Віртуальна подорож-гра "Екомобіль"

Про матеріал
Мета : розширити знання дітей про охорону навколишнього середовища, дослідити екологічний стан рідного міста ; розвивати спостережливість, допитливість, мовлення учнів ; довести необхідність бережливого ставлення до природи, виховувати любов до природи, до рідного міста.
Перегляд файлу

Скороход Наталія Миколаївна,

Сумський ЗЗСО № 19 СМР             

Віртуальна  подорож – гра Екомобіль

Мета : розширити знання дітей про охорону навколишнього середовища, дослідити екологічний стан рідного міста ; розвивати спостережливість, допитливість, мовлення учнів ; довести необхідність бережливого ставлення до природи, виховувати любов до природи, до рідного міста.

Наш девіз :

Щоб з природою в гармонії жити,

Треба, діти, нам її любити !

Хід подорожі

Учитель. Сьогодні ми здійснимо заочну подорож по рідному місту. Нам потрібно вибрати транспорт, на якому ми будемо подорожувати. Оскільки наша гра носить екологічний характер, я пропоную обрати такий транспорт, який би менше всього шкодив природі рідного міста. Поміркуйте, який це може бути транспорт. ( Відповіді дітей ). Згодна, дійсно , тролейбус – екологічно чистий вид транспорту. Починаємо нашу заочну подорож. Будьте уважні! Після подорожі  ви повинні будете відповісти на запитання : “ За що природа мого міста може подякувати мені, а за що – посварити ?

Звучить пісня Мої Суми ( Муз. Є. Карпенка, сл. В. Мукменової )

 

 

 

 

Учень.

Стоять наші Суми на Сумці і Пслі,

Під небом блакитним стоять,

Віками на цій благодатній землі

Садами й гаями шумлять.

Твоя Батьківщина мала –

Цей край і родина,

На нитці блакитного Псла

Найкраща перлина.          ( М. Петренко )

Учитель. Відгадайте загадку.

Куди ступиш – всюди маєш.

Хоч не бачиш, а вживаєш.

Так, це повітря.

Росла людина на Землі й поступово пізнавала цей загадковий світ. Брала від природи все : повітря – дихати, воду – пити, рослини – їсти. Людина навчилася добувати вогонь і приручила тварин. Чим краще людина пізнавала світ, тим більше будувала доріг, мостів, заводів, змінюючи цим природнє середовище, своє довкілля. Отож, наша перша зупинка –                           Довкілля рідного міста .

Учень.

А що таке довкілля ?

Все, що є навколо тебе :

Сонечко, хмаринка, небо,

Рослини, пташки, звірі,

Пісок, каміння, води –

І люди – часточка природи.

Учитель. Поміркуйте : чи можемо ми обійтися без довкілля? Проведемо такий експеримент  : вдихнемо багато повітря, а тоді закриємо руками свій носик і ротик і подивимося, на скільки нам його вистачить. Довго протрималися? Треба швидше вдихнути! Отже, довкілля – це в першу чергу повітря! Повітря необхідне людині, тваринам і рослинам, щоб дихати, а значить – жити !

Чи завжди ми дихаємо чистим повітрям?  Що забруднює повітря нашого міста ? ( Відповіді ).

Так, це автомобілі, які викидають у повітря вихлопні гази. Вчені підрахували, що один автомобіль за 100 км пробігу спалює річну норму кисню для однієї людини. А скільки машин в нашому місті? Дуже багато! Уявіть собі, скільки спалюється чистого кисню!

Наша наступна зупинка – підприємства міста. Суми – місто промислове. В нашому місті працює понад 50 великих і малих підприємств. Разом з тим, що вони виготовляють  велику кількість необхідної для людей продукції, буває , що у повітря потрапляють шкідливі гази. Керівники підприємств встановлюють очисні споруди, насаджують дерева, кущі, сіють траву, квіти. Все це, безумовно, сприяє очищенню повітря. А матінка – Природа намагається очистити довкілля власними силами. Скажіть, чому ліси називають легенями Землі? ( Відповіді дітей ).

Наша зупинка – зелені насадження міста, ліси навколо міста.

Учень.

Дерев посадимо багато, і буде ліс рости.

І квітка в ранішню годину захоче зацвісти.

Повітря стане дуже чисте  для тебе і для всіх.

Пісні лунатимуть пташині, і задзвенить там сміх.

Планета стане в нас зелена, пустелі пропадуть.

В лісах пташки, звірята різні пристанище знайдуть.

Бо ліс – це диво, ліс – це казка, зелена й росяна.

Красивий в кожну пору року, найкращий, як весна!

Учитель. Яке було б сумне наше довкілля без рослин! Сіре каміння, гарячий пісок, асфальт … Неприємна картина. Інша справа – квітучі сади, правічні ліси, безкраї степи, співучі діброви.

( Перегляд фотографій, дитячих малюнків ).

  • Яку користь приносить ліс? Чи завжди люди правильно поводять себе в лісі, на природі? Які правила поведінки у лісі ви знаєте? ( Відповіді дітей).
  • Бережіть ліс, і він віддячить вам чистим повітрям, веселими пташиними

піснями, щедрим урожаєм ягід та грибів.

 

Звучить пісня У лісі – лісі темному ( муз. Л. Бекман, сл. І. Неходи )

Учитель. Наша подорож триває. Наступна зупинка – Тваринний світ . Ліси навколо нашого міста багаті не тільки рослинним, а й тваринним світом. Проведемо вікторину Хто живе у наших лісах ?

  1. Влітку – сірий, взимку – білий. ( Заєць )
  2. Повзун повзе, на базар голки везе. ( Їжак )
  3. Літом наїдається, зимою висипається. ( Ведмідь )
  4. Руда шубка, довгий хвіст,

По деревах стриб та стриб. ( Білка )

У нашому місті живе багато різних пташок. Відгадайте , що це за птахи.

  1. Спритний хлопчик в сірій сорочці

По дворах стрибає, крихти підбирає. ( Горобець )

  1. Стука – грюка молоток, хтось лікує нам садок. ( Дятел )
  2. Біла латка, чорна латка, по дереву скаче. ( Сорока )
  3. Швидко скрізь цей птах літає,

Безліч мошок поїдає,

За вікном гніздо будує,

Тільки в нас він не зимує. ( Ластівка )

Учитель. З приходом зими все важче стає пташкам. Чому? Як ми можемо їм допомогти? ( Відповіді дітей ).

Пташки будуть вдячні нам за допомогу і навесні звеселятимуть нас своїми чудовими піснями.

 

 

 

Наш екомобіль – тролейбус везе нас далі.

Відгадайте загадку.

Тече, тече  – не витече,

Біжить, біжить – не вибіжить. ( Річка )

Наша зупинка – Річки нашого міста

 

Учень.                       Наша річка

Сама собою річка ця тече,

Маленька річечка, вузенька, як долоня.

Ця річечка – Дніпра тихенька доня,

Маленька річечка без імені іще.

Вона тече в городі в нас під кленом,

І наша хата пахне їй борщем.

Цвіте над нею небо здоровенно

Солодкими хмаринками з дощем.

Ця річечка тече для клена і для мене,

Її й тоді я бачу, коли сплю.

Я річечку оцю в городі в нас під кленом,

Як тата й маму, і як мед люблю.

Учитель. Які річки протікають у нашому місті? Назвіть їх. Яку роль відіграють річки у житті нашого міста та його мешканців? ( Відповіді учнів ).

Так, діти. Воду використовують  у своїй роботі всі підприємства, водою користуємося ми, нею поливають поля  і городи, люди люблять відпочивати біля річок, озер, ловити рибу, плавати. А ще річки – це окраса нашого міста, його блакитні стрічечки. Але люди забруднюють річки. Основними забруднювачами є хімічні, нафтопереробні заводи. Люди ставлять під загрозу саме існування річки. ( Розгляд

фотографій ).

Запамятайте : треба берегти воду, не забруднювати береги річок, розчищати джерельця, бо вода – основа життя.

 

 

( Звучить пісня Тече вода ).

Учитель. Наше місто дуже красиве. Усіх, хто вперше потрапляє до Сум, приємно вражає його зелене вбрання і чистота. Справжньою окрасою міста є його парки і фонтани.

Наша остання зупинка – Парки міста .

Дитячий парк Казка і парк культури і відпочинку ім. І. Кожедуба – улюблені місця відпочинку сумчан. ( Перегляд фотографій ). Тут проводяться різні свята і народні гуляння. Взимку у парку заливають ковзанку, проводяться змагання із зимових видів спорту, а влітку – концерти, фестивалі, виставки.

Своєрідною візитною карткою міста є альтанка. Ця восьмигранна відкрита споруда з високим куполом має неповторний виразний силует. Навколо альтанки ростуть дерева, кущі, квіти. ( Перегляд фотографій з видами альтанки у різні пори року ).

Є у Сумах унікальна памятка природи. Це парк по вул. Троїцькій, створений на кошти купця Асмолова в кінці 19 ст. Тут росте понад 70 порід дерев з різних природних зон : кримська сосна, голуба ялина, амурський бархат, ялівець та інші. За парком дбайливо доглядають його працівники. Тут завжди чисто і красиво.                ( Перегляд фотографій ).

Прикрашає наше місто і фонтан Садко , побудований на честь 40 – річниці визволення Сум від німецько-фашистських загарбників.  ( Перегляд фотографій ).

Щоб у місті було чисто і красиво, великих зусиль докладають

працівники Зеленбуду . Щороку вони висаджують близько 6 тисяч дерев, безліч квітів.

Так люди допомагають природі відновлювати свої сили. А що можемо зробити ми, щоб наше місто було зеленим і красивим?       ( Відповіді дітей ).

  • Скажіть, за що природа нашого міста може нам подякувати, а за що – посварити? ( Відповіді дітей ).

Учитель. Природа – наша ненька. Ми – діти природи. А щоб нам було затишно й добре, треба поводитися мудро, оберігати довкілля. І ми це вміємо!

1 учень. Посади дерево, щоб воно очищувало повітря.

2 учень. Посади квіти, щоб вони радували твій зір.

3 учень. Розчисти джерельце, воно чекає твоєї допомоги.

4 учень. Зроби з татусем годівничку для пташок.

5 учень. Люби своє місто, люби цей світ! Вони чекають твоєї доброти, захисту, любові!

Звучить пісня  Трояндове місто ( муз. І.Весніча, сл. Л.Ромен )

 

 

 

 

docx
Додано
30 липня 2019
Переглядів
781
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку