«Віртуальна екскурсія як метод пізнання літературної спадщини під час дистанційного навчання»

Про матеріал
Опис досвіду на тему: «Віртуальна екскурсія як метод пізнання літературної спадщини під час дистанційного навчання». Сьогоднішня система освіти в Україні спрямована на збереження досягнень минулого і, водночас, на модернізацію всіх ланок відповідно до вимог часу і новітніх надбань у науці та культурі. Основними особливостями цього періоду розвитку педагогічної освіти є пошук форм, методів і засобів навчання, а також шляхів упровадження освітніх інновацій на засадах сучасної філософії освіти. Використання цифрових технологій сьогодні – це одна з найважливіших і найпопулярніших тенденцій розвитку світового освітнього процесу.
Перегляд файлу

 

Тема досвіду: «Віртуальна екскурсія як метод пізнання літературної спадщини під час дистанційного навчання».

Автор досвіду: Катриченко Карина Сергіївна, вчитель української мови та літератури, Харківської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів № 142 Харківської міської ради Харківської області.

Сьогоднішня система освіти в Україні спрямована на збереження досягнень минулого і, водночас, на модернізацію всіх ланок відповідно до вимог часу і новітніх надбань у науці та культурі. Основними особливостями цього періоду розвитку педагогічної освіти є пошук форм, методів і засобів навчання, а також шляхів упровадження освітніх інновацій на засадах сучасної філософії освіти. Використання цифрових технологій сьогодні – це одна з найважливіших і найпопулярніших тенденцій розвитку світового освітнього процесу.

Актуальність досвіду. Під час пандемії учні та вчителі встигли ознайомитися з технологіями дистанційного навчання, процесом і особливостями роботи, який вимагав той період. Дистанційна форма навчання викликала багато труднощів під час воєнного стану: учні перебувають у різних куточках України та за кордоном, вимкнення електроенергії, відсутність технічних пристроїв для якісного навчання тощо.

Педагоги у цей важкий час мають бути мотиваторами і наставниками, використовувати цікаві способи подачі матеріалу, надихати учнів власним прикладом, навчати патріотизму, толерантності, відповідальності та іншим важливим цінностям свідомого громадянина своєї країни. Завдяки використанню інтерактивного контенту під час освітнього процесу учень стає не об’єктом, а суб’єктом навчан­ня, що дає змогу відчути себе активним учасником подій і власної освіти та розвитку.

Опис досвіду. Віртуальні екскурсії – один із найефективніших на цей час методів подання інформації, адже вони створюють у школярів повну ілюзію присутності. Щоб відвідати віртуальний тур, не потрібно встановлювати додаткове програмне забезпечення – достатньо мати звичайний веббраузер.

Одним із методів пізнання літературної спадщини є віртуальна подорож до місць, пов’язаних із життям та творчістю письменників і поетів, побачити місця, які вплинули на формування їхньої особистості, та отримати глибше розуміння літератури, яку вони вивчають.

Із учнями 5 класу детально ознайомилися з дитинством Тараса Григоровича Шевченка завдяки віртуальній екскурсії до села Моринці, Черкаської області. Школярі мали змогу завітати до хати, де народився Кобзар, проаналізувати побут (зразки народного мистецтва, чумацького знаряддя, одягу та речей домашнього ужитку) першої половини ХІХ століття, відвідати територію біля оселі та насолодитися природою Черкащини.

Щоб дізнатися про життя відомого поета та художника в Києві п’ятикласники завітали до будинку-музею Тараса Шевченка на Майдані Незалежності, унікальної пам’ятки, яка була побудована ще в 1835 році, і зберігається донині. Цей віртуальний тур має і виховний характер, адже формує в учнів прагнення до пізнання історії та культури рідного народу, виховує патріотичні почуття.

Віртуальні подорожі до музеїв допомагають учням відчути колорит і особливості певної доби, спробувати себе в ролі дослідників. Також це сприяє кращому засвоєнню вивченої теми, зацікавленості в предметі та стимулює розвиток творчого потенціалу школярів.

Учні 7 класу під час вивчення творчості Івана Яковича Франка мали змогу пізнати життєвий шлях митця завдяки подорожі до музею-оселі в Івано-Франківській області та у місті Києві, музею у Львівській області. Учні уважно ознайомилися з експозиціями: архівними документами, родинними фотографіями та особистими речами родини Франка.

Велику роль в активізації діяльності учнів під час такої екскурсії виконує пошуковий метод. Згодом семикласники взяли на себе роль екскурсоводів: обрали тур, який найбільше сподобався, написати текст екскурсії та презентували її своїм товаришам. Учні не просто повторюють вивчений матеріал (біографію автора), а ще й розвивають різноманітні навички та уміння. Як бачимо, така віртуальна подорож дає школярам змогу розкрити дослідницькі, акторські й творчі здібності. Вони отримують більше самостійності під час освітнього процесу, що викликає в них почуття відповідальності та важливості.

Уроки-екскурсії розширюють кругозір учнів, розвивають спостережливість, вміння помічати дрібниці та цінувати їх, виробляють практичні вміння та навички орієнтування в просторі.

Результативність досвіду. Аналіз проведення уроків із використанням віртуальних екскурсій дає підстави стверджувати, що вони можуть успішно використовуватися  в процесі вивчення української літератури. Доступність і можливість повторного перегляду, якісна наочність – основні переваги цього методу.

Під час дистанційного навчання в умовах воєнного стану важливо розвивати пізнавальний інтерес сучасної шкільної молоді, збагачувати їх знання про українську культури, вчити аналізувати досвід минулих поколінь. Завдяки використанню віртуальної екскурсії на уроках української літератури учні з різних куточків України та світу можуть разом відвідати музей, бібліотеку чи галерею, побувати в місцях, де жили й творили відомі письменники та поети, дослідити кожен куточок, що їх цікавить, необмежену кількість часу. Сучасні учні в сьогоднішніх умовах проводять багато часу в телефонах і комп’ютерах, то чому б не провести цей час із користю, достатньої всього лиш завітати на сайт із екскурсіями (наприклад, «Музейний портал») і поринути у великий світ літературної спадщини України.

Використання методу віртуальних подорожей на уроках показало, що учні стали активними і допитливими, самостійно знаходять, систематизують та аналізують інформацію, роблять висновки, використовують власний досвід. Використання цього методу пожвавлює освітній процес, підвищує мотивацію та інтерес до навчання, розвиває інформаційну та медіаграмотність, сприяє розширенню світоглядних уявлень учнів і формує відповідального й активного громадянина.

docx
Додано
23 березня 2023
Переглядів
402
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку