Віртуальна екскурсія до Тракайського замку – дивовижного замку у Литві. (8 клас)

Про матеріал
Мета уроку: познайомити учнів з історією створення та сучасною історією замку, що знаходиться у Литві; Тип уроку: комбінований урок Наочність: презентація Обладнання: комп’ютер, проектор, екран, ґаджети з виходом до мережі Інтернет, зошити; Міжпредметні зв’язки: всесвітня історія; художня культура; географія;
Перегляд файлу

Тема уроку: Віртуальна екскурсія до Тракайського замку – дивовижного замку у Литві. (8 клас)

Мета уроку: познайомити учнів з історією створення та сучасною історією замку, що знаходиться у Литві;

Тип уроку: комбінований урок

Наочність: презентація

Обладнання: комп’ютер, проектор, екран, ґаджети з виходом до мережі Інтернет, зошити;

Міжпредметні зв’язки: всесвітня історія; художня культура; географія;

Структура уроку

І. Організаційний момент 1 хв.

ІІ. Актуалізація опорних знань і вмінь 7 хв.

ІІІ. Мотивація навчально-пізнавальної діяльності 4 хв.

IV. Повідомлення теми та завдань уроку 3 хв.

V.Вивчення нового матеріалу 10 хв.

VI.Закріплення нових знань 5 хв.

VII.Творче завдання 10 хв.

IX.Заключна частина 5 хв.

Хід і зміст уроку

І. Організаційний момент

1. Привітання;

2. Перевірка присутності учнів за журналом;

3. Ознайомлення учнів з планом уроку;

ІІ. Актуалізація опорних знань та вмінь

Актуалізація проводиться у формі беіди:

  1.              Що таке замок?
  2.              Для чого будували замки?
  3.              Які найвідоміші замки ви знаєте?

 ІІІ. Мотивація навчально-пізнавальної діяльності

На сьогоднішньому уроці ми матимемо змогу поринути віртуально до Тракайського замку, побачимо велич і  цієї споруди, дізнаємось історію збудування та сучасну історію споруди;

IV. Повідомлення теми та завдань уроку

Тема: Віртуальна екскурсія до Тракайського замку – дивовижного замку у Литві.

Завдання уроку: познайомити учнів з історією створення та сучасною історією замку, що знаходиться у Литві;

V. Вивчення нового матеріалу

Використовуємо презентацію для розповіді.

Тракайський (інколи Трокський, або Троцький) замок — найбільший зі збережених у Литві старовинних замків. Знаходиться в стародавній резиденції литовських князів — у місті Тракай. Всередині замку з 1962 року знаходиться музей історії Тракаю і сувенірні кіоски. Замок розташований на острові в озері Гальве. Замок іноді ще називають «Маленьким Марієнбургом». Будівництво кам'яного замку було розпочато в 14 столітті Кейстутом, приблизно у 1409-му основні роботи були завершені його сином Вітовтом Великим, який помер у цього замку в 1430 році. Тракай був одним з головних центрів Великого князівства Литовського і відігравав важливе стратегічне значення.

Тракайський замок займає площу понад 1,8 гектара. Складається з внутрішнього двору, який по периметру оточений потужною стіною, увінчаною трьома оборонними вежами, і самого замку, розташованого на природному узвишші острова. Замок оточений довгим ровом, ширина якого досягає в деяких місцях 12 метрів. Кріпосні стіни, що захищають замок з різних сторін, мають у висоту 7 метрів при товщині в 3,5 метра. Примітно й те, що стіни замку, звернені у бік міста Тракай, мають надзвичайно просторі бійниці, які говорять про те, що через них можна було вести оборонний вогонь з вогнепальної зброї. Решта стін, які дивляться на озеро, мають прорізи, призначені суто для освітлення приміщень замку природним світлом.

У південній стіні підзамче можна виявити залишки кріпосних воріт, обладнаних раніше підйомним механізмом. Сам триповерховий князівський палац був розділений внутрішнім двориком на два великих крила. Він являв собою двокорпусну будівлю закритого типу, споруджену з цегли та кам'яних фрагментів різного розміру, яку було оточено терасою. При цьому великі камені складають майже половину всієї кладки будівлі.

Усередині зали замку прикрашені різнокольоровими віконними вітражами, а на їх стінах знаходяться численні фрески, що описують звичайні для того часу сцени з життя великих князів. Внутрішні приміщення замку були з'єднані між собою дерев'яними галереями, а між князівськими покоями і скарбницею був потаємний хід, що вів у внутрішній двір. Цікаво, що зали замку були обладнані найсучаснішою на той час системою опалення. Гаряче повітря, яке подавалося з розташованої в підвалі замку котельні, проходило по спеціально вмурованих в стіну металевим трубам, віддаючи їм своє тепло.

VI.Закріплення нових знань 5 хв.

Закріплення нових знань у формі бесіди:

  1.              Що вам запам’яталося?
  2.              Що найбільше сподобалося у вигляді замку?
  3.              Чи хотіли б ви там побувати?

VII.Творче завдання 10 хв.

Завдання для учнів: описати свою  улюблену  памятку в Україні чи за її межами (учні можуть користуватися мережею Інтернет)

IX.Заключна частина 5 хв.

  1.              Вчитель повідомляє про досягнення цілей уроку
  2.              Домашнє завдання: зробити презентацію про свою улюблену пам’ятку історії,архітектури чи мистецтва (на вибір учня)

 

 

doc
До підручника
Всесвітня історія 8 клас (Сорочинська Н.М., Мартинюк О.О., Гісем О.О.)
Додано
10 листопада 2020
Переглядів
289
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку