворд (загадку) вам треба відгадать.

 

  • Прийшов час ребус розв'язати,

Наступне завдання пізнати.

Ось сніжинку я знімаю —

Вам завдання прочитаю.

 

  • Самостійно ми працюєм,

Помилок не буде — факт!

Ми уважно поміркуєм,

Щоб вийшов добрий результат.

 

 

  • Роботу ти обов 'язково

Не забудь перечитать,

Перевірить, переглянуть,

Помилки повиправлять!

* * *

  • А зараз поп'ємо водички

З поетичної кринички.

До неї в гості завітаєм —

Секрети творчості пізнаєм.

* * *

  • Урок починаємо без зупинки

З каліграфічної хвилинки.

 

  • Щоб букви правильно писати,

Хвилинку каліграфії треба розпочати.

 

  • Зошит свій я відкриваю

Та під нахилом кладу.

Я від вас не потаю –

Ручку я ось так тримаю.

Сяду рівно, не зігнусь,

За роботу враз візьмусь!

 

  • Якщо сядемо красиво,

То напишемо на диво

Чисто, рівно і красиво.

Раз, два, три, чотири, п’ять –

Починаємо писать.

Ручку вправно поверну,

Зошит правильно кладу

І рівненько запишу…

 

  • Букви писатиму — рівненько,

Щоб були усі гарненькі,

Щоб залюбки дивився (дивилась) я,

Вчителька й моя сім'я.

Всім малятам покажу:

Ручку я ось так держу.

Сяду рівно, не зігнусь,

за роботу я візьмусь.

 

  • Іменники предмети називають,

На питання хто? що?

залюбки відпо­відають.

Іменники різні бувають:

Є живі — це хто?

А неживі — це що?

Якщо один — це однина,

Якщо багато — множина.

Дітям пам'ятати слід,

Що іменник має рід:

Чоловічий — значить він,

А жіночий рід — вона,

Є й середній рід — воно.

Де не глянь,— іменник всюди,

Його найбільш вживають люди.

 

  • Прикметник — ознаку предмета на­зиває,

На питання який? яка? яке? які?

Залюбки відповідає,

З іменником він дружбу має.

 

  • Я бігаю, стрибаю, стрибаю і жую,

При цьому позіхаю і пісеньку співаю.

Бо я — це дієслово, і діяти весь час —

Мого життя умова.

З іменником дружу, основою речен­ня служу.

Що робити? Що зробити? —

Всім на світі розкажу.

 

  • Я — числівник-мандрівник,

Рахувати все я звик:

Скільки двійок у студента

І міністрів в Президента.

Все потрібно рахувати

І усьому вартість знати!

 

 

  • Прийменник лічилку свою має.

Всі смішні малі слова:

До, у, біля, перед, на,

Коло, із-за, понад, від,

Через, в, для, за, попід.

Хоч маленькі, та важненькі —

Всім це зрозуміло,

Бо потрібне в нашій мові

Роблять вони діло.

При іменнику стоять,

Зв'язують слова у лад.

Біля річки, до порога,

У садочку, на дорогу,

Перед сном, коло хатини,

Із-за гаю, для дитини,

За горою, попід ліс,

Від матусі, через міст,

Понад полем, в небеса —

Ось лічилочка і вся.

 

  • Дві троянди — роз- і без- —

В кожнім слові розцвітають.

Перед «ка», «пе», «те», «еф», «ха»

Букви «зе» уже немає.

Завжди лише буква «ес»

Має тут свій інтерес.

 

  • Коли змінити слово або створить нове,

То звук, буває, зміниться —

З новим ім'ям живе.

Це нелегке завдання

Ми звемо чергуванням:

Книга — книжці — книзі,

Рука — ручний — руці.

Якщо запам'ятали, то всі ви молодці!

 

        * * *

 

 

  • Номер... в книзі ви знайдіть,

Приклади ці розв'яжіть.

Прийшов час вже показати,

Чи вмієте ви рахувати.

 

  • Числа ось в рядок стоять —

Треба нам їх порівнять!

Щоб числа у задачі порівняти,

Треба, друже, віднімати!

       

  • Уважно схему цю розглянь,

Склади задачу без вагань.

Потім її розв'яжи — Дії, вираз запиши.   

        

Девізи уроку

Девіз навчання

 

  • Горішок знань міцний—це знає кожен.

Та нам — не відступать!

Його вам розколоти допоможе і

Бажання ваше все на світі знать!

Девіз учня

  • Я був гарним учнем, є і буду!

 

Девіз уроку читання, рідної мови, при­родознавства

 

  • Не просто слухати, а чути.

Не просто дивитись, а бачити.

Запам'ятовувати, відповідати.

 

Девіз уроку математики

 

  • Міркуємо — швидко!

Відповідаємо — точно!

Лічимо — правильно!

Пишемо — гарно!

Кінець уроку

 

Кінець уроку, його завершення технологічно складається з двох частин – інваріантної та варіативної. До інваріантної як загальної та однакової належать:

  • підведення підсумків роботи на уроці;
  • задавання домашнього завдання;
  • прощання учителя з класом.

Варіативна частина закінчення сучасного уроку може складатися з:

  • рекомендації нової книги;
  • аналізу настрою;
  • виразу співчуття учням, які не досягли певних успіхів;
    виразу радості та надії на цікаву зустріч на наступному уроці;
  • побажання дітям успіхів та здоров’я;
  • передача вітань та поздоровлень батькам дітей, особливо перед святами та днем народження дитини.

 

Вірш наприкінці уроку

 

  • Ось і пролунав дзвінок — закінчився наш урок.

За роботу — по заслузі! Щиро дякую вам, друзі!

 

  • Збіг наш урок, як коротка мить.

Дуже швидко час біжить.

Ще попереду у нас багато кроків

 І цікавих, і важких уроків.

Завдання покличуть у майбутнє,

Найскладніше ж завдання — життя.

Так намагайтесь вправно все вивча­ти.

Пам'ятайте: учня скарб — знання!

 

  • Всі ви, діти, молодці,

Гарно працювали!

Але дзвоник пролунав.

Він мені і вам сказав,

Що урок вже час кінчати,

Треба йти відпочивати.

 

  • Всі ми разом міркували,

Самостійно працювали,

І старанно всі писали,

Помилок не допускали,

Постарались всі – це факт,

Вийшов добрий результат

 

  • Збіг урок наш, як коротка мить.

(Дуже швидко час біжить)

Але попереду у нас багато кроків,

І цікавих, і важких уроків.

 

  • Учитель: – Ось і уроку кінець!

Хто працював, той молодець!

Що сподобалось вам,

Поділіться вдома.

Що сумним було,

Пожалійтесь вдома.

Всі дружні й активні

Були увесь час

Хороші оцінки чекають на вас.

 

  • Чи було цікаво,

Чи було вам лінь?

Хочеш буть розумним,

Заглядай частіше

В чарівну глибінь.

Завтра вже ми іншу

Тему будемо вивчати,

Та знання здобуті

Треба пам’ятати.

 

  • Ось і скінчився урок,

І дзвенить для вас дзвінок!

Працювали добре, друзі,

Відпочиньте по заслузі!

 

 

Побажання гостям

 

  • Шановні гості!

Спасибі, що знайшли час

І прийшли на свято до нас.

Якщо буде ваша ласка,

То приходьте до нас ще,

Будь ласка!

 

  • Ось закінчилось наше свято,

Залишивши теплий світ у душі!

На все добре, батьки, хлопці й дівчата!

Хай у всьому вам

Завжди щастить!

 

  • Побажання батькам

Хай щастя оселиться в вашій родині.

Хай діти сміються у вашій хатині.

Хай голуб голубку кохає й шанує.

Повага та спокій в родині панує!

 

  • Хай біда і горе обходять ваш дім.

Доброго здоров’я зичимо усім.

Хай сонце вам сяє, а серце співає,

Хай смуток до хати дороги не знає.

Хай щастя вікує у вашому домі,

А радість хай буде завжди.

Здоров’я міцного і щедрої долі

Хай Бог посилає на довгі роки!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Пам’ятайте!

 

Справжній учитель намагається організувати класну кімнату так, щоб полегшити дітям навчання – поставити свіжі квіти, аби приємно пахли і додавали барв, повісити на стінах кольорові плакати і таблиці, підкреслюючи основні тези курсу словесно чи за допомогою малюнків – адже дуже правдоподібно, що більша частина навчального матеріалу засвоюється завдяки підсвідомості.

Щораз більше вчителів використовують музику на початку уроку для створення відповідного настрою, інші, окрім цього чіпляють ще й кульки та гірлянди, що майже нагадує святкову атмосферу. Загальна атмосфера не повинна лякати, а навпаки, налаштовувати позитивно.

Значення правильно скомпонованих кольорових таблиць і плакатів також годі переоцінити. Завдяки постійній присутності таблиць пам’ять засвоює їхній зміст, навіть, якщо про це не думати.

Варто пам’ятати і про роль кольорів у психології навчання. Червоний – це застережливий колір; блакитний – холодний (колір логіки); жовтий вважають кольором інтелекту; зелений і коричневий – заспокійливі. Не забувайте, що ефективні таблиці і плакати мають сильний вплив на довготривалу пам’ять, творячи в ній образи, які завжди можна відтворити в потребі, хоч цього ми й не усвідомлюємо.

Барвиста обстановка, кольорові плакати, наочність спонукатимуть до роботи тих, хто має візуальний стиль навчання.

Музика стимулює учнів, які найбільше сприймають на слух.

А от фізична активність налаштує на навчання тих, хто має кінестетичний стиль.

Поєднання цих засобів додасть упевненості, що активізовано три рівні мозку, які відповідають за мислення, почуття й діяльність.

 

 

 

 

 

 

 

ЗМІСТ

  1.                                                          

ПЕРЕДМОВА………………..………………………………………………………….3

Урок як форма організації навчально-виховного процесу в школі……………...5

Методична структура уроку……………………………………..………………….....6

Педагогічна структура уроку…………………………………………………..……...7

Початок уроку……………………………………………………………….………..…8

Вірші-привітання………………………………………………………………...……...9

Мотивація навчальної діяльності………………………………………….………...14

Девізи уроку………………………………………………………………………..……21

Кінець уроку……………………………………………………………….....................22

Памятайте……………………………………………………………………………….25

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Карпюк Інна Анатоліївна
    Дякую Вам за вашу працю!
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
doc
Додано
20 березня 2021
Переглядів
22725
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку