“Віртуальна подорож до Еллади”
Мета:
Обладнання: електронна презентація, картки із завданнями, зображення творів античних митців, музичний супровід.
Хід заходу
І. На сцену виходять діти, розмовляють між собою.
Учень1:Привіт,Катю!
Учень2: Привіт,Насте!
Учень1: Ходімо на вулицю там цікаво, хлопці й дівчата в сніжки грають
Учень2: Та ні, я не можу. У мене ще дуже багато роботи.
Учень1: А що за робота?
Учень2: Потрібно вивчити домашні завдання: з географії – про Грецію, з історії про Давньогрецьких богів, та ще й міф про Прометея прочитати Я так втомилася від цих контрольних, тематичних, домашніх завдань. Так хочеться просто відпочити, забути про всі турботи, от якби, як у казці за змахом руки виконувалися всі бажання
Учень2: Справді, це було б чудово.
( з'являється Богиня Афіна)
Афіна: Дорий день! Я – богиня мудрості, наук і мирної праці. Користуючись нагодою, хочу подякувати вашим вчителям, які стільки сили, терпіння і важкої праці вкладають у те, щоб зростити вас мудрими, розумними людьми. Будьте спраглими до знань, старанно вчіться, адже рано чи пізно ваші зусилля принесуть плоди.
Я випадково почула ваші бажання, вони можуть здійснитися. Ви можете вирушити у віртуальну подорож до Еллади – батьківщини міфів. Я можу стати вашим провідником. Та на вашому шляху буде багато перешкод.
Учень1: О, до цього ми звикли. Ми надіємося на фортуну і гідно знесемо всі випробування.
Афіна: От і добре, ви можете потрапити на наш корабель під назвою «МІФОЛОГІЯ», та спершу вам потрібні карта. Щоб мандрувати, вам необхідні знання, кмітливість і фантазія. Ви згодні?
Учень2: Так!!!
Учень2: Це просто вражає! Ми із задоволенням погоджуємося на вашу пропозицію, та ще й друзів візьмемо з собою.
Афіна: : Ви отримаєте карту подорожі, якщо правильно розгадаєте кросворд.
I. Кросворд «Отримай карту»
1.Наука про виникнення світу у давніх греків. (Космогонія)
2.Найвища гора Греції, місце перебування богів. (Олімп)
3.Розповідь про походження світу, богів, героїв давніх народів.( Міф)
4.Початковий стан Всесвіту, символ безладдя. (Хаос)
5.Одна з назв Давньої Греції, батьківщина грецької міфології(Еллада)
6.Сукупність богів грецької міфології. (Пантеон)
7.Давньогрецький герой, син Зевса і Алкмени. (Геракл)
8.Божества у давньогрецькій міфології, які жили в печерах, лісах, горах, річках та уособлювали сили і явища природи. (Німфи)
9.Місто, з яким пов’язана назва Троянського коня. (Троя)
(Чути шум моря, крики чайок. Дивним чином діти опиняються на узбережжі Хвилі виносять на берег пляшку з картою всередині. )
ІІ. Перегляд презентації про Грецію.
Афіна: Молодці! Ви маєте карту. Уважно погляньте на неї, оскільки наступне завдання пов’язане саме з мапою. Вам необхідно дати відповіді на наступні питання:
Як називається півострів, на якому розташована Греція.? (Балкани)
Які моря омивають Грецію? (Іонічне, Егейське, Середземне)
На які частини поділяється територія Греції? (Північна, Середня, Півд)
Як називали себе стародавні греки? (Елліни)
Як називаються найвища гора Греції? (Олімп)
Як називаються острів на південному сході Греції? (Крит)
Як називається грецьке місто, славне хоробрими воїнами? (Спарта)
Учень1: Подивіться, що це там таке?
Учень2: Та це ж давньогрецький театр.
Афіна: – Так-так. Але щоб потрапити до нього вам потрібно виконати наступне
– Це написи з висловами. А як їх зрозуміти?
(Учні по-черзі витягують карточки і пояснюють значення висловів.)
Афіна: : – Ви правильно розтлумачили ці слова. Отож, ви отримуєте право потрапити до театру та переглянути уривок з трагедії Есхіла –«Прометей закутий»
ІІІ Уривок трагедії Есхіла «Прометей закутий»
Афіна:Наступний етап подорожі – сходження на гору Олімп! Уявіть собі: на вершині цієї славетної гори ми можемо зустріти весь грецький пантеон. Але спочатку ми повинні пригадати, хто з них хто і чим займається. Ви отримуєте картки з іменами богів і їх завданнями. Треба це співвіднести.
Афіна : – Ви достойно справилися із завданнями, подолали всі перешкоди, використовуючи свої знання не лише із світової літератури, а й з історії та географії. Ви заслужили на те, щоб на власні очі побачити мешканців Олімпу – верховних богів. А ось і вони.
Виступи богів.
Зевс: Шановне товариство! Попрошу вашої уваги! Сьогодні ми зібралися тут, щоб вшанувати наших гостей. Ми стежили за вашими здобутками, бачили, які перешкоди вам довелось подолати, щоб дістатися сюди. Я приємно вражений, що про нас ви знаєте не з чуток. Ще жоден смертний не зміг досягти Олімпу, але ваші знання допомогли вам у цьому. То ж ми, величні боги, схиляємо перед вами голови. Та на досягнутому не зупиняйтеся.
Посейдон: Я – Посейдон, володар бурхливого океану. Я керую хвилями, посилаю на море то бурю, то штиль. Спостерігав за вашим бурхливим шкільним життям, яким ви власноруч вправно управляєте. Нехай у вашому житті зустрічаються лише такі хвилі, які вам під силу подолати. Але як би там не було, нехай вас не лякають ніякі бурі і незгоди, завжди знаходьте в собі сили гідно витримати їх.
Феміда: Тепер хочу сказати я. Я – Феміда – охоронниця закону і правосуддя. Я рада, що ви знаєте про нас, богів великого Олімпу. Я завжди допомагаю вам, попереджую ваші витівки, пробуджую жагу до істини і наставляю на правильний шлях. Моя вам порада: будьте законопослушними і справедливими.
Гера: Я – Гера – богиня родинних стосунків. Хочу віддати вам належне. Всі погодяться зі мною, що ваше шкільне життя насичене цікавими подіями, захоплюючими поїздками, кмітливими заходами. Вам завжди хочеться йти до школи. Оскільки поле моєї діяльності – родинні стосунки, то бажаю вам знайти тепло і затишок сімейного вогнища.
Діоніс: Перепрошую, зараз моя черга. Ви, мабуть, мене впізнали, я – Діоніс – бог веселощів. Неодноразово я бачив, які ви дотепні і часто перебираєте на себе мої обов’язки. Не забувайте про мене і надалі: розважайтеся, веселіться, потіште інших в гірку хвилину. Та не переходьте межі!
Деметра: Я – Деметра, богиня природи. Знаю: садите квіти й дерева, насолоджуєтеся співом птахів, милуєтесь горами, лісами, красою природи. Любіть і бережіть природу, бо ж вона – ваша годувальниця.
Гефест: А я – Гефест, бог ковальської справи. Хочу віддячити вам за те, що своїми руками намагаєтесь давати лад своїм оселям. Не бійтесь експериментувати, але будьте обережні: не грайтесь з вогнем!
Афродіта: Я – Афродіта – богиня краси. Впевнена, що з дівчатами ми легко знайдемо спільну мову. Вашій привабливості навіть я, олімпійська богиня, можу позаздрити. Залишайтесь такими ж красивими, та не забувайте про красу внутрішню. Хочу довести вам незаперечну істину, що саме краса, гармонія і любов таки врятують світ!
Геліос: Тепер моя черга. Я – Геліос, бог Сонця. З першими променями сонця починається новий день і зароджується надія, адже сонце – джерело життя. Ви – мої провісники, перші промінчики. Ви запалюєте світло в серцях інших людей, несете тепло й доброту. То ж будьте чуйними, світлими і ласкавими.
Артеміда: Я – Артеміда – богиня полювання і спорту. Мушу зазначити, що прихильників моєї справи тут більш, чим достатньо. Хлопці полювати полюбляють, щоправда, за дівчатами. Легкої вам здобичі, а при потребі – я посприяю.
Зевс: Отож бажаємо вам миру на землі, мудрості і наснаги
( Звучить музика)
Учень1: – На цьому наша чудова подорож закінчилася. Але залишилося стільки незабутніх вражень. Недарма ми вчилися, нам пригодилися знання не лише з світової літератури, а й історії та географії.
Учень2: А вчителі нам завжди говорять: вчіться – в житті все пригодиться!
Богиня Афродита:
Всім людям треба вірити в дива,
Тоді майбутнє наше стане кращим.
Сторінка нашого життя відкрилася нова,
Добра бажаєм вам, терпіння, щастя.
(Всі учасники виходять на сцену)